داغ ترین ها :
مقایسه گلکسی A71 با ردمی نوت 9 پرو

مقایسه گلکسی A71 با ردمی نوت 9 پرو

اگر نگاهی به میانرده‌های سال قبل داشته باشیم متوجه خواهیم شد که دو گوشی گلکسی A71 سامسونگ و ردمی نوت 9 پرو شیائومی بسیار پرطرفدار بوده‌اند و جالب است که با وجود در دسترس بودن نسل جدید هنوز هم این محصولات در بازار کشور فروش خوبی دارند در این مطلب قصد داریم به مقایسه گوشی A71 با ردمی نوت 9 پرو بپردازیم تا مشخص شود که کدام گوشی نسبت به رقیب برتری دارد و ارزش خرید کدام محصول بیشتر است. اگر قصد خرید این دو را دارید حتما در ادامه همراه تکنولایف باشید. قبلا اینکه مقایسه گوشی A71 با ردمی نوت 9 پرو را شروع کنیم، بهتر است نیم‌نگاهی داشته باشید به مشخصات سخت‌افزاری کلی این دو گوشی هوشمند:

 

با مراجعه به سایت تکنولایف می‌توانید دو گوشی دلخواه را با یکدیگر مقایسه کنید.

مقایسه گوشی

 

گوشی گلکسی A71 ردمی نوت 9 پرو
تاریخ معرفی آذر ۹۸ اردیبهشت ۹۹
ابعاد ۱۶۳.۶ در ۷۶ در ۷.۷ میلی‌متر ۱۶۵.۸ در ۷۶.۶ در ۸.۸ میلی‌متر
وزن ۱۷۲ گرم ۲۰۹ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۷ اینچ – سوپر امولد FHD+ با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ۶.۶۷ اینچ – IPS LCD FHD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
سیستم‌عامل  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)  Miui 12 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه اسنپدراگون 730 اسنپدراگون 720G
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت ۶۴ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل ماکرو

۵ مگاپیکسل عمق میدان

۶۴ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسل ۱۶ مگاپیکسل
باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۲۵ وات ۳۰ وات
رنگ آبی، مشکی و صورتی و نقره‌ای سبز و سفید و خاکستری

 

مقایسه گوشی A71 با ردمی نوت 9 پرو از نظر طراحی و کیفیت ساخت

سامسونگ طبق معمول همیشه‌ی خود در میانرده‌ها A71 را نیز از جنس پلاستیک ساخته است و از طرف دیگر ردمی نوت 9 پرو از شیشه در قاب پشتی استفاده می‌کند که کیفیت به مراتب بیشتری داشته و حس مرغوبیت بیشتری را به شما انتقال می‌دهد.مقایسه گوشی A71 با ردمی نوت 9 پرو

قاب پشتی ردمی نوت 9 پرو طراحی دو تکه و براق دارد و دوربین در میانه‌ی بالایی قاب پشتی نقش بسته است. لوگوی ردمی نیز در پایین قاب پشتی به چشم می‌خورد. در طرف مقابل قاب پشتی A71 پلاستیکی بوده و در بالا سمت چپ میزان فریم مستطیلی دوربین‌های است و در پایین لوگوی سامسونگ دیده می‌شود.مقایسه گوشی A71 با ردمی نوت 9 پرو

این قاب هم طراحی براقی دارد و به روی آن خطوطی انتزاعی دیده می‌شود که با تابیدن نور این خطوط و فواصل میان آن‌ها به حالت‌های جذابی در می‌آیند. البته استفاده از شیشه در نوت 9 پرو باعث شده تا وزن این گوشی ۲۰۹ گرمی و ضخامت آن ۸.۸ میلی متر شود. در طرف دیگر A71 تنها ۱۷۹ گرم وزن و ۷.۷ میلی متر ضخامت دارد تا به این ترتیب از نظر ارگونومی نماینده کره‌ای‌ها را محصول بهتری بدانیم.

 

گوشی شما به صورت ناگهانی خاموش می‌شود؟ مطلب زیر را بخوانید:

علت خاموش شدن ناگهانی گوشی

 

مقایسه گوشی A71 با ردمی نوت 9 پرو

فریم پلاستیکی هر دو میانرده در سمت راست میزبان دکمه‌های پاور و ولوم است و در بالا میکروفون دوم و در سمت چشم خساب سیم کارت و کارت حافظه جانبی دیده می‌شود. در بخش پایینی هم اسپیکر، میکرفون اصلی، درگاه Type C و جک ۳.۵ میلی متری صدا به چشم می‌آید. در لبه‌ی بالایی ردمی نوت 9 پرو اینفرارد نیز وجود دارد که رقیب از آن بی بهره است.مقایسه گوشی A71 با ردمی نوت 9 پرو

قاب جلویی دو گوشی نیز شباهت‌های بسیار زیادی به هم دارد و هر دو از سلفی‌هایی درون پانچ هول میزبانی می‌کنند. البته نسبت نمایشگر به بدنه در A71 بیشتر است و این یعنی این کهکشانی حاشیه‌های کمتری دارد.مقایسه گوشی A71 با ردمی نوت 9 پرو

به طور کلی اگر بخواهیم این بخش را جمع بندی کنیم باید بگوییم که از نظر ارگونومی A71 برنده این بخش خواهد بود و از نظر کیفیت ساخت به طور حتم ردمی نوت 9 پرو؛ چرا که هم از جنس شیشه ساخته شده و هم از گوریلاگلس ۵ به جای ۳ استفاده می‌کند. انتخاب گوشی زیباتر را هم به عهده شما می‌گذاریم.

 

 

مقایسه گوشی A71 سامسونگ با ردمی نوت 9 پرو شیائومی از نظر صفحه نمایش

سامسونگ چندین سال است که با نمایشگرهای سوپر امولد خود بازار را در اختیار گرفته و کمتر شرکتی می‌تواند از نظر کیفیت و میزان روشنایی با نمایشگرهای شرکت کره‌ای رقابت کند.

گلکسی A71 نمایشگری سوپر امولد با اندازه‌ی ۶.۷ اینچ دارد که رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی ۳۹۳ از دیگر مشخصات اصلی آن هستند. این صفحه نمایش نیز نسبت ۲۰ به ۹ دارد و از نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند و خبری از نرخ نوسازی ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز نیست.مقایسه گوشی A71 سامسونگ با ردمی نوت 9 پرو شیائومی

از طرف دیگر ردمی نوت 9 پرو شیائومی از پنلی IPS با اندازه ۶.۶۷ اینچ و رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند. این رزولوشن در کنار این اندازه باعث می‌شود تا در هر اینچ از نمایشگر ۳۹۵ پیکسل قرار بگیرد. این صفحه نمایش هم نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی دارد. از نظر کیفیت اگر بخواهیم این دو پنل را با هم مقایسه کنیم برتری با نماینده سامسونگ خواهد بود؛ چرا که پنل سوپر امولد این گوشی رنگ‌ها را زنده‌تر و شاداب‌تر از گوشی رقیب به نمایش درمی‌آورد و به علاوه عمق رنگ مشکی در این صفحه نمایش بینهایت است. همچنین شما در پنل امولد می‌توانید از قابلیتی مثل AOD استفاده کنید.مقایسه گوشی A71 سامسونگ با ردمی نوت 9 پرو شیائومی

از نظر روشنایی اما داستان کمی متفاوت می‌شود. نمایشگر گلکسی A71 در حالت دستی می‌تواند ۴۰۰ نیت روشنایی تولید کند و در حالت خودکار این عدد تا ۵۱۵ نیت افزایش می‌یابد.

ردمی نوت 9 پرو اما در حالت دستی و خودکار به ترتیب روشنایی ۴۵۰ و ۶۲۰ نیتی دارد که این به سادگی نشان می‌دهد که نمایشگر ردمی نوت 9 پرو روشنایی بیشتری به نسبت رقیب دارد و این یعنی نور مستقیم خورشید محتوای واضح‌تری را به نمایش می‌گذارد.مقایسه گوشی A71 با ردمی نوت 9 پرو

برنده این بخش از نظر روشنایی ردمی نوت 9 پرو شیائومی و از نظر کیفیت گلکسی A71 سامسونگ خواهد بود و شما باید تصمیم بگیرید که کدام گوشی با نیازهای شما تطبیق بیشتری دارد.

مقایسه گوشی A71 با ردمی نوت 9 پرو از نظر اسپیکر

هر دو گوشی اسپیکرهای مونو دارند و خبری از صدای استریو و فراگیر نیست. این اسپیکرها به نسبت اسپیکرهای استریو بلندی کمتری دارند و شما صدایی تکی به گوشتان می‌رسد. جالب است که از نظر کیفیت اسپیکر و بلندی آن‌ها دو گوشی بسیار شبیه به هم عمل می‌کنند و نمی‌توان یکی را برتر از دیگری دانست.

 

 

مقایسه گوشی A71 با ردمی نوت 9 پرو از نظر نرم افزار و رابط کاربری

رابط کاربری بخشی است که شما طبق سلیقه باید گوشی مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما به طور کلی باید بدانید که رابط کاربری گوشی‌های شیائومی در حال حاضر یکی از بهترین‌های موجود در بین گوشی‌های هوشند است و امکانات و قابلیت‌های متعددی دارد.

این قابلیت‌ها حتی گاهی از رابط کاربری محبوب سامسونگ هم بیشتر می‌شوند و به شما اجازه می‌دهند تا بیشترین تعامل را با گوشی شیائومی خود برقرار کنید. به طور کلی Miui قابلیت شخصی سازی بسیار زیادی هم دارد و شما می‌توانید ظاهر تمام بخش‌ها را به طور کامل تغییر دهید. یعنی شما قادر هستید آیکون‌ها را عوض کنید و حتی شکل و شمایل لاک اسکرین را با نصب تم تغییر دهید.مقایسه ردمی نوت 9 پرو با a71

در طرف دیگر رابط کاربری سامسونگ یعنی One Ui نیز حالا به بلوغ رسیده و می‌تواند عملکرد خوب و پایداری را به شما ارائه دهد. به علاوه این رابط کاربری نیز ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار خوبی دارد و همین موضوع باعث می‌شود انتخاب بین این دو رابط کاربری را به سلیقه‌ی شخصی شما واگذار کنیم.

 

مقایسه تخصصی انواع گوشی موبایل را در مجله تکنولایف بخوانید.
مقایسه گوشی گلکسی A71 و پوکو X3 NFC

 

 

مقایسه ردمی نوت 9 پرو با گوشی A71 از نظر عملکرد سخت افزاری

در ابتدا باید بگوییم که خوشبختانه هر دو گوشی از تراشه‌های ساخت کوالکام استفاده می‌کنند و خبری از چیپست‌های سامسونگ و مدیاتک نیست. شیائومی برای ردمی نوت 9 پرو به سراغ تراشه‌ی اسنپدراگون 720G رفته است.

این تراشه که معماری ۸ نانومتری دارد پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای شامل دو هسته Kryo 465 Gold با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و شش هسته Kryo 465 Silver با فرکانس 1.8گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 618 را در بر می‌گیرد.

در طرف مقابل گلکسی A71 هم از تراشه‌ی ۸ نانومتری اسنپدراگون 730 استفاده می‌کند. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Kryo 470 Gold با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته Kryo 470 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 618 را در شامل می‌شود.

قدرت سخت افزاری دو گوشی بسیار شبیه به هم است؛ چرا که این دو تراشه عملکرد نزدیکی دارند و مقدار کمی ردمی نوت 9 پرو بهتر از رقیب عمل می‌کند. هر دو گوشی به خوبی و با سرعت مناسبی می‌توانند برنامه‌های معمول را اجرا کنند و حتی در اجرای بازی‌های سنگین نیز با گوشی‌های توانایی مواجه هستیم.

این دو محصول بازی‌های گرافیکی و سنگین را هم می‌توانند به روی گرافیک متوسط و بدون افت فریم اجرا کنند و به این ترتیب برای انجام کارهای مختلف مناسب به نظر می‌رسند.

ردمی نوت 9 پرو در نسخه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی حافظه داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایتی حافظه رم تولید می‌شود و از طرفی A71 نسخه‌های ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم دارد.

در نهایت باید برنده‌ی این بخش را با اختلافی جزئی ردمی نوت 9 پرو اعلام کنیم و اگر قدرت سخت افزاری اولویت اول شما برای خرید گوشی است باید به سراغ این محصول بروید.

 

آموزش ساخت ایمیل یکبار مصرف را در مطلب ایمیل موقت از دست ندهید.

 

مقایسه گوشی A71 با ردمی نوت 9 پرو از نظر باتری

سامسونگ برای تغذیه کهکشانی خود ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی را مناسب دیده در حالی که شیائومی برای نماینده خود از یک باتری ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است.

در استفاده روزمره و معمولی گلکسی A71 می‌تواند یک روز کامل دوام بیاورد و این در صورتی است که ردمی نوت 9 پرو می‌تواند تا ۱.۵ روز شارژ دهی کند و به این ترتیب برنده‌ی بخش شارژ دهی میانرده شیائومی خواهد بود.

کهکشانی کره‌ای‌ها از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند و برای نماینده چینی‌ها شارژ سریع ۳۰ واتی در نظر گرفته شده است. به این ترتیب شما می‌توانید A71 را در مدت ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه و ردمی نوت 9 پرو را در مدت ۱ ساعت ۱۰ دقیقه فول شارژ کنید.

در نهایت پس برنده‌ی بخش باتری را باید ردمی نوت 9 پرو در نظر بگیریم؛ چرا که هم در زمینه شارژ دهی و هم در زمینه سرعت شارژ شدن عملکرد خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد.

مقایسه گوشی A71 با ردمی نوت 9 پرو از نظر دوربین

در این بخش به طور کامل دوربین‌های مختلف این دو میانرده را با هم مقایسه می‌کنیم تا مشخص شود کدام گوشی دوربین‌های تواناتری دارد.

دوربین اصلی

دوربین اصلی گلکسی A71 سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مدل Samsung Bright S5KGW1 دارد. این سنسور با اندازه‌ی 1/1.72 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی در پس یک لنز ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین به دلیل برخوداری از قابلیت Quad Bayer به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند و از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز بهره مند است.

دوربین اصلی ردمی نوت 9 پرو سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ مدل Bright S5KGW1 با اندازه‌ی 1/1.72 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی داشته و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.9 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی کرده و به صورت پیش فرض تصاویری ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند (به دلیل قابلیت Quad Bayer).

دوربین اصلی هر دو گوشی عملکرد خوبی دارند و تصاویر باکیفیتی به ثبت می‌رسند. این تصاویر در هر دو گوشی رنج دینامیکی وسیعی دارند و از کنتراست خوبی بهره می‌برند. جزئیات عکس‌های ردمی نوت 9 پرو بیشتر است و بخشی از جزئیات A71 در روند پردازش از دست می‌رود.

به این ترتیب با وجود این که دو گوشی عملکردی نزدیک دارند باید برنده‌ی بخش دوربین اصلی را ردمی نوت 9 پرو شیائومی اعلام کنیم و این گوشی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض A71 سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی دارد و می‌تواند عکس‌هایی ۱۲۳ درجه‌ای به ثبت برساند. در طرف دیگر دوربین فوق عریض ردمی نوت 9 پرو ۸ مگاپیکسلی بوده و توانایی ثبت عکس‌هایی ۱۱۹ درجه‌ای را داراست.

مقایسه گوشی A71 با ردمی نوت 9 پرو از نظر دوربین اولتراواید

با وجود این که A71 سنسوری با رزولوشن بیشتر دارد اما عکس‌های فوق عریض ردمی نوت 9 پرو وضعیت بهتری به نسبت رقیب خود دارند. این عکس‌ها با جزئیات کافی و دقت رنگ مناسب گرفته می‌شود و نرمی بسیار کمی در لبه‌ها به چشم می‌خورد.

دوربین سلفی

دوربین سلفی ردمی نوت 9 پرو ۱۶ مگاپیکسلی است در حالی که رقیب از سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. در عمل هم سلفی‌های کهکشانی سامسونگ بهتر از نماینده شیائومی هستند.

این سلفی‌ها کنتراست و شارپنس بهتری دارند و جزئیات بیشتری هم از سوژه‌ها به ثبت می‌رسانند. به علاوه که رنج دینامیکی سلفی‌های A71 هم بهتر هستند.

ماکرو

دوربین ماکرو هر دو گوشی سنسوری ۵ مگاپیکسلی دارد اما نکته‌ی جذاب اینجاست که برای دوربین ماکرو ردمی نوت 9 پرو قابلیت فوکوس خودکار در نظر گرفته شده است. این قابلیت باعث می‌شود شما بسیار راحت‌تر بتوانید عکس ماکرو‌ای با فوکوس صحیح به ثبت برسانید.

در نهایت کیفیت عکس‌های ماکرو یا نمای نزدیک هر دو گوشی خوب است اما ردمی نوت 9 پرو بسیار عالی عمل می‌کند و می‌تواند گوشی رقیب را در این بخش پشت سر بگذارد.

پرتره

پرتره‌های هر دو گوشی با دوربین اصلی و به کمک لنز تشخیص عمق میدان گرفته می‌شود. این دوربین در A71 سنسوری ۵ مگاپیکسلی و در ردمی نوت 9 پرو سنسوری ۲ مگاپیکسلی دارد.

هر دو گوشی پرتره‌های خوب و باکیفیت به ثبت می‌رسانند که در این پرتره‌ها برش سوژه از پس‌زمینه دقت مناسبی دارد و پس‌زمینه نیز به حد کفایت مات می‌شود. اما اگر بخواهیم ریزتر نگاه کنیم پرتره‌های A71 کمی بهتر هستند.

 

مقایسه پیشنهادی از دو گوشی با ارزش خرید بالا در بازار فعلی:

مقایسه نوت ۱۰ پرو با پوکو ایکس ۳ پرو

 

جمع بندی

در ابتدا باید این نکته را در نظر داشته باشید که ردمی نوت 9 پرو به نسبت رقیب قیمت کمتری دارد. در ادامه اگر نمایشگر و ارگونومی گوشی برای شما اولویت هستند باید به سراغ نماینده کره‌ای‌ها بروید و گلکسی A71 را انتخاب کنید. از طرفی اگر کیفیت ساخت گوشی، شارژ دهی باتری، کیفیت دوربین‌ها و همچنین قدرت سخت افزاری برای شما مهم هستند و همچنین می‌خواهید هزینه کمتری برای خرید گوشی صرف کنید باید ردمی نوت 9 پرو را انتخاب کنید.

کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ با توجه به این که ردمی نوت 9 پرو در بسیاری از بخش‌ها بهتر عمل می‌کند و قیمت کمتری نیز دارد پس در نتیجه ردمی نوت 9 پرو ارزش خرید بیشتری به نسبت رقیب دارد.

این دو گوشی حسگر اثر انگشت دارند؟ حسگر اثر انگشت A71 زیر نمایشگر قرار گرفته در حالی که ردمی نوت 9 پرو از حسگر ادغام شده با دکمه پاور استفاده می‌کند که سرعت و دقت بیشتری نیز دارد.

قیمت این دو محصول چقدر است؟ با دو گوشی میانرده مواجه هستیم. این گوشی‌ها سال قبل قیمت بالاتری داشتند و حالا با توجه به عرضه نسل جدید کاهش قیمت پیدا کرده‌اند و با یک بودجه منطقی می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. دایی علی

    قطعا A71

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-a71-%d8%a8%d8%a7-%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%aa-9-%d9%be%d8%b1%d9%88/
ads
ads