داغ ترین ها :
تفاوت گوشی A52 با A52 5G سامسونگ

تفاوت گوشی A52 با A52 5G سامسونگ

اگر به گوشی‌های میانرده سامسونگ توجه کرده باشید حتما می‌دانید که گلکسی A52 در نسخه‌های متفاوتی به بازار عرضه شده و در حال حاضر A52، A52 5G و A52s 5G برای خرید در دسترس قرار دارند. ممکن است شما بین این محصولات سردرگم شوید و دقیق نتوانید تصمیم بگیرید که کدام گوشی برای شما مناسب‌تر است. به همین دلیل هم در این مطلب به مقایسه A52 5G با A52 خواهیم پرداخت تا تفاوت‌های این دو گوشی مشخص شود و شما بهتر بتوانید برای خرید یکی از این کهکشانی‌ها تصمیم گیری کنید.

گوشی گلکسی A52 5G گلکسی A52
تاریخ معرفی اسفند ۹۹ اسفند ۹۹
ابعاد ۱۵۹.۹ در ۷۵.۱ در ۸.۴ میلی‌متر ۱۵۹.۹ در ۷۵.۱ در ۸.۴ میلی‌متر
وزن ۱۸۹ گرم ۱۸۹ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۵ اینچ – سوپر امولد FHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز ۶.۵ اینچ – سوپر امولد FHD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز
سیستم‌عامل  One UI 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)  One UI 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه اسنپدراگون 750G اسنپدراگون 720G
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت ۴ و ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت ۶۴ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل ماکرو

۶۴ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل ماکرو

دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسل ۳۲ مگاپیکسل
باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۲۵ وات ۲۵ وات
رنگ بنفش، سفید، مشکی و آبی بنفش، سفید، مشکی و آبی

مقایسه A52 5G با A52 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

قبل از پرداختن به مطلب باید این را در نظر داشته باشید که این دو گوشی در واقع دو نسخه از یک گوشی هستند و پس در بسیاری از بخش‌ها عملکرد دقیقا یکسان و یا بسیار نزدیکی را از این دو شاهد خواهیم بود.

چند سالی بود که سامسونگ طراحی میانرده‌های خود را تغییر نداده بود و این موضوع اعتراض کاربران را در پی داشت. امسال اما بالاخره همزمان با تغییر طراحی پرچمداران کره‌ای‌ها، در میانرده‌های این شرکت هم شاهد طراحی جدید و به مراتب جذاب‌تری هستیم.

به این ترتیب گلکسی A52 5G و A52 هم طراحی کاملا متفاوتی نسبت به نسل قبل دارند. در این دو گوشی قاب پشتی به حالت مات درآمده و مهم‌تر این که فریم دوربین‌ها ظاهر جدیدی به خود گرفته است.مقایسه A52 5G با A52 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

در طراحی جدید فریم دوربین‌ها دیگر با یک فریم سیاه مواجه نیستیم و به نوعی رنگ قاب پشتی فضای میان دوربین‌ها را هم در بر می‌گیرد، به گونه‌ای که تمام قاب پشتی به صورت یکپارچه درآمده و بسیار جذاب‌تر شده است. به غیر از این فریم تنها لوگوی سامسونگ در پایین قاب دیده می‌شود و باقی فضا را قاب مات گوشی در برگرفته است.

مات بودن قاب پشتی باعث می‌شود حس بهتری از دست گرفتن این دو گوشی داشته باشید و اصطکاک محصول با دستتان بیشتر شود. از طرفی مات بودن قاب باعث می‌شود تا کثیفی و جای اثرانگشت کمتری باقی بماند و این موضوع زیبایی گوشی را تحت تأثیر قرار ندهد.

جنس قاب پشتی هر دو گوشی همچنان از پلاستیک است و سامسونگ اعتقادی به استفاده از شیشه در میانرده‌های خود ندارد. فریم اطراف دو کهکشانی هم از جنس پلاستیک است، اما بر خلاف قاب پشتی طراحی براقی دارد تا دوگانگی جذابی میان مات بودن قاب پشتی و براق بودن لبه‌های اطراف گوشی به وجود بیاید.

 

 

تفاوت گوشی A52 با A52 5g

این فریم در سمت راست از دکمه‌های ولوم و پاور، در بالا از خشاب سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی و میکروفون دوم و در پایین از درگاه Type C، جک ۳.۵ میلی متری صدا، میکروفون اصلی و اسپیکر میزبانی می‌کند.

هر دو گوشی وزنی ۱۸۹ گرمی و ضخامت ۸.۴ میلی متری دارند که باعث می‌شود ارگونومی دقیقا مشابه باشد. به طور کلی ارگونومی این دو کهکشانی رضایت بخش است و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت.

نکته‌ی بسیار مثبتی که در طراحی هر دو گوشی وجود دارد و آن‌ها را از اکثر رقبا متمایز می‌کند، پشتیبانی از گواهی IP67 است. این گواهی به معنای این است که هر دو کهکشانی می‌توانند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱متری آب دوام بیاورند.مقایسه a52 با a52 5g

بعد از این توضیحات به سراغ قاب جلویی برویم، جایی که بیشترین تعامل را با آن خواهید داشت. قاب جلویی این دو گوشی دقیقا مشابه است و از یک دوربین سلفی درون پانچ هول بالای نمایشگر میزبانی می‌کند. هر دو گوشی نسبت نمایشگر به بدنه‌ی حدود ۸۴ درصدی دارند که عدد قابل قبولی است اما در مقایسه با A51 پسرفت به حساب می‌آید.

هر دو گوشی در رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و بنفش در دسترس قرار دارند. در کل این دو محصول از نظر ارگونومی دقیقا مشابه هستند و برنده‌ای در این بخش نخواهیم داشت. اما به طور کلی با دو کهکشانی دوست داشتنی و زیبا مواجه هستیم که ارگونومی مناسبی هم دارند.

مقایسه A52 5G با A52 از نظر صفحه نمایش

یکی از تفاوت‌ها در این بخش رقم می‌خورد. هر دو گوشی نمایشگری ۶.۵ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن FHD+ دارند و در نتیجه تراکم پیکسلی ۴۰۷ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. هر دو پنل نسبت ۲۰ به ۹ دارند و از گوریلاگلس ۵ برای مراقبت از آن‌ها استفاده شده است.

پس تفاوت این دو صفحه نمایش در چه بخشی است؟ نسخه معمول نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی دارد و این در حالیست که برای نسخه فایوجی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی در نظر گرفته شده است به علاوه که نسخه فایوجی از محتوای HDR10+ هم پشتیبانی می‌کند.

 

 

مقایسه A52 5G با A52

بنابراین از نظر کیفیت باید هر دو گوشی را دقیقا یکسان بدانیم. کیفیت این دو صفحه نمایش بسیار خوب است و هر دو می‌توانند محتوایی زنده و پویا را به شما نمایش دهند. به لطف امولد بودن نمایشگر رنگ مشکی عمق بسیار زیادی دارد و روشنایی هم کاملا کافی به نظر می‌رسد.

نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نسخه فایوجی باعث می‌شود محتوا به شکل جذاب‌تر و روان‌تری به نمایش دربیاید و این محصول توانسته خود را بیش از رقیب به دنیای گوشی‌های پرچمدار وارد کند.

روشنایی هر دو کهکشانی در حالت حداکثری که زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرید حدود ۸۰۰ نیت است. این روشنایی باعث می‌شود محتوا در محیط‌های باز هم با خوانایی بسیار مناسبی نمایش داده شود و مشکلی از بابت مشاهده‌ی محتوا در روزهای آفتابی وجود نداشته باشد.مقایسه گلکسی A52 5g با A52

در نهایت برنده‌ی این بخش گلکسی A52 5G خواهد بود؛ چرا که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی به جای ۹۰ هرتزی دارد و هم از محتوای HDR10+ پشتیبانی می‌کند. البته که از نظر کیفیت دو پنل دقیقا وضعیت مشابهی دارند و تفاوت تنها در همین موارد گفته شده است.

مقایسه A52 5G با A52 از نظر اسپیکر

در نهایت سامسونگ هم میانرده‌های خود را به اسپیکر استریو مجهز کرد و این کار به کمک اسپیکر مکالمه در نقش اسپیکر دوم صورت گرفته است. نسل قبل این دو گوشی اسپیکرهای تکی داشتند و استفاده از اسپیکر استریو پیشرفت خوبی به حساب می‌آید.

به واسطه‌ی استریو شدن اسپیکرها، صدایی فراگیرتر به گوش شما می‌رسد که این نکته‌ی مثبتی ارزیابی می‌شود، اما از جنبه‌ی منفی این اسپیکرها بلندی خیلی عالی ندارند و از نظر کیفیت هم نمی‌توان پیشرفت‌ آن‌ها را قابل توجه خواند.

در این بخش هم برنده‌ای نداریم و دو گوشی بسیار نزدیک به هم عمل می‌کنند.

 

 

مقایسه A52 5G با A52 از نظر نرم افزار و رابط کاربری

طبیعتا در این بخش تفاوتی بین این دو کهکشانی دیده نمی‌شود و هر دو از جدیدترین نسخه رابط کاربری سامسونگ یعنی One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ استفاده می‌کنند.

One Ui یکی از بهترین و کامل‌ترین رابط کاربری‌های موجود در دنیای گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید که برای کهکشانی‌های سامسونگ عملکردی پایدار و روان را به ارمغان آورده است. این رابط کاربری قابلیت‌های زیادی دارد و می‌توان بخش‌های مختلف آن را شخصی سازی کرد.مقایسه A52 5G با A52 از نظر نرم افزار و رابط کاربری

این رابط کاربری به روی این دو کهشکانی عملکردی خوب و پایدار دارد و کمتر دیده می‌شود که شما با مشکل خاصی مواجه شوید.

مقایسه A52 5G با A52 از نظر عملکرد سخت افزاری

دومین تفاوت موجود بین این دو میانرده هم در بخش سخت افزاری مشخص می‌شود و سامسونگ برای نسخه فایوجی تراشه‌ی قوی‌تری در نظر گرفته است.

گلکسی A52 از تراشه‌ی اسنپدراگون 720G بهره می‌برد. این تراشه که معماری ۸ نانومتری دارد پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای شامل دو هسته Kryo 465 Gold با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و شش هسته Kryo 465 Silver با فرکانس 1.8گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی  Adreno 618  را در بر می‌گیرد.

از طرف دیگر گلکسی A52 5G تراشه‌ی اسنپدراگون 750G 5G دارد. این تراشه هم معماری ۸ نانومتری داشته و از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته kryo 570 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته kryo 570 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 619 میزبانی می‌کند.

هر دو تراشه عملکرد سخت افزاری خوبی دارند و می‌توانند کارهای روزمره را با سرعت خوب و رضایت بخشی انجام دهند. نرخ نوسازی ۹۰ و ۱۲۰ هرتزی هم باعث می‌شود شما حس روان‌تری داشته باشید.

در اجرای بازی‌های گرافیکی هم دو کهکشانی عملکرد قابل قبولی دارند و می‌توانند در درجه‌ی گرافیکی متوسط بازی‌ها را بدون افت فریم اجرا کنند. پس ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که پس برتری تراشه A52 5G نسبت به رقیب چقدر است؟

این تراشه حدود ۱۵ درصد بهتر از تراشه‌ی A52 عمل می‌کند، اما برتری دیگر آن پشتیبانی از فایوجی است که باعث می‌شود شما چند سال دیگر بتوانید از اینترنت پر سرعت‌تری استفاده کنید.

هر دو گوشی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارند و نسخه فورجی از ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و نسخه فایوجی از ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. ناگفته نماند که هر دو کهکشانی از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کنند.

در نهایت برنده‌ی این بخش گلکسی A52 5G خواهد بود و دلیل آن هم مقداری قدرت بیشتر و همچنین پشتیبانی از فناوری نسل پنجم اینترنت همراه یا همان فایوجی است.

مقایسه A52 5G با A52 h از نظر باتری

هر دو گوشی باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی دارند. از طرفی A52 5G نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد و این باعث می‌شود باتری بیشتری مصرف شود. در عمل اما اتفاق برعکسی رخ می‌دهد و احتمالا به دلیل بهینه‌تر بودن اسنپدراگون 750G 5G گوشی A52 5G مقداری بهتر عمل می‌کند.

هر دو گوشی می‌توانند شارژ دهی یک روزه داشته باشند و شما از عملکرد هر دو رضایت خواهید داشت. A52 5G تنها ۱۰ درصد بهتر از رقیب عمل می‌کند و این برتری ممکن است خیلی به چشم نیاید.

هر دو گوشی از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کنند اما A52 آداپتوری ۱۵ وات درون جعبه دارد و آداپتور A52 5G برابر با ۲۵ وات است. به کمک آداپتورهای موجود در جعبه دو گوشی شارژ A52 حدود ۲ ساعت و شارژ A52 5G حدود ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

در نهایت با اختلاف بسیار کم و جزئی برنده‌ی این بخش A52 5G است هرچند که این اختلاف اصلا به چشم نمی‌آید.

 

بیشتر بدانید:
دیسکورد چیست

 

مقایسه A52 5G با A52 از نظر دوربین

در این بخش قصد داریم به مقایسه دوربین‌های دو کهکشانی بپردازیم و این لنزها را به طور کامل با هم مقایسه کنیم.مقایسه A52 5G با A52 از نظر دوربین

دوربین اصلی

سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی A52 و گلکسی A52 5G به سراغ سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مدل IMX682 Exmor RS ساخت شرکت سونی رفته است. این سنسور هم اندازه‌‌ی ۱/۱.۷ اینچی دارد و اندازه‌ی پیکسل آن هم ۰.۸ میکرونی است. این سنسور در پس لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. این دو دوربین به صورت پیش فرض به دلیل بهره‌مندی از قابلیتQuad Bayer  تصاویری ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت می‌رسانند.

دوربین اصلی این دو کهکشانی در نور روز عکس‌های باکیفیتی به ثبت می‌رساند. این تصاویر دقت رنگ مناسبی دارند و رنج دینامیکی نیز در سطح رضایت بخشی قرار می‌گیرد. جزئیات این تصاویر خوب است و از نظر شارپنس و کنتراست هم با وضعیت مناسبی روبرو هستیم. این اطلاعات در کنار هم باعث می‌شود تا به سادگی عنوان کنیم که عکس‌های گرفته شده با گلکسی A52 و A52 5G در نور روز و با توجه به بازه‌ی قیمتی بسیار راضی کننده هستند.

دوربین فوق عریض

هر دو کهکشانی دوربین‌های فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی دارند. عکس‌های گرفته شده با دوربین فوق عریض این دو دستگاه در نور روز از رنج دینامیکی وسیعی برخوردار هستند و جزئیات قابل قبولی هم دارند. اگر بخواهیم این تصاویر را با دوربین اصلی مقایسه کنیم، طبیعتا شارپنس کمتری را شاهد هستیم و از طرفی رنگبندی سردتری را هم مشاهده می‌کنیم.

با توجه به این که با دوربین فوق عریض مواجه هستیم و همچنین این گوشی هم یک میانرده است می‌توان کیفیت تصاویر فوق عریض را مناسب ارزیابی کرد. گفتنی است که اعوجاج کناره عکس‌های فوق عریض در این گوشی به کمک قابلیت‌های نرم افزاری به خوبی تصحیح می‌شود.

دوربین سلفی

سامسونگ برای این دو گوشی میانرده از سنسورهای ۳۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است.

کیفیت تصاویر سلفی هر دو محصول واقعا خوب است؛ چرا که در این عکس‌ها جزئیات زیادی دیده می‌شود و نویز هم به خوبی تحت کنترل قرار دارد. از نظر دقت رنگ پوست اما این دوربین عملکرد عالی ندارد و رنگ پوست طبیعی را شاهد نیستیم. این مشکل تا حد خوبی با روشن کردن قابلیت HDR حل می‌شود و به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم هنگام ثبت عکس سلفی این قابلیت را روشن کنید.

دوربین ماکرو

دو گوشی از دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برند. عکس‌های ماکرو گرفته شده با گلکسی A52 و A52 5G جزئیات بسیار رضایت بخشی دارند، به طوری که شما از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی انتظار چنین جزئیات خوبی را ندارید. دقت رنگ این تصاویر هم مناسب است و اگر شما به ثبت سوژه‌ها از نمای نزدیک علاقه داشته باشید، این دوربین می‌تواند شات‌های جذابی برایتان به ثبت برساند.

پرتره

پرتره‌ها در هر دو گوشی با دوربین اصلی و به کمک دوربین ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان به ثبت می‌رسد. این تصاویر برش قابل قبول و کیفیت مناسبی دارند و جزئیات کافی از سوژه به چشم می‌خورد.

از نظر رنگ بندی هم پرتره‌ها مناسب هستند و تنها گاهی دیده می‌شود که گوشی نمی‌تواند خیلی دقیق سوژه را از پس‌زمینه تشخیص داده و برش را انجام دهد. در نهایت اما پرتره‌ها کیفیت مناسبی دارند و شما با ثبت چند پرتره به یک پرتره ایده‌آل خواهید رسید.

 

 

جمع بندی

همان طور که مشاهده کردید در اکثر بخش‌های این دو گوشی در اصل یک گوشی هستند و نمی‌توان خیلی بین آن‌ها تفاوت‌های زیادی قاعل شد. گلکسی A52 میانرده‌ای با قیمت مناسب است که در تمام بخش‌ها مشخصات خوب و رضایت بخشی را ارائه می‌کند.

از طرف دیگر گلکسی A52 5G از فایوجی پشتیبانی می‌کند و مقداری هم قدرت سخت افزاری بیشتری دارد. این گوشی از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد که می‌تواند عامل تعیین کننده‌ای باشد.مقایسه A52 5G با A52 از نظر دوربین

اگر برای شما نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و داشتن فایوجی اهمیت دارد و قدرت سخت افزاری بیشتری می‌خواهید به سراغ A52 5G بروید و در غیر این صورت با هزینه‌ی کمتر A52 را خریداری کنید.

کیفیت نمایشگر کدام کهکشانی بیشتر است؟ از نظر کیفیت هر دو دقیقا در یک سطح قرار می‌گیرند اما به دلیل پشتیبانی نسخه فایوجی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتری باید A52 5G را دارای نمایشگر بهتری بدانیم.

کدام گوشی باتری بهتری دارد؟ عملکرد این دو محصول از نظر شارژ دهی بسیار نزدیک به هم است و از نظر سرعت شارژ شدن هم گلکسی A52 5G حدود ۲۰ دقیقه سریع‌تر شارژ می‌شود، پس در نهایت با اختلافی جزئی نسخه فایوجی برتری دارد.

کدام گوشی دوربین بهتری دارد؟ دوربین‌های این دو گوشی سامسونگ دقیقا یکسان هستند و به نسبت قیمت عملکرد خوب و رضایت بخشی را ارائه می‌دهند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. دنیا

    سلام
    دوستان کسی میدونه چه جوری میشه پیامک های پاک شده رو بازگردوند؟ منظورم تو همین مدل a52 هستش
    یه اس ام اس خیلی مهم پاک شده ولی هرچی تو setting اس ام اس میگردم گزینه ای به اسم recycle bin وجود نداره !
    یعنی ممکنه تنظیماتش دستکاری شده باشه؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-a52-5g-%d8%a8%d8%a7-a52/
ads
ads