داغ ترین ها :
مقایسه هواوی Nova 8 با گلکسی S20 FE 4G

مقایسه هواوی Nova 8 با گلکسی S20 FE 4G

سامسونگ با تولید S20 FE توانست دل بسیاری از طرفداران خود را به دست بیاورد؛ چرا که این کهکشانی با قیمت یک گوشی قاتل پرچمدار مشخصات و امکاناتی در حد و اندازه‌های یک گوشی پرچمدار را ارائه می‌کرد. از طرفی نوا 8 یک محصول جذاب از شرکت هواوی است که می‌تواند رقیب سرسختی برای S20 FE باشد. در ادامه‌ی این مطلب به مقایسه Nova 8 با S20 FE 4G خواهیم پرداخت و این دو گوشی جذاب را با هم مقایسه می‌کنیم تا شما بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که کدام محصول ارزش خرید بیشتری دارد و برای شما مناسب‌تر است. قیمت روز انواع گوشی های موبایل هوشمند را می توانید در سایت تکنولایف مشاهده کنید.

گوشی گلکسی S20 FE 4G نوا 8
تاریخ معرفی مهر ۹۹ فروردین ۱۴۰۰
ابعاد ۱۵۹.۸ در ۷۴.۵ در ۸.۴ میلی‌متر ۱۶۰.۱ در ۷۴.۱ در ۷.۶ میلی‌متر
وزن ۱۹۰ گرم ۱۶۹ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۵ اینچ – سوپر امولد FHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز ۶.۵۷ اینچ – سوپر امولد FHD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز
سیستم‌عامل  One UI 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون) EMUI 11 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه اگزینوس 990 کایرین 985 5G
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی نمی‌کند
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت ۸ گیگابایت
دوربین پشت ۱۲ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

۸ مگاپیکسل تله فوتو

۶۴ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل تشخیص عمق میدان

دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسل ۳۲ مگاپیکسل
باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت ۳۸۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۲۵ وات ۶۶ وات
رنگ بنفش، سبز، سورمه‌ای، سفید، قرمز و نارنجی سفید، مشکی، آبی و سبز

مقایسه نوا 8 هواوی با گلکسی S20 FE 4G از نظر طراحی و کیفیت ساخت

بخش طراحی را با کهکشانی سامسونگ شروع می‌کنیم، گوشیکه با نگاه کردن به قاب پشتی آن متوجه خواهیم شد که دوربین‌ها به صورت زیر هم در یک فریم مستطیل شکل قرار گرفته‌اند و این فریم به طور کامل در تمام رنگ‌های گوشی تماما به رنگ مشکی درآمده است. طراحی فریم دوربین‌های S20 FE بسیار شبیه به سری نوت 20 سامسونگ است و تنها لبه‌ی فریم و همچنین اطراف لنز دوربین‌ها به رنگ خود گوشی هستند و فضای بین آن‌ها همواره رنگ مشکی دارد.

مقایسه Nova 8 با S20 FE 4G از نظر طراحی و کیفیت ساخت

به روی قاب پشتی S20 FE به غیر از این فریم دوربین‌ها فقط و فقط لوگوی سامسونگ در پایین دیده می‌شود و قاب پشتی طراحی کاملا ساده‌ای دارد. این قاب پشتی از جنس پلاستیک بوده و خوشبختانه طراحی مات دارد تا هم اثر انگشت کمتری جذب کند و هم هنگام استفاده حس با کیفیت‌تری داشته باشد.

در طرف دیگر نوا 8 قرار می‌گیرد، گوشی که طراحی واقعا جذابی برای یک محصول میانرده دارد و به احتمال زیاد نظر هر کاربری را به سمت خود جلب می‌کند. قاب پشتی این دستگاه از جنس شیشه است و طراحی ماتی هم دارد که هم باعث زیبایی این گوشی شده و هم حس بهتری هنگام در دست گرفتن به کاربر انتقال می‌دهد.

عکس گوشی نوا 8 هواوی

به روی این قاب لنز دوربین‌ها درون یک فریم بیضی شکل مشکی رنگ در بالا سمت چپ دیده می‌شوند و لوگوی نوا و هواوی هم در پایین قرار گرفته‌اند. این قاب با وجود مات بودن به نوعی نور را به خود جذب کرده و در هر قسمتی رنگی به خصوص و خاص به خود می‌گیرد.

نوا 8 وزنی برابر با ۱۶۹ گرم و ضخامتی برابر با ۷.۶ میلی متر دارد و این اعداد برای گوشی رقیب به ترتیب ۱۹۰ و ۸.۴ میلی متر هستند. به این ترتیب قطعا از نظر ارگونومی نوا 8 وضعیت بهتری دارد و خوش دست‌تر از کهکشانی کره‌ای‌ها است.

فریم اطراف نوا 8 از جنس فلز و فریم اطراف گلکسی S20 FE پلاستیکی است و هر دو در سمت راست از دکمه‌های ولوم و پاور میزبانی می‌کنند و در بالا میکروفون دوم و خشاب سیم کارت دیده می‌شود و در نهایت هر دو گوشی در پایین میزبان درگاه Type C، اسپیکر و میکروفون اصلی هستند.

مقایسه S20 Fe 4G با نوا 8 هواوی

برتری بسیار جذاب S20 FE در بخش طراحی پشتیبانی از گواهی IP68 است و به این ترتیب این کهکشانی می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه تا عمق ۱.۵ متری در برابر نفوذ آب مقاومت کند. نوا 8 از داشتن این گواهی بی بهره مانده است.

در نهایت به سراغ بخش روبرویی دو گوشی برویم. در این قسمت هر دو گوشی از دوربین‌های سلفی قرار گرفته درون پانچ هول در مرکز بالایی نمایشگر میزبانی می‌کنند اما دو تفاوت عمده بین این دو محصول وجود دارد.

اول این که حاشیه‌های اطراف نمایشگر نوا 8 حدود ۴.۵ درصد بیشتر از رقیب بوده و بیشتر از ۸۹ درصد است. همچنین این گوشی نمایشگری با لبه‌های خمیده دارد که تماشای محتوا به کاری لذت بخش بدل می‌کند.

 

 

مقایسه گلکسی S20 fe 4g با نوا 8

برای گلکسی S20 FE شش رنگ قرمز، سفید، بنفش، نارنجی، سبز و سورمه‌ای در نظر گرفته شده و نوا 8 از چهار رنگ سفید، مشکی، آبی و سبز استفاده می‌کند. در آخر باید بگوییم از نظر ارگونومی و به خصوص کیفیت ساخت با اختلاف نسبتا زیادی نوا 8 محصول بهتری است و از نظر داشتن گواهی IP68 گلکسی S20 FE برتری دارد و به همین دلیل اعلام برنده را به عهده شما می‌گذاریم.

مقایسه Nova 8 با S20 FE 4G از نظر صفحه نمایش

گلکسی S20 FE یک پنل ۶.۷ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن مرسوم FHD+ و تراکم ۴۰۷ پیکسل بر هر اینچ دارد و از محتوای HDR10+ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هم پشتیبانی می‌کند. این مشخصات یک نمایشگر بسیار خوب را نوید می‌دهند.

کیفیت نمایشگر S20 FE دقیقا همان چیزی است که از سامسونگ انتظار داریم. پنل کیفیت بسیار خوبی دارد و محتوا با شارپی عالی و رنگ بندی خوش آب و رنگ و جذاب به نمایش درمی‌آیند و عمق رنگ مشکی بینهایت است. این پنل همه چیز را زنده و پویا به نمایش می‌گذارد و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هم باعث می‌شود تجربه‌ای بسیار لذت بخش از کار کردن با این گوشی نصیبتان شود و همه‌ی محتوا بسیار روان در این پنل به نمایش گذاشته شوند.

مقایسه Nova 8 با S20 FE 4G از نظر صفحه نمایش

در طرف مقابل نوا 8 از یک نمایشگر ۶.۵۷ اینچی از نوع اولد با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند. در هر اینچ از این پنل تراکم ۳۹۲ پیکسل بر هر اینچ قرار گرفته و این نمایشگر از نسبت ۱۹.۵ به ۹ بهره می‌برد. نرخ نوسازی در نظر گرفته شده برای این صفحه نمایش ۹۰ هرتز است و این پنل از HDR10 و گستره‌ی رنگی ۱ میلیاردی هم پشتیبانی می‌کند.

کیفیت این نمایشگر به نسبت بازه‌ی قیمتی واقعا عالی است و به دلیل داشتن گستره‌ی رنگی ۱ میلیاردی همه‌ی رنگ‌ها دقت بسیار بالایی دارند و محتوا به صورت شفاف، زنده و با کنتراست بالا به نمایش درمی‌آید. رنگ مشکی عمقی بینهایت دارد و همه چیز در این پنل عالی است.

مقایسه هواوی نوا 8 با s20 fe 4g

روشنایی هر دو پنل رضایت بخش است و شما در محیط‌های باز و زیر نور مستقیم خورشید با مشکلی مواجه نخواهید شد اما از این نظر هم گلکسی S20 FE نسبت به رقیب برتری دارد.

در نهایت برنده‌ی این بخش کهکشانی سامسونگ است؛ زیرا هم مقداری پنل روشن‌تری دارد و هم به جای نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. البته اگر نمایشگر با حاشیه‌های بسیار کمتر می‌خواهید که لبه‌هایی خمیده داشته باشد انتخاب نوا 8 هم می‌تواند جذاب باشد.

 

 

مقایسه Nova 8 با S20 FE 4G از نظر اسپیکر

هر دو گوشی از اسپیکرهای استریو استفاده می‌کنند. این اسپیکرها بلندی مناسب و رضایت بخشی دارند و صدایی نسبتا شفاف و با بیس مناسب به گوش می‌رسد. البته بلندی صدا خیلی زیاد نیست اما صدا فراگیر است و می‌توانید صدای وکال را از موسیقی تشخیص دهید.

مقایسه Nova 8 با S20 FE 4G از نظر اسپیکر

در نهایت در این بخش برنده‌ای نداریم و هر دو گوشی رضایت بخش عمل می‌کنند، هر چند که قطعا عالی نیستند.

مقایسه Nova 8 با S20 FE 4G از نظر نرم افزار و رابط کاربری

نرم افزار جایی است که باعث شد هواوی بعد از تحریم‌ها کاهش فروش شدیدی را تجربه کند. طبق تحریم‌های ایالات متحده آمریکا هواوی دیگر حق ندارد از سرویس‌های گوگل از جمله گوگل پلی، گوگل کروم، جیمیل، یوتیوب و دیگر موارد استفاده کند و از آنجایی که اندروید با سرویس‌های گوگل زنده است این مشکلات زیادی را برای این برند به وجود آورد.

مقایسه Nova 8 با S20 FE 4G از نظر نرم افزار و رابط کاربری

نوا 8 هم از سرویس‌های گوگلی بی بهره مانده و شما نمی‌توانید برنامه‌های خود را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید. این موضوع بسته به نوع استفاده کابر می‌تواند مشکل بزرگی باشد یا حتی مشکلی به حساب نیاید و این به خود شما بستگی دارد.

از طرفی گلکسی S20 FE 4G از One UI 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ استفاده می‌کند و از سرویس‌های گوگل هم بهره مند است. در نهایت به دلایل گفته شده در بالا و همچنین بی بهره ماندن نوا 8 از سرویس‌های گوگل گلکسی S20 FE را برنده این بخش می‌دانیم.

 

 

مقایسه Nova 8 با S20 FE 4G از نظر عملکرد سخت افزاری

پیش از هر چیزی باید بدانید که گلکسی S20 FE دو نسخه 4G و 5G دارد که تراشه‌ی این دو نسخه کاملا با هم متفاوت بوده و نسخه 4G از تراشه‌ی اگزینوس استفاده می‌کند و نسخه 5G به تراشه‌ی اسنپدراگون مجهز شده است.

ما در این مطلب نسخه 4G این کهکشانی را بررسی می‌کنیم پس این گوشی از تراشه اگزینوس 990 بهره می‌برد. این تراشه ۷ نانومتری هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Mongoose M5 با فرکانس 2.73 گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G77 را در بر می‌گیرد.

این تراشه پرچمدار سال قبل سامسونگ است و به روی گوشی‌هایی از جمله نوت 20 اولترا و سری گلکسی S20 شاهد آن بودیم. قدرت سخت افزاری این محصول بسیار خوب است و این گوشی به خوبی می‌تواند از پس کارهای سنگین از جمله بازی کردن بربیاید. البته دو ایراد کلی به این تراشه وارد است. اول این که نسبتا زیاد داغ می‌شود و دوم این که مصرف باتری بهینه‌ای ندارد.

این کهکشانی به خوبی می‌تواند از پس کارهای مختلف از جمله بازی‌های سنگین گرافیکی بربیاید و شما می‌توانید بازی مثل آسفالت 9 یا کال اف دیوتی موبایل را با گرافیک بالا و بدون افت فریم بازی کنید.

در طرف دیگر نوا 8 قدرت خود را از تراشه‌ی ۷ نانومتری کایرین 985 می‌گیرد. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.58 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.84 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G77 را در برمی‌گیرد.

قدرت سخت افزاری این گوشی هم بسیار خوب است و شما با سرعت بالا و مناسبی می‌توانید برنامه‌های مختلف را اجرا کند. شما همچنین امکان خواهید داشت با این گوشی بازی‌های گرافیکی را هم به روی حالت گرافیکی بالا بدون مشکل اجرا کنید. البته این تراشه پرچمدار نیست و در واقع بالارده است پس طبیعتا قدرت کمتری نسبت به تراشه‌ی پرچمدار S20 FE دارد.

هر دو گوشی دو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارند و کهکشانی سامسونگ از دو نسخه ۶ و ۸ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد و نوا 8 تنها نسخه رم ۸ گیگابایتی دارد. S20 FE از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند و در نوا 8 خبری از این قابلیت نیست.

برنده‌ی این بخش S20 FE است و دلیل آن هم قدرت بیشتر سخت افزاری این گوشی و همچنین تراشه‌ی آن است. البته که همان طور که در بالا هم اشاره کردیم این تراشه نسبتا زیاد داغ می‌شود و این به نوعی نقطه ضعف آن به حساب می‌آید.

 

خرید گوشی S20 Fe 4G با حافظه 128 و 6 گیگابایت

 

 

باتری

سامسونگ برای S20 FE یک باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت در نظر گرفته و گوشی رقیب از یک باتری ۳۸۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند. با وجود این که S20 FE 4G ظرفیت یکسانی با نسخه 5G دارد اما قطعا شارژ دهی آن در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد و بهینه نبودن اگزینوس 990 دلیل این موضوع است.

با این وجود S20 FE می‌تواند با استفاده نرمال تقریبا یک روز کامل دوام بیاورد و این در حالیست که نوا 8 در زمینه باتری چندان توانا نیست و به احتمال زیاد قبل از به پایان رسیدن روز مجبور می‌شوید آن را مجددا به شارژ متصل کنید. بنابراین از نظر شارژ دهی کهکشانی سامسونگ وضعیت بهتری دارد.

S20 FE و نوا 8 به ترتیب از شارژ سریع ۲۵ و ۶۶ واتی پشتیبانی می‌کنند. جالب است که سامسونگ به همراه این گوشی تنها آداپتور ۱۵ واتی قرار داده که باعث می‌شود این گوشی در مدت ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه فول شارژ شود. این عدد برای نوا 8 حدود ۴۰ دقیقه است که عملکردی عالی به حساب می‌آید و برنده‌ی بخش سرعت شارژ با اختلاف زیاد نوا 8 است.

مقایسه Nova 8 با S20 FE 4G از نظر دوربین

در این بخش نوبت به دوربین‌های این دو گوشی می‌رسد. در ادامه ما به سراغ تک تک لنزهای این گوشی‌ها خواهیم رفت و آن‌ها را تک تک بررسی کرده و با هم مقایسه می‌کنیم.مقایسه Nova 8 با S20 FE 4G از نظر دوربین

دوربین اصلی

سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی S20 FE به سراغ سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مدل Samsung S5K2LD با اندازه 1/1.76 اینچی و اندازه پیکسل 1.8 میکرونی رفته است. این سنسور در پشت یک لنز ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8‌ قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و همچنین لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند.

در طرف مقابل اما اطلاعات دقیقی از دوربین اصلی نوا 8 در دست نیست و تنها می‌دانیم با یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی روبرو هستیم که در پس لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.9 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز هم پشتیبانی می‌کند. این دوربین هم به صورت پیش فرض‌ عکس‌هایی ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

عکس‌های دوربین اصلی هر دو گوشی بسیار خوب و رضایت بخش است. این تصاویر جزئیات کافی و رنج دینامیکی مناسب دارند و شارپنس و کنتراست هم در سطح خوبی قرار می‌گیرند. نویز زیادی در تصاویر وجود ندارد و وایت بالانس هم مناسب است.مقایسه Nova 8 با S20 FE 4G از نظر دوربین

در نهایت اما عکس‌های S20 FE بهتر از رقیب هستند و شرایط بهتری را ارائه می‌کنند. به علاوه لرزشگیر اپتیکال تصویر کمک می‌کند لرزش دست شما تأثیر بسیار کمتری به روی کیفیت نهایی عکس‌ها بگذارد و به همه‌ی این دلایل در بخش دوربین اصلی برنده را کهکشانی کره‌ای‌ها می‌دانیم.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض گلکسی S20 FE سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی دارد و برای نوا 8 یک سنسور ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. عکس‌های فوق عریض هر دو گوشی کیفیت مناسب و خوبی دارند اما عکس‌های کهکشانی سامسونگ کمی جزئیات بیشتری دارند و شارپ‌تر از رقیب هستند.

هر دو گوشی به خوبی اعوجاج لبه‌های تصویر را تصحیح می‌کنند و تلاش می‌کنند تا نویز را در حد پایین نگه دارند.

دوربین تله فوتو

گلکسی S20 FE دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی دارد و برای نوا 8 این لنز در نظر گرفته نشده است. به لطف لنز تله فوتو، این گوشی‌ می‌تواند تا ۳ برابر به صورت اپتیکال و تا ۳۰ برابر به صورت دیجیتال به روی سوژه‌ها زوم کند. کیفیت تصاویر دوربین تله فوتو را مناسب ارزیابی می‌کنیم و شما می‌تواند تصاویر خوبی به خصوص در حالتی که تا ۳ برابر یا کمتر به روی سوژه زوم کرده باشید به ثبت برسانید.

دوربین سلفی

دوربین سلفی هر دو گوشی سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی دارد. این دو دوربین توانایی خوب و مناسبی در ثبت عکس‌های سلفی دارند و شما می‌توانید سلفی‌های باکیفیتی با آن‌ها به ثبت برسانید. شاید بتوانیم مقداری سلفی‌های S20 FE را برتر بدانیم اما در کل هر دو خوب هستند.

ماکرو

نوا 8 دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی دارد و برای گلکسی S20 FE این لنز در نظر گرفته نشده است و در عوض این کهکشانی به کمک لنز تله فوتو خود می‌تواند عکس‌هایی شبیه به ماکرو به ثبت برساند.

عکس‌های ماکرو نوا 8 جزئیات زیادی ندارند و از آنجایی که خبری از فوکوس خودکار نیست شما به سختی می‌تواند تصویری با فوکوس صحیح به ثبت برسانید. به همین دلیل دوربین تله فوتو S20 FE را در ثبت عکس‌هایی شبه ماکرو بهتر می‌دانیم.

پرتره

برای تشخیص سوژه از پس‌زمینه نوا 8 از لنز تشخیص عمق میدان استفاده می‌کند اما در S20 FE این فرایند به صورت نرم افزاری انجام می‌شود. عکس‌های پرتره هر دو گوشی کیفیت خوبی دارند و سوژه با برش قابل قبول و رضایت بخشی از پس‌زمینه جدا شده و پس‌زمینه نیز به اندازه‌ی عادی به حالت مات درمی‌آید.

پرتره‌های هر دو گوشی جزئیات کافی دارند و دقت رنگ مناسبی را شاهد هستیم. در این بخش نمی‌توانیم برنده‌ای در نظر بگیریم.

 

دو گزینه معقول دیگر با قیمتی بسیار نزدیک:
مقایسه پوکو F3 با M52 سامسونگ

 

جمع بندی

اگر گوشی با گواهی ضد آب می‌خواهید که نمایشگر عالی داشته باشد و در بخش سخت افزاری و شارژ دهی و همچنین دوربین هم بهتر باشد انتخاب کهکشانی سامسونگ را به شما توصیه می‌کنیم.

اما اگر گوشی با کیفیت ساخت بسیار بهتر می‌خواهید که نمایشگری خمیده داشته باشد و همچنین از فناوری 5G پشتیبانی کند و با سرعت بسیار بیشتری شارژ شود باید نوا 8 هواوی را انتخاب کنید.

 

خرید گوشی هواوی nova 8 با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

سوالات متداول

کدام گوشی نمایشگر بهتری دارد؟ گلکسی S20 FE به دلیل داشتن نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و همچنین روشنایی بیشتر دارای پنل بهتر و برتری به نسبت رقیب است.

کدام گوشی سخت افزار بهتری دارد؟ از نظر قدرت تراشه باید S20 FE را برتر بدانیم اما فراموش نکنیم که نوا 8 هم گوشی بسیار قدرتمندی است و به علاوه از 5G هم پشتیبانی می‌کند که این یک برتری است.

کدام گوشی دوربین‌های بهتری دارد؟ به طور حتم کهکشانی سامسونگ در بخش دوربین وضعیت بهتری دارد به خصوص که از لنز تله فوتو هم استفاده می‌کند و به شما اجازه می‌دهد که تصاویری با زوم ۳۰ برابر به ثبت برسانید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-nova-8-%d8%a8%d8%a7-s20-fe-4g/
ads
ads