داغ ترین ها :
مقایسه گلکسی S20 با آیفون 11

مقایسه گلکسی S20 با آیفون 11

اگر قصد خرید پرچمدار داشته باشید و از طرفی هم نخواهید هزینه‌ی خیلی زیادی برای خرید آن صرف کنید، یکی از بهترین کارها این است که به سراغ پرچمداران سال قبل شرکت‌های مشهور مانند اپل، سامسونگ یا شیائومی بروید. این گوشی‌ها افت قیمت را تجربه کرده‌اند و ارزش خرید آن‌ها بیشتر شده است. به همین دلیل هم در ادامه قصد داریم به مقایسه دو گوشی مقایسه S20 با آیفون 11 بپردازیم تا مشخص شود کدام گوشی در انتهای سال ۲۰۲۱ ارزش خرید بیشتری دارد. پس همراه تکنولایف بمانید تا گوشی برتر این مقایسه را مشخص کنیم. قبل از شروع مقایسه مقایسه S20 با آیفون 11 بد نیست نگاهی داشته باشید به مشخصات سخت‌افزاری این دو گوشی هوشمند.

گوشی گلکسی S20 ایفون 11
تاریخ معرفی بهمن ۹۸ شهریور ۹۸
ابعاد ۱۵۱.۷ در ۶۹.۱ در ۷.۹ میلی‌متر ۱۵۰.۹ در ۷۵.۷ در ۸.۳ میلی‌متر
وزن ۱۶۳ گرم ۱۹۴ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۲ اینچ – سوپر امولد QHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز ۶.۱ اینچ – Liquid Retina IPS LCD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
سیستم‌عامل One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون) iOS 15 (اکنون)
تراشه اگزینوس 990 A13 Bionic
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی نمی‌کند
حافظه داخلی  ۱۲۸ گیگابایت ۶۴ و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت ۴ گیگابایت
دوربین پشت ۱۲ مگاپیکسل اصلی

۶۴ مگاپیکسل تله فوتو

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

۱۲ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

دوربین جلو ۱۰ مگاپیکسل ۱۲ مگاپیکسل
باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۳۱۱۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۲۵ وات ۱۸ وات
رنگ خاکستری، آبی، صورتی، سفید و قرمز سفید، مشکی، زرد، بنفش، سبز و قرمز

مقایسه گلکسی S20 با آیفون 11 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

پرچمداران نهایت تلاش شرکت‌های سازنده در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند هستند و به همین دلیل هم کاملا منطقی است که شاهد بهترین کیفیت ساخت و بهترین متریال ممکن برای این محصولات باشیم.

هر دو شرکت برای طراحی قاب پشتی از شیشه استفاده کرده‌اند تا این گوشی‌ها به هنگام در دست گرفتن کیفیت بیشتری داشته باشند و حس مطلوب‌تری را انتقال دهند. این قاب در ایفون 11 لوگوی اپل را در میانه دارد و فریم دوربین‌ها هم در بالا سمت چپ جای گرفته است.

 

آخرین قیمت امروز گوشی های موبایل را در کنار تخفیف های ویژه تکنولایف ببنید: قیمت گوشی

 

عکس گوشی S20 سامسونگ

به روی قاب پشتی S20 هم لوگوی سامسونگ در پایین و فریم مستطیلی شکل دوربین‌ها در بالا سمت چپ دیده می‌شود. هر دو گوشی قاب‌هایی با طراحی ساده و البته براق دارند که اثر انگشت زیادی را هم جذب می‌کند.

فریم اطراف دو گوشی از جنس آلومینیوم ساخته شده و در S20 طراحی براق و در ایفون 11 طراحی ماتی دارد. در سمت راست ایفون 11 دکمه پاور و خشاب سیم کارت دیده می‌شود و گلکسی S20 از دکمه‌های ولوم و پاور میزبانی می‌کند. کهکشانی سامسونگ در بالا میکروفون دوم و خشاب سیم کارت و کارت جانبی را دارد و ایفون 11 در سمت چپ دکمه‌های ولوم و سایلنت را شامل می‌شود.عکس گوشی آیفون 11

در بخش زیرین ایفون 11 اسپیکرها، میکروفون و درگاه لایتنینگ قرار گرفته و S20 درگاه Type C، اسپیکر و میکروفون اصلی را در خود جای داده است. برای دو پرچمدار گواهی IP68 به جهت مقاومت در برابر نفوذ آب در نظر گرفته شده که برای ایفون 11 به عمق ۲ متر برای ۳۰ دقیقه و برای گلکسی S20 به عمق ۱.۵ متر برای ۳۰ دقیقه است.

دو گوشی تا به این جای کار شبیه به هم عمل کرده‌اند اما در بخش قاب جلویی معادلات به هم می‌خورد. نمایشگر ایفون 11 تنها حدود ۷۹ درصد از فضای روبرویی قاب جلویی را در اختیار دارد و ناچ بزرگ و مشهور اپل هم در بالا قرار گرفته است.

 

 

مقایسه آیفون 11 با S20 سامسونگ

از طرفی سامسونگ با خمیده کردن کناره‌ها و کاهش حاشیه‌ها و قرار دادن پانچ هول در بالای گوشی توانسته نسبت نمایشگر به بدنه را تا حدود ۹۰ درصد افزایش دهد که اختلاف بسیار زیاد با ایفون 11 است.

این یعنی گلکسی S20 حاشیه‌های بسیار کمتری دارد و تماشای هر نوع محتوایی در پنل این گوشی لذت دو چندانی دارد. در نهایت برنده‌ی بخش طراحی گلکسی S20 خواهد بود چراکه به دلیل وزن و ضخامت کمتر ارگونومی بهتری دارد و حاشیه‌های نمایشگر آن هم بسیار کمتر است.

مقایسه گلکسی S20 با آیفون 11 از نظر صفحه نمایش؛ برتری مطلق کهکشانی سامسونگ

سامسونگ برای پرچمدار خود در این بخش سنگ تمام گذاشته و در طرف دیگر اپل به نوعی ضعیف عمل کرده و مشخصات و کیفیتی در حد و اندازه‌ی یک پرچمدار واقعی را ارائه نمی‌کند.

گلکسی S20 پنلی سوپر امولد با اندازه‌ی ۶.۲ اینچی دارد که از رزولوشن QHD بهره می‌برد و تراکم بسیار خوب ۵۶۳ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌کند. این نمایشگر از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی تطبیقی هم بهره می‌برد و از محتوای HDR10+ هم پشتیبانی می‌کند.مقایسه گلکسی S20 با آیفون 11

این صفحه نمایش کیفیت تحسین برانگیزی دارد و رنگ‌ها بسیار شاداب، زنده و شارپ نمایش داده می‌شوند و کنتراست هم بسیار عالی است. هیچ ایرادی به این پنل نمی‌توان وارد کرد و به علاوه نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هم باعث می‌شود محتوا را به صورت بسیار روان و سریعی مشاهده کنید.

در طرف دیگر ایفون 11 پنلی Liquid Retina IPS LCD یا همان IPS با اندازه‌ی ۶.۱ اینچی و رزولوشن ۱۷۹۲×۸۲۸ دارد و در نتیجه تراکم پیکسلی ۳۲۶ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. در این پنل خبری از نرخ نوسازی ۹۰ یا ۱۲۰ هرتزی نیست و پشتیبانی از محتوای HDR10+ هم برای آن در نظر گرفته نشده است.

 

 

مقایسه گلکسی S20 با آیفون 11

کیفیت نمایشگر ایفون 11 قابل قبول است اما به طور حتم در سطح پایین‌تری از گلکسی S20 قرار می‌گیرد، هم از نظر کیفیت و شارپ بودن محتوا، هم از نظر رنگ بندی و هم از نظر نرخ نوسازی.

گلکسی S20 در حالت دستی می‌تواند حدود ۴۰۰ نیت روشنایی تولید کند و همان طور که می‌دانیم اپل روشنایی حداکثری خودکار ندارد و در کل پنل ایفون 11 می‌تواند تا حدود ۶۵۰ نیت روشن شود.مقایسه گلکسی S20 با آیفون 11

زمانی که حالت خودکار S20 در زیر نور مستقیم خورشید یا قرارگیری در محیط‌های روشن فعال شود روشنایی این پنل تا حدود ۸۲۰ افزایش پیدا می‌کند و به راحتی می‌تواند گوشی رقیب را در محیط‌های روشن شکست دهد و محتوایی خواناتر را در اختیار بگذارد.

بنابراین در نهایت برنده‌ی این بخش با اختلاف زیاد گلکسی S20 خواهد بود و اگر کیفیت صفحه نمایش برایتان اهمیت زیادی دارد به طور حتم باید کهکشانی کره‌ای‌ها را انتخاب کنید.

 

خرید گوشی S20 پلاس 5G با حافظه 128 و رم 12گیگابایت

 

مقایسه S20 با آیفون 11 از نظر اسپیکر

هر دوی این پرچمداران اسپیکرهای استریو دارند. این یعنی اسپیکر اصلی هر دو گوشی در لبه‌ی پایینی قرار گرفته و اسپیکر مکالمه در نقش اسپیکر دوم برای تولید صدای استریو ظاهر می‌شود.

هر محصول اسپیکرهای با صدای رسا، بلند و واضح دارند که به صورت فراگیر به گوش شما می‌رسد. درست است که صدای ایفون 11 در حد ایفون 11 پرو مکس نیست یا گلکسی S20 نمی‌تواند صدایی در حد S20 اولترا ارائه کند اما کیفیت و بلندی اسپیکرهای این دو گوشی بسیار مناسب و رضایت بخش است.

در این بخش برنده‌ای نداریم و دو گوشی کم و بیش در یک سطح قرار می‌گیرند.

مقایسه S20 با آیفون 11 از نظر نرم افزار و رابط کاربری

ایفون 11 در حال حاضر از iOS 15 یعنی جدیدترین نسخه از سیستم عامل اپل استفاده می‌کند و گلکسی S20 نیز از One Ui 3 بر مبنای اندروید ۱۱ بهره می‌برد.

این که بخواهیم بگوییم اندورید بهتر است یا iOS یک بحث بسیار طولانی بوده و از حوصله‌ی این مطلب خارج است. اما به طور خلاصه می‌توان گفت که اندروید و iOS هر کدام ویژگی‌های مثبت و منفی مخصوص به خود را دارند و شما باید تصمیم بگیرید که با کدام سیستم عامل ارتباط راحت‌تر و بهتری برقرار می‌کنید.

اندروید به طور کلی سیستم عامل آزادتری است به شما اجازه می‌دهد که برنامه‌های خود را از منابع مختلف دانلود کنید و یا ظاهر گوشی را به طور کامل تغییر دهید. از طرفی iOS به روزرسانی به مراتب طولانی‌تر و مرتب‌تری دارد و هماهنگی و یکپارچگی آن با سخت افزار بسیار بهتر است به علاوه این که برنامه‌های مشابه در iOS عملکرد بهتری دارند.

در کل مهم است که قبل از خرید یکی از این دو پرچمدار در گام اول بدانید که iOS را ترجیح می‌دهید یا اندروید را و در ادامه هم بسیار مهم است که بدانید رابط کاربری سامسونگ برای شما جذاب‌تر است یا سیستم عامل جذاب اپل.

پس انتخاب در این بخش کاملا بر اساس سلیقه شماست و برنده‌ای وجود ندارد.

مقایسه S20 با آیفون 11 از نظر عملکرد سخت افزاری

همان طور که احتمالا باخبر هستید سامسونگ برای پرچمداران خود دو نسخه تراشه استفاده می‌کند. تراشه گوشی‌هایی که برای منطقه چین و آمریکا هستند اسنپدراگون است و دیگر نقاط جهان از جمله ایران از نسخه اگزینوس این گوشی‌ها استفاده می‌کنند.

گلکسی S20 موجود در ایران از تراشه اگزینوس 990 بهره می‌برد. این تراشه ۷ نانومتری هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Mongoose M5 با فرکانس 2.73 گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G77 را در بر می‌گیرد.

در طرف دیگر ایفون 11 از تراشهA13 Bionic  استفاده می‌کند. این تراشه هم معماری ۷ نانومتری دارد و شش هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Lightning با فرکانس 2.65 گیگاهرتز و چهار هسته Thunder با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Apple GPU را شامل می‌شود.مقایسه S20 با آیفون 11

هر دو گوشی می‌توانند برنامه‌های روزمره را با سرعت بسیار خوبی باز کنند و همچنین از پس بازی‌های سنگین گرافیکی هم در درجه گرافیکی بالا بربیایند. اما زمانی که بحث قدرت بیشتر، پایداری بهتر و تراشه‌ی تواناتر در میان باشد قطعا برنده ایفون 11 خواهد بود.

تراشه‌ی A13 با وجود گذشت دو سال همچنان قدرت بسیار خوبی دارد و می‌تواند اگزینوس ۹۹۰ را به راحتی پشت سر بگذارد. ایفون 11 در نسخه‌های ۶۴ رم ۴، ۱۲۸ رم ۴ و ۲۵۶ رم ۴ در دسترس قرار دارد و برای S20 تنها یک نسخه‌ی ۱۲۸ رم ۸ در نظر گرفته شده است.

در نهایت اگر قدرت سخت افزاری برای شما مهم است و این بخش یکی از اولویت‌های شماست به سراغ ایفون 11 بروید.

مقایسه S20 با آیفون 11 از نظر باتری؛ کهکشانی بی انرژی

برای ایفون 11 یک باتری با ظرفیت ۳۱۱۰ میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده و سامسونگ به سراغی یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی برای کهکشانی خود رفته است. با وجود این که S20‌ ظرفیت باتری بیشتری دارد اما نمایشگر پر مصرف و تراشه‌ی غیر بهینه‌ی آن باعث می‌شود شارژ دهی خوبی را نتواند ارائه دهد.

با استفاده نرمال ایفون 11 به راحتی می‌تواند یک روز کامل شارژ دهی کند و در طرف S20 می‌تواند تا حدود غروب دوام بیاورد و باید مجددا این گوشی را به شارژ متصل کنید. همین باعث می‌شود از نظر شارژ دهی برنده‌ی قطعی این بخش نماینده اپل باشد.

در زمینه سرعت شارژ شدن اما برتری با گلکسی S20 است و فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی باعث می‌شود این گوشی در مدت حدود ۱ ساعت فول شارژ شود. این زمان برای ایفون 11 با شارژ سریع ۱۸ واتی حدود ۲ ساعت است.

 

 

مقایسه S20 با آیفون 11 از نظر دوربین

از آنجایی که با دو پرچمدار مواجه هستیم بخش دوربین اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند و از این رو در ادمه و بعد از بررسی هر دوربین برنده‌ی هر بخش را مشخص می‌کنیم.مقایسه S20 با آیفون 11 از نظر دوربین

دوربین اصلی

ایفون 11 دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی مدل Apple iSight camera 11 با اندازه‌ی 1/2.55 اینچی و اندازه پیکسل 1.4 میکرونی دارد. این سنسور در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی پشتیبانی می‌کند.

از طرف دیگر سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی S20 FE به سراغ سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مدل Samsung S5K2LD با اندازه 1/1.76 اینچی و اندازه پیکسل 1.8 میکرونی رفته است. این سنسور در پشت یک لنز ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8‌ قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و همچنین لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند.

کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی هر دو گوشی بسیار خوب و رضایت بخش است. هر دو نویز بسیار کمی دارند و جزئیات فراوانی را ارائه می‌کنند. به علاوه این که شارپنس و کنتراست هم رضایت بخش است. دقت رنگ هر دو مناسب است اما سامسونگ کمی رنگ‌ها را غلیظ‌تر به ثبت می‌رساند و رنگ‌های اپل کمی بی روح هستند.مقایسه S20 با آیفون 11 از نظر دوربین

در نهایت اما شاید نتوان برای این بخش برنده‌ای در نظر گرفت و هر دو گوشی بسیار خوب عمل می‌کنند.

دوربین فوق عریض

هر دو گوشی دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی دارند. کیفیت عکس‌های فوق عریض خوب است اما عالی نیست. جزئیات در تصاویر ثبت شده با دو گوشی به حد کفایت دیده می‌شود اما نویز هم کم و بیش در عکس‌ها وجود دارد و شارپنس و کنتراست هم طبیعتا ضعیف‌تر از دوربین اصلی است.

این بخش هم برنده‌ای ندارد و عملکرد مشابهی را شاهد هستیم.

 

 

دوربین سلفی

برای دوربین سلفی ایفون 11 سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده و در طرف دیگر گلکسی S20 سنسوری ۱۰ مگاپیکسلی دارد. سلفی‌های کهکشانی سامسونگ رنج دینامیکی بسیار خوبی دارند و رنگ‌ها هم کمی غلیط‌تر از حالت طبیعی به ثبت می‌رسد.

سلفی‌های ایفون 11 هم کیفیت خوبی دارند و عکس‌هایی با جزئیات زیاد به همراه کنتراست و دقت رنگ مناسب به ثبت می‌رساند. در این بخش هم کمی دشوار است که بخواهیم محصول برتر را معرفی کنیم و دو گوشی بسیار نزدیک عمل می‌کنند.

دوربین تله فوتو

ایفون 11 از داشتن دوربین تله فوتو بی بهره مانده و از طرفی دیگر S20 سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی برای این دوربین در نظر گرفته است. کیفیت عکس‌های تله فوتو نماینده سامسونگ در نور روز و شرایط مناسب بسیار خوب است. این عکس‌های جزئیات زیادی دارند و رنج دینامیکی و کنتراست رضایت بخشی را ارائه می‌کنند.

پرتره

پرتره‌های این دو پرچمدار با دوربین اصلی و به کمک قابلیت‌های نرم افزاری برای تشخیص سوژه از پس‌زمینه انجام می‌شود. هر دو گوشی پرتره‌های خوب و باکیفیتی به ثبت می‌رسانند اما برای هر دو پیش می‌آید که فرایند تشخیص سوژه از پس‌زمینه به درستی انجام نشود.

پرتره‌ها دقت رنگ و جزئیات مناسبی دارند و پس‌زمینه به حد کافی مات می‌شود. البته این کار در ایفون 11 کمی بهتر انجام می‌گیرد.

جمع بندی

قبل از نتیجه گیری در نظر داشته باشید که ایفون 11 قیمت بالاتری نسبت به گلکسی S20 دارد و این اختلاف قیمت هم کم نیست و شما با بودجه حدود ۳۵ درصد کمتر می‌توانید گلکسی S20 را خریداری کنید.

اگر برای شما طراحی گوشی، صفحه نمایش آن و داشتن دوربین تله فوتو اهمیت دارد و مهم‌تر این که می‌خواهید بودجه کمتری صرف خرید گوشی کنید باید گلکسی S20 سامسونگ را خریداری کنید.

از طرفی اگر سیستم عامل اپل را ترجیح می‌دهید و قدرت سخت افزاری، شارژ دهی خوب باتری و بروزرسانی‌های طولانی iOS برایتان اهمیت دارد پس به سراغ ایفون 11 اپل بروید.

نمایشگر کدام پرچمدار بهتر است؟ گلکسی S20 از نظر نمایشگر یک سر و گردن بالاتر از رقیب خود قرار می‌گیرد و به سادگی می‌تواند در مقایسه گوشی، ایفون 11 را پشت سر بگذارد.

کدام گوشی قدرت سخت افزاری بهتری دارد؟ هر دو گوشی قدرت سخت افزاری خوبی دارند اما به طور دقیق‌تر قطعا ایفون 11 بهتر از رقیب عمل می‌کند و برای انجام کارهای سنگین و بازی کردن گزینه‌ی مناسب‌تری به نظر می‌رسد.

کدام گوشی باتری بهتری دارد؟ از نظر شارژ دهی قطعا ایفون 11 بهتر عمل می‌کند اما گلکسی S20 سرعت شارژ شدن بیشتری دارد و به جای ۲ ساعت در ۱ ساعت فول شارژ می‌شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-s20-%d8%a8%d8%a7-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-11/
ads
ads