داغ ترین ها :
مقایسه Nintendo Switch با PS4

مقایسه Nintendo Switch با PS4

دنیای بازی‌های ویدیویی بسیار وسیع است و هر روز هم به تعداد بازی‌های ویدیویی با جذابیت‌های جدید اضافه می‌شود. کنسول نسل هشتمی سونی (Sony) توانسته از سال 2013 تاکنون کاربران زیادی را به سمت خود جذب کند و قطعا یکی از برترین دستگاه‌های سرگرمی تاریخ است. اما کنسول نینتندو (Nintendo) هم طرفداران خاص خود را دارد و عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته است. ما در این مقاله قصد داریم به مقایسه Nintendo Switch با PS4 بپردازیم. در ادامه این مقاله با تکنولایف همراه باشید.

 

جهت مشاهده قیمت و خرید انواع کنسول پلی استیشن به فروشگاه اینترنتی تکنولایف مراجعه کنید: قیمت ps5

 

انتخاب بین پلی استیشن 4 و نینتندو سوییچ می‌تواند برای بسیاری از افراد دشوار باشد. هر دوی این کنسول‌ها از نظر تجاری و بازخورد گیمرها موفق بوده‌اند و طرفداران زیادی دارند. اما شباهت‌های این دو دستگاه تنها به همین موفقیت‌شان خلاصه می‌شود و از جنبه‌های دیگر تفاوت‌های قابل توجهی دارند. اگر تا به حال با این کنسول‌ها کار نکرده‌ باشید، بهتر است پیش از هر چیز اطلاعاتی در رابطه با آن‌ها به دست آورید تا بدانید کدام یک قرار است برای‌تان بهترین انتخاب باشد. در واقع کاربران باید بدانند که این محصولات از پس چه کارهایی برمی‌آیند و چه بازی‌هایی روی آن‌ها اجرا می‌شود. به طور کلی با این اطلاعات می‌توانید به این نتیجه برسید که چه انتظاراتی از دستگاه مورد نظرتان می‌توانید داشته باشید. اگر خوب مشخصات کنسول‌ها را بشناسید، خواهید دانست که با توجه به آن چه مد نظر دارید، کدام مورد گزینه مناسب‌تری برای‌تان خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید، این است که همچنان می‌توان انتظار عرضه بازی‌های جدیدی را برای نینتندو سوییچ داشت. در صورتی که پلی استیشن 5 حالا جایگزین PS4 شده است و همین چند وقت پیش اعلام شد که احتمالا تا سال 2025 عرضه بازی‌های جدید برای آن متوقف خواهد شد. با این وجود پلی استیشن 4 هنوز به طور کلی قدرتمندتر از نینتندو سوییچ است. همچنین بد نیست اشاره کنیم که کمبود تراشه‌ها موجب شده تعداد کنسول‌های PS5 در بازار کاهش پیدا کند و در نتیجه آن نیز همچنان کاربران ممکن است خرید کنسول نسل هشتمی سونی را ترجیح بدهند.

مقایسه Nintendo Switch با PS4

ما در این مقاله تصمیم داریم به مقایسه Nintendo Switch با PS4 بپردازیم تا انتخاب را برای‌تان راحت‌تر کنیم. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا بهتر تصمیم بگیرید و به سراغ کنسولی بروید که برای‌تان مناسب‌تر است. البته قطعا همه گیمرها می‌دانند که هر دوی این دستگاه‌ها عملکرد بسیار خوبی دارند و ویژگی‌های جالبی را ارائه می‌دهند، اما ترجیحات شخصی و برخی از نکات دیگر ممکن است در نهایت به انتخاب یک برنده واقعی در این قیاس منتهی شود.

ابعاد 10 × 4.2 × 0.5 inches 11.3 × 10.4 × 1.5 inches
وزن 0.65 pounds 4.62 pounds
پردازنده GPU/CPU: “Nvidia customized Tegra” CPU: 8-core x86-64 AMD “Jaguar”

GPU: 1.84 TFLOPS AMD Radeon

رم 4GB 8GB GDDR5
حافظه داخلی 32GB of flash storage (expandable through microSD) 500GB removable hard drive
خروجی HDMI out HDMI out
درگاه‌ها 1 USB-C, USB 3.0, USB 2.0 X 2 2 Super-Speed USB 3.1
ارتباطات Wi-Fi, Bluetooth 4.1, LAN with adapter Wi-Fi, Bluetooth 4.0
کنترلر Joy-Con or Pro Controller DualShock 4 or PlayStation Move
HDR No Yes
4K No No
نمایشگر داخلی 1280 × 720 No
عمر باتری Up to six hours, nine hours on the newer model. N/A
Physical media Proprietary cartridge Blu-ray disc

 

طراحی و ویژگی‌ها

مقایسه Nintendo Switch با PS4

نینتندو سوییچ و پلی استیشن 4 دقیقا آن شکل و شمایلی را ندارند که بتوان آن‌ها را به خوبی با هم مقایسه کرد. PS4 به طور کلی بزرگتر و سنگین‌تر است و در محیط خانه یا اتاق‌تان فضای بیشتری را اشغال می‌کند. در حالی که نینتندو سوییچ یک کنسول پرتابل به حساب می‌آید که در دست گرفتن آن راحت است و فضای زیادی را در محیط اشغال نمی‌کند.

نینتندو سوییچ پورت‌ها و اسلات‌های مختلفی در بدنه خود دارد که جوری طراحی شده‌اند که مناسب اندازه کوچک‌اش باشند. علاوه بر اسلات Game Card، اسلات کارت MicroSD که از کارت‌های MicroSDXC پشتیبانی می‌کند نیز در این محصول وجود دارد. در حال حاضر شما به لطف این کارت‌ها می‌توانید تا 2 ترابایت (2 هزار گیگابایت) فایل روی آن‌ها ذخیره کنید. به لطف این اسلات‌ها شما هرگز نیاز به حافظه بیشتر برای بازی‌های‌تان نخواهید داشت. قابل ذکر است که این دستگاه یک درگاه USB-C نیز دارد که می‌تواند کارتان را راه بیندازد.

سوییچ به کاربر حس خوبی را القا می‌کند و بدنه‌ی محکمی دارد. همچنین این محصول در قیاس با Wii U و Nintendo 3DS نیز ظاهر شیک‌تری دارد و از نظر ظاهری نظرتان را به خود جلب خواهد کرد. اما نمایشگر پلاستیکی آن می‌تواند در استفاده‌های روزمره خراش بیفتد. در واقع همین قرار دادن آن روی داک و برداشتن‌اش هم گاهی باعث ایجاد خراش روی صفحه نمایش خواهد شد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما برای آن یک محافظ صفحه خریداری کنید تا صفحه نمایش دچار مشکل نشود. نمایشگر پلاستیکی موجب می‌شود که اگر کنسول از دست‌تان به زمین افتاد، صفحه نمایش‌اش خرد نشود.

 

 

همان‌طور که گفتیم نینتندو سوییچ یک کنسول قابل حمل بوده و در نتیجه باتری برای آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از همین رو باید بگوییم که این کنسول عمر باتری 6 ساعته دارد و مدل جدیدتر آن تا 9 ساعت شارژ نگه می‌دارد. شما برای پر کردم باتری این دستگاه باید حدودا سه ساعت آن را روی Base Station قرار دهید. حال که حرف از نسخه جدید محصولات نینتندو به میان آمد باید بگوییم که مدل جدید با شماره HAC-001 (-01) و مدل قدیمی با شماره HAC-001 مشخص شده‌اند. نسخه جدید جعبه‌ای قرمز رنگ دارد، در صورتی که مدل قدیمی‌تر دارای پس‌زمینه‌ای سفید رنگ بوده که در پشت آن یک نمایشگر دیده می‌شود. در حال حاضر به طور کلی تولیدات نینتندو را مدل جدید سوییچ تشکیل می‌دهند، اما هنوز هم می‌توانید نسخه قبل را در بازار پیدا کنید. اگر خواستید به سراغ خرید نینتندو سوییچ بروید، پیشنهاد می‌کنیم نسخه جدید را تهیه کنید، زیرا این مدل علاوه بر داشتن برتری‌های خاص، قیمت یکسانی با نسخه قدیمی دارد.

باید این نکته را ذکر کنیم که بازی‌های سنگین مثل The Legend of Zelda: Breath of the Wild و Super Mario Odyssey تقریبا شارژدهی کنسول را به سه ساعت تقلیل می‌دهند. اما مدل جدید به لطف بهره‌مندی از پردازنده Tegra X1 که بهبود یافته است، می‌تواند شارژدهی طولانی‌تری را ارائه دهد. همچنین این پردازنده عملکرد کلی دستگاه را نیز تا حدی ارتقا داده است. هرچند فارغ از طول عمر باتری، این تغییرات موجب نشده‌اند که عملکرد کلی به طرز چشم‌گیری متفاوت شود.

مقایسه Nintendo Switch با PS4

در حالت پرتابل شما می‌توانید از جک هدفون، شتاب‌سنج، ژیروسکوب و سنسور روشنایی استاندارد سوییچ استفاده کنید. وقتی کنسول روی داک قرار دارد، این ویژگی‌ها به لطف سخت افزار روی جوی کان‌ها (Joy-Con) یا کنترلر Pro پیاده‌سازی می‌شوند. علاوه بر این، شما می‌توانید برای سوییچ از ساختار Nintendo Labo نیز استفاده کنید که در واقع استیکرها و قطعاتی هستند که کاربر قادر است از آن‌ها به عنوان اکسسوری دستگاه استفاده کند. برخی از این‌ها اسباب‌بازی‌های کوچکی مثل جوی کان برای ماشین‌ها یا به شکل یک پیانوی مینیاتوری هستند. اما VR Kit نیز وجود دارد تا اجازه دهد شما از نینتندو سوییچ به عنوان یک هدست واقعیت مجازی ابتدایی نیز استفاده کنید. البته شاید روی کاغذ تجربه بازی‌های سوییچ به صورت واقعیت مجازی جالب به نظر برسد، اما آن قدرها هم جذاب نخواهد بود. زیرا بازی‌های این کنسول با رزولوشن پایینی به نمایش درخواهند آمد. در مقایسه Nintendo Switch با PS4 از این نظر باید بگوییم که قابلیت‌های کنسول سونی بیشتر است. هدست PlayStation VR دستگاهی قدرتمند بوده و ویژگی‌های بسیار خوبی دارد. در قیاس این دو باید بگوییم که برتری محصول سونی مشخص است.

حال که تا حد زیادی درباره کنسول نینتندو صحبت کردیم، نوبت این رسیده که به سراغ دستگاه نسل هشتمی سونی بروید. پلی استیشن 4 یک محصول معمول در بین کنسول‌های خانگی است. این دستگاه دو پورت USB 3.1، خروجی HDMI و پورت دوربین PlayStation دارد. پورت دوربین برای استفاده از PlayStation VR است که PS4 باید از طریق USB و HDMI متصل شود. همچنین باید ذکر کنیم که PlayStation 4 Slim دکمه‌های سنسوری سیستم‌های قبل را با دکمه‌های فیزیکی جایگزین کرده است. این موضوع مانع از این می‌شود که دیسک به صورت ناخواسته از دستگاه خارج شود. همان‌طور که از نام آن می‌توان تشخیص داد، این دستگاه نسبت به نسخه اصلی اندازه کوچکتری نیز دارد.

از نظر ظرفیت حافظه نیز باید بگوییم که کنسول پلی استیشن 4 اسلیم در دو نسخه 500 گیگابایتی و 1 ترابایتی عرضه شده است که بسته به مدل آن، شما می‌توانید حافظه را با تهیه هارد داخلی حجیم‌تر افزایش دهید. استفاده از حافظه‌های خارجی یا هارد اکسترنال نیز راه دیگری برای بیشتر کردن فضای مورد نیاز برای ذخیره فایل‌ها است. از آن جایی که این روزها بازی‌های ویدیویی با حجم‌های بسیار بالایی عرضه می‌شوند، باید قابلیت ارتقا حافظه داخلی را نیز جزو نکات مهم قبل از خرید محصول به حساب آورید.

اگر چه PS4 کنسول پورتابل نیست، اما شما می‌توانید با داشتن PlayStation Vita بازی‌های آن را از طریق اتصال وای فای تجربه کنید. اگر چه این روش ایده‌آلی برای تجربه بسیاری از بازی‌های ویدیویی نیست. در مقایسه Nintendo Switch و PS4 باید بگوییم که در کنسول سونی برخلاف رقیب‌اش، بازی‌های کمتری برای تجربه به صورت ریموت بهینه‌سازی شده‌اند. اما در این زمینه پلی استیشن 4 در قیاس با کنسول‌های دیگر نزدیک‌ترین رقیب سوییچ به حساب می‌آید. مشکل اصلی در این بحث عدم وجود دکمه تریگر در پلی استیشن ویتا است. به همین دلیل هم تجربه بسیاری از بازی‌ها روی آن ممکن نخواهد بود. به جای تریگر شما مجبور هستید از صفحه لمسی دستگاه استفاده کنید که اصلا راه خوبی برای تجربه اکثر بازی‌ها نیست. همچنین از آن جایی که شما باید بازی‌های پلی استیشن 4 را روی ویتا استریم کنید، سرعت اینترنت و کیفیت اتصال وای فای می‌تواند روی تجربه‌تان از بازی‌ها تاثیر منفی بگذارد.

به طور کلی ما در این بخش درباره طراحی دو کنسول نینتندو سوییچ و PS4 صحبت کردیم. اما اگر بخواهیم نتیجه‌گیری کنیم، باید بگوییم که کنسول شرکت نینتندو از نظر طراحی گزینه بهتری به نظر می‌رسد، زیرا دستگاهی است که در هر زمان می‌توانید از آن استفاده کنید و فضای زیادی را نیز اشغال نمی‌کند.

 

خرید نینتندو سئوییچ در تکنولایف: خرید نینتندو

کنترلر

مقایسه Nintendo Switch با PS4

دسته DualShock 4 که متعلق به پلی استیشن 4 است، تقریبا هیچ تفاوتی با کنترلرهای نسل قبل از خود ندارد. این دسته چینش دکمه‌های استانداردی دارد، دارای دو آنالوگ بوده و مجهز به دکمه Share نیز هست که موجب می‌شود کاربران بتوانند از آن برای ذخیره تصاویر، ضبط ویدیو یا حتی استریم در Twitch استفاده کنند.

در داخل کنترلر نیز سنسور حرکت وجود دارد که به طور خاص برای پلی استیشن ویتا یک راه دیگر برای کنترل بازی‌ها است. علاوه بر این، باید اشاره کنیم که کنترلرهای Move پلی استیشن 3 نیز با برخی از بازی‌های PlayStation VR سازگار هستند، اما این کنترلرها مدت‌ها است که به دست فراموشی سپرده شده‌اند. شما برای بازی‌هایی نظیر Marvel’s Iron Man VR به آن‌ها نیاز خواهید داشت. همچنین قابل ذکر است که دسته دوال شاک 4 باتری ضعیفی دارد، اما می‌توانید با راهکارهایی به افزایش شارژدهی آن کمک کنید.

نینتندو سوییچ طرح‌های کنترل متفاوتی دارد که می‌تواند به شدت روی تجربه‌تان از بازی‌های ویدیویی تاثیر بگذارد. این محصول دارای یک داک بوده که می‌توانید هر دو جوی کان‌تان را روی آن قرار دهید تا شارژ بشوند. همچنین این داک قابل حمل بوده و جا به جایی آن دردسر زیادی ایجاد نمی‌کند. طرح کنترلر آن مشابه دسته پلی استیشن 4 است و روی آن می‌توان دو آنالوگ، دکمه‌های مختلف و تریگر مشاهده کرد.

هرچند با جدا کردن جوی کان‌ها شما می‌توانید از هر کدام از آن‌ها به صورت کاملا مستقل استفاده کنید و قادر هستید آن‌ها را برای مشت زدن در بازی‌هایی مثل Arms به کار ببرید. شما می‌توانید یکی از جوی کان‌ها را به یک فرد دیگر بدهید و در کنار او بازی کنید و همچنین می‌توانید هر دو را در دست گرفته و مانند ریموت‌های Nintendo Wii آن‌ها را به کار ببرید. این جوی کان‌ها به لطف داشتن یک آنالوگ و چهار دکمه به راحتی اجازه می‌دهند که گیمرها بتوانند آثاری نظیر Mario Kart 8 Deluxe را تجربه کنند. بازی کردن با این پیکربندی شاید همیشه ایده آل نباشد، اما برای وقت گذراندن با دوستان گزینه مناسبی است.

با این که نینتندو سوییچ گزینه‌های زیادی را برای تغییر نحوه کنترل دسته در اختیار گیمرها قرار می‌دهد، اما باید بدانید که هیچ یک از آن‌ها به راحتی به کار بردن دسته دوال شاک 4 نیستند. اگر به صورت جداگانه بخواهید از دسته‌های Pro استفاده کنید اوضاع تغییر می‌کند، اما اگر یک تجربه خالص و راحت را می‌خواهید، بدون شک باید به سراغ کنترلر دوال شاک 4 از پلی استیشن 4 بروید. استفاده از کنترلر Pro برای زمانی که آن به داک متصل است یا در حالت تبلت قرار دارد گزینه مناسبی به حساب می‌آید، مخصوصا برای بازی‌های شوتر.

قدرت

مقایسه Nintendo Switch با PS4

مقایسه Nintendo Switch با PS4 باید بگوییم که این دو کنسول از نظر قدرت و بخش فنی با هم تفاوت‌های زیادی دارند. قابل حمل بودن نینتندو سوییچ موجب شده که سازندگان مجبور به فدا کردن قدرت پردازشی آن شوند و در نتیجه این محصول از این نظر نسبت به کنسول‌های مدرن سطح پایین‌تری دارد.

این دستگاه تنها 4 گیگابایت رم دارد (نصف مقدار رم موجود در پلی استیشن 4) و از پردازنده Nvidia Tegra که دارای قدرتی تقریبا معادل 1 ترافلاپ (TFLOP) است، استفاده می‌کند. این مشخصات در برابر قدرت 1.84 ترافلاپی در پلی استیشن 4 مشخصا ضعیف‌تر است. اگر چه تفاوت بین عملکرد پردازشی بین آن‌ها آن قدرها هم به چشم نمی‌آید، آید چنین اختلاف ناچیزی باعث شده که PS4 عملکرد بهتری از ایکس باکس وان داشته باشد.

اگر به عملکرد بازی‌هایی مثل Doom و The Elder Scrolls V: Skyrim که هم روی پلی استیشن 4 و هم روی سوییچ عرضه شده‌اند دقت کنید، به شکل کامل واضح متوجه خواهید شد که قدرت کنسول سونی کاملا برتر از محصول نینتندو است. البته اگر نسخه جدید و قوی‌تری از سوییچ عرضه شود، ممکن است اوضاع تغییر کند. اما بحث ما در حال حاضر صرفا با توجه به آن چیزی است که در دسترس‌مان قرار دارد. علی‌رغم این موارد، بسیاری از گیمرها حاضر هستند عملکرد ضعیف‌تر آن را تحمل کنند، زیرا دوست دارند یک کنسول قابل حمل داشته باشند. البته این موضوع همیشه نمی‌تواند انتخاب خوبی قلمداد شود، چون بازی‌های پورت شده برای نینتندو سوییچ به بهترین شکل ممکن برای این کنسول بهینه‌سازی نشده‌اند. اما باز هم باید بگوییم که قابل حمل بودن برای بسیاری از افراد یک فاکتور بسیار مهم است.

نمایشگر و رزولوشن

مقایسه Nintendo Switch با PS4

نینتندو سوییچ می‌تواند بازی‌ها را با کیفیت 1080p روی تلویزیون اجرا کند، در حالی که نمایشگر داخلی سیستم از رزولوشن 720p پشتیبانی می‌کند. اگر چه همه بازی‌های این کنسول قابلیت ارائه تصاویر در حداکثر رزولوشن ممکن را ندارند. در مدل جدیدتر از سوییچ که در اگوست 2019 عرضه شد، نمایشگر کمی زنده‌تر و بهتر به نظر می‌رسد. مدل جدیدتر در دسترس قرار گرفته تا عمر باتری بیشتری ارائه دهد، زیرا از پردازنده بهبود یافته Tegra X1 بهره می‌برد. این پردازنده تا حدی عملکرد دستگاه را نیز ارتقا داده است. گر چه جدای از بحث باتری، تغییر چشم‌گیر دیگری در مدل جدید دیده نمی‌شود.

اما در سوی دیگر پلی استیشن 4 هم قادر به ارائه تصاویر 1080p است و همچنین از قابلیت‌هایی نظیر HDR (یا High-dynamic Range) نیز بهره می‌برد. این قابلیت موجب می‌شود تصاویر با کنتراست بهتری برای مخاطب نمایش داده شوند. اگر به دنبال یک کنسول خانگی معمول هستید، PS4 می‌تواند انتخاب معقول‌تری برای شما باشد، اما اگر می‌خواهید نمایشگر را دائم بتوانید در محیط‌های مختلف همراه خود داشته باشید، باید به سراغ دستگاه قابل حملی مثل سوییچ بروید. نمی‌توان به صورت مشخص گفت که کدام نمایشگر در این دستگاه‌ها نسبت به دیگری برتر است، زیرا این مورد کاملا سلیقه‌ای بوده و به نیاز شما بستگی دارد. پس از خود بپرسید که یک کنسول خانگی با قدرت بسیار زیاد می‌خواهید یا دستگاهی را ترجیح می‌دهید که در هر جایی بتوانید با آن بازی‌های ویدیویی دلخواه‌تان را تجربه کنید.

بازی‌ها

مقایسه Nintendo Switch با PS4

بیشتر از 9 سال از زمان عرضه پلی استیشن 4 می‌گذرد و تاکنون بازی‌های مختلفی برای آن منتشر شده‌اند. در این بین می‌توان هم به آثار چند پلتفرمی و هم به بازی‌های انحصاری زیادی اشاره کرد. در نتیجه PS4 از نظر تعداد بازی‌های موجود فوق‌العاده است. بسیاری از نسخه‌های فرنچایز‌های Assassin’s Creed، Dark Souls و Batman: Arkham برای این کنسول عرضه شده‌اند و توانسته‌اند موفقیت‌های زیادی را به دست آورند. در این سال‌ها بازی‌های فرست پارتی (First Party) و سکند پارتی (Second Party) سونی اکثر اوقات در بین برترین آثار سال جای می‌گرفتند. شما در ادامه می‌توانید لیستی از بهترین بازی‌های انحصاری PS4 را مشاهده کنید:

  • The Last of Us Part II
  • Uncharted 4: A Thief’s End
  • Bloodborne
  • Horizon Zero Dawn
  • Marvel’s Spider-Man
  • God of War
  • Death Stranding
  • Ghost of Tsushima
  • Ratchet & Clank
  • The Last Guardian
  • Until Dawn
  • Nioh

 

برای خرید بازی های پلی استیشن از فروشگاه تکنولایف دیدن کنید.

 

نینتندو سوییچ نیز که بیشتر از پنج سال از زمان عرضه‌اش می‌گذرد، دارای بازی‌های انحصاری جذابی است که طرفداران خاص خود را دارند. در مقایسه Nintendo Switch و PS4 در ادامه نگاهی به بازی‌های انحصاری این دستگاه می‌اندازیم:

  • Animal Crossing: New Horizons
  • Super Smash Bros. Ultimate
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  • Super Mario Odyssey
  • Pokémon Sword and Shield
  • Octopath Traveler
  • Fire Emblem: Three Houses
  • Super Mario Maker 2
  • Splatoon 2
  • Mario + Rabbids Kingdom Battle

سوییچ در پشتیبانی از بازی‌های ترد پارتی (Third Party) نیز عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته است. از جمله بازی‌های قابل توجهی که روی این کنسول عرضه شده‌اند، می‌توان به DOOM، Skyrim و L.A. Noire اشاره کرد. حتی نینتندو با شرکت‌هایی که برای سال‌های روی کنسول‌های‌اش بازی عرضه نمی‌کردند نیز برای سوییچ وارد همکاری شده است. یکی از این شرکت‌ها بلیزارد (Blizzard) است که بازی Diablo III: Eternal Collection را در ماه نوامبر سال 2018 روی نینتندو سوییچ عرضه کرد. بازی Mortal Kombat 11 نیز همزمان با نسخه پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس کاربران قرار گرفت، گرچه تجربه این بازی مبارزه‌ای نتوانست گیمرهای نینتندو را راضی کند. حتی بازی The Outer Worlds که شباهت‌هایی هم به مجموعه Fallout دارد، برای نینتندو سوییچ منتشر شد. با این حال این اثر هم روی سوییچ نسبت به سایر رقبا عملکرد ضعیف‌تری داشت.

علاوه بر این، این کنسول به یک دستگاه فوق‌العاده برای بازی‌های مستقل (Indie) نیز محسوب می‌شود. در واقع بسیاری از استودیوهای کوچک بازی‌های‌شان را در اکثر اوقات همزمان با سایر پلتفرم‌ها برای سوییچ نیز در دسترس قرار می‌دهند. اما گاها قیمت این آثار روی نینتندو سوییچ بیشتر از سایر پلتفرم‌ها است. برای مثال بازی Sine Mora EX روی سوییچ قیمتی معادل 30 دلار دارد و همین اثر روی پلی استیشن 4 با قیمت 10 دلار قابل خرید است. احتمالا علت این اختلاف قیمت به دلیل هزینه تولید کاتریج است.

مقایسه Nintendo Switch با PS4

در نوامبر 2018 بود که بازی Pokémon: Let’s Go به صورت انحصاری برای نینتندو سوییچ عرضه شد و توانست به سرعت طرفداران زیادی پیدا کند و به یکی از محبوب‌ترین آثار سال تبدیل شود. این اثر در واقع مرز بین نسخه موبایل Pokémon Go و آثار قدیمی‌تر Pokémon در سبک نقش‌آفرینی را کم رنگ‌تر کرد. در واقع یکی از کارهای بزرگی که این اثر توانست انجام دهد، جذب کسانی بود که تا به حال اصلا آثار این مجموعه را تجربه نکرده بودند و چیزی درباره آن نمی‌دانستند. سال بعد در نوامبر 2019 بازی Pokémon Sword and Shield در دسترس قرار گرفت که بیشتر شبیه به بازی‌های RPG قدیمی فرنچایز بود، اما استایل هنری و دارایی‌های اثر همان چیزی بود که ما در بازی Pokémon: Let’s Go دیده بودیم.

در دسامبر 2018 نیز بازی Super Smash Bros. Ultimate منتشر شد که توانست به سرعت به یکی از پرفروش‌ترین آثار نینتندو سوییچ تبدیل شود. حتی این بازی موجب شد که فروش کنسول نیز افزایش پیدا کند. این بازی مبارزه‌ای به لطف حالت‌های متنوعی که داشت و ویژگی‌های خاصی که ارائه می‌داد توانست محبوبیت زیادی به دست آورد و از جمله آثاری به حساب می‌آید که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. بازی Super Smash Bros. Ultimate پس از عرضه نیز به خوبی پشتیبانی شد و به روز رسانی‌های مختلفی دریافت کرد که به لطف آن‌ها کاراکترهای جدیدی نیز به اثر اضافه شدند.

یکی از جدیدترین بازی‌های بزرگ و مهم عرضه شده برای نینتندو سوییچ، بازی Animal Crossing: New Horizons است. این اثر نیز فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کرد و به یکی از پرفروش‌ترین آثار سوییچ بدل شد. در واقع این اثر هم اکنون رکورد سریع‌ترین فروش را در بین آثار نینتندو در اختیار دارد. باید اشاره کنیم که تنها در 11 روز فروش این بازی از مرز 11 میلیون نسخه گذشت.

در سوی دیگر همان‌طور که خودتان می‌دانید پلی استیشن 4 نیز دارای تعداد بسیار زیادی از بازی‌های فوق‌العاده است. در مقایسه Nintendo Switch و PS4 از نظر بازی‌ها باید بگوییم که قطعا روی کنسول سونی آثار موفق بیشتری را نسبت به کنسول نینتندو می‌توان یافت. اما در نهایت این شما هستید که باید انتخاب کنید کدام دستگاه برای‌تان مناسب است. از آن جایی که عمر PS4 بیشتر از سوییچ است، بازی‌های آن نیز بیشتر هستند. اما از سوی دیگر سوییچ هم ثابت کرده که از نظر تنوع آثار برای افرادی با سن و سال کم یا زیاد محصولی بسیار خوب است. پس نگاهی به لیست بازی‌های انحصاری این کنسول‌ها بیندازید تا ببینید دوست دارید کدام را تجربه کنید و در این زمینه می‌توانید با این کار تصمیم نهایی را بگیرید.

بازی‌های آنلاین

مقایسه Nintendo Switch با PS4

مقایسه Nintendo Switch و PS4 در این بخش ساده است. پلی استیشن 4 دارای سرویس آنلاین خاصی است که اجازه می‌دهند گیمرها تجربه فوق‌العاده‌ای از بازی‌های چند نفره داشته باشند. اما در سمت دیگر نینتندو سوییچ یک سیستم آنلاین ابتدایی دارد که بدون استفاده از برنامه موبایل یا هدست خارجی اجازه برقرار تماس صوتی با دوستان‌تان را نمی‌دهد. هرچند قابل ذکر است که نینتندو در حال به روز کردن سیستم خود بوده و احتمالا در آینده بخش آنلاین آن شکل و شمایل متفاوتی به خود می‌گیرید. گیمرها برای این که بتوانند بازی‌های آنلاین را تجربه کنند، باید هزینه‌ای را بپردازند. پس اگر می‌خواهید بازی‌های موجود در سرویس پلی استیشن پلاس یا Nintendo Switch Online را تجربه کنید، با حق اشتراک بپردازید.

نینتندو سوییچ فقط در یک بخش که مربوط به بازی‌های آنلاین است می‌تواند پلی استیشن 4 را شکست دهد؛ آن هم چیزی نیست جز قیمت اشتراک آن. شما برای تهیه اشتراک سالانه PlayStation Plus باید هزینه‌ای 60 دلاری را بپردازید در حالی که نینتندو برای سرویس آنلاین‌اش قیمتی معادل 20 دلار را مشخص کرده است. با این وجود از آن جایی که بازی‌های PS4 تنوع بیشتری دارند و سرویس آن برای دوست‌داران آثار آنلاین بهتر است، قیمت را نمی‌توان فاکتور مهم در این مقایسه قلمداد کرد. به قول معروف هر چه قدر پول بدهید، همان‌قدر آش می‌خورید.

هر دو سرویس این دو شرکت لیستی از بازی‌های متنوع را پیش روی‌تان قرار می‌دهند. اما تفاوت بین آن‌ها کم نیست. در حالی که پی اس پلاس شامل بازی‌های PS4 می‌شود که به صورت ماهیانه در دسترس کاربران قرار می‌گیرند، بازی‌های موجود در Nintendo Switch Online نسخه بهبود یافته آثار NES و SNES هستند.

اگر به بازی‌های آنلاین اهمیت زیادی می‌دهید و دوست دارید زمان زیادی را در این آثار کنار دوستان‌تان سپری کنید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ کنسول نسل هشتمی سونی بروید.

ارتقا

مقایسه Nintendo Switch با PS4

در حال حاضر کنسول نسل نهمی سونی یعنی پلی استیشن 5 نیز در دسترس قرار دارد و احتمالا کسانی که امروز قصد خرید PS4 را دارند، می‌خواهند روزی به سراغ نسل جدیدتر نیز بروند. در مقایسه این دو کنسول باید بگوییم که مزیت اصلی PS5 بهره‌مندی از قابلیت Backward Compatible است و به لطف آن کاربران این دستگاه می‌توانند به بهترین آثار نسل قبل دسترسی داشته باشند. حتی بازی‌ها نسل قبل نیز به لطف سخت افزار قدرتمند پلی استیشن 5 تجربه بهتری را برای‌تان به ارمغان خواهد آورد. با این وجود در حال حاضر به دلیل محدودیت‌های سخت افزار تولید PS5 کاهش پیدا کرده و این مسئله رفتن به سراغ PS4 را کاملا توجیه می‌کند.

در رابطه با نینتندو سوییچ ما پیش‌تر اشاره کردیم یک مدل جدید از آن در دسترس است که با شماره HAC-001 (-01) می‌توانید آن را تشخیص دهید. این محصول پردازنده بهبود یافته Tegra X1 را دارد و عمر باتری‌اش نیز ارتقا پیدا کرده است. اما باید بدانید که جدیدترین نسخه آن کنسول Nintendo Switch OLED است که ماه اکتبر سال 2021 عرضه شد. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد دارید یک محصول که از نظر عملکرد به پلی استیشن 4 نزدیک‌تر باشد را تهیه کنید، حتما به سراغ نسخه اولد بروید.

قیمت

مقایسه Nintendo Switch با PS4

در مقایسه Nintendo Switch و PS4 باید بگوییم که قیمت مدل جدید نینتندو سوییچ 300 دلار است و می‌توان آن را یکی از ارزان‌قیمت‌ترین کنسول‌های خانگی عرضه شده توسط شرکت نینتندو در نظر گرفت. پلی استیشن 4 اسلیم هم برچسب قیمتی 300 دلاری دارد. در نتیجه این دو محصول از نظر قیمتی تفاوتی با هم ندارد.

 

کدام ریجن پلی استیشن 5 بهتر است؟ در مطلب زیر بررسی کردیم:
ریجن های ps5

 

نینتندو سوییچ یا PS4؟

مقایسه Nintendo Switch با PS4

در انتها سوالی که برای اکثر کاربران به وجود می‌آید این است که بالاخره باید به سراغ کدام کنسول بروند؛ نینتندو سوییچ یا PS4؟ در واقع باید بگوییم که در مقایسه Nintendo Switch و PS4 برنده نهایی وجود ندارد. گرچه هر دوی این کنسول‌ها مخصوص تجربه بازی‌های ویدیویی هستند، اما تجربه‌ای کاملا متفاوت را برای گیمرها به ارمغان می‌آورند. سوییچ بهترین انتخاب برای کسانی است که می‌خواهند بازی‌های متنوعی را تجربه کنند و دوست دارند کنسول‌شان را بتوانند در هر جایی همراه خود داشته باشند.

در سمت دیگر ماجرا ما کنسول پلی استیشن 4 را داریم که حالا با در دسترس قرار داشتن نسل جدیدتر تا سال 2025 انتشار بازی برای آن متوقف خواهد شد. هرچند این دستگاه همین حالا نیز لیستی طویل از بازی‌های مختلف دارد که می‌تواند سال‌ها سرگرم‌تان کند. این کنسول برای تجربه بازی‌های آنلاین و کارهایی مثل استریم کردن گزینه بهتری است و می‌تواند حسابی راضی‌تان کند.

در نهایت نیز باید بگوییم که این انتخاب شما است که می‌خواهید محصولی قوی با بازی‌های بسیار خوب داشته باشید یا کنسولی را ترجیح می‌دهید که قابل حمل باشد و بتوانید بازی‌های‌اش را در هر جایی تجربه کنید.

این بود مقایسه Nintendo Switch و PS4. نظر شما درباره این دو کنسول چیست؟ شما کدام یک را بر دیگری ترجیح می‌دهید و دلیل‌تان برای انتخاب‌تان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: DigitalTrends

سوالات متداول:

نینتندو سوییچ یا PS4؟ کدام برتر است؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که این انتخاب شما است که می‌خواهید محصولی قوی با بازی‌های بسیار خوب داشته باشید یا کنسولی را ترجیح می‌دهید که قابل حمل باشد و بتوانید بازی‌های‌اش را در هر جایی تجربه کنید.

نینتندو سوییچ ارزان‌تر است یا پلی استیشن 4؟

هر دو کنسول قیمتی معادل 300 دلار دارند. اما از آن جایی که تجربه متفاوتی را ارائه می‌دهد، این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید به سراغ کدام یک بروید. در واقع باید تصمیم بگیرید قابلیت‌های کدام محصول با این مبلغ برای‌تان مقرون به صرفه است.

PS4 قوی‌تر است یا نینتندو سوییچ؟

از نظر سخت افزاری بدون شک کنسول نسل هشتمی سونی قدرت بیشتری دارد و می‌تواند بازی‌ها را با کیفیت بالایی برای گیمرها به نمایش درآورد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. محمود

    سلام
    خواستم خداقوت بگم بابت نوشتن این مقاله واقعا خوب و کاربردی بود برای من
    ممنون بابت زحمتی که میکشید و مطلبی که ارائه میدید.🙏🌹

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمود

      خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده و ممنون که همراه ما هستید🌱💚
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-nintendo-switch-%d8%a8%d8%a7-ps4/
ads
ads