داغ ترین ها :
مقایسه گوشی Redmi 10 با Realme 8؛ جنگی تمام چینی!

مقایسه گوشی Redmi 10 با Realme 8؛ جنگی تمام چینی!

گوشی‌های برند ریلمی در ایران کمتر شناخته شده هستند و همین باعث می‌شود که فروشندگان نیز کمتر محصولات این برند خوب چینی را موجود کنند. گوشی‌های ریلمی کیفیت ساخت خوب و امکانات مناسبی دارند و در نهایت قیمت رضایت بخشی هم برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. در این مطلب مقایسه گوشی قصد داریم به سراغ دو گوشی Redmi 10 با Realme 8 شیائومی برویم و این دو محصول را به طور کامل با یکدیگر مقایسه کنیم تا گوشی با ارزش خرید بالاتر مشخص شود. پس حتما در ادامه همراه تکنولایف باشید.

 

برای خرید گوشی های شیائومی و مشاهده قیمت انواع گوشی ریلمی می توانید به سایت فروشگاه تخصصی موبایل تکنولایف مراجعه کنید.

 

مقایسه Redmi 10 با Realme 8 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

در این بخش اول از طراحی ریلمی ۸ شروع می‌کنیم، گوشی که طراحی متفاوتی نسبت به دیگر گوشی‌های موجود در بازار دارد و در نگاه اول قطعا توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

قاب پشتی این گوشی که از جنس پلاستیک است به صورت دو تکه طراحی شده و بخش سمت راست طراحی کاملا براق دارد و در نور هم جلوه‌ها و رنگ‌ها متفاوتی به خود می‌گیرد. این بخش براق از نوشته‌ی «Dare to Leap» به معنای «جرأت برای پریدن» میزبانی می‌کند.عکس گوشی ریلمی 8

بخش سمت چپ قاب پشتی طراحی کاملا مات دارد و لوگوی ریلمی و فریم مستطیل شکل دوربین‌ها را شامل می‌شود. خود لنز‌ها درون یک بخش مشکی مربعی با چیدمان ۲ در ۲ قرار گرفته‌اند و بخش زیرین که به رنگ قاب پشتی هم درآمده از فلش و نوشته‌های دوربین میزبانی می‌کند.

در طرف دیگر ردمی 10 یک طراحی ساده ولی در عین حال جذاب دارد. قاب پشتی این محصول نیز پلاستیکی است و خوشبختانه طراحی مات برای آن در نظر گرفته شده است. این قاب لوگوی ردمی و فریم دوربین‌های این گوشی را شامل می‌شود که به صورت چند تکه طراحی شده و کمی زیبایی قاب پشتی را تحت تأثیر قرار داده است.عکس گوشی ردمی 10

ردمی 10 شیائومی ۱۸۱ گرم وزن و ۸.۹ میلی متر ضخامت دارد و این اعداد برای ریلمی 8 به ترتیب ۱۷۷ گرم و ۸ میلی متر هستند. زمانی که این وزن و ضخامت نماینده‌ی ریلمی را در کنار لبه‌های خمیده‌تر قاب پشتی قرار دهیم متوجه خواهیم شد که از نظر ارگونومی قطعا ریلمی 8 برنده این بخش خواهد بود.مقایسه گوشی ریلمی 8 با ردمی 10 شیائومی

فریم هر دو رقیب از جنس پلاستیک بوده و طراحی مات دارد. این فریم در ریلمی 8 و ردمی 10 در سمت راست میزبان کلید‌های ولوم و پاور است و در سمت چپ هر دو گوشی خشاب سیم کارت دیده می‌شود. در بالای ریلمی 8 تنها میکروفون دوم قرار گرفته در حالی که ردمی 10 اسپیکر دوم، میکروفون دوم و اینفرارد را شامل می‌شود. در نهایت به روی فریم پایینی هر دو گوشی اسپیکر اصلی، میکروفون اصلی، جک ۳.۵ میلی متری صدا و درگاه Type C به چشم می‌آید.

بخش جلویی هر دو گوشی به نمایشگر با نسبت حدود ۸۳ درصد اختصاص یافته و پانچ هول ردمی 10 در میانه‌ی بالایی و پانچ هول ریلمی 8 در بالا سمت چپ به چشم می‌خورد. ردمی 10 سه رنگ خاکستری، سفید و آبی دریایی دارد و در طرف دیگر ریلمی 8 در دو رنگ مشکی و خاکستری ساخته شده است.مقایسه redmi 10 با realme 8

برنده‌ی این بخش بیشتر به سلیقه‌ی شما بازمی‌گردد اما نکته‌ی کاملا مشهود این است که ریلمی 8 از نظر ارگونومی نسبت به رقیب خود برتری دارد اما هر دو گوشی به خوبی در دست قرار می‌گیرند.

 

خرید گوشی ریلمی 8 با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

مقایسه Redmi 10 با Realme 8 از نظر صفحه نمایش

ریلمی برای نماینده خود به سراغ نمایشگری ۶.۴ اینچی از نوع سوپر امولد رفته و رزولوشن FHD+ و در نتیجه تراکم پیکسلی ۴۱۱ را برای محصول خود مناسب دیده است. این صفحه نمایش نرخ نوسازی معمول و ۶۰ هرتزی دارد و از نسبت ۲۰ به ۹ استفاده می‌کند.

از طرف دیگر گوشی رقیب یعنی ردمی 10 از یک پنل ۶.۵ اینچی از نوع همین IPS LCD استفاده می‌کند که رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی ۴۰۵ از دیگر مشخصات آن هستند. این محصول خوشبختانه از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز پشتیبانی کرده و نسبت ۲۰ به ۹ برای آن در نظر گرفته شده است.مقایسه ردمی 10 شیائومی با رلمی 8

از نظر کیفیت صفحه نمایش ریلمی 8 برتر خواهد بود؛ چرا که پنل امولد محتوا را به صورت جذاب‌تری به نمایش درمی‌آورد و همچنین رنگ مشکی نیز عمقی بینهایت خواهد داشت. به علاوه شما در این پنل از قابلیت AOD نیز بهره مند می‌شوید.مقایسه صفحه نمایش ریلمی 8 با ردمی 10 شیائومی

در طرف دیگر نمایشگر ردمی 10 نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی دارد که باعث می‌شود محتوا به شکل روان‌تری به نمایش دربیاید و شما حس بهتر و سریع‌تری هنگام جابجایی بین منوها و برنامه‌ها داشته باشید.

به شخصه البته نمایشگر امولد ۶۰ هرتز را به نمایشگر IPS ۹۰ هرتز ترجیح می‌دهم و به همین دلیل هم نمایشگر ریلمی 8 را در این بین برتر می‌دانم. از نظر روشنایی ریلمی 8 در حالت دستی می‌تواند حدود ۴۶۰ نیت نور ساطع کند و این عدد برای ردمی 10 حدود ۴۰۰ نیت است.ریلمی 8 بهتر است یا ردمی 10

در حالت خودکار نیز این حداکثر روشنایی برای ریلمی 8 به حدود ۶۶۰ نیت می‌رسد در حالی که ردمی 10 تنها ۴۸۰ نیت می‌تواند نور ساطع کند. به این ترتیب قطعا ریلمی 8 نمایشگر روشن‌تری خواهد داشت و زیر نور مستقیم خورشید عملکرد بسیار بهتری خواهد داشت.

در نهایت اگر نرخ نوسازی نمایشگر برای شما اولویت دارد و می‌خواهید که محتوایی روان‌تر از حد معمول مشاهده کنید ردمی 10 می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد اما اگر به دنبال نمایشگر باکیفیت‌تر هستید باید به سراغ ریلمی 8 بروید. در کل اما هر دو نمایشگر وضعیت خوب و رضایت بخشی دارند.

 

 

مقایسه Redmi 10 با Realme 8 از نظر اسپیکر

ردمی 10 اسپیکرهای دوگانه دارد و طبیعتا می‌تواند صدای استریو تولید کند ولی در ریلمی 8 خبری از صدای استریو نیست. به این ترتیب طبق انتظار ردمی 10 صدای بلندتر و فراگیرتری دارد و به راحتی برنده‌ی بخش اسپیکر خواهد بود.

مقایسه Redmi 10 با Realme 8 از نظر نرم افزار و رابط کاربری

ردمی 10 به صورت پیش فرض از Miui 12.5 بر پایه‌ی اندروید ۱۱ استفاده می‌کند و ریلمی 8 نیز Realme Ui 2.0‌ بر مبنای اندروید ۱۱ دارد. در واقع هر دو از جدیدترین نسخه‌ی نرم افزارهای برند خود بهره می‌برند.

رابط کاربری اختصاصی گوشی‌های ریلمی شباهت‌های زیادی با Miui گوشی‌های شیائومی دارد. برای این رابط کاربری امکانات بسیار زیادی نیز در نظر گرفته شده و شما می‌توانید آن را مطابق با سلیقه خود شخصی سازی کنید.مقایسه Redmi 10 با Realme 8 از نظر نرم افزار و رابط کاربری

شما می‌توانید شکل آیکون‌ها را تغییر دهید و یا اندازه‌ی آن‌ها را کوچک یا بزرگک کنید. ویژگی‌های مرسومی مثل AOD و دارک مود و … نیز برای این رابط کاربری در نظر گرفته شده و کار کردن با آن بسیار ساده است.

انتخاب بین این دو گوشی در بخش نرم افزاری را بر عهده شما و سلیقه شخصیتان می‌گذاریم.

مقایسه Redmi 10 با Realme 8 از نظر عملکرد سخت افزاری

هر دو محصول در این بخش از چیپست‌های شرکت مدیاتک استفاده می‌کنند و این باعث می‌شود تا ساده‌تر بتوانیم توان پردازشی و گرافیکی آن‌ها و همچنین پایداری این دو دستگاه را با هم مقایسه کنیم.

ردمی 10 از تراشه ۱۲ نانومتری هیلو G88 استفاده می‌کند. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Cortex-A75 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز دارد و از پردازنده گرافیکی Mali-G52 میزبانی می‌کند.

از طرف دیگر برای ریلمی 8 تراشه‌ هیلو G95 در نظر گرفته شده است. این چیپست معماری ۱۲ نانومتری داشته و از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.05 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G76 میزبانی می‌کند.

ردمی 10 قدرت سخت افزاری مناسبی دارد و شما می‌توانید به روی عملکرد آن برای انجام کارهای روزمره و حتی اجرای بازی‌های سنگین با گرافیک پایین حساب باز کنید. در طرف دیگر قدرت سخت افزاری ریلمی 8 بهتر از رقیب است.

این گوشی نه تنها عملکرد بسیار سریع و خوبی در کابری روزانه دارد بلکه می‌تواند بازی‌های سنگین و گرافیکی جدید را نیز به خوبی و روان اجرا کند. قدرت سخت افزاری ریلمی 8 در برخی زمینه‌ها بسیار بیشتر از رقیب خود است و این نشان می‌دهد که به باید ریلمی 8 را برنده این بخش بدانیم.

هر دو گوشی نسخه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی حافظه داخلی دارند و ۴ و ۶ گیگابایت حافظه رم دارند و برای ریلمی 8 نسخه حافظه رم ۸ گیگابایتی نیز در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند که هر دو از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کنند.

پس اگر سخت افزار برای شما بخش مهمی است و بین این دو گوشی می‌خواهید یکی را انتخاب کنید قطعا به سراغ ریلمی 8 بروید. البته که ردمی 10 نیز می‌تواند از نظر سخت افزاری مناسب باشد و شما در انجام کارهای مختلف همراهی کند.

 

خرید گوشی ردمی 10 با حافظه 128 و رم 4 گیگابایت

 

مقایسه Redmi 10 با Realme 8 از نظر باتری

هر دو گوشی از باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کنند و از آنجایی که معماری تراشه‌ها نیز یکسان است و اندازه‌ی نمایشگر تقریبا برابری هم داریم انتظار می‌رود شارژ دهی این دو رقیب نزدیک به هم باشد.

در عمل هم دقیقا همین اتفاق رخ می‌دهد و شارژ دهی بسیار شبیهی را شاهد هستیم. هر دو گوشی می‌توانند با استفاده معمول حدود ۱.۵ روز دوام بیاورند که عملکرد بسیار خوب و رضایت بخشی به حساب می‌آید.

ریلمی 8 از شارژ سریع ۳۰ واتی و ردمی 10 از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند. این فناوری باعث می‌شود نماینده شیائومی در مدت ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه و نماینده ریلمی در مدت ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه به شارژ کامل برسد که به این ترتیب ریلمی 8 برنده بخش سرعت شارژ خواهد بود. در نظر داشته باشید که مدت ۲ ساعت ردمی 10 نیز برای گوشی در این بازه‌ی قیمتی کاملا معقول و معمول است و نباید آن را کند در نظر بگیریم.

مقایسه Redmi 10 با Realme 8 از نظر دوربین

هر دو میانرده از دوربین‌های چهارگانه استفاده می‌کنند و در ادامه به طور مجزا به هر دوربین خواهیم پرداخت.

دوربین اصلی

مقایسه Redmi 10 با Realme 8 از نظر دوربین

ماژول دوربین Redmi 10

دوربین اصلی ردمی 10 سنسور ۵۰ مگاپیکسلی مدل Samsung S5KJN1 با اندازه‌ی 1/2.76 اینچ و اندازه پیکسل 0.64 میکرون داشته و در پشت یک لنز با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی کرده و به دلیل برخورداری از قابلیت Quad Bayer عکس‌های پیش فرض ۱۲.۵ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

دوربین اصلی ریلمی 8 سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مدل Omnivision OV64B با اندازه 1/1.73 اینچ و اندازه پیکسل 0.8 میکرون دارد و در پشت یک لنز ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی کرده و به دلیل برخورداری از قابلیت Quad Bayer تصاویر پیش فرض ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

در بخش دوربین اصلی ریلمی 8 گوشی برتر خواهد بود؛ زیرا عکس‌های این گوشی جزئیات بهتری دارند و رنج دینامیکی گستره‌تری نیز در تصاویر به چشم می‌آید. کنتراست و شارپنس عکس‌های این گوشی نیز مقداری بهتر است و در نهایت برعکس ردمی 10 که در نهایت 1080P می‌توانید فیلم براری کند ریلمی 8 قابلیت فیلم برداری 4K را داراست.

دوربین فوق عریض

مقایسه Redmi 10 با Realme 8 از نظر دوربین

ماژول دوربین Realme 8

دوربین فوق عریض ردمی 10 سنسور ۸ مگاپیکسلی Sony IMX355 دارد. این سنسور اندازه 1/2.8 اینچی و اندازه پیکسل 1.14 میکرونی داشته و در پس یک لنز با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. این دوربین می‌تواند تصاویری ۱۲۰ درجه‌ای به ثبت برساند.

دوربین فوق عریض ریلمی 8 نیز سنسور ۸ مگاپیکسلی دارد. البته سازنده این سنسور مشخص نیست. این سنسور با اندازه 1/4.0 اینچی و اندازه پیکسل 1.12 میکرونی در پس یک لنز ۱۶ میلی متری با دیافراگم f/2.3‌ قرار گرفته و توانایی ثبت تصاویری ۱۱۹ درجه‌ای را دارد.

برعکس دوربین اصلی عکس‌های فوق عریض ردمی 10 بهتر از رقیب هستند. این عکس‌ها جزئیات بهتری دارند و نویز کمتری در آن‌ها دیده می‌شود. عکس‌های فوق عریض ریلمی 8 اما کمی نرم و بدون جزئیات به ثبت می‌رسند و رنج دینامیکی نیز خیلی جالب نیست.

 

قیمت گوشی Redmi 10 شیائومی با حافظه 64 و رم 4 گیگابایت

 

دوربین سلفی

ریلمی 8 یک دوربین سلفی ۱۶مگاپیکسلی و ردمی 10 دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی دارد. عکس‌های سلفی هر دو محصول کیفیت خوبی در این بازه‌ی قیمتی دارند اما از نظر جزئیات و کنتراست دوربین سلفی ریلمی 8 و از نظر شارپنس و دقت رنگ دوربین ردمی 10 کمی بهتر از رقیب عمل می‌کند.

ماکرو

هر دو گوشی دوربین‌های ماکرو ۲ مگاپیکسلی دارند که با توجه به سنسور و قیمت گوشی‌ها عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند و در شرایط نوری مناسب می‌توان تصاویر ماکرو خوبی به ثبت رساند.

پرتره

هر دو گوشی با دوربین اصلی و به کمک دوربین تشخیص عمق میدان ۲ مگاپیکسلی تصاویر پرتره را به ثبت می‌رسانند. پرتره‌های ریلمی 8 برای این بازه‌ی قیمتی تحسین برانگیز هستند؛ چرا که برش سوژه از پس‌زمینه با دقت بسیار خوبی انجام شده و پس‌زمینه به اندازه‌ی کافی مات می‌شود.

ردمی 10 هم پرتره‌های قابل قبولی به ثبت می‌رساند اما اگر بخواهیم آن‌ها را با هم مقایسه کنیم ریلمی 8 به دلیل برش دقیق‌تر و کیفیت بهتر دوربین اصلی پرتره‌های باجزئیات بیشتر می‌گیرد و برنده این بخش خواهد بود.

 

با گزینه های سامسونگی در همین رنج قیمت آشنا شوید:

معرفی سه گوشی اقتصادی سامسونگ A22 ،A32 و A12

 

جمع بندی

ریلمی 8 گوشی بسیار خوبی است و ارزش خرید بالایی هم دارد. این محصول به یک نمایشگر امولد با میزان نور زیاد مجهز شده و قدرت سخت افزاری بسیار خوبی نیز برای یک گوشی در این بازه‌ی قیمتی دارد. دوربین‌های آن هم عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهند و در بخش باتری نیز ریلمی 8 گزینه‌ی بسیار مناسبی است.

از طرف دیگر ردمی 10 نیز نمایشگر مناسبی با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی دارد و می‌تواند به خوبی از پس کارهای روزمره و نسبتا سنگین بربیاید. در زمینه دوربین‌ها نیز این میانرده عملکرد منسبی دارد و شارژ دهی عالی را از آن شاهد هستیم و به این ترتیب این محصول از شیائومی نیز ارزش خرید مناسبی دارد.

اگر برای شما کیفیت نمایشگر و همچنین قدرت سخت افزاری گوشی مهم است بین این دو گوشی به سراغ ریلمی 8 بروید، اما اگر گوشی از برند شیائومی می‌خواهید که توانایی مناسبی داشته باشد و هزینه‌ی زیادی هم بابت آن نپردازید و در بخش دوربین فوق عریض عکس توامند باشد ردمی 10 می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما به حساب بیاید. به علاوه این گوشی باتری بسیار خوبی هم دارد و می‌توان این مورد را به نقاط قوت آن افزود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-redmi-10-%d8%a8%d8%a7-realme-8/
ads
ads