داغ ترین ها :
مقایسه گلکسی A70 با گوشی A51 سامسونگ

مقایسه گلکسی A70 با گوشی A51 سامسونگ

به نوعی گلکسی A70 را می‌توان شروع رشد زیاد سامسونگ در بخش گوشی‌های میانرده دانست و این محصول در زمان عرضه توانست کاربران زیاد را مجاب به خرید کند. اما اکنون بیش از ۲ سال از معرفی این گوشی گذشته است، آیا همچنان این محصول ارزش خرید دارد؟ در این مطلب به مقایسه A70 با A51 خواهیم پرداخت و در هر بخش محصول برتر را معرفی می‌کنیم تا مشخص شود کدام گوشی در حال حاضر ارزش خرید بیشتری دارد.

گوشی گلکسی A70 گلکسی A51
تاریخ معرفی فروردین ۹۸ آذر ۹۸
ابعاد ۱۶۴.۳ در ۷۶.۷ در ۷.۹ میلی‌متر ۱۵۸.۵ در ۷۳.۶ در ۷.۹ میلی‌متر
وزن ۱۸۳ گرم ۱۷۲ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۷ اینچ – سوپر امولد FHD+ با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ۶.۵ اینچ – سوپر امولد FHD+ با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
سیستم‌عامل  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه اسنپدراگون 675 اگزینوس 850
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت ۶۴ و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت ۴ و ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت ۳۲ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل عمق میدان

۴۸ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل ماکرو

۵ مگاپیکسل عمق میدان

دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسل ۳۲ مگاپیکسل
باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۲۵ وات ۱۵ وات
رنگ آبی، مشکی و صورتی و سفید آبی، مشکی و صورتی و سفید

مقایسه A70 با A51 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

اول از همه به سراغ طراحی گلکسی A70 می‌رویم که شکل و شمایلی قدیمی‌تر از گلکسی A51 دارد و دقیقا طبق استاندارهای قبلی سامسونگ ساخته شده است. سامسونگ در ساخت A50 از پلاستیک استفاده کرده و قاب پشتی این گوشی طراحی کاملا براقی دارد. البته که این قاب پشتی طراحی ساده‌ای نداشته و زمانی که نور به آن بتواند به زیبایی به روی این قاب پخش می‌شود و جلوه‌ی ویژه‌ای به این کهکشانی می‌بخشد.مقایسه A70 با A51 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

به روی قاب پشتی A50 سه دوربین با چیدمان زیر هم به چشم می‌آید و فلش هم این لنزها را همراهی می‌کند. کمی پایین‌تر از لنزها و در میانه‌ی بالایی گوشی لوگوی سامسونگ نیز به چشم می‌آید و خودنمایی می‌کند.

لبه‌های قاب پشتی در محلی که به فریم اطراف متصل می‌شود انحنای کمی دارد تا گوشی بهتر در دست قرار بگیرد و حس مطمئن‌تری داشته باشد.

از طرفی در طراحی A51 نیز قاب پشتی حالت براق داشته و همچنین به روی این قاب پترن‌هایی با خطوط مورب دیده می‌شود که این خطوط در نور حالت‌های جذاب و متفاوتی به خود می‌گیرند. فریم مشکی رنگ دوربین‌ها در بالا سمت چپ و لوگوی سامسونگ در پایین این قاب به چشم می‌آیند.مقایسه A70 با A51 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

فریم اطراف گلکسی A51 و A70 نیز پلاستیکی و براق بوده و در سمت راست از دکمه پاور و دکمه‌های ولوم، در بالا از میکروفون دوم، در سمت چپ از درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی و در پایین از اسپیکر، درگاه Type C، جک ۳.۵ میلی متری صدا و میکروفون اصلی میزبانی می‌کند.مقایسه A70 با A51 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

قاب جلویی دو گوشی البته تفاوت‌هایی با هم دارند و گلکسی A70 از ناچ قطره‌ای استفاده می‌کند در حالی که A51 از پانچ هول بهره می‌برد. به غیر از این نسبت نمایشگر به بدنه A51 سامسونگ حدود ۱.۵ درصد بیشتر از A70 است و این یعنی این محصول حاشیه‌ی کمتری دارد.

این دو گوشی از نظر ارگونومی هم شرایط بسیار نزدیکی دارند تا سامسونگ نشان دهد که در گوشی‌های خود از ژن‌های مشترکی بهره می‌برد. گلکسی A70 وزنی ۱۸۳ گرمی و ضخامتی ۷.۹ میلی متری دارد و در طرف دیگر ضخامت A51 دقیقا مشابه با رقیب بوده اما ۱۱ گرم وز کمتری دارد. هر چند که این وزن کمتر در عمل احساس نمی‌شود.مقایسه A70 با A51 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

در نهایت این بخش برنده ندارد و دو گوشی به حدی شبیه به هم هستند که نتوان یکی را برتر از دیگری در نظر گرفت.

 

خرید گوشی a51 با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

مقایسه A70 با A51 از نظر صفحه نمایش

سامسونگ چندین سال است که با نمایشگرهای سوپر امولد خود بازار را در اختیار گرفته و کمتر شرکتی می‌تواند از نظر کیفیت و میزان روشنایی با نمایشگرهای شرکت کره‌ای رقابت کند.

گلکسی A70 نیز نمایشگری سوپر امولد با اندازه‌ی ۶.۷ اینچ دارد که رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی ۳۹۳ از دیگر مشخصات اصلی آن هستند. این صفحه نمایش نیز نسبت ۲۰ به ۹ دارد و از نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی بهره می‌برد.مقایسه A70 با A51 از نظر صفحه نمایش

گلکسی A51 نیز نمایشگری سوپر امولد با اندازه‌ی ۶.۵ اینچ دارد که رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی ۴۰۵ از دیگر مشخصات اصلی آن هستند. این صفحه نمایش نیز نسبت ۲۰ به ۹ داشته و به نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی مجهز است.

کیفیت هر دو نمایشگر بسیار عالی است و این کیفیت بسیار رضایت بخش در کنار حاشیه‌های نسبتاً کم نمایشگر باعث می‌شود که مشاهده‌ی انواع محتوا به روی این دو دستگاه به کاری لذت بخش و اعتیاد آور تبدیل شود.مقایسه A70 با A51 از نظر صفحه نمایش

صفحه نمایش این دو کهکشانی برای تماشای فیلم‌های سینمایی، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، خواندن کتاب و … کاملا مناسب و خوب ارزیابی می‌شود و باید سازنده کره‌ای را به خاطر این پنل مورد تحسین قرار داد.

روشنایی نمایشگر هر دو کهکشانی در حالت دستی حدود ۴۰۰ نیت است که برای تماشای محتوا در محیط‌های بسته کاملا کافی به نظر می‌رسد و با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد. از طرفی  در حالت خودکار روشنایی پنل A51 به حدود ۶۴۰ نیت می‌رسد و این در حالیست که A70 حداکثر روشنایی حدود ۶۰۰ نیت دارد.مقایسه A70 با A51 از نظر صفحه نمایش

بنابراین پنل A51 روشنایی بیشتری به نسبت رقیب دارد و به این ترتیب شما می‌توانید محتوای بهتر و واضح‌تری را هنگام تابش مستقیم نور خورشید در محیط‌های باز مشاهده کنید. البته که این تفاوت چندان زیاد نیست.

در نهایت شاید نتوان برای این بخش برنده‌ای را در نظر گرفت و دو گوشی عملکرد برابری را ارائه می‌کنند و بسته به اندازه پنل شاید بتوانید بین آن‌ها انتخاب کنید.

 

خرید گوشی A70 سامسونگ

 

مقایسه A70 با A51 از نظر اسپیکر

هر دو کهکشانی از اسپیکرهای تکی برخودار هستند و این یعنی صدای مونو به گوش شما خواهد رسید. برعکس پرچمداران سامسونگ که به اسپیکرهای AKG مجهز می‌شوند و صدای بسیار خوبی دارند و در دنیای میانرده‌های این شرکت کره‌ای اسپیکرهای خیلی خوبی را شاهد نیستیم.مقایسه A70 با A51 از نظر اسپیکر

حجم صدای هر دو اسپیکر و کیفیت صدای آن‌ها کاملا معمولی است و نباید انتظار خیلی بالایی از آن‌ها داشته باشید. باز هم اگر بخواهیم این دو کهکشانی را با رقبای حال حاضر بازار که اسپیکر استریو دارند مقایسه کنیم باید گفت که این دو گوشی سامسونگ حرف زیادی برای گفتن ندارند.

مقایسه A70 با A51 از نظر نرم افزار و رابط کاربری

طبیعتا در این بخش تفاوتی بین این دو کهکشانی دیده نمی‌شود و هر دو از جدیدترین نسخه رابط کاربری سامسونگ یعنی One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ استفاده می‌کنند.

One Ui یکی از بهترین و کامل‌ترین رابط کاربری‌های موجود در دنیای گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید که برای کهکشانی‌های سامسونگ عملکردی پایدار و روان را به ارمغان آورده است. این رابط کاربری قابلیت‌های زیادی دارد و می‌توان بخش‌های مختلف آن را شخصی سازی کرد.مقایسه A70 با A51 از نظر نرم افزار و رابط کاربری

تفاوتی که در این بخش می‌توان بین گلکسی A51 و گلکسی A70 قائل شد این است که A51‌ چون یک سال دیرتر به بازار عرضه شده در نتیجه یک بروزرسانی بیشتر از رقیب دریافت می‌کند و شما مدت بیشتری می‌توانید از آخرین نسخه نرم افزاری سامسونگ استفاده کنید.

مقایسه A70 با A51 از نظر عملکرد سخت افزاری

گلکسی A51 از تراشه‌ی ۱۰ نانومتری خود شرکت سامسونگ یعنی اگزینوس 9611 استفاده می‌کند. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Coretx-A73 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز را در برمی‌گیرد و برای پردازش‌های گرافیکی به پردازنده Mali-G72 مجهز شده است.

از طرفی سازنده کره‌ای برای گلکسی A70 به سراغ تراشه‌ی ساخت کوالکام رفته و از چیپست اسنپدراگون 675 استفاده کرده است. این تراشه ۱۱ نانومتری هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Kryo 460 Gold با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و شش هسته Kryo 460 Silver با فرکانس 1.7 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 612 را در بر می‌گیرد.

در انجام کارهای روزمره هر دو گوشی خوب عمل کرده و اپلیکیشن‌های مختلف را با سرعت رضایت بخشی باز می‌کنند. در اجرای بازی‌ها اما دو گوشی شاید خیلی مناسب اجرای بازی‌های سنگین نباشند، هرچند که A70 بهتر از رقیب عمل کرده و عملکرد بهتری دارد.مقایسه A70 با A51 از نظر عملکرد سخت افزاری

همچنین تراشه اسنپدارگون استفاده شده در گلکسی A70 پایداری بیشتری هم دارد و دیرتر داغ می‌شود و شما در استفاده طولانی مدت کمتر با کندی مواجه خواهید شد.

گلکسی A70 در دو نسخه ۱۲۸ رم ۶ و ۱۲۸ رم ۸ در دسترس قرار دارد و برای گلکسی A51 نسخه‌های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته شده است و هر دو کهکشانی از کارت حافظه جانبی نیز پشتیبانی می‌کنند.

پس برنده‌ی این بخش گلکسی A70 خواهد بود؛ چرا که تراشه‌ی این گوشی عملکرد بهتری داشته و پایدارتر از رقیب است و همچنین در استفاده سنگین کمتر داغ می‌شود. در نهایت بین این دو محصول اگر قدرت سخت افزاری برای شما اولویت است باید به سراغ A70 بروید.

 

رده بندی بهترین تراشه های پردازنده گوشی موبایل را ببنید:
کدام پردازنده گوشی بهتر است

 

مقایسه A70 با A51 از نظر باتری

سازنده کره‌ای برای تغذیه A70 یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی را مناسب دیده و برای A51 یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است. همین تفاوت در ظرفیت باتری باعث می‌شود A70 شارژ دهی بهتری داشته باشد.

با استفاده نرمال و عادی A70 می‌تواند یک روز کامل شما را همراهی کند در صورتی که A51 در انتهای شب به شارژ مجدد نیاز پیدا می‌کند و به همین دلیل هم گلکسی A71 در زمینه شارژ دهی به نسبت رقیب برتری دارد.

گلکسی A70 از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند و برای A51 تنها شارژ سریع ۱۵ واتی در نظر گرفته شده و همین باعث می‌شود A51 با وجود ظرفیت کمتر باتری دیرتر شارژ شود.

شارژ کامل گلکسی A70 از ۰ تا ۱۰۰ حدود ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد و برای شارژ شدن A51‌ باید حدود ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه منتظر بمانید و به این جهت به طور کلی برنده‌ی بخش باتری A70 است.

مقایسه A70 با A51 از نظر دوربین

در این قسمت دوربین دو گوشی را به صورت تک تک بررسی کرده و با هم مقایسه خواهیم کرد.مقایسه A70 با A51 از نظر دوربین

دوربین اصلی

دوربین اصلی گلکسی A70 سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی با اندازه‌ی 1/2.8 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی داشته و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.7 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. سازنده‌ی این سنسور مشخص نشده و اطلاعات دقیقی از آن در دست نیست.

دوربین اصلی گلکسی A51 سنسور ۴۸ مگاپیکسلی مدل Sony IMX582 Exmor RS دارد. این سنسور با اندازه‌ی 1/2.0 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی در پس یک لنز ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است. این دوربین به دلیل برخوداری از قابلیت Quad Bayer به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.مقایسه A70 با A51 از نظر دوربین

عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی A70 چندان عالی نیستند و برخی قسمت‌های عکس به حالت نرم و بدون جزئیات به ثبت می‌رسد و به علاوه جزئیات خیلی عالی را نداریم و نویز هم در عکس‌ها دیده می‌شود.

از طرفی دوربین اصلی A51 شرایط بهتری دارد و تصاویری با کیفیت بیشتر و نویز کمتر به ثبت می‌رساند و به این جهت باید A51‌ را برنده‌ی بخش دوربین اصلی بدانیم.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض گلکسی A70 سنسوری ۸ مگاپیکسلی دارد در حالی که سنسور به کار رفته برای A51 ۱۲ مگاپیکسلی است. عکس‌های فوق عریض گرفته شده با A51 کیفیت بیشتری دارند؛ زیرا شارپنس و رنج دینامیکی بهتری را شاهد هستیم و جزئیات بیشتری هم در تصاویر دیده می‌شود.

به علاوه به وضوح در عکس‌های فوق عریض گلکسی A70 می‌توان اعوجاج را مشاهده کرد و این مشکل به صورت نرم افزاری هم اصلاح نمی‌شود و در نهایت باعث می‌شود تا عکس‌ها در کنارها به هم ریخته و بدون جزئیات باشند.

دوربین سلفی

دوربین سلفی هر دو کهکشانی سنسور ۳۲ مگاپیکسلی دارد. کیفیت عکس‌های سلفی هر دو گوشی به نسبت بازه‌ی قیمتی  بسیار خوب است و کاملا می‌تواند شما را راضی نگه دارد. همچنین امکان فیلم برداری 4K با دوربین سلفی برای A51 در نظر گرفته شده است که موضوعی بسیار جذاب برای یک گوشی میانرده به حساب می‌آید.

با توجه به این موضوع شاید بتوان A51 را برنده بخش عکاسی سلفی دانست.

ماکرو

دوربین ماکرو گلکسی A51 سنسور ۵ مگاپیسکلی دارد و گلکسی A70 از این دوربین بی بهره مانده است. این دوربین به فوکوس خودکار مجهز نشده‌ و این یعنی فوکوس تنها در فاصله‌ی ۳ تا ۵ سانتی متری سوژه انجام می‌شود. نبود فوکوس خودکار باعث می‌شود تا به سختی بتوانید فاصله‌ی مناسب با سوژه را پیدا کنید و به طور کلی باید چند عکس از سوژه ثبت کنید تا یکی از آن‌ها با فوکوس صحیح و با جزئیات کافی به ثبت برسد.

عکس‌هایی که فوکوس صحیحی داشته باشند کیفیت قابل قبولی دارند و می‌توانید از این دوربین در جهات گرفتن عکس‌های کلوزآپ خلاقانه استفاده کنید.

پرتره

گلکسی A51 و گلکسی A70 هر دو دوربین‌های تشخیص عمق میدان با سنسور ۵ مگاپیکسلی دارند. این دوربین‌ها حین ثبت تصاویر پرتره به کمک دوربین اصلی می‌آیند تا فرایند تشخیص سوژه از پس‌زمینه با دقت بالایی صورت بگیرد.

عملکرد هر دو گوشی در گرفتن عکس‌های پرتره بسیار خوب است. هر دو گوشی به خوبی سوژه را از پس‌زمینه جدا کرده و پس‌زمینه را به اندازه‌ی کافی مات می‌کنند. دقت رنگ و شارپنس و رنج دینامیکی عکس‌های پرتره نیز خوب است و در زمینه جزئیات نیز هر دو برادر خوب عمل می‌کنند.

جمع بندی

اگر برای شما باتری و سخت افزار بخش‌های مهمی هستند و به این قسمت‌ها اهمیت زیادی می‌دهید از بین این دو گوشی گلکسی A70‌ را انتخاب کرده و خریداری کنید. از طرفی اگر دوربین برای شما مهم‌تر است و همچنین می‌خواهید که گوشی جدیدتری داشته باشید و بتوانید مدت زمان بیشتری آپدیت دریافت کنید باید به سراغ A51 بروید. با این وجود تصمیم نهایی بعد از مقایسه گوشی بر عهده کاربران است

کدام گوشی برای بازی مناسب‌تر است؟ در واقع هیچ کدام از این دو گوشی سامسونگ را نمی‌توان مناسب بازی دانست اما از بین این دو گوشی A70 به سبب قدرت سخت افزاری بهتر و باتری با شارژ دهی مناسب‌تر شرایط بهتری دارد.

نمایشگر کدام گوشی کیفیت بهتری دارد؟ هر دو محصول پنل سوپر امول با رزولوشن FHD+ دارند و تنها تفاوت در ابعاد است. هرچند که روشنایی A51 مقداری بیشتر است و شاید بتوان این را یک برتری دانست.

در زمینه باتری کدام کهکشانی بهتر عمل می‌کند؟ گلکسی A70 به لطف باتری حجیم‌تر شارژ دهی بهتری دارد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-a70-%d8%a8%d8%a7-a51/
ads
ads