داغ ترین ها :
منتظر گوشی ردمی K50 شیائومی با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 باشید

منتظر گوشی ردمی K50 شیائومی با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 باشید

در صورتی که شایعات صحت داشته باشند مدل دارای اسنپدراگون 8 نسل 1 گوشی ردمی K50 زودتر از مدل برخوردار از دایمنسیتی 9000 به بازار عرضه خواهد شد.

به نظر می‌رسد زمان بسیار کمی به معرفی سری جدید ردمی K50 باقی مانده است؛ سری محصولاتی که سخت‌افزاری بالارده دارند و در میان محصولات پرچم‌دار شیائومی، البته از برند ردمی محسوب می‌شوند. گفته شده که محصولات مدنظر در ماه فوریه ۲۰۲۲ رونمایی خواهند شد و از نظر مشخصات سخت‌افزاری نیز دارای تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و همچنین دایمنسیتی ۹۰۰۰ خواهند بود.

 

برای بهره‌مندی از تخفیف در خرید انواع گوشی های شیائومی، لینک روبرو را هر روز چک کنید: گوشی شیائومی

 

با این حال به نظر می‌رسد عرضه مدل‌های این سری با اختلاف زمانی خواهد بود. به این صورت که مدل دارای تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ زودتر از مدل دارای دایمنسیتی ۹۰۰۰ به بازار عرضه می‌شود. درواقع امکان دارد تمامی محصولات جدید سری ردمی K50 در یک روز معرفی شوند؛ اما عرضه آن‌ها با تفاوت زمانی صورت می‌گیرد.

آنچه در گزارش‌ها وجود دارد، محصولات جدید سری ردمی K50 شامل چهار مدل می‌شوند که عبارت خواهند بود از مدل استاندارد سری، ردمی کی ۵۰ پرو، ردمی کی ۵۰ پرو پلاس و ردمی کی ۵۰ گیمینگ. به نظر می‌رسد دو مدل پرو از تراشه کوالکام استفاده خواهند کرد که شامل اسنپدراگون ۸۷۰ برای ردمی کی ۵۰ پرو و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ برای ردمی کی ۵۰ پرو پلاس می‌شود.

 

گوشی ردمی k50

چنین اتفاقی کمی عجیب به نظر می‌رسد؛‌ زیرا ردمی کی ۴۰ پرو و ردمی کی ۴۰ پرو پلاس همراه با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ راهی بازار شدند و اگر شایعات صحت داشته باشند،‌ ردمی کی ۵۰ پرو از نظر توان پردازشی، محصولی ضعیف‌تر نسبت به ردمی کی ۴۰ پرو خواهد بود.

دو گوشی هوشمند دیگر از سری ردمی کی ۵۰ از تراشه‌های ساخت مدیاتک استفاده خواهند کرد. به این صورت که گفته می‌شود ردمی کی ۵۰ گیمینگ دارای تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ خواهد بود. البته مشخص نیست که مدل استاندارد سری ردمی K50 از چه تراشه‌ای بهره خواهد برد.

درواقع برخی از گزارش‌ها اشاره دارند که تراشه مورد استفاده در ردمی کی ۵۰ امکان دارد دایمنسیتی ۷۰۰۰ باشد. این تراشه که برخی آن را دایمنسیتی ۸۰۰۰ نیز نامیده‌اند فاقد هسته‌های Cortex X2 خواهد بود و مبتنی بر لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته شده است. درواقع پردازنده مرکزی این محصول را ۴ هسته Cortex A78 و ۴ هسته Cortex A55 تشکیل می‌دهند.

در کنار پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای، پردازنده گرافیکی دیگری نیز به نام Mali-G510 MC6 قرار گرفته است. البته به دلیل برخورداری مدل پرو از تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ می‌توان گفت که تراشه دایمنسیتی ۷۰۰۰ توان پردازشی ضعیف‌تر از اسنپدراگون ۸۷۰ داشته باشد.

از دیگر مشخصات و امکانات سری ردمی K50 می‌توان گفت که مبتنی بر رابط کاربری MIUI 13 خواهند بود. مدل پایه سری از سرعت شارژ باسیم ۵۰ وات استفاده می‌کند که البته این سرعت شارژ در مدل‌های پرو به ۱۲۰ وات می‌رسد. برای مدل‌های پرو از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و همچنین دوربین پریسکوپ نیز استفاده شده و اگر گفته‌ها صحت داشته باشند مدل گیمینگ دارای دکمه‌های اضافه خواهند بود تا کاربر بتواند در زمان اجرای بازی‌های اندرویدی از آن‌ها استفاده کند.

 

آخرین اخبار از محصولات شیائومی را در بلاگ تکنولایف دنبال کنید:
گوشی Redmi Note 11 و نوت 11S شیائومی ۲۰ بهمن به بازار عرضه می‌شوند

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%86%d8%aa%d8%b8%d8%b1-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c-k50-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b4%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d9%86%d9%be/
ads
ads