داغ ترین ها :
مقایسه شیائومی ردمی Note 11 Pro Plus 5G با Galaxy A52

مقایسه شیائومی ردمی Note 11 Pro Plus 5G با Galaxy A52

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس یکی از گوشی‌های جدید شیائومی در سری ردمی نوت 11 است که به واژه ارزش خرید معنا بخشیده و مشخصاتی بسیار عالی را با قیمتی کاملا مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این محصول البته رقبای دیگری نیز دارد و یکی از رقبای این گوشی گلکسی A52 سامسونگ است که حالا با کاهش قیمتی که تجربه کرده ارزش خرید بالاتری دارد. اگر شما نیز بین خرید این دو گوشی مردد هستید و نمی‌دانید که کدام میان‌رده با الگوی مصرف شما بیشترین تطابق را دارد حتما در ادامه مطلب و مقایسه دو گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس و گلکسی A52 همراه ما باشید تا به طور کامل دو میان‌رده را زیر ذره‌بین قرار داده و مقایسه کنیم.

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس

گلکسی A52

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس

امتیاز

6
طراحی :
6
صفحه نمایش :
8
باتری :
8
اسپیکر :
7
رابط کاربری :
7
عملکرد :
7
دوربین :
6

نقاط قوت

  • شارژ سریع فوق‌العاده سریع
  • صفحه نمایش با کیفیت نسبت به قیمت
  • حسگر تشخیص اثر انگشت بسیار سریع و دقیق

نقاط ضعف

  • دوربین‌ها عالی نیستند
  • طراحی جذابی ندارد
  • اندازه گوشی برای یکسری بسیار بزرگ است

گلکسی A52

امتیاز

7.5
طراحی :
7
صفحه نمایش :
8.5
باتری :
8
اسپیکر :
7.5
رابط کاربری :
8
عملکرد :
7
دوربین :
7

نقاط قوت

  • قیمت مناسب
  • صفحه نمایشی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
  • باتری خوب
  • دوربین اصلی با کیفیت
  • ضد آب
  • طراحی جذاب

نقاط ضعف

  • عملکرد متوسط
  • دوربین‌های ثانویه خیلی خوب نیستند

 

 

لیست امروز قیمت گوشی های موبایل را در سایت تکنولایف ببنید.

 

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت ردمی نوت 11 پرو پلاس با گوشی A52

اگر گوشی‌های سری ردمی نوت را در طول چند سال اخیره مشاهد ‌کنید به خوبی متوجه می‌شوید که شیائومی چگونه به مرور پیشرفت کرده و در طراحی این سری به بلوغ رسیده است. ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس یکی از نمادهای این بلوغ در طراحی گوشی‌های جدید این سازنده چینی است. قاب پشتی این دستگاه که از جنس شیشه است و طراحی ماتی دارد، کیفیت مرغوبی داشته و حس خوبی را هنگام در دست گرفتن گوشی به شما انتقال می‌دهد. در پایین این قاب لوگوی ردمی قرار گرفته و در بالا فریم دوربین‌ها به چشم می‌آید.

فریم دوربین‌ها مقداری بیرون زدگی دارد که البته خیلی زیاد نیست و با استفاده از یک قاب برطرف می‌شود. فریم دوربین‌ها در تمامی سه رنگ طراحی یکسانی دارد و به صورت دو تکه به رنگ‌های نقره‌ای و مشکی درآمده تا دوربین اصلی بیشتر خودنمایی کند.

مقایسه طراحی گوشی A52 با ردمی نوت 11 پرو پلاس

شیائومی انحنای قاب پشتی را نسبت به نسل قبلی کاهش داده تا نوت 11 پرو پلاس بسیار تخت‌تر شود و خود را شبیه به ایفون‌های سری 12 و 13 اپل کند. این طراحی باعث زیباتر شدن 11 پرو پلاس شده و حس به‌ روزتری را هنگام نگاه کردن به گوشی منتقل می‌کند و سازگاری بیشتری با طراحی جدید گوشی‌ها دارد.

در طرف دیگر یکی از ایراداتی که مخصوصا در طول دو سال گذشته به گوشی‌های میان‌رده سامسونگ وارد بوده متریال استفاده شده برای این کهکشانی‌ها است. در گلکسی A52 هم شاهد یک قاب پلاستیکی با طراحی مات هستیم که به طور حتم کیفیت کمتری نسبت به رقیب دارد و در طول استفاده متوجه این موضوع خواهید شد.

قاب پشتی گلکسی A52 از فریم دوربین‌ها در بالا و لوگوی سامسونگ در پایین میزبانی می‌کند. در طراحی A52 فریم دوربین‌ها دیگر تک رنگ نیست و به نوعی رنگ قاب پشتی فضای میان دوربین‌ها را هم در بر می‌گیرد. این یعنی در رنگی به غیر از مشکی فضای بین لنز دوربین‌ها دقیقا با خود قاب یکسان خواهد بود و این ظاهر کهکشانی سامسونگ را جذاب کرده است. طراحی قاب پشتی A52 نیز مانند رقیب است و لبه‌های پشتی این کهکشانی تقریبا به طور کامل حالت تخت دارد.

حالا که بحث تخت شدن طراحی دو گوشی شد بد نیست بگوییم که گلکسی A52 وزنی 189 گرمی و نوت 11 پرو پلاس وزن 204 گرمی دارد. ضخامت این دو گوشی نیز به ترتیب 8.4 و 8.3 میلی متر است و در نهایت مقداری کهکشانی کره‌ای‌ها طول و عرض کمتری دارد. ارگونومی هر دو دستگاه نسبتا خوب است و نمی‌توان ایراد خاصی را به این بخش وارد کرد.

گوشی شیائومی ۱۲ تی پرو یکی از جدیدترین گوشی‌های شیائومی است. اگر به فکر خرید این گوشی افتاده‌اید، می‌توانید بررسی گوشی شیائومی 12T Pro را در تکنولایف مطالعه کنید.

مقایسه ردمی note 11 pro plus با A52

به سراغ فریم اطراف دو گوشی برویم، جایی که فریم براق گلکسی A52 مانند قاب پشتی این گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده و در سمت راست از دکمه‌های پاور و ولوم و در بالا از میکروفون دوم و خشاب سیم‌کارت میزبانی می‌کند. فریم پایینی این کهکشانی نیز میکروفون اصلی، اسپیکر و درگاه Type C را شامل می‌شود.

فریم کناری نوت 11 پرو پلاس هم مانند رقیب کره‌ای پلاستیکی بوده ولی برعکس آن طراحی مات دارد و در سمت راست دکمه‌های ولوم و پاور، در بالا اینفرارد، اسپیکر دوم، میکروفون دوم، جک 3.5 میلی متری صدا و نوشته JBL و در پایین اسپیکر اصلی، میکروفون اصلی، درگاه سیم‌کارت و درگاه Type C را میزبانی می‌کند.

 

 

در زمینه مقاومت در برابر آب و گواهی‌های مربوط به آن کره‌ای‌ها برای گوشی محبوب سری A خود گواهی IP67 نیز در نظر گرفته‌اند تا این کهکشانی بتواند تا 30 دقیقه در عمق 1 متری آب دوام بیاورد. در طرف دیگر ردمی نوت 11 پرو پلاس گواهی IP53 دارد و تنها می‌تواند در برابر پاشش آب و گرد و غبار مقاومت کند.

اما از همه این بخش‌ها که بگذریم قاب روبرویی بخشی است که به صورت دائمی با آن سر و کار خواهید داشت و مهم است که طراحی آن به چه صورت باشد. نمایشگر گلکسی A52 حدود 84 درصد از نمای روبرویی را در اختیار گرفته و این درصد برای نوت 11 پرو پلاس حدود 86 درصد است. از طرف دیگر یکپارچگی دو میان‌رده توسط پانچ هول بالای صفحه نمایش از بین رفته است.

عکس گوشی A52

حاشیه‌های اطراف پنل ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس کمتر از رقیب است و همین موضوع باعث می‌شود شما هنگام مشاهده محتوا یا کار کردن با گوشی حس بهتری داشته باشید و این یک مزیت به حساب می‌آید.

سازنده کره‌ای چهار رنگ سفید، مشکی، آبی و بنفش را برای میان‌رده خود مناسب دیده و شرکت چینی از سه رنگ سبز، مشکی و بنفش استفاده کرده است. به عنوان جمع بندی این بخش باید بگوییم انتخاب برنده را برعهده شما می‌گذاریم؛ چرا که از نظر کیفیت ساخت و حاشیه‌های سیاه رنگ اطراف نمایشگر نوت 11 پرو پلاس وضعیت بهتری دارد و در عوض A52 از گواهی IP67 پشتیبانی می‌کند. البته به شخصه به دلیل کاربرد کم گواهی ضد آب کیفیت ساخت بهتر را ترجیح می‌دهم و برتر می‌دانم.

 

قیمت گوشی A52 سامسونگ با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

 

مقایسه صفحه نمایش نوت 11 پرو پلاس با A52

نمایشگر یک گوشی هوشمند را اگر مهم‌ترین بخش ندانیم به طور حتم می‌توانیم آن را به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌ها به حساب بیاوریم؛ زیرا شما هر کاری بخواهید انجام دهید این صفحه نمایش است که باید محتوا را خوانا، با کنتراست بالا و شارپی مناسب به اجرا دربیاورد.

ردمی نوت 11 پرو پلاس از پنلی سوپر امولد با اندازه 6.67 اینچی و رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند. این صفحه نمایش در هر اینچ از 395 پیکسل میزبانی می‌کند و پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتزی، محتوای HDR10 و نرخ لمس 360 هرتزی از دیگر مشخصات این نمایشگر جذاب است.

از نظر کیفیت هیچ ایرادی نمی‌توان به این پنل وارد کرد و نمایشگر 11 پرو پلاس همه محتوا را با کیفیت بسیار عالی به نمایش درمی‌آورد. رنگ‌ها در این صفحه نمایش کنتراست بسیار خوبی دارند و محتوا و متون مختلف با شارپی بی‌نقص قابل مشاهده است. این پنل باعث می‌شود از مشاهده هر نوع محتوای در ردمی نوت 11 پرو پلاس لذت ببرید.

مقایسه صفحه نمایش نوت 11 پرو پلاس با A52

در کنار این موارد نرخ نوسازی 120 هرتزی باعث اجرای روان برنامه‌ها و وب‌گردی شده و نرخ لمس 360 هرتز تأخیر اجرای دستورات را به حداقل می‌رساند و برای افراد گیمر این نکته می‌توان اهمیت دو چندانی پیدا کند.

گلکسی A52 از یک صفحه نمایش 6.5 اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی 407 استفاده می‌کند. این صفحه نمایش نرخ نوسازی 90 هرتزی و نرخ لمس 180 هرتزی دارد تا بتواند محتوای را روان‌تر به نمایش دربیاورد و سریع به لمس‌های مختلف پاسخ دهد. کیفیت نمایشگر A52 طبق انتظار خوب است و محتوا به شکلی جذاب و چشم‌نواز به نمایش درمی‌آید. رنگ مشکی مانند پنل رقیب عمق بی‌نهایت دارد و پیکسل‌های صفحه نمایش برای نمایش رنگ مشکی به طور کامل به حالت خاموش درمی‌آیند.

از نظر کیفیت نمی‌توان وجه تمایزی بین دو گوشی قائل شد و هر دو نمایشگرهای بسیار خوب و باکیفیتی دارند. داستان اما همینجا به پایان نمی‌رسد و نوت 11 پرو پلاس به دلیل پشتیبانی از محتوای HDR و نرخ نوسازی و نرخ لمس بالاتر قطعا شرایط بهتری دارد و به خصوص برای بازی‌ها و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

گلکسی A52 یا redmi note 11 pro plus 5g

پنل‌های سوپر امولد از نظر روشنایی همواره جزو بهترین‌ها هستند و A52 و ردمی نوت 11 پرو پلاس هم می‌توانند در حالت حداکثری به ترتیب حدود 790 و 770 نیت روشنایی تولید کنند که عددی کاملا کافی برای محیط‌های باز است. البته که نماینده چینی‌ها در صورت نمایش محتوای HDR می‌تواند تا حدود 1200 نیت روشنایی تولید کند که عددی بسیار عالی است.

برنده بخش نمایشگر ردمی نوت 11 پرو پلاس است و این موضوع چند دلیل دارد. اول این که نرخ لمس پنل این گوشی 360 هرتز بوده و دو برابر بیشتر از 180 هرتز رقیب است و دوم این که این محصول نرخ نوسازی 120 هرتزی در مقابل 90 هرتز کهکشانی سامسونگ دارد. دلیل سوم پشتیبانی پرو پلاس شیائومی از محتوای HDR است و در صورت نمایش این نوع محتوا پنل می‌تواند تا 1200 نیت روشنایی را در اختیار قرار دهد.

 

قیمت گوشی شیائومی نوت 11 پرو پلاس 5G با حافظه 128 گیگابایت با رم 8

 

اسپیکر نوت 11 پرو پلاس بهتر است یا A52

عادت داشتیم که به روی گوشی‌های شیائومی و بخش اسپیکر نام Harman Kardon را مشاهده کنیم اما این بار اتفاق دیگری رخ داده و اسپیکرهای ردمی نوت 11 پرو پلاس به شرکت بسیار مشهور و محبوب JBL سپرده شده است. این محصول یک اسپیکر در بالا و یک اسپیکر دیگر در پایین دارد و اسپیکر مکالمه نیز در نقش اسپیکر سوم از روبرو صدا تولید می‌کند. این موضوع باعث می‌شود این گوشی بتواند از سه جهت صدا تولید کند و بسیار حالت فراگیری داشته باشد.

اسپیکرهای این گوشی بسیار بالانس هستند و کیفیت صدای آن‌ها نیز بسیار خوب است. صدای استریو با بلندی رضایت بخش به گوش می‌رسد و شما می‌توانید صدای وکال و آهنگ را به صورت جدا و تفکیک شده بشنوید.

اسپیکر نوت 11 پرو پلاس بهتر است یا A52

گلکسی A52 یک اسپیکر تکی در لبه پایینی دارد و اسپیکر مکالمه کمک می‌کند تا صدای استریو تولید شود. از نظر بلندی به دلیل تعداد اسپیکر کمتر قطعا این کهکشانی در سطح پایین‌تری از رقیب قرار می‌گیرد. از نظر کیفیت هم این گوشی عملکرد رضایت بخشی دارد ولی باز هم تفکیک عالی مثل نوت 11 پرو پلاس به گوش نمی‌رسد. پس در نهایت از نظر اسپیکر برنده نماینده شیائومی است و هم از نظر بلندی صدا و هم از نظر کیفیت می‌تواند بهتر از رقیب سامسونگی خود عمل کند.

 

مقایسه رابط کاربری ردمی نوت 11 پرو پلاس با A52

ردمی نوت 11 پرو پلاس به صورت پیش فرض از MIUI 12.5 بر مبنای اندروید 11 بهره می‌برد و به‌زودی این گوشی آپدیت MIUI 13 بر پایه اندروید 12 را نیز دریافت خواهد کرد. رابط کاربری شیائومی در MIUI 13 از همیشه جذاب‌تر شده و شیائومی تلاش کرده تا ظاهر بخش‌های مختلف را چشم‌نوازتر کند و حالا به واقع با گشتن در قسمت‌های مختلف تنظیمات و رابط کاربری حس بهتری خواهید داشت.

رابط کاربری MIUI همیشه از IOS اپل ایده گرفته و در این نسخه جدید نیز قابلیت ویجت‌ها دقیقا شبیه به ایفون‌ها به این رابط کاربری اضافه شده است که آن را جذاب‌تر از قبل می‌کند. به گفته شیائومی این رابط کاربری بین 15 تا 50 درصد از نظر عملکرد نسبت به نسل قبلی بهبود داشته و حالا سریع‌تر و بهتر عمل می‌کند.

رابط کاربری MIUI 13 از نظر حریم خصوصی نیز پیشرفت‌های خوبی داشته و به شما اجازه می‌دهد تا به دسترسی‌های مختلف نظارت داشته باشید و برنامه‌ها را بهتر از قبل کنترل کنید. به طور کلی MIUI قابلیت‌های بسیار زیاد و کاربردی دارد و به شما اجازه می‌دهد تا صفحه نمایش را به دو برنامه اختصاص دهید یا یک برنامه را به صورت شناور داشته باشید. قابلیت‌هایی مثل AOD، دارک مود و دیگر موارد هم برای MIUI در نظر گرفته شده و شما از می‌توانید از سوپر والپیپرها هم بهره ببرید.

گلکسی A52 گوشی سال قبل است و با One UI 3 بر پایه اندروید 11 عرضه شد و حالا One UI 4 بر پایه اندروید 12 را دریافت کرده است. رابط کاربری One UI 4 تا حد زیادی شبیه به نسل قبلی است و سامسونگ تلاش کرده تا ظاهر این رابط کاربری را جذاب‌تر کند و قابلیت‌های شخصی‌ سازی بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد. به عنوان مثال Colour palette  یکی از قابلیت‌های جدید و جذابی که به این رابط کاربری اضافه شده است. به لطف این قابلیت جالب شما می‌تواند رنگ استفاده شده در کنترل سنتر و بخش‌های دیگر را تغییر دهید و با این کار یک رنگ مشخص را بر رابط کاربری خود غالب کنید.

گلکسی A52

این کار باعث می‌شود که تنوع بیشتری در گوشی ایجاد شود و شما بتوانید سلیقه خود را بیشتر از قبل به روی گوشی اعمال کنید. این رابط کاربری در زمینه حریم خصوصی نیز پیشرفت‌های خوبی داشته و به گفته‌ سامسونگ حالا بهینه‌تر از نسل قبل عمل کرده و استفاده بهتری از حافظه رم دارد.

پس انتخاب رابط کاربری برتر را به عهده شما واگذار می‌کنیم ولی بدانید که هر دوی این گوشی‌ها از نظر نرم افزاری بسیار خوب و سریع هستند و بعید است که با مشکل خاصی مواجه شوید. البته ممکن است هم One UI هم MIUI در برخی از آپدیت‌ها مقداری پایداری کمتری داشته باشد ولی در کل این موضوع در بروزرسانی‌های بعدی برطرف خواهد شد.

 

خرید گلکسی A52 سامسونگ 128 گیگابایت با رم 8

 

پردازنده Note 11 Pro + 5G بهتر است یا A52

ردمی نوت 11 پرو پلاس 5G برخلاف ردمی نوت 10 پرو سال قبل که تراشه اسنپدراگون 732G ساخت کوالکام داشت حالا از چیپست 6 نانومتری Dimensity 920 مدیاتک بهره می‌برد. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.5 گیگاهرتزی و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتزی دارد و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 را نیز در بر می‌گیرد.

قدرت سخت افزاری این گوشی کاملا رضایت بخش و خوب است و در استفاده روزمره که به طور حتم مشکلی نخواهید داشت و در اجرای بازی‌ها هم قطعا می‌توانید به روی عملکرد این گوشی در حالت گرافیکی بالا حساب باز کنید. این گوشی نیز در نسخه‌های 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی و 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم در دسترس است.

گلکسی A51 از تراشه اگزینوس خود سامسونگ استفاده می‌کرد و قدرت سخت افزاری خیلی خوبی نداشت. در گلکسی A52 سامسونگ ترجیح داده تا از شرکت کوالکام کمک بگیرد و از تراشه اسنپدراگون 720G استفاده کند.

این تراشه که معماری ۸ نانومتری دارد پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای شامل دو هسته Kryo 465 Gold با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و شش هسته Kryo 465 Silver با فرکانس 1.8گیگاهرتز و پردازنده گرافیکیAdreno 618  را در بر می‌گیرد. قدرت سخت افزاری این کهکشانی هم برای امور روزمره کاملا کافی است و حتی می‌تواند بازی‌ها را در نیز در حالت گرافیکی متوسط و گاهی بالا (نه بهترین حالت) اجرا کند.

این کهکشانی از 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی و 4، 6 یا 8 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند تا مجموعه سخت افزاری تکمیل شود. اگر این دستگاه را برای انجام کارهای سنگین‌تر خریداری می‌کنید یا عملکرد بهتری را انتظار داریم حتما رم 6 یا 8 خریداری کنید.

برای مقایسه بهتر این دو تراشه بهتر است به سراغ اعداد و ارقام برویم و مروری بر نتایج بنچمارک‌های مشهور داشته باشیم. از نظر پردازنده مرکزی ردمی نوت 11 پرو پلاس حدود 45 درصد قوی‌تر از رقیب است و این اختلاف در زمینه گرافیکی و اجرای بازی‌ها به 50 درصد می‌رسد. در بنچمارک Antutu نماینده شیائومی حدود 45 درصد نمره بیشتری کسب کرده و بنچمارک GeekBench 5 در بخش چند هسته‌ای نیز 11 پرو پلاس را 52 درصد قوی‌تر نشان می‌دهد.

تست پردازنده A52

این یعنی به طور حتم گوشی قوی‌تر نماینده چینی‌ها است و این محصول حدود 50 درصد قدرت بیشتری نسبت به رقیب کره‌ای خود دارد و اگر به دنبال قدرت سخت افزاری بیشتر برای اجرای بازی‌ها و انجام کارهای سنگین هستید به طور حتم ردمی نوت 11 پرو پلاس 5G را انتخاب کنید.

ناگفته نماند که هر دو گوشی از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانند به کمک کارت حافظه به میزان حافظه داخلی بیفزایید. به علاوه از بین دو میان‌رده فقط 11 پرو پلاس است که از 5G نیز پشتیبانی می‌کند تا آينده اینترنت همراه برای آن‌ در دسترس باشد و بتوانید در آینده نزدیک از سریع‌ترین اینترنت همراه ممکن برخوردار شوید.

برنده این بخش در نهایت قطعا ردمی نوت 11 پرو پلاس است. این گوشی در تست‌های مختلف حدود 50 درصد بهتر از رقیب عمل کرده و همچنین از 5G نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین به دلیل نرخ لمس 360 هرتزی و نرخ نوسازی 120 هرتزی نماینده شیائومی گوشی مناسب‌تری از هر نظر برای بازی کردن است.

 

خرید ردمی نوت 11 پرو + با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

مقایسه باتری A52 با Redmi note 11 Pro Plus

سامسونگ در گلکسی A52 از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است و در طرف دیگر ردمی نوت 11 پرو پلاس هم باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت دارد.

گلکسی A52 با یک بار شارژ کامل می‌تواند 14 ساعت و 30 دقیقه وب‌گردی مداوم یا حدود 14 ساعت پخش ویدئو را دوام بیاورد. این اعداد برای ردمی نوت 11 پرو پلاس 5G به ترتیب حدود 12 ساعت و حدود 15 ساعت است. این یعنی در استفاده ترکیبی دو گوشی عملکردی شبیه به هم دارند و می‌توانند حدود 1 روز کامل دوام بیاورند که شارژ دهی رضایت بخشی است.

در زمینه شارژ سریع و فناوری مرتبط با آن شیائومی به طور حتم یکی از بهترین‌های موجود در جهان یا حتی بهترین است و یک بار دیگر این موضوع را با یک کار بسیار عجیب ثابت کرده است. ردمی نوت 11 پرو پلاس از فناوری باورنکردنی شارژ سریع 120 واتی برخوردار است و این در حالی اتفاق افتاده که با یک میان‌رده مواجه هستیم. پرچمداران سامسونگ و اپل هنوز از شارژ سریع 25 یا نهایت 45 واتی استفاده می‌کنند و شیائومی برای میان‌رده‌های خود به سراغ شارژ سریع 120 واتی می‌رود.

شارژر 120 وات ردمی نوت 11 پرو پلاس

به لطف این فناوری عجیب و غریب نوت 11 پرو پلاس تنها 16 دقیقه زمان برای شارژ شدن نیاز دارد. شاید اگر چند سال قبل کسی پیش بینی می‌کرد که گوشی با این حجم باتری در مدت 16 دقیقه خواهد شد او را مسخره می‌کردیم ولی شیائومی به این رویا جامع عمل پوشانده است.

در طرف دیگر A52 از شارژ سریع 25 واتی استفاده می‌کند ولی درون جعبه آن تنها آداپتوری 15 وات قرار داده شده است که اتفاقی عجیب به نظر می‌رسد. با کمک آداپتور 15 واتی درون جعبه می‌توانید کهکشانی خود را در مدت 30 دقیقه تا 34 درصد و در مدت 2 ساعت به طور کامل شارژ کنید.

واقعا در زمینه شارژ سریع تنها می‌توان شیائومی را تحسین کرد و قطعا با اختلاف بسیار زیاد ردمی نوت 11 پرو پلاس به لطف فناوری شارژ سریع بی‌نظیر و بی‌رقیب خود برنده این بخش است و در مدتی که A52 یک بار فول شارژ می‌شود شما می‌توانید ردمی نوت 11 پرو پلاس را بیش از 7.5 بار شارژ کنید.

مقایسه دوربین A52 با شیائومی نوت 11 پرو پلاس 5G

سامسونگ برای گلکسی A52 چهار دوربین در نظر گرفته و این در صورتی است که ردمی نوت 11 پرو پلاس سه دوربین دارد. در ادامه این بخش دوربین‌های هر دو گوشی را بررسی و با هم مقایسه کرده و در هر بخش محصول برتر را معرفی می‌کنیم.

دوربین اصلی

دوربین اصلی ردمی نوت 11 پرو پلاس سنسوری 108 مگاپیکسلی مدلSamsung S5KHM2 با اندازه‌ی 1/1.52 اینچی و اندازه پیکسل 0.7 میکرونی دارد و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.9 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و به صورت پیش فرض به دلیل ترکیب 9 پیکسل تصاویری ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

عکس‌های گرفته شده با ردمی نوت 11 پرو پلاس به معنای واقعی عالی هستند. شما جرئیات بسیار زیاد و رنج دینامیکی وسیعی را در تصاویر مشاهده می‌کنید و نویز در حد بسیار پایینی قرار دارد. این عکس‌ها شارپنس و کنتراست خوبی دارند و رنگ‌ها نزدیک به واقعیت به ثبت می‌رسند. تصاویر این گوشی کاملا از نظر جذب نور نیز بالانس هستند و پردازش عکس‌ها به خوبی انجام شده و کمتر مشکلی در عکس‌ها دیده می‌شود و این برای یک میان‌رده به طور حتم نکته جذابی است.

سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی A52 مانند به سراغ سنسور 64 مگاپیکسلی مدل  IMX682 Exmor RS ساخت شرکت سونی رفته است. این سنسور اندازه‌‌ 1/1.7 اینچی دارد و اندازه‌ی پیکسل آن هم 0.8 میکرون است. این سنسور در پس لنزی 26 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. این دوربین به صورت پیش فرض به دلیل بهره‌مندی از قابلیتQuad Bayer  تصاویری 16 مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی گلکسی A52 در نور روز جزئیات کاملا مناسبی دارند و رنج دینامیکی آن‌ها هم در سطح وسیعی قرار می‌گیرد. این تصاویر از نظر کنتراست مناسب بوده و از شارپنس خوبی بهره می‌برند. از نظر دقت رنگ هم این کهکشانی عملکرد رضایت بخشی دارد و مانند اکثر میانرده‌های سامسونگ غلظت رنگ‌ها را به صورت غیرطبیعی افزایش نمی‌دهد.

در عکس‌های روز این کهکشانی مقدار کمی نویز به چشم می‌آید ولی از آنجایی که با یک میانرده مواجه هستیم شاید بتوان از این موضوع چشم‌ پوشی کرد، هرچند که ردمی نوت 11 پرو پلاس تقریبا عکس‌هایی بدون نویز به ثبت می‌رساند. به طور کلی می‌توان گفت کیفیت نهایی عکس‌ها خوب است و عملکرد دوربین اصلی این محصول شما را راضی خواهد کرد.

در نهایت اما برنده دوربین اصلی بین این دو میان‌رده ردمی نوت 11 پرو پلاس است؛ چرا عکس‌هایی با جزئیات بیشتر و رنج دینامیکی گسترده‌تر به ثبت می‌رساند و همچنین رنگ‌ها دقت بیشتری دارند. تصاویر این گوشی نویز کمتری نیز دارند و همه این موارد در کنار هم باعث می‌شود نماینده شیائومی عکس‌های بهتری را تحویل بدهد.

 

 

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض گلکسی A52 سنسوری 12 مگاپیکسلی و نوت 11 پرو پلاس سنسوری 8 مگاپیکسلی دارد. عکس‌های فوق عریض نماینده شیائومی به نسبت سنسور جزئیات بسیار خوبی دارد و نویز نیز در حد پایین در تصاویر دیده می‌شود. رنج دینامیکی عکس‌های فوق عریض رضایت بخش بوده و اعوجاج موجود در لبه‌ها به کمک قابلیت‌های نرم افزاری به خوبی تصحیح می‌شود.

در طرف دیگر عکس‌های فوق عریض A52 نیز جزئیات مناسب دارند و البته رنگ‌ها کمی سردتر از دوربین اصلی به ثبت می‌رسند. این تصاویر رنج دینامیکی نسبتا عریضی دارند ولی به طور کلی اعوجاج کنارهای تصویر به خوبی رقیب تصحیح نمی‌شود و به همین دلیل گاهی جزئیات در کنارها از بین می‌رود یا به صورت نرم به ثبت می‌رسد.

در نهایت باید گفت هر دو گوشی عملکرد خوبی به نسبت ماهیت دوربین فوق عریض دارند ولی باز هم با اختلافی جزئی می‌توانیم Redmi Note 11 Pro Plus را با وجود سنسوری با رزولوشن کمتر برنده بدانیم.

دوربین سلفی

دوربین سلفی ردمی Note 11 pro plus سنسوری 16 مگاپیکسلی و سلفی A52 سنسوری 32 مگاپیکسلی دارد. در عمل عکس‌های سلفی هر دو گوشی کیفیت رضایت بخشی دارند ولی A52 کمی بهتر از رقیب عمل می‌کند. جزئیات تصاویر سلفی کهکشانی سامسونگ عالی است و نویز کمی هم شاهد هستیم، به‌علاوه رنج دینامیکی نیز به لطف HDR رضایت بخش است.

در نهایت در این بخش با اختلاف کم گلکسی A52 را برنده می‌دانیم و سلفی‌های این گوشی بهتر از نماینده شیائومی هستند، هرچند که سلفی‌های Redmi note 11 Pro Plus هم کیفیت مناسبی دارند و شما را ناامید نخواهند کرد.

دوربین ماکرو

دوربین ماکرو نوت 11 پرو پلاس سنسوری 2 مگاپیکسلی دارد که در مقایسه با سنسور 5 مگاپیکسلی نسل قبل به نوعی پسرفت به حساب می‌آید، اما خوشبختانه در عمل عکس‌های این دوربین جزئیات مناسب و رنج دینامیکی نسبتا رضایت بخشی دارد و می‌توانید ماکروهای مناسبی به ثبت برسانید. البته که به دلیل فوکوس ثابت باید حتما گوشی را در فاصله صحیح از سوژه قرار دهید.

ماکرو گلکسی A52 رزولوشن بیشتر 5 مگاپیکسلی دارد و می‌تواند جزئیات بیشتری را به ثبت برساند. رنگ‌ها در این دوربین غلیظ‌تر هستند و این باعث می‌شود سوژه‌هایی مانند گل و گیاه جذاب‌تر به ثبت برسند. این دوربین هم فوکوس خودکار ندارد و باید با صبر و حوصله فاصله کانونی صحیح را بیابید.

پرتره

هر دو گوشی پرتره‌های خود را با دوربین اصلی به ثبت می‌رسانند اما وظیفه تشخیص سوژه از پس‌زمینه در A52 به عهده دوربین تشخیص عمق میدان و در ردمی نوت 11 پرو پلاس به عهده نرم افزار این گوشی است.

پرتره‌های هر دو گوشی کیفیت خوبی دارند؛ چرا که سوژه با دقت مناسبی از پس‌زمینه برش می‌خورد و پس‌زمینه نیز به خوبی مات می‌شود. البته برش سوژه از پس‌زمینه همیشه ایده‌آل نیست و گاهی قسمتی از یک سوژه پیچیده مثل موهای نامرتب ممکن است به عنوان پس‌زمینه در نظر گرفته شده و مات شود.

برنده این بخش نیز ردمی نوت 11 پرو پلاس است و این برتری به داشتن دوربین اصلی بهتر برمی‌گردد و تصاویر پرتره رنج دینامیکی و کنتراست بهتری دارند و شارپنس هم در سطح مناسب‌تری قرار می‌گیرد.

جمع بندی

قبل از این که بخواهیم بحث ارزش خرید را مطرح کنیم بگذارید کمی در مورد قیمت دو گوشی صحبت کنیم. گلکسی A52 در نسخه 256 رم 8 تقریبا قیمتی برابر با نسخه 128 رم 8 Redmi Note 11 Pro Plus دارد. برتری A52 نسبت به رقیب در گواهی IP67 و مقدار بیشتر حافظه داخلی با قیمت یکسان است.

redmi note 11 pro plus 5g

برتری‌های ردمی نوت 11 پرو پلاس نسبت به کهکشانی سامسونگ اما بسیار بیشتر هستند. این میان‌رده نمایشگر بهتری دارد و از کیفیت ساخت بهتری هم برخوردار است و تنها در مدت 16 دقیقه شارژ می‌شود و دوربین‌های بهتری نیز دارد و سخت افزار آن نیز حدود 50 درصد قوی‌تر بوده و از 5G هم پشتیبانی می‌کند. چه چیز بیشتری از یک میان‌رده انتظار دارید؟

تصمیم نهایی مانند همیشه با شما خواهد بود و ما تلاش کردیم تا به جنبه‌های مختلف دو گوشی بپردازیم، ولی در این که ارزش خرید نماینده چینی‌ها بسیار بیشتر است و شیائومی امکانات بیشتری را با قیمت برابر در اختیار شما قرار می‌دهد هیچ شکی نیست.

 

پرچمدار اندرویدی چی بخریم؟
مقایسه S22 سامسونگ با شیائومی 12 پرو

 

سوالات متداول

نمایشگر نوت ۱۱ پرو پلاس بهتر است یا گلکسی A52؟ برنده بخش نمایشگر ردمی نوت 11 پرو پلاس است و این موضوع چند دلیل دارد. اول این که نرخ لمس پنل این گوشی 360 هرتز بوده و دو برابر بیشتر از 180 هرتز رقیب است و دوم این که این محصول نرخ نوسازی 120 هرتزی در مقابل 90 هرتز کهکشانی سامسونگ دارد. دلیل سوم پشتیبانی پرو پلاس شیائومی از محتوای HDR است و در صورت نمایش این نوع محتوا پنل می‌تواند تا 1200 نیت روشنایی را در اختیار قرار دهد.

گلکسی A52 یا ردمی Note 11 Pro Plus ؟ کدام گوشی قدرت سخت افزاری بهتری دارد و برای بازی پیشنهاد می‌شود؟ برنده بخش سخت افزار در نهایت قطعا ردمی نوت 11 پرو پلاس است. این گوشی در تست‌های مختلف حدود 50 درصد بهتر از رقیب عمل کرده و همچنین از 5G نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین به دلیل نرخ لمس 360 هرتزی و نرخ نوسازی 120 هرتزی نماینده شیائومی گوشی مناسب‌تری از هر نظر برای بازی کردن است.

باتری ردمی Note 11 Pro Plus یا باتری گلکسی A52 ؟ در استفاده ترکیبی دو گوشی عملکردی شبیه به هم دارند و می‌توانند حدود 1 روز کامل دوام بیاورند که شارژ دهی رضایت بخشی است. در زمینه شارژ سریع ردمی نوت 11 پرو پلاس از فناوری باورنکردنی شارژ سریع 120 واتی برخوردار است و به لطف این فناوری عجیب و غریب می‌تواند تنها در 16 دقیقه فول شارژ شود. واقعا در زمینه شارژ سریع تنها می‌توان شیائومی را تحسین کرد و قطعا با اختلاف بسیار زیاد ردمی نوت 11 پرو پلاس به لطف فناوری شارژ سریع بی‌نظیر و بی‌رقیب خود برنده این بخش است و در مدتی که A52 یک بار فول شارژ می‌شود شما می‌توانید Redmi Note 11 Pro Plus را بیش از 7.5 بار شارژ کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
0 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

4 نظر

  1. Girl

    سلام وقتتون بخیر
    من اصلا متوجه نشدم که میگید شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس در آخر عکسو با کیفیت 12 مگاپیکسلی میده بیرون!!؟ یعنی چی…
    من میخواستم این گوشیو بخرم ولی اگه اینطوری باشه که در حد 12 مگاپیکسل عکس ثبت کنه اصلا دلم نمیخواد اینهمه پول هزینه اش کنم… لطفا لطفا راهنماییم کنید..یعنی همه گوشیا اینطورین؟ پس چرا میزنن 108 مگاپیکسل

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Girl

      سلام وقت شما بخیر ببینید توضیح این موضوع یکم طولانی و نمیشه اینجا گفت ولی به طور خلاصه رزولوشن دوربین بسیاری از گوشی ها ۱۰۸ برای جذب بهتر نور پیکسل ها با هم ترکیب میشن (Nona-Bayer) و در نهایت خروجی ۱۲ مگاپیکسلی میدن ( ۹ پیکسل ترکیب میشن و در نهایت یکی میشن) این کار باعث بهتر شدن عکس میشه در واقع و به معنای این نیست که کیفیت دوربین پایینه به‌علاوه شما امکان خواهید داشت تا از رزولوشن کامل هم استفاده کنید
    1. Girl

      پاسخ به Girl

      و اینکه چرا a52 که 64 مگاپیکسلیه میشه 16 ولی شیائومی که 108 هست میشه 12
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به Girl

        گوشی A52s فیلتر quad Bayer داره و ۶۴ تقسیم به ۴ میشه شیائومی فیلتر Nona-Bayer داره و ۱۰۸ تقسیم به ۹ میشه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-a52-%d8%a8%d8%a7-redmi-note-11-pro-plus/
ads
ads