داغ ترین ها :
مقایسه گوشی Y9s و ردمی نوت 8 پرو

مقایسه گوشی Y9s و ردمی نوت 8 پرو

شرکت‌های هواوی و شیائومی را می‌توان به عنوان دو غول تکنولوژی چین معرفی کرد که رقابت بسیار زیادی با یکدیگر دارند. این دو شرکت در طول سال اقدام به تولید و معرفی گوشی‌های هوشمند مختلف با قابلیت‌های گوناگون می‌کنند که یکی از آن‌ها را می‌توان هواوی Y9s و شیائومی ردمی نوت 8 پرو دانست؛ البته هر دو دستگاه در سال 2019 میلادی معرفی و عرضه شده‌اند، اما در این مقاله قصد داریم با بررسی تخصصی و مقایسه گوشی Y9s و ردمی نوت 8 پرو همراه شما باشیم.

مقایسه گوشی Y9s و ردمی نوت 8 پرو ؛ طراحی

یکی از ویژگی‌های مهم هواوی Y9s را می‌توان طراحی زیبا و جذاب آن دانست. هنگامی که بخش جلوی دستگاه را نگاه کنید، یک نمایشگر با حاشیه بسیار کم مشاهده خواهید کرد که فاقد طراحی ناچ یا حفره روی صفحه نمایش به منظور قرارگیری سنسور سلفی است؛ در حقیقت این دستگاه مجهز به سنسور سلفی پاپ آپ بوده و هنگامی که در برنامه دوربین، حالت سلفی را انتخاب کنید، خواهید دید که موتور آن فعال‌سازی شده و سنسور سلفی از سمت چپ قسمت بالای دستگاه به سمت بیرون هدایت خواهد شد. وجود سنسور پاپ آپ موجب شده است کاربران از یک نمایشگر بزرگ در بخش جلو بهره‌مند شوند.‌ همچنین بخش عقب دستگاه هم از طراحی منحصر به فرد و جذابی برخوردار است؛ طراحی خاص بدنه و شیشه‌ای بودن بخش عقب در کنار فریم آلومینیومی سبب شده کاربران از نگه داشتن دستگاه در دستان خود، احساس خوبی داشته باشند. در سمت چپ بخش عقب دستگاه شاهد قرارگیری یک ماژول عمودی دوربین خواهید بود که سه سنسور را درون خود جای داده و در قسمت پایین آن هم یک فلاش ال ای دی قرار گرفته است. همچنین در سمت چپ قسمت پایین هم نام هواوی (Huawei) به صورت عمودی درج شده و توانسته در کنار نمایش اصالت، زیبایی دستگاه را هم تا حد زیادی افزایش دهد.

گوشی هوشمند شیائومی ردمی نوت 8 پرو در زمینه طراحی توانسته یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار به حساب آید که هنوز هم ارزش خرید بالایی دارد. این محصول مجهز به یک نمایشگر بزرگ با حاشیه‌های کم است، اما برخلاف هواوی وای 9 اس که مجهز به سنسور سلفی پاپ آپ است از طراحی ناچ برخوردار بوده که سنسور سلفی هم در قسمت مرکزی آن قرار دارد. همچنین بخش عقب دستگاه از طراحی و ترکیب رنگ بسیار جذابی برخوردار بوده و ماژول دوربین آن در بخش مرکزی قرار دارد. البته حالت چینش سنسورها و فلاش ال ای دی را می‌توان خاص و جذاب توصیف کرد. در حقیقت یک ماژول عمودی را در بخش مرکزی مشاهده خواهید کرد که محل قرارگیری سه سنسور دوربین و حسگر اثر انگشت بوده و این در حالی است که سنسور چهارم و فلاش ال ای دی در سمت راست و خارج از ماژول قرار گرفته‌اند؛ این مسئله تاثیر زیادی در افزایش جذابیت طراحی محصول داشته است. توجه داشته باشید که خشاب سیم کارت هر دو دستگاه محل قرارگیری دو سیم کارت به صورت همزمان یا یک سیم کارت و یک میکرو اس دی است؛ در حقیقت شما نمی‌توانید از دو سیم کارت و یک کارت حافظه جانبی به صورت همزمان استفاده کنید. همچنین وزن هواوی وای 9 اس و ردمی نوت 8 پرو به ترتیب معادل 206 و 200 گرم بوده که نشان می‌دهد محصول شیائومی، شش گرم از گوشی مقرون به صرفه هواوی سبک‌تر است. در حالت کلی می‌توان طراحی هر دو دستگاه را چشم‌نواز و جذاب توصیف کرد، اما به عنوان نظر شخصی می‌توانم بگویم ردمی نوت 8 پرو شانس بیشتری در جلب رضایت خریداران خواهد داشت.

 

 

مقایسه گوشی Y9s و ردمی نوت 8 پرو ؛ صفحه نمایش

گوشی هوشمند هواوی Y9s مجهز به نمایشگر 6.59 اینچ IPS LCD با وضوح 1080×2340 پیکسل و نسبت ابعاد تصویر 9:19.5 است. همچنین نسبت نمایشگر به بدنه آن هم معادل 84.7 درصد بوده که نشان می‌دهد بیشتر فضای جلوی دستگاه از نمایشگر تشکیل شده است. همچنین گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو هم مجهز به نمایشگر 6.53 اینچ IPS LCD با وضوح 1080×2340 پیکسل و نسبت ابعاد تصویر 9:19.5 است. همچنین صفحه نمایش گوشی شیائومی از HDR پشتیبانی کرده و مجهز به محافظ کورنینگ گوریلا گلس 5 است؛ این قابلیت در هواوی Y9s وجود ندارد و در حالت کلی می‌توان نمایشگر ردمی نوت 8 پرو را در مقایسه با نمایشگر محصول میان‌رده هواوی، برتر توصیف کرد. همچنین نسبت نمایشگر به بدنه شیائومی ردمی نوت 8 پرو معادل 84.9 درصد بوده که با 84.7 درصد Y9s اختلاف زیادی ندارد.

ویژگی‌ها هواوی Y9s شیائومی ردمی نوت 8 پرو
صفحه نمایش نمایشگر 6.59 اینچ IPS LCD نمایشگر 6.53 اینچ IPS LCD
وضوح 2340×1080 پیکسل 2340×1080 پیکسل
نسبت نمایشگر به بدنه 84.7 درصد 84.9 درصد
محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلا گلس 5

مقایسه گوشی Y9s و ردمی نوت 8 پرو ؛ نرم افزار و سخت افزار

هنگامی که گوشی هواوی Y9s را روشن کنید، رابط کاربری EMUI 9.1 ار مشاهده خواهید کرد که مبتنی بر اندروید 9 بوده و این در حالی است که گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو قابلیت ارتقاء به رابط کاربری MIUI 12.5 را که مبتنی بر اندروید 11 است هم دارد. بدون تردید در حال حاضر می‌توان رابط‌های کاربری شیائومی را در مقایسه با هواوی که دچار تحریم‌های ایالات متحده و خدمات گوگل هستند، بهتر و کارآمدتر توصیف کرد. البته هواوی هم در حال گسترش قابلیت‌های نرم افزاری و فروشگاه مخصوص خود بوده که این مسئله نیازمند گذر زمان است.

گوشی هواوی Y9s قدرت خود را از پردازنده Kirin 710F (تراشه 12 نانومتر) و پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 دریافت می‌کند و این در حالی است که شیائومی ردمی نوت 8 پرو مجهز به پردازنده مدیاتک هلیو G90T (تراشه 12 نانومتر) و پردازنده گرافیکی Mali-G76 MC4 است. بر اساس اطلاعات و بررسی‌های انجام شده، عملکرد پردازنده موجود در شیائومی ردمی نوت 8 پرو در مقایسه با تراشه انحصاری هواوی Y9s عملکرد بهتر و قابل توجهی از خود در زمینه‌های مختلف تاثیر روی باتری، پردازش بازی و عملکرد کلی نشان می‌دهد. در حقیقت هواوی وای 9 اس را نمی‌توان رقیبی جدی برای شیائومی ردمی نوت 8 پرو به حساب آورد و عملکرد تراشه‌های این دو دستگاه با یکدیگر اختلاف قابل توجهی دارد. یکی دیگر از تفاوت‌های این دو دستگاه را می‌توان تنوع آن‌ها به حساب آورد. گوشی هواوی وای 9 اس فقط در یک مدل با 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و 6 گیگابایت حافظه رم تولید شده و این در حالی است که شیائومی ردمی نوت 8 پرو با حداقل حافظه رم 4 و حداکثر 6 گیگابایت در مدل‌های گوناگون با تفاوت در حافظه ذخیره‌سازی از 64 الی 128 گیگابایت در دسترس قرار گرفته است. شما در زمینه انتخاب ردمی نوت 8 پرو، گزینه‌های زیادی خواهید داشت و می‌توانید یکی از آن‌ها را متناسب با نیازتان خریداری کنید.

ویژگی‌ها هواوی Y9s شیائومی ردمی نوت 8 پرو
پردازنده Kirin 710F مدیاتک هلیو G90T
پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 Mali-G76 MC4
حافظه ذخیره‌سازی 128 گیگابایت 64 و 128 گیگابایت
حافظه رم 6 گیگابایت 4 و 6 گیگابایت

مقایسه گوشی Y9s و ردمی نوت 8 پرو ؛ دوربین

گوشی هوشمند شیائومی ردمی نوت 8 پرو را می‌توان در زمینه دوربین، بالاتر از هواوی وای 9 اس دانست. این گوشی موبایل مجهز به دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 64 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.9 بوده و در کنار آن شاهد سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسل و دو سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو و سنجش عمق خواهید بود. شما می‌توانید هنگام ورود به برنامه دوربین شیائومی ردمی نوت 8 پرو و انتخاب گزینه بیشتر (More)، کیفیت را روی ثبت تصاویر با سنسور 64 مگاپیکسل قرار دهید و بدین ترتیب، تصاویر جذاب و باکیفیتی را ثبت و ضبط کنید. همچنین این گوشی مجهز به سنسور 20 مگاپیکسل سلفی با گشودگی دیافراگم f/2.0 هم بوده و از HDR و قابلیت‌هایی همانند پانوراما پشتیبانی می‌کند.

 

 

گوشی هواوی وای 9 اس مجهز به دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی 48 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.8 بوده و در کنار آن، سنسور 8 مگاپیکسل اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.4 و سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو وجود دارد. سنسور اصلی این دستگاه می‌تواند در محیط‌های کم نور، تصاویر باکیفیت مناسب را ثبت و ضبط کند. همچنین دوربین این دستگاه از قابلیت‌هایی همانند HDR و پانوراما هم پشتیبانی می‌کند. همانطور که گفته شد، هواوی وای 9 اس مجهز به سنسور سلفی پاپ آپ 16 مگاپیکسل بوده و گشودگی دیافراگم آن هم معادل f/2.2 است. بدون تردید مقایسه وای 9 اس و ردمی نوت 8 پرو در زمینه دوربین را نمی‌توان اقدامی مناسب دانست و علت آن هم برتری با اختلاف زیاد محصول شیائومی است.

ویژگی‌ها هواوی Y9s شیائومی ردمی نوت 8 پرو
سنسور اصلی 48 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.8 سنسور اصلی 64 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.9
سنسور اولترا واید سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.4 سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2
سنسور سنجش عمق سنسور ماکرو 2 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.4 سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4
سنسور ماکرو سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4
سنسور سلفی سنسور 16 مگاپیکسل پاپ آپ سنسور 20 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0

مقایسه گوشی Y9s و ردمی نوت 8 پرو ؛ باتری

گوشی هواوی وای 9 اس مجهز به باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی بوده و از فناوری شارژ سریع 10 وات پشتیبانی می‌کند، اما شیائومی ردمی نوت 8 پرو قدرت خود را از باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی دریافت کرده و جالب آن که از فناوری شارژ سریع 18 وات بهره‌مند خواهید بود. همانطور که مشخص است، شیائومی ردمی نوت 8 پرو حرف‌های زیادی برای گفتن در زمینه باتری در مقایسه با هواوی وای 9 اس دارد.

ویژگی‌ها هواوی Y9s شیائومی ردمی نوت 8 پرو
ظرفیت باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعت 4500 میلی‌آمپر ساعت
فناوری شارژ سریع 10 وات 18 وات

 

 

مقایسه تخصصی انواع گوشی هوشمند را در وبلاگ تکنولایف بخوانید.

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A31 و شیائومی ردمی نوت 8 پرو

 

جمع‌بندی

در صورتی که میان خرید شیائومی ردمی نوت 8 پرو و هواوی وای 9 اس دچار تردید شده‌اید، اطلاعات موجود نشان‌دهنده برتری دستگاه شیائومی هستند، اما تصمیم نهایی برعهده شما است.

سوالات متداول

آیا هر دو دستگاه مجهز به حسگر اثر انگشت هستند؟ بله؛ هر دو گوشی هوشمند شیائومی ردمی نوت 8 پرو و هواوی Y9s به ترتیب مجهز به حسگر اثر انگشت در بخش عقب و بخش کناری دستگاه هستند.

کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ بر اساس بررسی‌های انجام شده می‌توان گفت تصمیم نهایی بعد از مقایسه گوشی بر عهده کاربران است، اما به نظر می‌رسد شرایط و قابلیت‌های ردمی نوت 8 پرو در برابر هواوی وای 9 اس بهتر و بیشتر است.

قیمت این دو دستگاه چه قدر است؟ هر دو دستگاه در رده گوشی‌های میان‌رده قرار دارند و شما می‌توانید متناسب با بودجه خود برای خرید آن‌ها اقدام کنید. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت و خرید شیائومی ردمی نوت 8 پرو و هواوی وای 9 اس وارد وب سایت تکنولایف شوید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-y9s-%d9%88-%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%aa-8-%d9%be%d8%b1%d9%88/
ads
ads