داغ ترین ها :
مقایسه گوشی A51 با گوشی A12 سامسونگ

مقایسه گوشی A51 با گوشی A12 سامسونگ

با وجود این که تقریبا دو سال از زمان معرفی گلکسی A51 گذشته است این محصول پرطرفدار همچنان در بازار کشور فروش دارد و کاربران به دنبال خرید این کهکشانی هستند. از طرفی گوشی اقتصادی گلکسی A12 نیز جزو گوشی‌های پرفروش بازار در بازه‌ی قیمتی خود است. امروز و در این مطلب مقایسه گوشی قصد داریم به مقایسه گوشی A51 با گوشی A12 بپردازیم. اما قبل از اینکه مقایسه گوشی A51 با گوشی A12 را شروع کنیم. بد نیست نگاهی داشته باشید به مشخصات سخت‌افزاری این دو گوشی هوشمند سامسونگ:

گوشی گلکسی A51 گلکسی A12
تاریخ معرفی آذر ۹۸ مرداد ۱۴۰۰
ابعاد ۱۵۸.۵ در ۷۳.۶ در ۷.۹ میلی‌متر ۱۶۴ در ۷۵.۸ در ۸.۹ میلی‌متر
وزن ۱۷۲ گرم ۲۰۵ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۵ اینچ – سوپر امولد FHD+ با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ۶.۵ اینچ – IPS LCD HD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
سیستم‌عامل  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه اگزینوس 850 هلیو P35
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت ۳۲ و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴ و ۶ و ۸ گیگابایت ۳ و ۴ گیگابایت
دوربین پشت ۴۸ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل ماکرو

۵ مگاپیکسل عمق میدان

۴۸ مگاپیکسل اصلی

۵ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسل ۸ مگاپیکسل
باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۵ وات ۱۵ وات
رنگ آبی، مشکی و صورتی و سفید آبی، مشکی، قرمز و سفید

 

 

بیشتر بخوانید:

مقایسه گوشی A12 با A12 nacho

 

مقایسه گوشی A51 با گوشی A12 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم گلکسی A51 گوشی دو سال قبل بوده و کاملا طبیعی است که انتظار داشته باشیم از طراحی قدیمی‌تری به نسبت A12 استفاده کند.

در طراحی A51 قاب پشتی حالت براق داشته و همچنین به روی این قاب پترن‌هایی با خطوط مورب دیده می‌شود که این خطوط در نور حالت‌های جذاب و متفاوتی به خود می‌گیرند. فریم مشکی رنگ دوربین‌ها در بالا سمت چپ و لوگوی سامسونگ در پایین این قاب به چشم می‌آیند.مقایسه گوشی A51 با A12

در طرف مقابل گلکسی A12 نیز از قاب پشتی پلاستیکی استفاده می‌کند اما با این تفاوت که قاب پشتی این گوشی طراحی مات داشته و به صورت دو تکه طراحی شده است. قسمت بالایی خطوط مورب را شامل می‌شود و قسمت پایینی طراحی ساده‌ای داشته و لوگوی سامسونگ را درون خود جای داده است.مقایسه گلکسی A12 با A51

فریم کناری A12 طراحی مات و فریم کناری A51 طراحی براق داشته و هر دو در سمت راست از دکمه پاور و دکمه‌های ولوم، در بالا از میکروفون دوم، در سمت چپ از درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی و در پایین از اسپیکر، درگاه Type C، جک ۳.۵ میلی متری صدا و میکروفون اصلی میزبانی می‌کنند.لبه گوشی A12

گلکسی A12 با داشتن ۲۰۵ گرم وزن و ۸.۹ میلی متر ضخامت خیلی از نظر ارگونومی شرایط عالی ندارد اما در عوض در این زمینه A51 بسیار خوب عمل کرده و تنها ۱۷۲ گرم وزن و ۷.۹ میلی متر ضخامت دارد و با توجه به این اعداد به راحتی می‌توانیم A51 را خوش دست‌تر از رقیب خود بدانیم.

در نهایت نوبت به قاب جلویی می‌رسد، جایی که نهایت تعامل شما با گوشی صورت می‌گیرد و قرار است بیشترین زمان را به آن نگاه کنید. قاب جلویی این دو گوشی تفاوت‌هایی با هم دارد. اولا دوربین سلفی A12 درون ناچ قطره‌ای قرار گرفته در حالی که A51 پانچ هولی کوچک در بالای نمایشگر دارد.گوشی A51

و دومین تفاوت هم به نسبت نمایشگر به بدنه برمی‌گردد، جایی که به طور حتم A51 شرایط بهتری دارد و با داشتن حاشیه‌های کمتر حس بسیار بهتری هنگام مشاهده‌ی محتوا به شما انتقال می‌دهد.مقایسه گوشی A12 با A51

در آخر باید اشاره کرد که A12 در چهار رنگ آبی، قرمز، سفید و مشکی ساخته شده در حالی که A51 چهار رنگ مشکی، آبی، صورتی و سفید دارد. انتخاب برنده‌ی این بخش را بر عهده شما می‌گذاریم.

 

قیمت گوشی a51 با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

مقایسه گوشی A51 با گوشی A12 از نظر صفحه نمایش

بخش صفحه نمایش جایی است که این دو گوشی اختلاف بسیار زیادی با یکدیگر پیدا می‌کنند و یکی دیگری را به راحتی شکست می‌دهد. گلکسی A51 نمایشگری سوپر امولد با اندازه‌ی ۶.۵ اینچ دارد که رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی ۴۰۵ از دیگر مشخصات اصلی آن هستند. این صفحه نمایش نسبت ۲۰ به ۹ دارد.مقایسه گوشی A51 با گوشی A12 از نظر صفحه نمایش

در طرف دیگر گلکسی A12 نمایشگری ۶.۵ اینچی از نوع IPS LCD دارد که از رزولوشن HD+ برخوردار بوده و تراکم پیکسلی ۲۷۰ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. هر دو نمایشگر از نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی استفاده می‌کنند و حداکثر روشنایی A12 در حالت خودکار به ۴۷۰ نیت می‌رسد در حالی که این عدد برای A51 حدود ۶۴۰ نیت است.

همان طور که قطعا از مشخصات متوجه شده‌اید نمایشگر A51 هم از نظر نوع پنل و هم از نظر رزولوشن برتری قطعی نسبت به رقیب خود دارد و به راحتی هر چه تمام می‌تواند A12 را در این بخش شکست بدهد.مقایسه گلکسی A51 با گلکسی A12 از نظر صفحه نمایش

نمایشگر A51 روشنایی بیشتری هم دارد و این موضوع باعث می‌شود در محیط باز کمتر با دشواری برای مشاهده‌ی محتوا مواجه شوید. صفحه نمایش A51 برای مشاهده فیلم و بازی کردن و همچنین گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی کاملا ایده‌آل به حساب می‌آید (البته به غیر از نرخ نوسازی ۶۰ که البته دو سال پیش طبیعتا مرسوم نبوده).

پس به راحتی و با اختلاف برنده‌ی این بخش را A51 می‌دانیم.

 

قیمت گوشی A51 با حافظه 64 و رم 4 گیگابایت

 

مقایسه گلکسی A51 با گلکسی A12 از نظر اسپیکر

هر دو گوشی از اسپیکرهای تکی استفاده می‌کنند و خبری هم از صدای استریو نیست. گلکسی A51 اسپیکر بهتری دارد و اسپیکر این گوشی صدای بلندتر و همچنین واضح‌تری تولید می‌کند.مقایسه گلکسی A51 با گلکسی A12 از نظر اسپیکر

هرچند اسپیکر هر دو گوشی در مقایسه با گوشی‌های مجهز به اسپیکر استریو عملکرد چندان خوبی ندارند اما به طور کلی باید برنده‌ی این بخش را هم گلکسی A51 در نظر بگیریم.

مقایسه گوشی A51 با گوشی A12 از نظر نرم افزار و رابط کاربری

رابط کاربری سامسونگ عملکرد بسیار خوبی دارد و امکانات بسیار زیادی را برای کهکشانی‌های کره‌ای‌ها به ارمغان می‌آورد. این رابط کاربری تقریبا به بلوغ رسیده و پایداری خوبی در عملکرد آن دیده می‌شود. شما می‌توانید بخش‌های مختلف این رابط کاربری را بسته به سلیقه خود شخصی سازی کنید و یا ابعاد ایکون‌ها را تغییر دهید.

سامسونگ در امر بروزرسانی‌ها نیز بهتر از قبل شده و در حال حاضر چند وقت یک بار برای رابط کاربری خود بروزرسانی‌های امنیتی را عرضه می‌کند تا این محصولات در برابر مشکلات احتمالی ایمن شوند.

نسخه ابتدایی نرم افزاری این گوشی اندروید ۱۰ بوده است اما در حال حاضر آپدیت One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ برای هر دو کهکشانی در دسترس بوده و شما می‌توانید تجربه‌ی استفاده‌ی کاملا مشابهی از این دو گوشی داشته باشید.

 

قیمت گوشی A12 با حافظه 64 و رم 4 گیگابایت

 

از نظر عملکرد سخت افزاری

گلکسی A51 از تراشه‌ی ۱۰ نانومتری خود شرکت سامسونگ یعنی اگزینوس 9611 استفاده می‌کند. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Coretx-A73 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز را در برمی‌گیرد و برای پردازش‌های گرافیکی به پردازنده Mali-G72 مجهز شده است.

از طرف دیگر سامسونگ برای تأمین قدرت گوشی جدید خود به سراغ تراشه هیلو P35 رفته است. این تراشه ۱۲ نانومتری هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 2.35 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز دارد و از پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 بهره می‌برد.

قدرت سخت افزاری این دو گوشی برای انجام کارهای روزمره کاملا کافی به نظر می‌رسد و می‌توانید برنامه‌هایی معمول را به روی آن‌ها نصب کرده و اجرا کنید. در انجام کارهای سنگین و اجرای بازی‌ها با وجود این که هیچ کدام خیلی عالی نیستند اما A51 به نسبت رقیب بسیار بهتر عمل می‌کند.

برای A51 حافظه‌های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی در نظر گرفته شده در حالی که A12 نسخه‌های ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی دارد. از نظر حافظه رم نیز A51 به حافظه‌ی رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایتی مجهز شده و A12 نسخه‌های ۲، ۳، ۴ و ۶ گیگابایتی دارد.

در نهایت به عنوان جمع بندی این بخش باید عنوان کنیم که هیچ یک از این دو گوشی در بخش سخت افزاری خیلی عالی نیستند و اگر قصد دارید با گوشی خود بازی کنید و کارهای سنگین انجام دهید بهتر است به سراغ مدل‌های دیگری بروید.

اما میان این دو محصول A51 از نظر سخت افزاری محصول بهتری به حساب می‌آید و در انجام پردازش‌های مختلف بهتر از گوشی رقیب عمل می‌کند.

از نظر باتری

سامسونگ برای تغذیه کردن گلکسی A12 به سراغ باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی رفته است که این ظرفیت برای نمایشگر +HD و سخت افزار نه چندان قوی بسیار مطلوب به نظر می‌رسد و در عمل هم شارژ دهی بسیار خوبی دارد. این گوشی می‌تواند با استفاده عادی بین ۱.۵ تا ۲ روز کامل دوام بیاورد که عملکرد عالی است.

از طرف دیگر A51 با وجود نمایشگر +FHD و سوپر امولد و قدرت سخت افزاری بیشتر باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد و طبیعتا انتظار می‌رود که مدت زمان کمتری نسبت به رقیب دوام بیاورد.

در استفاده عادی A51 تنها می‌تواند یک روز شما را همراهی کند (شاید هم کمتر از یک روز کامل) و شارژ دهی این محصول چندان عالی نیست. درواقع در زمینه شارژ دهی A12‌ با اختلاف می‌تواند برادر خود را شکست دهد.

هر دو گوشی از شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کنند و به همین دلیل انتظار داریم مدت زمات شارژ شدن آن‌ها نیز کمی طولانی باشد. گلکسی A51 در مدت حدود ۲ ساعت از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود و این مدت برای A12 حدود ۳ ساعت است.

به طور کلی در زمینه شارژ دهی برنده‌ی این بخش A12 خواهد بود و از نظر سرعت شارژ شدن A51 به نسبت رقیب برتری دارد. اما در نهایت قطعا A12 برنده‌ی بخش باتری خواهد بود.

 

خرید گوشی A12 با حافظه 128 و رم 4 گیگابایت

 

از نظر دوربین

در این بخش دوربین‌های این دو گوشی را با یکدیگر مقایسه کرده و محصول برتر را در هر بخش دوربین معرفی خواهیم کرد.

دوربین اصلی

دوربین اصلی گلکسی A51 سنسور ۴۸ مگاپیکسلی مدل Sony IMX582 Exmor RS دارد. این سنسور با اندازه‌ی 1/2.0 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی در پس یک لنز ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است. این دوربین به دلیل برخوداری از قابلیت Quad Bayer به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.مقایسه گوشی a51 با a12

در طرف مقابل سامسونگ برای A12 دوربین اصلی با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی مدل Samsung S5KGM2 در نظر گرفته که این سنسور اندازه 1/2 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی داشته و در پس لنزی با دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است. این دوربین از قابلیت Quad Bayer پشتیبانی کرده و به همین دلیل عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.مقایسه گوشی A12 با گلکسی A51

دوربین اصلی هر دو گوشی به نسبت عکس‌های خوب و رضایت بخشی به ثبت می‌رسانند و می‌توان هردوی آن‌ها را مناسب دانست اما اگر بخواهیم به صورت ریزتر آن‌ها را مقایسه کنیم تصاویر گرفته شده با A51 دقت رنگ بهتر و رنج دینامیکی گسترده‌تری داشته و نویز کمتری در آن دیده می‌شود.

 

مقایسه های پیشنهادی:

مقایسه گوشی M12 با A12 Nacho سامسونگ

 

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض گلکسی A51 سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض A12 سنسور ۵ مگاپیکسلی دارد. هر دو دوربین می‌توانند عکس‌هایی ۱۲۳ درجه‌ای به ثبت برسانند.

به طور حتم در این بخش A51 نسبت به رقیب برتری دارد؛ زیرا تصاویر گرفته شده با این گوشی جزئیات بیشتر و همچنین نویز کمتری دارند و سوژه‌های مختلف را با کنتراست بهتری به ثبت می‌رسانند.

دوربین سلفی

دوربین سلفی A51 سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی دارد و این در حالیست که سلفی A12 به سنسوری ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است. با وجود این که A12 سلفی‌های رضایت بخش و مناسبی به ثبت می‌رساند اما به طور حتم تفاوت کیفیت بین این دو گوشی وجود دارد.

سلفی‌های گلکسی A51 جزئیات بیشتر و شارپنس بهتری دارند و بالانس رنگی در آن‌ها بهتر رعایت می‌شود. به علاوه این تصاویر رنج دینامیکی وسیع‌تری هم دارند و همه‌ی این موارد در کنار دقت رنگ بهتر باعث می‌شود تا سلفی‌های A51 را بهتر بدانیم.

ماکرو

دوربین ماکرو A51 سنسور ۵ مگاپیسکلی و ماکرو A12 سنسور ۲ مگاپیکسلی دارد. این دو دوربین به فوکوس خودکار مجهز نشده‌اند و این یعنی فوکوس تنها در فاصله‌ی ۳ تا ۵ سانتی متری سوژه انجام می‌شود.

نبود فوکوس خودکار باعث می‌شود تا به سختی بتوانید فاصله‌ی مناسب با سوژه را پیدا کنید و به طور کلی باید چند عکس از سوژه ثبت کنید تا یکی از آن‌ها با فوکوس صحیح و با جزئیات کافی به ثبت برسد.

در نهایت عکس‌هایی که فوکوس درستی داشته باشند به خصوص با گوشی A51 قابل قبول خواهند بود و می‌توانید کلوزآپ‌های رضایت بخش و جذابی با این گوشی‌های بگیرید.

پرتره

گلکسی A51 سنسور تشخیص عمق میدان ۵ مگاپیکسلی دارد و این سنسور برای گوشی رقیب ۲ مگاپیکسلی است. هر دو گوشی می‌توانند در شرایط نوری خوب پرتره‌های باکیفیتی به ثبت برسانند اما در این زمینه A51 مقداری بهتر عمل می‌کند و بسیار خوب می‌تواند سوژه را از پس‌زمینه تفکیک کند.

در واقع دلیل برتری پرتره‌های این کهکشانی برتری نسبی دوربین اصلی این گوشی است که باعث ثبت پرتره‌های باجزئیات‌تر و دقت رنگ بیشتر می‌شود.

 

خرید گوشی A12 با حافظه 32 و رم 3 گیگابایت

 

جمع بندی

این دو گوشی با هم اختلاف قیمت دارند و همین موضوع برخی از اختلاف‌های موجود بین آن‌ها را توجیه می‌کند و به همین دلیل دقیقا نمی‌توان آن‌ها را با شرایط یکسان در نظر گرفت.

اگر برای شما قیمت گوشی مهم است و به شارژ دهی باتری هم اهمیت زیادی می‌دهید و کهکشانی می‌خواهید که بتوانید با آن کارهای روزمره و معمول را انجام دهید انتخاب A12 بسیار منطقی به نظر می‌رسد.مقایسه گلکسی A51 با A12

از طرفی اگر کیفیت نمایشگر برایتان اولویت است و به دنبال داشتن گوشی با قدرت سخت افزاری مناسب و دوربین‌ها توانا می‌گردید شاید باید انتخاب خود را به A51 تغییر دهید. البته که باید با شارژ دهی نه چندان عالی این کهکشانی کنار بیایید.

شاخص‌ترین مشخصه هر گوشی کدام است؟ برای A51 نمایشگر امولد با حاشیه‌های کم و برای A12 باتری با شارژ دهی بسیار خوب و قیمت مناسب

این دو کهکشانی حسگر اثر انگشت دارند؟ بله، حسگر A51 زیر نمایشگر قرار گرفته و از طرفی گلکسی A12 حسگر یکپارچه با کلید پاور دارد. بین این دو حسگر A12 سریع‌تر و همچنین دقیق‌تر عمل می‌کند.

قیمت این دو گوشی چقدر است؟ گلکسی A12 در بازه‌ی محصولات اقتصادی و A51 در بین میانرده‌های موجود قرار می‌گیرد و A51 به طبع گران‌تر است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-a51-%d8%a8%d8%a7-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-a12/
ads
ads