داغ ترین ها :
مقایسه M52 با A52s

مقایسه M52 با A52s

اگر در رده قیمتی گوشی‌های میانرده قصد داشته باشید از برند محبوب سامسونگ خرید کنید و همچنین به دنبال گوشی‌هایی با ارزش خرید بالا و پشتیبانی از 5G باشید به دو گوشی گلکسی M52 و گلکسی A52s برخواهید خورد. در ادامه‌ی این مطلب به طور کامل به مقایسه M52 با A52s می‌پردازیم تا مشخص شود کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد و کدام کهکشانی در بخش‌های بیشتری به نسبت رقیب بهتر عمل می‌کند. همراه تکنولایف باشید. قبل از شروع مقایسه M52 با A52s بد نیست نگاهی داشته باشید به مشخصات سخت‌افزاری این دو گوشی هوشمند:

گوشی گلکسی M52 5G گلکسی A52s 5G
تاریخ معرفی مهر ۱۴۰۰ شهریور ۱۴۰۰
ابعاد ۱۶۴.۲ در ۷۶.۴ در ۷.۴ میلی‌متر ۱۵۹.۹ در ۷۵.۱ در ۸.۴ میلی‌متر
وزن ۱۷۳ گرم ۱۸۹ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۷ اینچ – سوپر امولد FHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز ۶.۵ اینچ – سوپر امولد FHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
سیستم‌عامل  One UI 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱  One UI 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه اسنپدراگون 778G 5G اسنپدراگون 778G 5G
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت ۶۴ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل ماکرو

۶۴ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل عمق میدان

۵ مگاپیکسل ماکرو

دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسل ۳۲ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۲۵ وات ۲۵ وات
رنگ سفید، مشکی و آبی بنفش، سفید، بنفش، سبز

مقایسه M52 با A52s از نظر طراحی و کیفیت ساخت

سامسونگ معمولا به طراحی گوشی‌های سری M خود چندان اهمیت نمی‌دهد، همان طور که می‌دانیم مثلا M51 گوشی ضخیم و سنگینی بود که خیلی هم به طراحی آن توجه نشده بود و حتی متریال استفاده شده در آن نسبت به گوشی‌های سری A کیفیت کمتری داشت.

در M52 اما ورق برگشته و به طور عجیبی و نه تنها این کهکشانی حالا طراحی جدید و خوبی دارد بلکه از ارگونومی بسیار عالی بهره می‌برد. این گوشی وزنی ۱۷۳ گرمی و ضخامتی ۷.۴ میلی متری دارد و برای این که بهتر این اعداد را درک کنیم لازم است بدانید وزن و ضخامت A52s به ترتیب ۱۸۹ گرم و ۸.۴ میلی متر است.

بنابراین نه تنها M52 رقیب خود را از نظر ارگونومی شکست می‌دهد بلکه به طور کلی گوشی خوش دستی به حساب می‌آيد. از نظر طراحی قاب پشتی دو گوشی بسیار شبیه به هم هستند و هر دو از متریال پلاستیک استفاده می‌کنند. این قاب در M52 طراحی براق و در A52s طراحی ماتی دارد.

 

 

در این طراحی جدید گوشی‌های سامسونگ فریم دوربین‌ها کاملا هم رنگ با قاب پشتی طراحی شده و فضای بین لنزها را همین رنگ پوشش می‌دهد. تنها تفاوت عمده‌ی قاب پشتی دو گوشی طراحی ساده A52s و طراحی خط دارد M52 است که بنا به سلیقه‌ی شما می‌توانید جذاب یا غیر جذاب در نظر گرفته شود.

محل قرار گیری دوربین و لوگوی سامسونگ در دو کهکشانی یکسان است اما با کمی دقت متوجه خواهیم شد که فریم دوربین‌های M52 به نسبت رقیب اندازه‌ی کوچک‌تری دارد و فضای کمتری را هم اشغال کرده است.

فریم اطراف دو کهکشانی هم از جنس پلاستیک است، اما بر خلاف قاب پشتی طراحی براقی دارد تا دوگانگی جذابی میان مات بودن قاب پشتی و براق بودن لبه‌های اطراف گوشی به وجود بیاید.

این فریم در سمت راست از دکمه‌های ولوم و پاور، در بالا از خشاب سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی و میکروفون دوم و در پایین از درگاه Type C، جک ۳.۵ میلی متری صدا، میکروفون اصلی و اسپیکر میزبانی می‌کند.

قاب جلویی دو گوشی نیز بسیار شبیه به هم است و پانچ هولی کوچک برای دوربین سلفی در بالای نمایشگر جای گرفته است. البته که حاشیه‌های اطراف نمایشگر M52 حدود ۲ درصد بیشتر از رقیب بوده و حدود ۸۶ درصد است که این باعث می‌شود نمایشگر برای مشاهده‌ی محتوا جذاب‌تر شود.

 

 

گلکسی A52s از گواهی IP67 پشتیبانی می‌کند و این یعنی این کهکشانی می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری از نفوذ آب جلوگیری کند. برای M52 چنین گواهی در نظر گرفته نشده و این به نوعی برتری کهکشانی سری A است.

گلکسی A52s در چهار رنگ مشکی، سفید، بنفش و سبز در دسترس قرار دارد و برای M52 رنگ‌های آبی، مشکی و سفید در نظر گرفته شده است. در نهایت برنده‌ی این بخش از نظر ارگونومی و همچنین حاشیه‌های کمتر نمایشگر M52 است اما A52s به دلیل پشتیبانی از گواهی IP67 نسبت به رقیب برتری دارد و بنا به اولویت‌های خود تصمیم به انتخاب برنده به عهده خود شما خواهد بود.

مقایسه M52 با A52s از نظر صفحه نمایش

همه‌ی ما به خوبی می‌دانیم که پنل‌های سوپر امولد سامسونگ کیفیت بالایی دارند به خصوص زمانی که با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی همراه می‌شوند و این اتفاقی است که در این دو کهکشانی رخ داده و نمایشگر آن‌ها را بسیار جذاب کرده است.

گلکسی M52 نمایشگری سوپر امولد با اندازه‌ی ۶.۷ اینچی و رزولوشن FHD+ دارد و در نتیجه تراکم ۳۹۳ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌کند. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی کرده و نسبت ۲۰ به ۹ دارد.

در طرف دیگر برای A52s هم پنل سوپر امولد با رزولوشن FHD+ در نظر گرفته شده که به دلیل داشتن اندازه‌ی ۶.۵ اینچی در هر اینچ ۴۰۷ پیکسل قرار گرفته است. نرخ نوسازی این پنل ۱۲۰ هرتزی و نسبت آن ۲۰ به ۹ است.

کیفیت هر دو صفحه نمایش بسیار خوب است. شما می‌توانید محتوا را به شکل شارپ با کنتراست بالا دریافت کنید و رنگ مشکی هم عمقی بینهایت در این پنل دارد. رنگ‌ها حالت زنده و Vivid دارند و شما در کل از نگاه کردن به این دو نمایشگر دوست داشتنی لذت خواهید برد.

هر دو گوشی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کنند و این یعنی از نظر روان بودن محتوا هم هیچ تفاوتی بین این دو کهکشانی وجود نخواهد داشت و شما می‌تواند از گشتن در شبکه‌های اجتماعی لذت ببرید.

هر دو گوشی چه در حالت دستی و چه در حالت خودکار روشنایی کافی دارند و شما زیر نور مستقیم خورشید هم با مشکل زیادی مواجه نخواهید شد و می‌توانید محتوا را به شکل خوبی مشاهده کنید اما در این بخش مقدار کمی روشنایی پنل A52s بیشتر است.

در نهایت در این بخش برنده‌ای نخواهیم داشت و هر دو گوشی دقیقا مشابه یکدیگر عمل می‌کنند و هر دو هم بسیار خوب هستند.

مقایسه M52 با A52s از نظر اسپیکر

در نهایت سامسونگ هم میانرده‌های خود را به اسپیکر استریو مجهز کرد و این کار به کمک اسپیکر مکالمه در نقش اسپیکر دوم صورت گرفته است. البته همچنان گلکسی M52 از این موهبت بی بهره مانده است و از اسپیکر مونو استفاده می‌کند.

به واسطه‌ی استریو شدن اسپیکر در گلکسی A52s، صدایی فراگیرتر به گوش شما می‌رسد که این نکته‌ی مثبتی ارزیابی می‌شود، اما از جنبه‌ی منفی این اسپیکرها بلندی خیلی عالی ندارند و از نظر کیفیت هم نمی‌توان پیشرفت‌ آن‌ها را قابل توجه خواند.

در کل اگر بخواهیم این بخش را جمع بندی کنیم باید بگوییم که اسپیکرها عالی نیستند و بلندی بسیار خوبی ندارند ولی از میان این دو کهکشانی نماینده سری A بهتر عمل می‌کند و به دلیل تولید صدای استریو و فراگیر برنده‌ی این بخش خواهد بود.

مقایسه M52 با A52s از نظر نرم افزار و رابط کاربری

طبیعتا در این بخش تفاوتی بین این دو کهکشانی دیده نمی‌شود و هر دو از جدیدترین نسخه رابط کاربری سامسونگ یعنی One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ استفاده می‌کنند.

One Ui یکی از بهترین و کامل‌ترین رابط کاربری‌های موجود در دنیای گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید که برای کهکشانی‌های سامسونگ عملکردی پایدار و روان را به ارمغان آورده است. این رابط کاربری قابلیت‌های زیادی دارد و می‌توان بخش‌های مختلف آن را شخصی سازی کرد.

دو گوشی به احتمال زیاد حداقل دو بروزرسانی کلی یا حتی بیشتر را دریافت خواهند کرد و شما با خرید این دو کهکشانی می‌توانید از بابت دریافت بروزرسانی تا ۲ یا ۳ سال آسوده خاطر باشید.

مقایسه M52 با A52s از نظر عملکرد سخت افزاری

گلکسی M52 5G و A52s 5G هر دو از تراشه اسنپدراگون G778 استفاده می‌کنند. این تراشه که معماری ۶ نانومتری داشته از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kryo 670 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 670 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز میزبانی کرده و همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 642L را نیز شامل می‌شود.

قدرت سخت افزاری این دو گوشی بسیار خوب است و این کهکشانی‌ها می‌توانند تمام بازی‌های موجود را در نهایت گرافیک اجرا کنند. این کهکشانی‌ها در استفاده روزمره سرعت بسیار خوبی دارند و در کارهای سنگین نیز به خوبی شما را همراهی می‌کنند و می‌توانید تا دو سال به روی عملکرد مناسب آن‌ها حساب باز کنید.

این قدرت سخت افزاری خوب و مناسب با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی ترکیب شده و عملکردی جذاب، روان و سریع را برای این دو محصول به ارمغان آورده است و قطعا هنگام کار کردن با این دو گوشی حس می‌کنید با گوشی‌های قدرتمندی از نظر سخت افزاری سر و کار دارید.

برای گلکسی M52 یک نسخه ۱۲۸ گیگابایتی حافظه داخلی و دو نسخه ۶ یا ۸ گیگابایتی حافظه رم در نظر گرفته شده است. گلکسی A52s از نظر حافظه رم حالت مشابهی دارد و تنها نسخه ۲۵۶ گیگابایتی حافظه داخلی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

هر دو گوشی از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند و از این طریق می‌توان به مقدار حافظه داخلی آن‌ها افزود. هر دوی این کهکشانی‌ها از فایوجی پشتیبانی می‌کنند و یعنی شما می‌توانید از نسل بعدی اینترنت همراه هم بهره مند شوید و زمانی که این فناوری به طور کامل در دسترس قرار بگیرد سرعت بسیار بیشتری را تجربه کنید.

در نهایت برای این بخش برنده‌ای نداریم و هر دو گوشی دقیقا یکسان عمل می‌کنند و البته هر دو در این رنج قیمتی عملکرد خوب و بسیار مناسبی حتی برای بازی کردن دارند.

 

 

مقایسه M52 با A52s از نظر باتری

گلکسی M52 از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند و A52s از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. به واقع جالب است که سامسونگ چگونه توانسته باتری به این ظرفیت را در دل M52 جای دهد و در عین حال وزن و ضخامت را کم نگه دارد.

با استفاده روزمره و معمول هر دو گوشی می‌توانند یک روز کامل را دوام بیاورند که عملکردی خوب و رضایت بخش به حساب می‌آید و حتی این عدد می‌تواند تا ۱.۵ روز هم بسته به نوع استفاده شما افزایش پیدا کند.

هر دو گوشی از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی استفاده می‌کنند و اگر آن‌ها را با یک آداپتور ۲۵ وات شارژ کنید حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان لازم است تا شارژ از ۰ به ۱۰۰ درصد برسد که عملکرد مناسب و رضایت بخشی است.

پس جالب است که در این بخش هم برنده‌ای نخواهیم داشت و حالا دیگر بهتر درک می‌کنید که سامسونگ بعضا تا چه حد گوشی‌های مختلف خود را شبیه به هم تولید می‌کند و تنها تفاوت‌های جزئی این محصولات را از هم متمایز می‌کند.

مقایسه M52 با A52s از نظر دوربین

در این بخش طبق روال همیشه دوربین‌های این دو گوشی را به طور کامل با هم مقایسه می‌کنیم تا محصول برتر و بهتر مشخص شود.

دوربین اصلی

سامسونگ اطلاعات دقیقی از سنسور لنز اصلی گلکسی M52 5G عنوان نکرده و نمی‌دانیم که این سنسور ساخت کدام شرکت است اما دوربین اصلی این کهکشانی از سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل ۰.۸میکرون بهره می‌برد. این سنسور پشت یک لنز ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز هم پشتیبانی می‌کند. این دوربین به صورت پیش فرض به دلیل بهره‌مندی از قابلیتQuad Bayer  تصاویری ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

از طرف دیگر سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی A52s به سراغ سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مدل IMX682 Exmor RS ساخت شرکت سونی رفته است. این سنسور هم اندازه‌‌ی ۱/۱.۷ اینچی دارد و اندازه‌ی پیکسل آن هم ۰.۸ میکرونی است. این سنسور در پس لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. عکس‌های این گوشی هم به صورت پیش فرض ۱۶ مگاپیکسلی هستند.

دوربین اصلی این  دوکهکشانی در نور روز عکس‌های باکیفیتی به ثبت می‌رسانند. این تصاویر دقت رنگ مناسبی دارنند و رنج دینامیکی نیز در سطح رضایت بخشی قرار می‌گیرد. جزئیات این تصاویر خوب است و از نظر شارپنس و کنتراست هم با وضعیت مناسبی روبرو هستیم. این اطلاعات در کنار هم باعث می‌شود تا به سادگی عنوان کنیم که عکس‌های گرفته شده با گلکسی A52 و M52 در نور روز و با توجه به بازه‌ی قیمتی بسیار راضی کننده است.

البته اگر بخواهیم با وسواس زیادی عکس‌های دو گوشی را بررسی کنیم شاید بتوانیم مقدار خیلی کمی عکس‌های A52s را برتر از رقیب در نظر بگیریم.

 

 

دوربین فوق عریض

هر دو گوشی دوربین‌های فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی دارند و می‌توانند تصاویری ۱۲۳ درجه‌ای را به ثبت برسانند. عکس‌های گرفته شده با دوربین فوق عریض این دو دستگاه در نور روز از رنج دینامیکی وسیعی برخوردار هستند و جزئیات قابل قبولی هم دارند.

اگر بخواهیم این تصاویر را با دوربین اصلی مقایسه کنیم، طبیعتا شارپنس کمتری را شاهد هستیم و از طرفی رنگبندی سردتری را هم مشاهده می‌کنیم. با توجه به این که با دوربین فوق عریض مواجه هستیم و همچنین این گوشی هم یک میانرده است می‌توان کیفیت تصاویر فوق عریض دو گوشی را مناسب ارزیابی کرد.

 

 

دوربین سلفی

هر دو گوشی از دوربین‌های سلفی با سنسور ۳۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند.

کیفیت تصاویر سلفی واقعا خوب است؛ چرا که در این عکس‌ها جزئیات زیادی دیده می‌شود و نویز هم به خوبی تحت کنترل قرار دارد. از نظر دقت رنگ پوست اما این دوربین عملکرد عالی ندارد و رنگ پوست طبیعی را شاهد نیستیم. این مشکل تا حد خوبی با روشن کردن قابلیت HDR حل می‌شود و به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم هنگام ثبت عکس سلفی این قابلیت را روشن کنید.

 

 

ماکرو

هر دو گوشی دوربین ماکروی ۵ مگاپیکسلی دارند و روی کاغذ مشخصات تا حد بسیار زیادی مشابه است. در عمل هم کیفیت این تصاویر بسیار نزدیک به هم و رضایت بخش است.

عکس‌های ماکرو گرفته شده با گلکسی M52 و A52s جزئیات بسیار رضایت بخشی دارند، به طوری که شما از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی انتظار چنین جزئیات خوبی را ندارید. دقت رنگ این تصاویر هم مناسب است و اگر شما به ثبت سوژه‌ها از نمای نزدیک علاقه داشته باشید، این دو دوربین می‌توانند شات‌های جذابی برایتان به ثبت برسانند.

 

 

پرتره

عکس‌های پرتره هر دو گوشی با دوربین اصلی به ثبت می‌رسد. فرایند تشخیص سوژه از پس‌زمینه در A52s به کمک لنز تشخیص عمق میدان انجام می‌شود و از طرفی M52 این فرایند را به کمک قابلیت‌های نرم افزاری پشت سر می‌گذارد.

کیفیت عکس‌های پرتره هر دو گوشی خوب و رضایت بخش است؛ چرا که سوژه با دقت مناسبی از پس‌زمینه جدا شده و پس‌زمینه به حد کافی مات می‌شود. سوژه‌ها دقت رنگ مناسبی دارند و جزئیات به حد کفایت در تصاویر به چشم می‌خورد.

 

 

جمع بندی

عملا با دو گوشی از سامسونگ روبرو هستیم که در اکثر بخش‌ها شرایط یکسانی دارند و به سختی می‌توان آن‌ها را از هم متمایز کرد. این دو گوشی در زمینه نمایشگر و سخت افزار دقیقا یکسان هستند و در زمینه باتری و دوربین هم بسیار شبیه به هم عمل می‌کنند.

تنها اختلاف‌هایی بسیار جزئی در بخش طراحی و اسپیکر بین این دو کهکشانی دیده می‌شود و نمی‌توان به طور کلی یکی را برتر از دیگری دانست.

سوالات متداول

کدام گوشی نمایشگر بهتری دارد؟ همه‌ی موارد بین نمایشگر این دو گوشی برابر است و با دو پنل سوپر امولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مواجه هستیم که بسیار خوب هستند. تنها مقدار کمی روشنایی صفحه نمایش A52s بیشتر است.

کدام گوشی سخت افزار بهتری دارد؟ این دو گوشی از تراشه‌های یکسانی استفاده می‌کنند و طبیعتا تفاوتی میان آن‌ها دیده نمی‌شود. هر دو گوشی قدرت سخت افزاری خوبی دارند و برای اجرای بازی‌های سنگین هم مناسب به نظر می‌رسند.

کدام کهکشانی دوربین‌های بهتری دارد؟ در بخش دوربین هم این دو محصول بسیار نزدیک و شبیه به هم عمل می‌کنند و البته عملکرد آن‌ها رضایت بخش است. اما اگر بخواهیم بسیار سخت گیرانه قضاوت کنیم دوربین اصلی A52s مقدار کمی بهتر عمل می‌کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. یلدا

    کهکشانی یعنی چی؟ شما گلکسی رو کهکشانی ترجمه می کنید؟ گلکسی یک اسمه و قابل ترجمه نیست. انگار متن رو تحویل گوگل ترنسلیت دادید و اصلا بررسی هم نکردید!

    در ضمن وقتی یه گوشی باتریش از دیگری ظرفیت بالا تری داره چطور توی مقایسه باتری میگید برنده ای نداره؟

    اصلا محتوای وبلاگ سایت بررسی می شه یا فقط برای سئوی سایت ارسال می کنید اینا رو؟ اگرم برای سئو هست حداقل گلکسی رو کهکشانی معنی نکنید
    چون کسی دنبال سامسونگ کهکشانی نمی گرده

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به یلدا

      سلام وقت خوش دوست خوبم گلکسی به معنای کهکشان هست و در همه بررسی‌ها این محصولات به عنوان کهکشانی شناخته میشن بررسی‌ها بر اساس کار کردن با گوشی‌ها و همچنین تست‌های مختلف و استفاده از منابع معتبر نوشته میشه مورد بعدی این که شارژدهی باتری به ظرفیت نیست، بلکه به عوامل بسیاری بستگی داره، همان‌طور که پرچمداران اپل با ظرفیت کمتر بهتر از پرچمداران اندروید عمل می‌کنن
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-m52-%d8%a8%d8%a7-a52s/
ads
ads