داغ ترین ها :
مقایسه S21 FE با می 11i شیائومی

مقایسه S21 FE با می 11i شیائومی

در بازار گوشی‌های هوشمند یک دسته بندی بین گوشی‌های میانرده مرغوب و پرچمدار داریم و آن را دسته بندی قاتل پرچمدار یا Flagship Killer نام گذاری می‌کنیم. گوشی‌های این دسته از نظر مشخصات و امکانات در حد و اندازه پرچمداران هستند ولی قیمت کمتری نسبت به آن‌ها دارند. در این مطلب به مقایسه S21 FE با می 11i می‌پردازیم. در ادامه به همه ابعاد این دو محصول خواهیم پرداخت و در هر بخش یک گوشی را به عنوان برنده اعلام می‌کنیم. مقایسه گوشی ها را همچنین می‌توانید در سایت تکنولایف انجام دهید.

گوشی ‌شیائومی Mi 11i Galaxy S21 FE
تاریخ معرفی فروردین ۱۴۰۰ ۱۴ دی ۱۴۰۰
ابعاد ۱۶۳.۷ در ۷۶.۴ در ۷.۸ میلی‌متر ۱۵۵.۷ در ۷۴.۵ در ۷.۹ میلی‌متر
وزن ۱۹۶ گرم ۱۷۷ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم کارت
صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچ – امولد FHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز تطبیقی ۶.۴ اینچ – Dynamic AMOLED 2X  – ۱۲۰ هرتز
سیستم‌عامل MIUI 12.5 بر مبنای اندروید ۱۱ اندروید ۱۲ با رابط کاربری One UI 4
تراشه اسنپدراگون 888 اگزینوس ۲۱۰۰
کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند نه
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت ۱۰۸ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل تله فوتو ماکرو

۱۲ مگاپیکسل واید

۱۲ مگاپیکسل اولتراواید

۸ مگاپیکسل تله‌فوتو

دوربین جلو ۲۰ مگاپیکسل ۳۲ مگاپیکسل
باتری ۴۵۲۰ میلی آمپر ساعت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۳۳ وات ۲۵ وات
رنگ مشکی، سفید و آبی سفید، مشکی، بنفش و زیتونی

مقایسه S21 FE با می 11i از نظر طراحی و کیفیت ساخت

برتری‌ می 11i:

  • استفاده از قاب پشتی شیشه‌ای

برتری S21 FE:

  • استفاده از گوریلاگلس ویکتوس
  • پشتیبانی از گواهی IP68
  • ارگونومی بهتر

می 11i بیشترین شباهت را در زمینه طراحی با پوکو اف 3 شیائومی دارد. به روی قاب پشتی و شیشه‌ای و براق این گوشی دوربین‌ها درون فریم دو قسمتی دیده می‌شوند که بخش سمت راست همرنگ قاب پشتی بوده و بخش سمت چپ میزبان لنزها است. لوگوی شیائومی هم در بخش پایینی قاب خودنمایی می‌کند.مقایسه شیائومی mi 11i با S21 Fe

گلکسی S21 FE هم به دو دلیل کلی راه برادر بزرگ‌تر خود یعنی S21 را در پیش گرفته است. اول این که مانند این کهکشانی از قاب پشتی پلاستیکی با طراحی مات استفاده می‌کند و دلیل دوم هم این که طراحی این دو گوشی واقعا شبیه است. در طراحی این کهکشانی فریم دوربین‌ها و قاب پشتی به صورت یکدست و یکپارچه طراحی شده‌اند که زیبایی بیشتری را برای این گوشی به ارمغان آورده است.

هر دو گوشی ارگونومی مناسبی دارند اما قطعا ارگونومی کهکشانی سامسونگ بهتر است و این محصول یکی از گوشی‌های خوش دست بازار به حساب می‌آید. می 11i وزنی معادل ۱۹۶ گرم و ضخامتی برابر با ۷.۸ میلی متر دارد و در طرف دیگر این اعداد برای رقیب به ترتیب ۱۷۷ گرم و ۷.۹ میلی متر هستند. اما به طور کلی S21 FE طول و عرض کمتری نسبت به رقیب دارد.عکس گوشی S21 fe

فریم اطراف هر دو قاتل پرچمدار از جنس آلومینیوم بوده و در سمت راست دکمه‌های ولوم و پاور را شامل می‌شود. در بالا کهکشانی سامسونگ تنها میکروفون دوم را دارد و می 11i از میکروفون دوم و اسپیکر دوم میزانی می‌کند. به روی فریم پایینی هر دو گوشی نیز اسپیکر، میکروفون اصلی، اسپیکر، درگاه Type C و خشاب سیم کارت دیده می‌شود.

شیائومی برای می 11i گواهی IP53 به معنای مقاومت در برابر پاشش آب در نظر گرفته و این در حالی است که S21 FE پا را فراتر گذاشته و به سراغ گواهی IP68 رفته است. این گواهی به کهکشانی کره‌ای‌ها اجازه می‌دهد تا به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب مقاومت کند. قطعا از این نظر نماینده سامسونگ وضعیت بهتری دارد.عکس گوشی سامسونگ s21 fe

در آخر نوبت به قاب جلویی می‌رسد، بخشی که بیش از هر بخش دیگری هنگام استفاده از گوشی با آن سر و کار دارید. فضای روبرویی این دو قاتل پرچمدار شباهت زیادی با یکدیگر دارد؛ چرا که نمایشگر هر دو گوشی توانسته‌اند حدود ۸۵ الی ۸۶ درصد از قاب جلویی را به خود اختصاص دهند و همچنین هر دو از دوربین سلفی درون پانچ هول کوچک مرکز بالای نمایشگر میزبانی می‌کنند.

برای مراقب از شیشه نمایشگر سامسونگ از گوریلاگلس ویکتوس استفاده کرده که مقاومت بیشتری نسبت به گوریلاگلس 5 استفاده شده در 11i دارد. کهکشانی سامسونگ در چهار رنگ سبز، بنفش، سفید و مشکی ساخته شده و می 11i سه رنگ آبی، سفید و مشکی را دارد.تفاوت گوشی s21 fe با شیائومی mi 11i

در نهایت برنده این بخش را گلکسی S21 FE می‌دانیم؛ زیرا هم گوشی خوش دست‌تری است و هم نمایشگر آن شیشه مقاوم‌تری دارد و مهم‌تر این که از گواهی IP68 پشتیبانی می‌کند.

 

قیمت گوشی S21 Fe با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

 

مقایسه S21 FE با می 11i از نظر صفحه نمایش

برتری‌ می 11i:

  • روشنایی بیشتر
  • نرخ نوسازی تطبیقی

برتری S21 FE:

  • ندارد

سامسونگ همیشه عملکرد بسیار خوبی در زمینه نمایشگر گوشی‌های خود داشته و برای این کهکشانی نیز همین اتفاق رخ داده و شاهد یک پنل ۶.۴ اینچی با رزولوشن FHD+ هستیم که در نهایت تراکم پیکسلی ۴۱۱ را در اختیار می‌گذارد. این پنل سوپر امولد از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و شما امکان مشاهده محتوای HDR10+ را خواهید داشت.

کیفیت این پنل نیز واقعا عالی است. همان طور که از سامسونگ و نمایشگرهای سوپر امولد آن انتظار داریم رنگ‌ها بسیار شارپ و با کنتراست عالی به نمایش گذاشته می‌شوند و شما تنها می‌توانید از دیدن محتوا در این صفحه نمایش لذت ببرید. این نمایشگر از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی کرده و محتوا را به صورتی بسیار روان نمایش می‌دهد.

البته اگر بخواهم در این بخش ایرادی به S21 FE وارد کنیم پشتیبانی نکردن این گوشی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی از نوع تطبیقی است که البته بیشتر در مصرف شارژ تأثیر دارد تا ایجاد تفاوت در مشاهده محتوا.

به سراغ می 11i برویم، گوشی که از نمایشگری سوپر امولد ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن FHD+ میزبانی می‌کند. این پنل نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد و از محتوای HDR10+ هم پشتیبانی می‌کند. این صفحه نمایش تراکم پیکسلی ۳۹۵ را در اختیار می‌گذارد.مقایسه گوشی می 11i با گوشی s21 fe

کیفیت این نمایشگر هم مانند گوشی رقیب بسیار خوب است. در این پنل هم رنگ‌ها زنده و شارپ هستند و محتوا کنتراست بسیار خوبی دارد. رنگ مشکی این نمایشگر عمق بینهایت دارد و شما می‌توانید از قابلیت‌هایی چون AOD بهره ببرید. در واقع کیفیت صفحه نمایش این دو گوشی یکسان است و از نظر روان بودن محتوا هم عملکرد مشابهی دارند.

آخرین فاکتور تأیین کننده در بخش صفحه نمایش روشنایی است. پنل گلکسی S21 FE می‌تواند در حالت دستی ۴۲۰ نیت روشنایی تولید کند در حالی که این مقدار برای رقیب حدود ۵۲۰ است. در حالت خودکار روشنایی نمایشگر این دو گوشی به ترتیب به حدود ۸۰۰ و ۹۴۰ نیت می‌رسد.

این اعداد به سادگی نشان می‌دهند که چه در حالت دستی و چه زیر نور مستقیم خورشید پنل MI 11i روشنایی بسیار بهتری دارد و محتوا را با وضوح و خوانایی بیشتری نمایش می‌دهد.مقایسه شیائومی mi 11i با گلکسی s21 fe

در این بخش شاید از نظر کیفیت و نرخ نوسازی هر دو نمایشگر بسیار خوب و شبه به هم عمل می‌کنند و به همین علت هم نمی‌توان یکی را برتر از دیگری در نظر گرفت اما از نظر روشنایی به طور حتم نماینده شیائومی برنده این قسمت است.

 

قیمت گوشی شیائومی Mi 11i با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

 

مقایسه S21 FE با شیائومی Mi 11i از نظر اسپیکر

برتری‌ می 11i:

  • بلندی صدای بیشتر

برتری S21 FE:

  • ندارد

طبق انتظاری که از دو گوشی قاتل پرچمدار داریم هر دو از اسپیکرهای استریو بهره می‌برند. بین این دو گوشی از نظر بلندی صدا نماینده شیائومی مقداری بهتر از رقیب عمل می‌کند و صدایی رساتر را به گوش می‌رساند.مقایسه S21 FE با شیائومی Mi 11i از نظر اسپیکر

از نظر کیفیت هم هر دو مناسب هستند و صدایی تفکیک شده و شفاف را پخش می‌کنند و شاید سخت باشد که بخواهیم یکی را برتر از دیگری در نظر بگیریم. بنابراین در حالت کلی بخش اسپیکر برنده خاصی نخواهد داشت و هر دو محصول شما را راضی خواهند کرد.

مقایسه S21 FE با می 11i از نظر نرم افزار و رابط کاربری

از آنجایی که گلکسی S21 FE 5G گوشی بسیار جدیدی است از One UI 4 بر مبنای اندروید ۱۲ استفاده می‌کند. رابط کاربری One UI 4 بسیار شبیه به نسل قبل است و در بیشتر زمینه‌ها عملکرد مشابهی دارد.

البته قابلیت جدید و جذابی که به این رابط کاربری اضافه شده Colour palette نام دارد. به لطف این قابلیت جالب شما می‌تواند رنگ استفاده شده در کنترل سنتر را تغییر دهید و با این کار یک رنگ مشخص را بر رابط کاربری خود غالب کنید.

این رابط کاربری در زمینه حریم خصوصی نیز پیشرفت‌های خوبی داشته و به گفته‌ سامسونگ حالا بهینه‌تر از نسل قبل عمل کرده و استفاده بهتری از حافظه رم دارد.مقایسه S21 FE با می 11i از نظر نرم افزار و رابط کاربری

در طرف دیگر شیائومی می 11i از MIUI 12.5 بر مبنای اندروید ۱۱ بهره می‌برد. این رابط کاربری به بلوغ خود بسیار نزدیک شده و شما عملکرد سریع و بدون مشکی از این رابط کاربری شاهد خواهید بود.

MIUI قابلیت‌های بسیار زیاد و کاربردی دارد و به شما اجازه می‌دهد تا صفحه نمایش را به دو برنامه اختصاص دهید یا یک برنامه را به صورت شناور داشته باشید. قابلیت‌هایی مثل AOD، دارک مود و دیگر موارد هم برای MIUI در نظر گرفته شده و شما از می‌توانید از سوپر والپیپرها هم بهره ببرید.

پس انتخاب رابط کاربری برتر را به عهده شما واگذار می‌کنیم ولی بدانید که هر دوی این گوشی‌ها از نظر نرم افزاری بسیار خوب و سریع هستند و بعید است که با مشکل خاصی مواجه شوید.

مقایسه سخت افزار شیائومی mi 11i با گلکسی S21 fe

برتری‌ می 11i:

  • قدرت سخت افزاری بهتر

برتری S21 FE:

  • ندارد

شیائومی در بخش سخت افزاری هیچ حرف و حدیثی را باقی نگذاشته و با یک پرچمدار واقعی مواجه هستیم. می 11i از آخرین تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 888 استفاده می‌کند تا این محصول از نظر سخت افزاری در دنیای اندرویدی بی رقیب باشد.

اسنپدراگون 888 معماری ۵ نانومتری دارد و از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Kryo 680 با فرکانس 2.84 گیگاهرتز، سه هسته Kryo 680 با فرکانس 2.42 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 680 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 660 را در بر می‌گیرد.

قدرت سخت افزاری این گوشی بی نظیر است و تمام برنامه‌ها و بازی‌ها در نهایت گرافیک و کیفیت و بسیار سریع اجرا می‌شوند و شما می‌توانید از داشتن گوشی با سخت افزار عالی تا چند سال آسوده خاطر باشید. درواقع برنامه و بازی در حال حاضر نیست که بتواند تمام قدرت این تراشه را به چالش بکشد و با خیال راحت می‌توانید پردازش‌های سنگین خود را با این غول سخت افزاری انجام دهید.

این گوشی را ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 و حافظه‌ی رم در نسخه‌ ۸ گیگابایتی همراهی می‌کند.

گلکسی S21 FE موجود در بازار کشور از تراشه‌ی ۵ نانومتری اگزینوس 2100 بهره می‌برد. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-X1 با فرکانس 2.9 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G78 را شامل می‌شود.

این تراشه در استفاده روزمره عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند تمام بازی‌ها و برنامه‌های موجود را در نهایت کیفیت اجرا کند. اما بحث اینجاست که این تراشه زودتر از رقیب داغ می‌شود و همچنین مصرف باتری خیلی بهینه‌ای هم ندارد.

مجموعه سخت افزاری کهکشانی سامسونگ را ۱۲۸و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1  و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند تا شما از بابت ذخیره سازی اطلاعات و مولتی تسکینگ آسوده خاطر باشید.

هر دو گوشی همچنین طبق چیزی که انتظار داریم از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید از سریع‌ترین فناوری اینترنت همراه موجود در جهان بهره مند شوید.

در نهایت باید برنده‌ی این بخش را MI 11i اعلام کنیم؛ زیرا تراشه این گوشی مقداری قوی‌تر بوده و عملکرد بهینه‌تری نیز دارد. هرچند یادمان نرود که این جمله اصلا به این معنا نیست که گلکسی  S21 FEضعیف است و این کهکشانی قدرت سخت افزاری بسیار خوبی دارد.

 

مقایسه های ما را دنبال کنید:
مقایسه گلکسی S21 Fe با شیائومی 11T پرو

 

مقایسه S21 FE با می 11i از نظر باتری

برتری‌ می 11i:

  • شارژ دهی بهتر
  • سرعت شارژ بهتر

برتری S21 FE:

  • ندارد

هر دو گوشی از باتری‌هایی با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت استفاده می‌کنند. درست است که ظرفیت باتری یکسان است اما می 11i تراشه بهینه‌تری دارد و همچنین از نرخ نوسازی تطبیقی پشتیبانی می‌کند که باعث ذخیره انرژی است.

با اوصاف باید بگوییم که شارژ دهی نماینده شیائومی بهتر از کهکشانی کره‌ای‌ها است و این گوشی را برنده بخش شارژ دهی می‌دانیم. با استفاده نرمال هر دو گوشی می‌توانند یک روز کامل را دوام بیاورند اما می 11i می‌تواند همچنان روز دوم نیز تا حدود ظهر شما را همراهی کند. البته مثل همیشه در ذهن داشته باشید که شارژ دهی باتری رابطه مستقیمی با الگوی مصرف شما دارد.

برای هر دو قاتل پرچمدار فناوری شارژ سریع در نظر گرفته شده است. می 11i از شارژ سریع ۳۳ واتی و گلکسی S21 FE از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. به لطف این فناوری فول شارژ شدن کهکشانی سامسونگ حدود ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه به طول می‌انجامد و نماینده شیائومی در مدت ۵۲ دقیقه فول شارژ می‌شود.

به این ترتیب هم از نظر سرعت شارژ و هم از نظر شارژ دهی محصول برتر می 11i است و به همین دلیل نیز این گوشی را برنده این بخش در نظر می‌گیریم.

مقایسه S21 FE با می 11i از نظر دوربین

برتری‌ می 11i:

  • دوربین ماکرو

برتری S21 FE:

  • دوربین فوق عریض بهتر
  • دوربین سلفی بهتر
  • دوربین تله فوتو

به یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در مقایسه گوشی‌ها و به خصوص گوشی‌های قاتل پرچمدار می‌رسیم. دوربین‌ها نقش بسیار پر رنگی در انتخاب گوشی برتر دارند و در این بخش تلاش می‌کنیم تا دوربین‌های مختلف این دو محصول را با هم مقایسه کنیم.مقایسه شیائومی mi 11i با S21 fe

دوربین اصلی

می 11i سنسوری ۱۰۸ مگاپیکسلی مدل Samsung S5KHM2 با اندازه‌ی 1/1.52 اینچی و اندازه پیکسل 0.7 میکرونی دارد و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و به صورت پیش فرض تصاویری ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

از طرف دیگر سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی S21 FE به سراغ سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مدل Samsung S5K2LD با اندازه 1/1.76 اینچی و اندازه پیکسل 1.8 میکرونی رفته است. این سنسور در پشت یک لنز ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8‌ قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و همچنین لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند.

عکس‌های ثبت شده با دوربین اصلی هر دو گوشی واقعا خوب بوده و در حد و اندازه دو گوشی قاتل پرچمدار است. عکس‌های هر دو محصول جزئیات زیادی دارند و رنج دینامیکی گسترده و همچنین نویز کم جزو مشخصات تصاویر آن‌ها است.

دوربین اصلی S21 FE رنگ‌ها را کمی گرم‌تر از رقیب ثبت می‌کند و در زمینه دقت رنگ می 11i عملکرد بهتری دارد. در نهایت اما واقعا انتخاب دوربین بهتر در این بخش دشوار است و هر دو گوشی تصاویر چشم نوازی به ثبت می‌رسانند. در واقع به احتمال زیاد دوربین اصلی هر دو گوشی کاملا شما را راضی خواهد کرد.

دوربین فوق عریض

شیائومی برای نماینده خود دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی را مناسب دیده و سامسونگ به سراغ سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی رفته است. دوربین فوق عریض هر دو گوشی به نسبت دوربین اصلی کیفیت کمتری دارند ولی در این بین کهکشانی سامسونگ بهتر عمل می‌کند.

در حالی که تصاویر فوق عریض می 11i معمولی هستند و نمی‌توانیم آن‌ها را چندان عالی بدانیم S21 FE عکس‌هایی با جزئیات کافی و شارپنس مناسب به ثبت می‌رساند تا بتواند از این طریق برنده این قسمت شود.

دوربین تله فوتو

گلکسی S21 FE دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی دارد و برای شیائومی می 11i این لنز در نظر گرفته نشده است. به لطف لنز تله فوتو، کهشکانی سامسونگ می‌تواند تا ۳ برابر به صورت اپتیکال و تا ۳۰ برابر به صورت دیجیتال به روی سوژه‌ها زوم کند.

کیفیت تصاویر دوربین تله فوتو را خوب ارزیابی می‌کنیم و شما می‌تواند تصاویر باکیفیتی با این دوربین به ثبت برسانید. بودن این لنز در این بخش می‌تواند بخش دوربین کهکشانی سامسونگ را قوی‌تر از رقیب جلوه دهد و شما با S21 FE توانایی زوم خواهید داشت اتفاقی که در رقیب تنها به حالت نرم افزاری رخ می‌دهد.

دوربین سلفی

برای دوربین سلفی MI 11i سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده و در طرف دیگر گلکسی S21 FE سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی دارد. سلفی‌های ثبت شده با هر دو گوشی برای این بازه قیمتی مناسب هستند اما سلفی‌های نماینده سامسونگ شارپنس و رنج دینامیکی بهتری دارند و جزئیات بیشتری را به ثبت می‌رساند.

سلفی‌های S21 FE دقت رنگ خوبی دارند و نویز کمی در آن‌ها مشاهده می‌شود و در نهایت به همین دلایل برنده بخش سلفی نماینده کره‌ای‌ها خواهد بود.

ماکرو

می 11 آی دوربین تله فوتو ماکرو با سنسوری ۵ مگاپیکسلی دارد. این دوربین شاید از نظر رزولوشن مانند بسیاری دیگر از گوشی‌ها باشد اما به دلیل فوکوس خودکار و فاصله کانونی ۵۰ میلی متری می‌تواند عکس‌های ماکرو بسیار جذابی به ثبت برساند.

اگر کمی خلاقیت به خرج دهید می‌توانید با این دوربین ماکرو عکس‌های بسیار خلاقانه و جالبی به ثبت برسانید و طبیعتا S21 FE چنین قابلیتی ندارد و شاید بتوانید به کمک لنز تله فوتو عکس‌های ماکرو به ثبت برسانید.

پرتره

پرتره‌های هر دو گوشی با دوربین اصلی به ثبت می‌رسد و فرایند تشخیص سوژه از پس‌زمینه به حالت نرم افزاری انجام می‌شود. کیفیت این تصاویر بسیار خوب است؛ چرا که سوژه به خوبی از پس‌زمینه برش می‌خورد و همچنین سوژه جزئیات کافی و دقت رنگ مناسب دارد.

گلکسی S21 FE به دلیل برخورداری از دوربین تله فوتو می‌تواند پرتره‌ها را با زوم ۳ برابری نیز به ثبت برساند. این تصاویر هم برش بسیار خوبی دارند اما جزئیات سوژه در آن‌ها عالی نیست و اگر پرتره باکیفیت‌تری می‌خواهید با دوربین اصلی پرتره ثبت کنید.

هر دو گوشی محصولات توانایی در ثبت عکس‌های پرتره هستند و رضایت شما را جلب خواهند کرد و برنده‌ای در این بخش نداریم.

 

 

جمع بندی

در این مطلب تلاش کردیم تا دو قاتل پرچمدار را به طور کامل با هم مقایسه کنیم. اگر برای شما ارگونومی و گواهی IP68 اهمیت دارد و گوشی با دوربین تله فوتو می‌خواهید باید S21 FE را انتخاب کنید.

اما اگر می‌خواهید کمی کمتر هزینه کنید و قدرت سخت افزاری و روشنایی بیشتر نمایشگر و همچنین باتری بهتری نسیبتان شود به فکر خرید می 11i باشید.

سوالات متداول

کدام گوشی سخت افزار بهتری دارد؟ سخت افزار هر دو محصول عالی است اما می 11i را می‌توانیم در این بخش برتر در نظر بگیریم.

کدام گوشی دوربین‌های بهتری دارد؟ با توجه به برخورداری S21 FE از دوربین تله فوتو و همچنین عملکرد بهتر در بخش دوربین فوق عریض و سلفی می‌توانیم این گوشی را برتر بدانیم.

کدام گوشی باتری بهتری دارد؟ می 11i در زمینه شارژ دهی و سرعت شارژ بهتر از رقیب عمل می‌کند و برنده بخش باتری است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-s21-fe-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%db%8c-11i-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c/
ads
ads