داغ ترین ها :
مقایسه A10 با A10s با نوکیا 3.2

مقایسه A10 با A10s با نوکیا 3.2

بسیاری از کاربران در سرتاسر جهان ترجیح می‌دهند که بودجه‌ی کمتری را صرف خرید گوشی هوشمند کنند؛ چرا که خیلی از افراد تنها کارهای بسیار ساده مانند تماس، پیام زدن و چک کردن شبکه‌های اجتماعی را با گوشی خود انجام می‌دهند. در این مطلب هم ما به سراغ سه گوشی اقتصادی و رقیب رفته‌ایم و قصد داریم به مقایسه A10s را با A10 و نوکیا 3.2 بپردازیم تا مشخص شود کدام محصول ارزش خرید بیشتری دارد و قابلیت‌های بیشتری را ارائه می‌کند. قبل از شروع مقایسه A10s را با A10 و نوکیا 3.2 بد نیست نگاهی داشته باشیم به مشخصات سخت‌افزاری این سه گوشی ارزان قیمت بازار.

گوشی گلکسی A10 گلکسی A10s نوکیا 3.2
تاریخ معرفی اسفند ۹۷ مرداد ۹۸ اسفند ۹۷
ابعاد ۱۵۵.۶ در ۷۵.۶ در ۷.۹ میلی‌متر ۱۵۶.۹ در ۷۵.۸ در ۷.۸ میلی‌متر ۱۵۹.۴ در ۷۶.۲ در ۸.۶ میلی‌متر
وزن ۱۶۸ گرم ۱۶۸ گرم ۱۸۱ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۲ اینچ – IPS LCD HD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ۶.۲ اینچ – IPS LCD HD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ۶.۲۶ اینچ – IPS LCD HD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
سیستم‌عامل  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون) اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه اگزینوس 7884 هلیو P22 اسنپدراگون 429
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت ۳۲ گیگابایت ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایت
رم ۲ و ۴ گیگابایت ۲ و ۳ گیگابایت ۲ و ۳ گیگابایت
دوربین پشت ۱۳ مگاپیکسل اصلی ۱۳ مگاپیکسل اصلی

۲ مگاپیکسل عمق میدان

۱۳ مگاپیکسل اصلی
دوربین جلو ۵ مگاپیکسل ۸ مگاپیکسل ۵ مگاپیکسل
باتری ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ندارد ندارد ۱۰ وات
رنگ آبی، مشکی و قرمز و طلایی آبی، مشکی و قرمز و سفید مشکی و خاکستری

مقایسه A10s را با A10 و نوکیا 3.2 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

در اینجا قرار است سه گوشی اقتصادی و ارزان قیمت را با هم مقایسه کنیم، پس کاملا طبیعتی است که انتظار داشته باشیم هر سه گوشی کیفیت ساخت معمولی و طراحی ساده‌ای داشته باشند.

گلکسی A10s و A10 شباهت‌های زیادی با هم دارند. هر دو گوشی از قاب پلاستیکی براق استفاده می‌کنند که لوگوی سامسونگ در میانه‌ی بالایی قرار گرفته و در A10s حسگر اثر انگشت بالاتر از این لوگو خودنمایی می‌کند. البته که A10 از اسپیکر هم به روی قاب پشتی میزبانی می‌کند.

 

برای خرید گوشی به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

فریم دوربین A10s مقداری بزرگ‌تر از A10 است و در بالا سمت چپ قاب پشتی قرار گرفته است. در طرف دیگر نوکیا 3.2 هم قاب پشتی پلاستیکی با طراحی براق دارد تا در این زمینه هر سه رقیب شرایط مشابهی داشته باشند.

در پایین قاب نوکیا 3.2 نوشته‌ی اندروید وان دیده می‌شود و در میانه‌ی قاب لوگوی خود نوکیا خودنمایی می‌کند. در میانه‌ی بالایی هم حسگر اثر انگشت قرار گرفته و دوربین در بالا وسط قاب پشتی به چشم می‌آید.

اما این سه گوشی از نظر ارگونومی چه وضعیتی دارند؟ گلکسی A10 و گلکسی A10s هر دو ۱۶۸ گرم وزن دارند و این وزن برای نوکیا 3.2 برابر با ۱۸۱ گرم است. از طرفی ضخامت A10 برابر با ۷.۹ میلی متر، ضخامت A10s برابر با ۷.۸ میلی متر و ضخامت نوکیا 3.2 برابر با ۸.۶ میلی متر است.

این به سادگی نشان می‌دهد که دو کهکشانی سامسونگ گوشی‌های خوش دست‌تری نسبت به نماینده نوکیا هستند اما در کل هر سه گوشی با توجه به ابعاد جمع و جور ارگونومی بسیار خوبی دارند و می‌توانید حتی با یک دست با آن‌ها کار کنید.

هر سه گوشی از فریم پلاستیکی استفاده می‌کنند و در سمت راست نوکیا 3.2 دکمه‌های ولوم و پاور قرار گرفته‌اند و در بالا میکروفون دوم و جک ۳.۵ میلی متری صدا دیده می‌شود. در سمت چپ دکمه‌ی مخصوص دستیار صوتی و درگاه سیم کارت و کارت حافظه جانبی قرار گرفته و در نهایت فریم زیرین میزبان اسپیکر، میکروفون و درگاه Micro-Usb است.

در سمت راست گلکسی A10 دکمه‌های ولوم و پاور به چشم می‌خورد و فریم سمت راست A10s تنها دکمه‌ی پاور را شامل می‌شود. در فریم بالایی هر دو گوشی میکروفون دوم قرار گرفته و سمت چپ A10 میزبان خشاب سیم کارت و کارت حافظه جانبی است و A10s به علاوه این، دکمه‌های ولوم را هم شامل می‌شود. در فریم پایینی هر دو گوشی نیز درگاه Micro-Usb و میکروفون دوم دیده می‌شود و A10s اسپیکر را هم به روی این فریم شامل می‌شود.

 

 

قاب جلویی سه گوشی تا حد بسیار زیادی شبیه به هم است؛ چرا که اندازه‌ی نمایشگر در هر سه گوشی تقریبا برابر بوده و دوربین سلفی در هر سه درون ناچ قطره‌ای جای گرفته است. به علاوه نسبت نمایشگر به بدنه در هر سه حدود ۸۱ تا ۸۲ است تا این موارد در کنار هم باعث شود نمای روبرویی شبیهی را شاهد باشیم.

در نهایت باید گفت از نظر متریال و کیفیت ساخت که سه گوشی دقیقا در یک سطح قرار دارند و از نظر ارگونومی گلکسی A10s و گلکسی A10 وضعیت بهتری نسبت به رقیب دارند. از نظر طراحی قاب پشتی هم خیلی نمی‌توان صحبت خاصی را عنوان نمود و شما بنا به سلیقه باید تصمیم گیری کنید.

مقایسه A10s را با A10 و نوکیا 3.2 از نظر صفحه نمایش

زمانی که در بازه‌ی قیمتی گوشی‌های اقتصادی هستیم این یعنی شرکت تولید کننده تلاش می‌کند تا هزینه‌های مختلف را تا حد ممکن کاهش دهد و محصولی با حداقل امکانات و صد البته حداقل قیمت روانه‌ی بازار کند.

پس طبیعی است که در هر بخش که این سه گوشی را مقایسه می‌کنیم با مشخصات و امکانات خیلی خوب و جذابی مواجه نشویم و در واقع شما باید به حداقل‌ها در این سه محصول افاقه کنید.

گلکسی A10s و گلکسی A10 از نمایشگرهای ۶.۲ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن HD+ و تراکم ۲۷۱ پیکسل بر هر اینچ استفاده می‌کنند. هر دو گوشی نسبت ۱۹ به ۹ دارند و همچنین طبیعتا از نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی استفاده می‌کنند.

در طرف دیگر نوکیا 3.2 قرار می‌گیرد که پنلی مشابه یعنی IPS LCD با رزولوشن HD+ دارد و با داشتن ابعاد ۶.۲۶ اینچی تراکم پیکسلی ۲۶۹ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. نسبت این پنل هم ۱۹ به ۹ بوده و نرخ نوسازی در نظر گرفته شده ۶۰ هرتز است.

همان طور که مشاهده می‌کنید تقریبا همه چیز بین این سه پنل و سه گوشی مشابه است و هیچ تفاوت به خصوصی دیده نمی‌شود. کیفیت این نمایشگرها برای این بازه‌ی قیمتی قابل قبول و مناسب است و شما می‌توانید محتوایی مناسب و خوانا را مشاهده کنید.

البته که نباید انتظار نمایشگرهای FHD یا انتظار پنل‌های امولد را داشته باشید و باید در حد قیمت گوشی از این پنل‌ها انتظار داشته باشید.

از نظر روشنایی هم وضعیت هر سه گوشی بسیار نزدیک به هم و مشابه است. روشنایی این پنل‌ها برای محیط‌های بسته کاملا کافی است اما زمانی که در محیط‌های باز و روشن و مخصوصا زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرید شاید برای مشاهده‌ی محتوا کمی با جالش مواجه شوید و متن‌ها چندان خوانا نباشند. این موضوع را با توجه به قیمت این سه گوشی نمی‌توان جزو نقاط ضعف به حساب آورد ولی شما باید این نکته را در نظر داشته باشید.

 

 

در نهایت برنده‌ای در این بخش نخواهیم داشت و عملکرد هر سه بسیار نزدیک به هم و مشابه است.

مقایسه A10s را با A10 و نوکیا 3.2 از نظر اسپیکر

هر سه گوشی از اسپیکرهای تکی استفاده می‌کنند و طبیعتا خبری از صدای بلند و استریو نیست. عملکرد اسپیکرهای سه گوشی کمی نا امید کننده است و این اسپیکرها چه از نظر بلندی و چه از نظر کیفیت صدا عملکرد خوبی ندارند.

البته در بازه‌ی قیمتی گوشی‌های اقتصادی هستیم و کاملا طبیعتی است که اسپیکرها استریو نباشند و همچنین کیفیت چندان خوبی هم نداشته باشند و باید به نوعی با این اسپیکرها کنار بیایید.

مقایسه A10s را با A10 و نوکیا 3.2 از نظر نرم افزار و رابط کاربری

قبل از هرچیزی باید بدانید که اندروید وان چیست و سپس به بخش نرم افزاری این سه گوشی بپردازیم. اندروید خام فقط و فقط به روی گوشی‌های پیکسل گوگل دیده می‌شود اما پروژه اندروید وان باعث شد تا شرکت‌های مثل نوکیا از اندروید خام شبیه به گوشی‌های پیکسل استفاده کنند.

این پروژه باعث می‌شود تا این محصولات زودتر از دیگر گوشی‌ها بروزرسانی شوند و از طرفی مدت زمان طولانی‌تری هم به روز بمانند. اندروید خام بسیار روان و دوست داشتنی است اما از جهت منفی بسیاری از امکانات و قابلیت‌های رابط‌ کاربری‌های موجود را هم ندارد.

گلکسی A10s و A10 در حال حاضر از رابط کاربری One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ استفاده می‌کنند و نوکیا 3.2 از اندروید خام نسخه ۱۱ بهره می‌برد. انتخاب بین اندروید وان نوکیا 3.2 یا رابط کاربری One Ui سامسونگ کاملا سلیقه‌ای است اما اگر حس خالص بودن اندروید را دوست دارید نوکیا 3.2 گزینه‌ی بهتری است و اگر قابلیت‌های One Ui را ترجیح می‌دهید به سراغ دو کهکشانی سامسونگ بروید.

مقایسه A10s را با A10 و نوکیا 3.2 از نظر عملکرد سخت افزاری

برای گوشی‌های اقتصادی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها همین بخش سخت افزار است؛ چرا که شما ممکن است بتوانید با گوشی که نمایشگر عالی یا دوربین عالی ندارد کنار بیایید اما کار کردن با گوشی که قدرت سخت افزاری کمی دارد و در اجرای برنامه‌ها هنگ می‌کند یک چالش بسیار دشوارتر است.

به همین دلیل در هنگام خرید گوشی اقتصادی باید حتما توجه ویژه‌ای به بخش سخت افزار داشته باشید تا محصول خریداری شده دائما دچار لگ و باگ و موارد این چنینی نشود. در این بخش عملکرد سخت افزاری سه گوشی را با هم مقایسه کرده و محصول با بهترین عملکرد را معرفی می‌کنیم.

گلکسی A10 از تراشه‌ی اگزینوس 7884 استفاده می‌کند. این تراشه ۱۴ نانومتری هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Cortex-A73 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.35 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G71 را در بر می‌گیرد.

برای این گوشی تک نسخه ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و نسخه‌های ۲ و ۴ گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته شده که توصیه می‌کنیم اگر عملکرد بهتری می‌خواهید نسخه رم ۴ گیگابایت را خریداری کنید.

گلکسی A10s قدرت خود را از طریق تراشه ۱۲ نانومتری مدیاتک هیلو P22 تأمین می‌کند. این تراشه هشت هسته پردازنده Cortex-A53 با فرکانس 2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320  را شامل می‌شود.

برای این گوشی تک نسخه ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و دو نسخه ۲ و ۳ گیگابایتی حافظه رم در نظر گرفته شده است. در اینجا هم مجدد قطعا نسخه رم ۳ عملکرد بهتری دارد و خرید این نسخه بیشتر توصیه می‌شود.

شرکت نوکیا از به سراغ تراشه‌های شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون 429 رفته است. این تراشه ۱۲ نانومتری چهار هسته پردازنده مرکزی Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز دارد و از پردازنده گرافیکی Adreno 504 میزبانی می‌کند.

برای نوکیا 3.2 نسخه‌های ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی حافظه داخلی و ۲ و ۳ گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته شده و برای هر سه گوشی امکان افزودن به حافظه داخلی از طریق کارت حافظه جانبی وجود دارد.

البته که باید در نظر داشت اضافه کردن کارت حافظه جانبی باعث می‌شود عملکرد گوشی کمی کندتر شود و به خصوص برای گوشی‌های اقتصادی اضافه کردن کارت حافظه جانبی چندان توصیه نمی‌شود.

از نظر قدرت سخت افزاری ضعیف‌ترین عملکرد را نوکیا 3.2 دارد و قوی‌ترین عملکرد را گلکسی A10s و گلکسی A10 هم در بین این دو محصول از نظر سخت افزاری قرار می‌گیرد. بگذارید این موضوع را کمی بیشتر توضیح دهیم.

قدرت سخت افزاری A10s برای اجرای برنامه‌های روزمره کافی است و شما در اکثر مواقع می‌توانید برنامه‌ها را بدون هنگ و کندی باز کنید. در مورد گلکسی A10 هم تقریبا همین نکته صادق است و قدرت این کهکشانی برای انجام امور روزمره کافی به نظر می‌رسد.

نوکیا 3.2 اما در این بین واقعا قدرت سخت افزاری خوبی ندارد و حتی در اجرای برنامه‌های معمول هم گاهی مجبور می‌شوید منتظر بمانید و قطعا باید انتظار لگ و هنگ‌های مختلف را داشته باشید.

در مورد اجرای بازی‌های سنگین هم که طبیعتا هیچ یک از این محصولات نمی‌توانند چنین کاری انجام دهید و شما تنها می‌توانید بازی‌ها سبک را به روی این سه گوشی اجرا کنید.

اگر قدرت سخت افزاری برایتان اهمیت زیادی دارد، که پیشنهاد می‌کنیم در این رنج قیمتی به این موضوع اهمیت بدهید، باید به سراغ گلکسی A10s بروید و گلکسی A10 هم با کمی قدرت کمتر می‌تواند از پس امور بربیاید. اما نوکیا 3.2 واقعا در این زمینه عملکرد مناسبی ندارد و خیلی خوب عمل نمی‌کند.

 

 

مقایسه A10s را با A10 و نوکیا 3.2 از نظر باتری و امنیت

سامسونگ برای گلکسی A10 یک باتری با طرفیت ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعت در نظر گرفته است. کره‌ای‌ها برای A10s ظرفیت باتری را به ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت افزایش داده‌اند تا شارژ دهی بهتری را برای کاربران به ارمغان بیاورند.

نوکیا 3.2 هم باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد. با استفاده نرمال و معمول گلکسی A10 بین ۱ تا ۱.۵ روز دوام می‌آورد و این عدد برای دو گوشی نوکیا 3.2 و گلکسی A10s بین ۱.۵ تا ۲ روز است. بنابراین شارژ دهی هر سه گوشی را خوب ارزیابی می‌کنیم و به خصوص A10s و نوکیا 3.2 در این زمینه عملکرد بسیار خوبی دارند.

اما این گوشی‌ها در چه مدت زمان شارژ می‌شوند؟ نوکیا 3.2 با استفاده از آداپتور داخل جعبه حدود ۲ ساعت الی ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه فول شارژ می‌شود که برای گوشی در این بازه‌ی قیمتی عملکرد مناسبی است.

گلکسی A10s و A10 برای رسیدن به شارژ کامل به زمانی بین ۳.۵ تا ۴ ساعت نیاز دارند که واقعا تایم زیادی است و به همین دلیل عملکرد این دو گوشی از نظر سرعت شارژ شدن را خوب نمی‌دانیم و شما مدت زمان زیادی برای شارژ شدن این دو کهکشانی باید منتظر بمانید.

در نهایت از آنجایی که نوکیا 3.2 هم شارژ دهی بسیار خوبی دارد و هم از نظر سرعت شارژ عملکرد مناسبی را ارائه می‌کند پس برنده‌ی بخش باتری خواهد بود و در مقام بعدی گلکسی A10s قرار می‌گیرد و جایگاه آخر هم به A10 می‌رسد.

برای گلکسی A10s و همچنین نوکیا 3.2 حسگر اثر انگشت در نظر گرفته شده است. این حسگر عملکرد رضایت بخشی دارد و برای باز کردن قفل صفحه می‌توان به روی آن حساب باز کرد. گلکسی A10 اما از این سنسور بی بهره مانده و تنها به روش تشخیص چهره و روش‌های سنتی می‌تواند قفل صفحه را باز کند.

البته که برای A10s و نوکیا 3.2 هم روش تشخیص چهره دو بعدی به کمک دوربین سلفی در نظر گرفته شده که چندان امنیت بالایی ندارد و بهتر است از روش حسگر اثر انگشت بهره ببرید.

مقایسه A10s را با A10 و نوکیا 3.2 از نظر دوربین

نوکیا 3.2 و گلکسی A10 تنها یک دوربین دارند و برای A10s دو دوربین در نظر گرفته شده است. در ادامه این بخش قصد داریم دوربین‌ها را به طور کامل بررسی کرده و محصول برنده را مشخص کنیم.

دوربین اصلی

دوربین اصلی گلکسی A10 سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی دارد و در پس لنزی ۲۸ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.9 قرار گرفته است. اندازه‌ی سنسور، اندازه‌ی پیکسل و همچنین سازنده‌ی سنسور مشخص نشده است. این دوربین از فوکوس خودکار هم پشتیبانی می‌کند.

دوربین اصلی گلکسی A10s هم مانند کهکاشانی دیگر سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی دارد که مشخصات آن مشخص نیست و سازنده‌ی آن هم مشخص نشده است. این سنسور در پشت لنزی ۲۸ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار نیز پشتیبانی می‌کند.

در آخر نوکیا 3.2 هم سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی با اندازه‌ی 1/3.1 اینچی و اندازه پیکسل 1.12 میکرونی دارد. این سنسور در پس لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و از فوکوس خودکار هم بهره می‌برد.

کیفیت عکس‌های هر سه گوشی در سطح یک گوشی اقتصادی است و طبیعتا باید انتظار نویز در تصاویر را داشته باشید. به علاوه جزئیات در سطح معمول قرار دارد و رنگ بندی هم چندان دقیق و عالی نیست.

سوژه‌هایی که شامل جزئیات پیچیده مانند چمن و برگ درختان باشند کمی در هم رفته به ثبت می‌رساند و شارپنس به حدی خوب نیست که بتواند مرز سوژه‌ها را به طور کامل از هم تشخیص دهد.

در نهایت می‌توانید با هر سه گوشی در شرایط نوری مناسب عکس‌هایی قابل قبول و قابل استفاده به ثبت برسانید و در این بین کمی دشوار است که بگوییم کدام گوشی عملکرد بهتری را ارائه می‌کند.

توجه داشته باشید که در هنگام شب و در محیط‌هایی با شرایط نوری نامساعد نمی‌توانید به روی این سه گوشی حساب کنید و عکس‌ها با نویز بسیار زیادی و جزئیات کم به ثبت می‌رسند.

دوربین سلفی

دوربین سلفی گلکسی A10 و نوکیا 3.2 سنسور ۵ مگاپیکسلی دارد و در این بین گلکسی A10s به سنسور ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است. هر سه گوشس سلفی‌های قابل قبولی به ثبت می‌رسانند و از بین این سه گوشی گلکسی A10s به دلیل داشتن سنسور با رزولوشن بیشتر سلفی‌هایی با جزئیات بهتر به ثبت می‌رساند.

کیفیت این سلفی‌ها هم تا حد بسیار زیادی به شرایط نوری وابسته است و در محیط‌های روشن تنها امکان گرفتن عکس‌های قابل قبول وجود دارد و در نور کم سلفی‌های بسیار نویزی و با رنج دینامیکی بسیار محدود به ثبت می‌رسند.

برنده‌ی این بخش را در نهایت با اختلاف نه چندان زیاد شاید بتوانیم گلکسی A10s در نظر بگیریم.

پرتره

لنز دوم گلکسی A10s تشخیص عمق میدان است و سنسور ۲ مگاپیکسلی دارد. کار این لنز این است که بتواند سوژه را از پس‌زمینه تشخیص دهد تا هیچ بخشی از سوژه به عنوان پس‌زمینه به حالت مات درنیاید.

پرتره‌های A10s با دوربین اصلی و به کمک لنز تشخیص عمق میدان گرفته می‌شوند که کیفیت عالی ندارد اما برای گوشی با این قیمت مناسب و رضایت بخش هستند. برش سوژه از پس‌زمینه همیشه دقیق نیست و باید چند پرتره ثبت کنید تا یکی از آن‌ها برش تقریبا صحیحی داشته باشد.

جمع بندی

این سه گوشی در بخش‌های مختلف کم و بیش عملکرد برابر و شبیه به همی را ارائه می‌کنند و همین باعث می‌شود انتخاب محصول بهتر و دارای ارزش خرید بالاتر دشوار شود. در زمینه طراحی هر سه گوشی کم و بیش در یک وضعیت هستند و نمایشگر این محصولات هم کاملا مشابه است.

از طرفی دوربین‌ها هم تقریبا در یک سطح است و از نظر باتری نیز به محصولاتی نسبتا خوب مواجه هستیم. پس بر چه اساس باید گوشی خود را انتخاب کنیم؟

اگر اندروید خام و خالص را ترجیح می‌دهید و می‌خواهید گوشی اقتصادی خوبی از نظر باتری خریداری کنید باید به سراغ نوکیا 3.2 بروید. در طرف دیگر اگر برند سامسونگ و رابط کاربری One Ui را به اندروید خام ترجیح می‌دهید و همچنین قدرت سخت افزاری بهتری (البته نه خیلی) می‌خواهید به سراغ A10s بروید.

در نهایت به شخصه برنده‌ی کلی این مقایسه را A10s می‌دانم؛ چرا که عملکرد رضایت بخشی در بخش‌های مختلف ارائه می‌دهد و ضعف خیلی بزرگی هم ندارد. به علاوه دوربین کمی بهتر نسیبتان می‌شود.

قدرت سخت افزاری کدام گوشی بهتر است؟ هر سه گوشی از نظر سخت افزاری در سطح ضعیفی قرار می‌گیرند ولی در جایگاه مقایسه مقام اول به A10s می‌رسد و A10 در جایگاه دوم و نوکیا 3.2 در رتبه‌ی آخر قرار می‌گیرد.

کدام گوشی نمایشگر بهتری دارد؟ در بخش نمایشگر تقریبا همه چیز بین سه گوشی برابر بوده و به همین دلیل هم نمی‌توانیم یکی را برتر از دوتای دیگر در نظر بگیریم.

باتری کدام گوشی بهتر است؟ نوکیا 3.2 می‌تواند ۱.۵ تا ۲ روز شارژ دهی کند و در مدت حدود ۲ ساعت هم فول شارژ شود و به همین دلیل این گوشی برنده‌ی بخش باتری خواهد بود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-a10s-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d8%a7-a10-%d9%88-%d9%86%d9%88%da%a9%db%8c%d8%a7-3-2/
ads
ads