داغ ترین ها :

مقایسه Poco F3 و گلکسی A52

اگر قصد خرید یک میانرده خوب را داشته باشید به احتمال زیاد متوجه شده‌اید که تنوع در بازار گوشی‌های هوشمند بسیار زیادی است و گوشی‌های زیادی با یکدیگر در رقابت هستند. دو گوشی در بازه‌ی قیمتی میانرده‌ مرغوب که رقابت نزدیکی با هم دارند گلکسی A52 و پوکو F3 هستند که در این مطلب قصد داریم به مقایسه‌ی کامل آن‌ها با هم بپردازیم تا محصول با ارزش خرید بالاتر مشخص شود و شما بهتر بتوانید برای خرید تصمیم گیری کنید. برای مشاهده موارد مشابه در این بازه قیمتی می توانید قیمت روز گوشی را در فروشگاه آنلاین تخصصی موبایل تکنولایف بررسی کنید.

طراحی و کیفیت ساخت

با نگاه کردن به این دو گوشی در گام اول متوجه متفاوت بودن آن‌ها از هم خواهیم شد و به محض این که آن‌ها را در دست بگیریم بیشتر هم متوجه تفاوت کیفیت ساخت این دو میانرده می‌شویم.عکس گوشی پوکو F3

گلکسی A52 قاب پشتی پلاستیکی با طراحی کاملا مات دارد و به همین دلیل نیز کثیفی را بسیار کمتر نشان می‌دهد و اثر انگشت کمتری نیز جذب می‌کند. در طرف دیگر قاب پشتی پوکو اف 3 شیشه‌ای بوده و طراحی براقی نیز برای آن در نظر گرفته شده است تا در هنگام تابش نور به صورت کامل این نور را بازتاب دهد و پخش کند.

فریم دوربین‌های پوکو اف 3 به صورت دو تکه طراحی شده که بخش سمت راست در هر رنگ دقیقا متناسب با همان رنگ طراحی شده و بخش سمت چپ که دوربین‌ها درون آن قرار گرفته‌اند همواره مشکی رنگ است.Galaxy A52 vs Poco F3

گلکسی A52 اما از طراحی جدید گوشی‌های سامسونگ استفاده می‌کند و این یعنی حالا فضای میانی بین لنزهای دوربین دقیقا به صورت هم رنگ با قاب پشتی درآمده تا حس یکپارچگی بیشتری به قاب پشتی ببخشد و طراحی چشم نوازتری داشته باشد.

به روی قاب پشتی دو گوشی دیگر خبری از نکته‌ی خاصی نیست و تنها هر دو گوشی از لوگوهای سازنده در پایین قاب پشتی میزبانی می‌کنند. لبه‌های قاب پشتی در محلی که به فریم کناری متصل می‌شود در گوشی پوکو اف 3 کمی انحنا دارد در صورتی که طراحی A52 تخت‌تر بوده و نگه داشتن گوشی در دست را کمی سخت‌تر می‌کند.قاب پشتی پوکو f3

تا صحبت از ارگونومی دو گوشی هست بهتر است به سراغ وزن و ضخامت آن‌ها برویم و این دو گوشی رقیب را از این جهت نیز با یکدیگر مقایسه کنیم. گلکسی A52 ۱۸۹ گرم وزن دارد و وزن پوکو اف 3 ۱۹۶ گرم است. از طرف دیگر نماینده سامسونگ ۸.۴ میلی متر ضخامت داشته اما ضخامت نماینده‌ی پوکو تنها ۷.۸ میلی متر است.

در نهایت با توجه به لبه‌های منحنی‌تر پوکو اف 3 و ضخامت کمتر این گوشی هنگام در دست گرفتن احساس امنیت بیشتری خواهید داشت و گوشی بهتر در کف دست شما جای می‌گیرد.

جالب است که برعکس قاب پشتی فریم پلاستیکی پوکو اف 3 طراحی ماتی دارد و برای فریم پلاستیکی گلکسی A52 طراحی براقی در نظر گرفته شده است. پوکو اف 3 در سمت راست از دکمه‌های پاور و ولوم، در بالا از میکروفون دوم و اسپیکر دوم و در پایین از درگاه Type C، اسپیکر اصلی، میکروفون اصلی و خشاب سیم کارت پشتیبانی می‌کند.عکس گوشی A52 سامسونگ

در طرف دیگر گلسی A52 در سمت راست دکمه‌های ولوم و پاور را دارد و در بالا تنها از خشاب سیم کارت و میکروفون دوم میزبانی می‌کند. در لبه‌ی پایینی نیز اسپیکر، میکروفون اصلی، جک ۳.۵ میلی متری صدا و درگاه Type C به چشم می‌خورد.

قاب جلویی چه وضعیتی دارد؟ هر دو گوشی از دوربین سلفی درون پانچ هول استفاده می‌کنند و اسپیکر مکالمه نیز چسبده به لبه‌ی بالایی دیده می‌شود. جالب است که نسبت نمایشگر به بدنه در A52 حدود ۸۴ درصد و برای پوکو اف 3 حدود ۸۶ درصد است و این یعنی نماینده پوکو حاشیه‌های کمتری نسبت به رقیب دارد و در هنگام مشاهده‌ی محتوا حس بهتری را انتقال می‌دهد.مقایسه گوشی پوکو f3 با گلکسی A52

سامسونگ امسال در اقدامی بسیار دوست داشتنی برای A52 گواهی IP67 در نظر گرفته است و این یعنی این کهکشانی می‌تواند در عمق ۱ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورد. گوشی رقیب تنها گواهی IP53 دارد و یعنی تنها می‌تواند در برابر پاشش قطرات آب مقاومت کند.

برای مراقبت از نمایشگر هر دو گوشی گوریلاگلس ۵ در در نظر گرفته شده است. گلکسی A52 در چهار رنگ بنفش، سفید، مشکی و آبی روانه‌ی بازار شده و پوکو برای اف 3 تنها سه رنگ مشکی، سفید و آبی را در نظر گرفته است.

در نهایت باید بگوییم در بخش طراحی انتخاب گوشی زیباتر را برعهده‌ی شما می‌گذاریم چون این موضوع امری کاملا سلیقه‌ای است و نمی‌توان خیلی با قطعیت در مورد آن صحبت کرد. گوشی پوکو اف 3 خوش دست‌تر است و ضخامت کمتری دارد و در ساخت آن نیز از شیشه به جای پلاستیک استفاده شده که متریال به مراتب باکیفیت‌تری است.دوربین گوشی poco f3

در طرف دیگر گلکسی A52 از گواهی IP67 پشتیبانی می‌کند و طراحی مات برای قاب پشتی آن در نظر گرفته شده که کمتر کثیفی را نشان می‌دهد. در نهایت شما باید به نسبت اولویت‌های خود گوشی برتر در این بخش را برای خود انتخاب کنید.

 

خرید Poco F3

 

صفحه نمایش

پوکو اف 3 از یک پنل امولد با رزولوشن FHD+ و اندازه‌ی ۶.۶۷ اینچی استفاده می‌کند و در نتیجه تراکم ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌کند. این صفحه نمایش نسبت ۲۰ به ۹ دارد و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند.

در طرف دیگر گلکسی A52 از یک نمایشگر ۶.۵ اینچی امولد با رزولوشن FHD+ و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی استفاده می‌کند. این پنل تراکم ۴۰۷ پیکسل بر هر اینچ را ارائه کرده و از نسبت ۲۰ به ۹ بهره می‌برد.کیفیت صفحه نمایش A52 سامسونگ

از نظر کیفیت صفحه نمایش هر دو گوشی دقیقا در یک سطح قرار می‌گیرد و اصلا نمی‌توان یکی را برتر از دیگری دانست. هر دو پنل رنگ‌های را بسیار جذاب و زنده به نمایش درمی‌آورند و رنگ مشکی نیز عمقی بینهایت دارد.

تفاوت این دو نمایشگر بیشتر به بخش نرخ نوسازی برمی‌گردد که نماینده کره‌ای‌ها از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی استفاده کرده در حالی که نماینده چینی‌ها از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کند.

همین موضوع باعث می‌شود هنگام کار با صفحه نمایش پوکو اف 3 حس بسیار سریع‌تر و روان‌تری داشته باشید و همچنین حاشیه‌های کمتر اطراف صفحه نمایش در این گوشی نیز احساس بهتری حین مشاهده‌ی محتوا به شما منتقل می‌کند.صفحه نمایش پوکو f3

به علاوه پنل پوکو اف 3 از HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند ولی برای کهکشانی رقیب این قابلیت در نظر گرفته نشده است. در زمینه روشنایی در حالت دستی نمایشگر پوکو اف 3 می‌تواند روشنایی بیشتری تولید کند اما زمانی که روشنایی خودکار فعال شود و زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرید نمایشگر گلکسی A52 کمی روشن‌تر از رقیب خود می‌شود.

به طور کلی اما روشنایی نمایشگر هر دو گوشی به حدی است که زیر نور مستقیم خورشید با هیچ مشکلی مواجه نشوید و به خوبی بتوانید محتوای مختلف را مشاهده کنید.مقایسه A52 با پوکو f3

در نهایت برای جمع بندی این بخش می‌توان عنوان کرد که هر دو گوشی صفحه‌ نمایش‌های بسیار باکیفیت و خوبی دارند و شما زیر نور مستقیم خورشید نیز می‌توانید محتوایی خوب را مشاهده کنید. اما در نهایت پوکو اف 3 به دلیل نرخ نوسازی بالاتر برنده این بخش خواهد بود.

 

مقایسه های پیشنهادی:

مقایسه گوشی A52 5G  با A52s 5G

 

اسپیکر

هر دو گوشی توانایی تولید صدای استریو را دارا هستند. این اتفاق در پوکو اف 3 به کمک اسپیکرهای دوگانه انجام می‌شود در حالی که در گلکسی A52 اسپیکر مکالمه در نقش اسپیکر دوم برای تولید صدای استریو ظاهر می‌شود.

همان طور که احتمالا می‌توانید حدس بزنید اسپیکرهای پوکو اف 3 برنده قطعی این بخش خواهند بود؛ چرا که صدای بلندتر، فراگیرتر، واضح‌تر و باکیفیت‌تر تولید می‌کنند و بیس بهتری نیز از آن‌ها دریافت می‌کنید.

دوگانه بودن این اسپیکرها کار را برای A52 دشوار کرده است و اگر بخش اسپیکر برای شما مهم است قطعا باید به سراغ نماینده پوکو بروید.

نرم افزار و رابط کاربری

رابط کاربری بخشی است که شما طبق سلیقه باید گوشی مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما به طور کلی باید بدانید که رابط کاربری گوشی‌های شیائومی در حال حاضر یکی از بهترین‌های موجود در بین گوشی‌های هوشند است و امکانات و قابلیت‌های متعددی دارد.

این قابلیت‌ها حتی گاهی از رابط کاربری محبوب سامسونگ هم بیشتر می‌شوند و به شما اجازه می‌دهند تا بیشترین تعامل را با گوشی شیائومی خود برقرار کنید. به طور کلی Miui قابلیت شخصی سازی بسیار زیادی هم دارد و شما می‌توانید ظاهر تمام بخش‌ها را به طور کامل تغییر دهید. یعنی شما قادر هستید آیکون‌ها را عوض کنید و حتی شکل و شمایل لاک اسکرین را با نصب تم تغییر دهید.مقایسه گلکسی A52 با poco f3

در طرف دیگر رابط کاربری سامسونگ یعنی One Ui نیز حالا به بلوغ رسیده و می‌تواند عملکرد خوب و پایداری را به شما ارائه دهد. به علاوه این رابط کاربری نیز ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار خوبی دارد و همین موضوع باعث می‌شود انتخاب بین این دو رابط کاربری را به سلیقه‌ی شخصی شما واگذار کنیم.

اما لازم است یادآور شویم که هر دو دستگاه از جدیدترین نرم افزار موجود برای برند خود استفاده می‌کنند و قطعا به روزرسانی بعدی رابط کاربری بر مبنای اندروید ۱۲ نیز برای آن‌ها در دسترس قرار خواهد گرفت.

 

با کمی بودجه بیشتر می‌توانید بین دو گزینه زیر انتخاب کنید:

مقایسه a52s با a72

نقد و بررسی گوشی پوکو f3

عملکرد سخت افزاری و ارتباطات

به بخش سخت افزاری این مقایسه می‌رسیم، جایی که نتایج جالبی در انتظار این بررسی خواهد بود و در این قسمت بهتر متوجه ارزش خرید بینهایت زیاد پوکو اف 3 خواهید شد.

گلکسی A52 از تراشه اسنپدراگون 720G استفاده می‌کند. این تراشه معماری ۸ هسته‌ای داشته و از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Kyro 465 Gold با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و شش هسته Kyro 465 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 618 میزبانی می‌کند.

این تراشه را ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند تا مجموعه سخت افزاری گلکسی A52 تکمیل شود.

قدرت سخت افزاری این گوشی برای انجام کارهای روزمره سامل وبگردی و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی بسیار خوب بوده و عملکرد روانی را از این کهکشانی شاهد خواهید بود. در اجرای بازی‌ها هم می‌توانید به روی این تراشه حساب باز کنید البته با تنظیمات متوسط و نه تنظیمات گرافیکی بالا.

اما وضعیت پوکو اف 3 به چه صورت است؟ این گوشی از تراشه اسنپدراگون 870 قدرت می‌گیرد. این تراشه ۷ نانومتری از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Kyro 585 با فرکانس 3.2 گیگاهرتز، سه هسته Kyro 585 با فرکانس 2.42 گیگاهرتز و چهار هسته Kyro 585 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 650 میزبانی می‌کند.گوشی گیمینگ پوکو F3

این تراشه را ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند تا مجموعه سخت افزاری تکمیل شود. قدرت سخت افزاری این گوشی بی نظیر است و این تراشه کمی بهتر از اسنپدراگون 865 که پرچمدار سال قبل کوالکام است عمل می‌کند.

این تراشه به راحتی می‌تواند از پس انجام همه‌ی کارها بربیاید و شما می‌توانید همه‌ی بازی‌های سنگین موجود را در حالت حداکثری به صورت بسیار روان به روی این گوشی اجرا کنید. با خرید پوکو اف 3 تا چند سال می‌توانید از بخش سخت افزاری گوشی آسوده خاطر باشید و این گوشی قدرتی در حد و اندازه‌ی پرچمداران دارد و از این نظر خود را از دنیای میانرده‌ها جدا کرده است.

پوکو اف 3 به راحتی هر چه تمام کهشکانی سامسونگ را در این بخش شکست می‌دهد و به نوعی می‌توان گفت قدرتی تقریبا دو برابری دارد و شما به راحتی می‌توانید به روی آن شبیه به یک پرچمدار تمام عیار حساب باز کنید و برنده حتمی این قسمت نیز پوکو اف 3 خواهد بود.

اگر قدرت سخت افزاری برای شما اولویت دارد و مهم است لحظه‌ای در انتخاب نماینده پوکو شک نکنید. جالب است که به علاوه‌ی این قدرت سخت افزاری بیشتر پوکو اف 3 از 5G نیز پشتیبانی می‌کند در صورتی که این نسخه از A52 تنها به فناوری 4G مجهز شده و این هم دلیل محکم دیگری بر برتری پوکو اف 3 است.

 

اگر از کاربران نسخه وب واتس اپ هستید، مقاله زیر را از دست ندهید:

ترفندهای واتساپ وب

 

باتری و امنیت

پوکو اف 3 از یک باتری با ظرفیت ۴۵۲۰ میلی آمپر ساعت استفاده می‌کند و برای گوشی رقیب نیز یک باتری مشابه ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده است. جالب است که پوکو اف 3 با وجود سخت افزار بسیار قوی‌تر و همچنین نرخ نوسازی بالاتر صفحه نمایش در زمینه شارژ دهی بهتر از رقیب عمل می‌کند.

هر دو گوشی به خوبی می‌توانند یک روز کامل شارژ دهی کنند و از این نظر قطعا با هیچ مشکلی مواجه نخوهید شد. اما بهتر بودن پوکو اف 3 از این جهت است که اگر استفاده معمولی از آن داشته باشید می‌توانید تا ۱.۵ روز نیز بدون نیاز به شارژر از آن استفاده کنید.

برای گلکسی A52 فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی و برای پوکو اف 3 فناوری شارژ سریع ۳۳ واتی در نظر گرفته شده است. البته در اقدامی عجیب سامسونگ درون جعبه A52 تنها آداپتور ۱۵ واتی قرار داده و برای استفاده از حداکثر سرعت شارژ باید آداپتور ۲۵ واتی را به صورت جداگانه خریداری کنید.

با استفاده از آداپتور داخل جعبه هر دو گوشی شارژ کامل گلکسی A52 حدود ۲ ساعت زمان نیاز دارد و این در حالی است که برای شارژ شدن کامل پوکو اف 3 تنها به ۵۶ دقیقه زمان نیاز است که برتری قابل توجه چینی‌ها را نشان می‌دهد.

پس اگر بخش باتری نیز برای شما اهمیت دارد پیشنهاد می‌کنیم به فکر خرید پوکو اف 3 باشید.

در بخش امنیت دو روش کلی حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره وجود دارد. حسگر اثر انگشت پوکو اف 3 به صورت یکپارچه با دکمه‌ی پاور درآمده و حسگر A52 زیر نمایشگر جای گرفته است.

از نظر سرعت و دقت حسگر اثر انگشت پوکو اف 3 عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد اما از نظر بهتر بودن محل قرارگیری حسگر اثر انگشت گلکسی A52 وضعیت بهتری دارد.

 

قیمت گوشی A52 با حافظه 128 و رم 8

 

دوربین

در بخش دوربین سامسونگ برای A52 از چهار دوربین استفاده کرده است، در صورتی که پوکو اف 3 تنها از سه دوربین استفاده می‌کند. در ادامه‌ی این بخش به مشخصات و کیفیت هر دوربین به صورت جداگانه خواهیم پرداخت تا محصول برتر مشخص شود.

دوربین اصلی

دوربین اصلی پوکو اف 3 از یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با اندازه 1/2.0 اینچ و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی استفاده می‌کند. این سنسور Sony IMX 582 در پس یک لنز ۲۵ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند. این دوربین به دلیل برخورداری از قابلیت Quad-Bayer به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.دوربین گوشی پوکو F3

سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی A52 به سراغ سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مدل IMX682 Exmor RS  ساخت شرکت سونی رفته است. این سنسور اندازه‌‌ی 1/1.7 اینچی دارد و اندازه‌ی پیکسل آن هم 0.8 میکرونی است. این سنسور در پس لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند.

کیفیت تصاویر ثبت شده با هر دو گوشی برای بازه‌ی قیمتی میانرده کاملا خوب و مناسب ارزیابی می‌شود اما اگر بخواهیم به صورت ریزتر این تصاویر را بررسی کنیم باید بگوییم که دوربین اصلی A52 رنج دینامیکی وسیع‌تری را به ثبت می‌رساند و جزئیات هم مقداری بهتر از گوشی رقیب هستند.

همچنین به غیر از این نکات ریز برخورداری A52 از لرزشگیر اپتیکال تصویر باعث می‌شود لرزش دست شما هنگام ثبت عکس کمتر به روی کیفیت نهایی تأثیرگذار باشد و همین موضوع کیفیت عکس‌های گرفته شده را افزایش دهد. این قابلیت در دوربین پوکو اف 3 وجود ندارد.

در نهایت دوربین‌های اصلی هر دو دستگاه خوب هستند اما در مقام مقایسه گلکسی A52 مقداری بهتر عمل می‌کند و برنده‌ی این بخش خواهد بود.

 

خرید گوشی A52 با حافظه داخلی 128 و رم 6

 

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض پوکو F3 سنسوری ۸ مگاپیکسلی Sony IMX355 دارد که در پس لنزی ۱۵ میلی متری با دیافراگم f/2.2 و فوکوس ثابت قرار گرفته و توانایی ثبت تصاویری ۱۱۹ درجه‌ای را دارد.

دوربین فوق عریض گلکسی A52 از سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این سنسور اندازه پیکسل 1/1.2 میکرونی داشته و در پس یک لنز با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. این دوربین توانایی ثبت تصاویری با زاویه‌ی ۱۲۳ درجه‌ای را داراست.دوربین گوشی A52

کیفیت عکس‌های فوق عریض گلکسی A52 قطعا بهتر از رقیب خود است؛ چرا که نویز کمتری دارد و نرمی کمتری در این تصاویر دیده می‌شود. همچنین عکس‌های فوق عریض A52 رنج دینامیکی بهتر و حتی جزئیات بیشتری نیز دارند و به همین دلیل هم کهکشانی سامسونگ از دوربین فوق عریض بهتری برخوردار است.

دوربین سلفی

دوربین سلفی پوکو اف 3 سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی و دوربین سلفی گلکسی A52 سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی دارد. هر دو دوربین از قابلیت Quad bayer استفاده می‌کنند و این یعنی به صورت پیش فرض عکس‌هایی به ترتیب ۵ و ۸ مگاپیکسلی را شاهد خواهیم بود.

کیفیت عکس‌های سلفی هر دو گوشی بسیار خوب بوده و قطعا رضایت شما را جلب خواهد کرد. هر دو دوربین عکس‌هایی با جزئیات زیاد و رنج دینامیکی مناسب به ثبت می‌رسانند و نویز نیز تا حد خوبی کنترل می‌شود. در کل نمی‌توان در بخش دوربین سلفی برنده‌ای در نظر گرفت.

دوربین ماکرو

هر دو گوشی دوربین‌های ماکرو با سنسور ۵ مگاپیکسلی دارند اما تفاوت اینجاست که ماکرو پوکو اف 3 از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند و این یعنی بسیار راحت‌تر می‌توانید عکسی با فوکوس صحیح به ثبت برسانید.

کیفیت عکس‌های ماکرو هر دو گوشی خوب است اما قطعا برنده این بخش پوکو اف 3 خواهد بود؛ زیرا هم بسیار بهتر و راحت‌تر به روی سوژه‌ها فوکوس می‌کند و هم این که کیفیت نهایی عکس‌ها بهتر هستند.

پرتره

گلکسی A52 سنسور تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی دارد و گوشی رقیب تنها از حالت نرم افزاری برای جدا کردن سوژه از پس‌زمینه استفاده می‌کند. پرتره‌های هر دو گوشی خوب است ولی گاهی پیش می‌آید که هر دو در تشخیص سوژه از پس‌زمینه دچار مشکل شوند.

در نهایت پرتره‌ها جزئیات خوبی دارند و پس‌زمینه نیز به اندازه‌ی کافی مات می‌شود. در این بخش نیز با وجود این که سامسونگ سنسوری مخصوص برای A52 در نظر گرفته است اما باز هم چندان دقت پرتره‌های این گوشی بیشتر نیست.

 

جمع بندی

این دو گوشی تقریبا هم قیمت هستند و شما با یک بودجه مشخص می‌توانید یکی از آن‌ها را خریداری کنید. پوکو اف 3 تقریبا در همه‌ی بخش‌ها به جز دوربین اصلی نسبت به رقیب خود بهتر عمل می‌کند.

پوکو اف 3 قدرت سخت افزاری بسیار بیشتری نسبت به A52 دارد و از فناوری 5G نیز پشتیبانی می‌کند. به علاوه این محصول نمایشگر ۱۲۰ هرتزی نیز دارد و در بخش باتری و اسپیکر هم برنده است.

تنها برتری A52 کیفیت بهتر عکس‌های دوربین اصلی و فوق عریض است و به طور کلی پوکو اف 3 ارزش خرید بسیار بیشتری نسبت به رقیب دارد. اما تصمیم نهایی بعد از مقایسه گوشی مانند همیشه با خود شماست.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

6 نظر

  1. علی جون

    یه ایراد وجود داره اونم اینه که a52 کاملا ضد آب هست اما پوکو فقط در برابر پاشش آب مقاومه👌

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به علی جون

      سلام وقت بخیر بله درسته ولی کمتر کسی عمدی گوشی رو در معرض آب قرار میده پیروز باشید
  2. Surush

    چرا از عمر بد و خراب شدن پوکو و کند شدن طولانی مدت و سوختن برد گوشی موقع آپدیت و رابط کاربری بد پوکو چیزی نمیگی؟

    سرعت کهکشانی ها رو دست کم نگیر تو گیم اونم بعد ۱ تا ۲ سال.فقط تا ۴ سال آپدیت نرم افزاری میگیره

  3. مهدی

    من الان سومین گوشی شیاومی دستمه که دیگه می‌خوام عوضش کنم. از شیا کاملا راضی هستم. گوشی هاش خیلی خوبن اما نوشته شما به نفع شیاومی جهت دار بود. لطفاً اصل بی طرفی در نوشته هاتون رو رعایت کنید. فکر نمی کنم از این به بعد سایت تکنولایف رو منبعی برای مطالعه قرار بدم.
    موفق باشید.

    1. امیر

      پاسخ به مهدی

      دوست عزیز همه چیزش درست بود و مشکلی هم نداشت و کاملا هم بی طرف بود
  4. ریحانه

    کاملا درست بود. عالی..

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-poco-f3-%d9%88-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-a52/
ads
ads