داغ ترین ها :
روش‌های دریافت موجودی حساب بانکی از طریق تلفن همراه

روش‌های دریافت موجودی حساب بانکی از طریق تلفن همراه

تلفن‌های همراه هر روزه بیشتر از قبل در ساده‌سازی کارها به ما کمک می‌کنند. بسیاری از خریدهای ما به صورت اینترنتی انجام می‌شوند و درصد بالایی از آنها از طریق موبایل صورت می‌گیرند. خرید شارژ، خرید لوازم منزل، پرداخت قبوض و حتی انجام امور بانکی مثل گرفتن موجودی کارت و موجودی حساب نیز از طریق موبایل امکان‌پذیر است. به همین دلیل، آشنایی با نحوه انجام این امور کمک شایانی در تسریع فرایندهای روزمره شما خواهند داشت. آیا در تلاش برای گرفتن موجودی بانک ملی هستید؟ یا می‌خواهید روش اعلام موجودی پست‌بانک با موبایل را بدانید؟ یا سوالتان این است که چگونه با موبایل موجودی حساب بانکی خود را چک کنیم؟ کد گرفتن موجودی حساب چیست؟ با مجله تکنولایف همراه باشید، تا روش‌های دریافت موجودی کارت با کمک موبایل را بشناسید و فراموش نکنید برای خرید گوشی، فروشگاه معتبر موبایل ما به صورت آنلاین و شعبات سطح شهر ما به صورت حضوری در خدمت شما عزیزان است.

۱. فعال‌سازی پیامک بانکی

اولین و ساده‌ترین راه برای آگاهی از موجودی حساب بانکی از طریق موبایل‌تان، ثبت درخواست فعال‌سازی پیامک بانکی‌ست. این کار هیچ پیچیدگی‌ای ندارد. کافی‌ست با مراجعه به بانک‌تان، فرم مربوطه را پر کنید، تا بعد از آن اطلاعات واریز و برداشت را از طریق پیامک دریافت کنید. این پیامک‌ها که حاوی اطلاعت پرداخت و دریافت هستند، موجودی شما را نشان می‌دهند.

فعال‌سازی این سرویس در زمان افتتاح حساب هم ممکن است. تقریبا همه بانک‌ها فرم فعال‌سازی پیامک بانکی را هم‌زمان با فرم‌های افتتاح حساب در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. پس بهتر است آن را نادیده نگیرید. البته توجه کنید که این سرویس، رایگان نیست و هزینه آن به صورت سالانه و حداکثر تا ۵۰ هزار تومان خواهد بود.

راه‌های دریافت موجودی حساب بانکی از طریق تلفن همراه

 

 

پیشنهاد نویسنده: اپلیکیشن یادآوری قرص و دارو

 

۲. تماس با تلفن‌بانک

برای استفاده از تلفن‌بانک، شما باید شماره حساب یا کارت خود را، به همراه رمز دوم یا رمز تلفن‌بانک (قابل‌دریافت از بانک) داشته باشید. کافی‌ست شماره تلفن‌بانک بانک خودتان را از لیست زیر پیدا کنید و با پیش‌شماره ۰۲۱ (اکثر موارد، و در باقی موارد ۰۹۶۰۲ یا ۰۹۶۲۲) با آن‌ها تماس بگیرید. به محض تماس، باید شماره کارت یا حساب خود، و پس از آن رمز را وارد کنید. پس از این کار، موجودی حساب برای شما خوانده خواهد شد. همچنین می‌توانید از برخی خدمات تلفنی نیز بهره‌مند شوید.

 

نام بانک تلفن‌بانک اعلام موجودی پرداخت قبض انتقال وجه
آینده ۲۹۵۷
اقتصاد نوین ۸۵۲۹۲
انصار ۸۴۰۴۹
ایران‌زمین ۲۴۷۶۰
پارسیان ۸۹۱۱۱
پاسارگاد ۸۲۸۹۹۱۱۱۱
پست‌بانک ایران ۸۴۲۸۴
تجارت ۸۱۲۷۷
حکمت ایرانیان ۸۹۵۵۵
دی ۲۷۲۶
رفاه کارگران ۸۴۰۴۳۰۰۰
سامان ۶۴۲۲
سپه ۶۴۰۵۸
سرمایه ۸۲۵۴
سینا ۸۲۴۸۷
شهر ۸۷۶۱۱
صادرات ایران ۰۹۶۰۲
صنعت و معدن ۷۵۰۲۴
قرض‌الحسنه رسالت ۲۴۹۳۰
قرض‌الحسنه مهر ایران ۸۵۲۸
قوامین ۸۴۲۷۰
کارآفرین ۲۳۶۴۰
کشاورزی ۰۹۶۰۳
گردشگری ۲۲۶۳۰۳۴۵
مسکن ۶۴۰۹۶
ملت ۸۱۳۲
ملی ایران ۲۷۸۴
مهر اقتصاد ۸۹۸۹
مؤسسه اعتباری توسعه ۸۱۴۶۱
مؤسسه اعتباری ملل ۵۹۲۰۰
مؤسسه اعتباری نور ۲۸۳۶۰
مؤسسه مالی و اعتباری کوثر ۸۶۷۷۷

 

 

۳. استفاده از کدهای USSD

با کمک کدهای USSD (*شماره#) نیز می‌توانید بدون نصب هیچ نرم‌افزار اضافه و بدون هیچ هزینه‌ای، از خدماتی مثل اعلام موجودی، انتقال وجه، پرداخت قبض یا خرید شارژ بهره‌مند شوید. کد گرفتن موجودی حساب، سریع‌ترین مورد برای دریافت خدمات و مقدار موجودی شماست. در ادامه لیستی از این کدها آمده است. کافی‌ست از بین آن‌ها بانک خود را پیدا کرده و سپس با آن تماس بگیرید. پس از این کار، لیستی از فعالیت‌ها و خدمات ممکن برای شما به نمایش در می‌آید که باید در هر مرحله گزینه مورد نظر را وارد کرده و آن را ارسال کنید.

خرید مک بوک

نکته: اگر مسیر دریافت موجودی را به دست آورده باشید و کارت شما در سامانه ثبت شده باشد، می‌توانید از آن پس، کد موجودی کارت را به صورت کامل وارد کنید (هرچند در بسیاری از موارد تا پایان مسیر مورد قبول واقع نمی‌شود، اما راه سریع‌تری نسبت به طی مرحله‌به‌مرحله خواهد بود). برای مثال کدی به این شکل را باید وارد کنید: *شماره*۱*۲*۱*شماره کارت*رمز دوم*۱#

 

نام بانک کد USSD
آپ (پرشین سوئیچ) *۷۳۳#
آینده *۷۴۵#
انصار *۷۶۳#
باجه ایرانسل *۱۰۰#
پارسیان (پککو) *۷۰۸#
پاسارگاد (امپاد) *۷۲۰#
پرداخت نوین آرین *۷۸۰#
پست‌بانک ایران *۷۴۷#
جیرینگ *۱۲۳#
حکمت ایرانیان *۷۶۵#
رفاه کارگران *۷۲۹#
سپه *۷۸۹*۳۳#
سینا *۷۲۷#
شهر *۷۸۷#
صادرات *۷۱۹#
صنعت و معدن *۷۱۱#
فن‌آوا کارت *۷۶۷#
کشاورزی *۷۳۰#
گردشگری *۷۶۴#
مبناکارت آریا *۷۷۰#
مسکن *۷۳۷#

*۷۱۴#

ملت (به‌پرداخت) *۷۱۲#
ملی ایران *۷۱۷#
مؤسسه مالی و اعتباری کوثر *۷۴۴#
همراه ۲۴ (پرداخت الکترونیک سامان) *۷۲۴#

 

امکانات و خدمات اینترنتی بانک‌ها

۴. بهره‌گیری از امکانات و خدمات اینترنتی بانک‌ها

تقریبا تمام بانک‌ها، خدمات‌شان را در و‌ب‌سایت‌های خود هم ارائه می‌دهند. به مجموعه این خدمات، اینترنت‌بانک گفته می‌شود. ناگفته نماند که برای استفاده از خدمات اینترنت‌بانک، مراجعه حضوری و فعال‌سازی آن لازم و ضروری است. پس از فعال‌سازی اینترنت‌بانک شما می‌توانید به‌سادگی کارهای خود را اینترنتی انجام بدهید. البته فراموش نکنید که برای این کار، شما به شماره ۱۲ رقمی کارت، کد CVV2، تاریخ انقضا و رمز دوم (رمز پویای) کارت نیاز دارید. همچنین برخی بانک‌ها شناسه کاربری و رمز عبور ویژه‌ای برای این قسمت تعیین می‌کنند. در ادامه، فهرست آدرس اینترنت‌بانک‌ها آورده شده است، و شما می‌توانید با پیدا کردن بانک خود، و کپی لینک مقابل آن در مرورگر، از خدمات آن بهره‌مند شوید:

 

نام بانک اینترنت‌بانک
آینده www.abplus.ir
اقتصاد نوین https://bit.ly/3r9wIkF
انصار https://bit.ly/3i6II2m
ایران‌زمین https://bit.ly/3hCV3fs
پارسیان https://bit.ly/3wDgrWu
پاسارگاد ib.bpi.ir
پست‌بانک ایران https://bit.ly/3ej87EP
تجارت https://bit.ly/3xIlTsj
توسعه تعاون modern.ttbank.ir
توسعه صادرات ایران https://bit.ly/3r6Eyvk
حکمت ایرانیان https://bit.ly/3r6zhEh
خاورمیانه https://bit.ly/3ibkdkm
دی https://bit.ly/3xKHyjO
رفاه کارگران www.rb24.ir/login.html
سامان ib.sb24.com/login
سپه https://bit.ly/3ecDaSI
سرمایه https://bit.ly/2T7jSH0
سینا https://bit.ly/3xDpCre
شهر https://bit.ly/2T81AW7
صادرات ایران ib.bsi.ir/public-page.ib
صنعت و معدن https://bit.ly/3xDpTug
قرض‌الحسنه رسالت ibank.rqb.ir
قرض‌الحسنه مهر ایران https://bit.ly/2VwTwPw
قوامین https://bit.ly/3xKH3pW
کارآفرین https://bit.ly/3r8j6WK
کشاورزی ib.bki.ir/pid2.lmx
گردشگری https://bit.ly/3r6yYcx
مسکن https://bit.ly/2VGKMqj
ملت https://bit.ly/3r8lVXT
ملی ایران https://bit.ly/3i9h1pr
مهر اقتصاد https://bit.ly/3kmrrVL
مؤسسه اعتباری توسعه https://bit.ly/2UMTSRD
مؤسسه اعتباری کاسپین https://bit.ly/3yWOQAS
مؤسسه اعتباری ملل https://bit.ly/3kcDncx
مؤسسه اعتباری نور https://bit.ly/2UP1NhG
مؤسسه مالی و اعتباری کوثر https://bit.ly/3z0YJxL
لپ تاپ گیمینگ بنر

۵. استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص بانک‌ها

شاید بتوان گفت ساده‌ترین و بهترین راه استفاده از خدمات بانکی و همچنین دریافت موجودی کارت یا حساب، استفاده از نرم‌افزارهای مخصوصی‌ست که بانک‌ها برای مشتریان خود طراحی کرده‌اند. این نرم‌افزارها روی تلفن‌های هوشمند اندروید و iOS، کامپیوترها و حتی روی سیستم‌های جاوا نیز اجرا می‌شوند. اگر نام بانکی که از خدماتش استفاده می‌کنید در فهرست زیر قرار دارد، شما می‌توانید به سایت بانک‌تان مراجعه کرده و برنامه متناسب با دستگاه خود را دریافت و نصب کنید. البته توجه کنید که در اکثر بانک‌ها شما باید با مراجعه قبلی به بانک، امکان استفاده از خدمات این نرم‌افزارها (همراه‌بانک) را فعال کرده باشید.

استفاده از اینترنت بانک

همچنین بهتر است بدانید که برخی از اپلیکیشن‌های پرداخت نیز قابلیت اعلام موجودی را دارند. این قابلیت باعث می‌شود شما نیازمند نصب چند نرم‌افزار و اپلیکیشن مختلف بر روی سیستم خود نباشید.

 

نام بانک اندروید iOS ویندوز جاوا
آینده
اقتصاد نوین
انصار
ایران‌زمین
پارسیان
پاسارگاد
پست‌بانک ایران
تجارت
توسعه تعاون
توسعه صادرات ایران
حکمت ایرانیان
خاورمیانه
دی
رفاه کارگران
سامان
سپه
سرمایه
سینا
شهر
صادرات ایران
صنعت و معدن
قرض‌الحسنه رسالت
قرض‌الحسنه مهر ایران
قوامین
کارآفرین
کشاورزی
گردشگری
مسکن
ملت
ملی ایران
مهر اقتصاد
مؤسسه اعتباری توسعه
مؤسسه اعتباری ملل
مؤسسه اعتباری نور
مؤسسه مالی و اعتباری کوثر

 

 

به تولید محتوای پادکست علاقه دارید؟ پیشتر بهترین اپلیکیشن های ساخت پادکست را در قالب یک مقاله معرفی کرده ایم؟

 

۶. استفاده از اپلیکیشن‌های جایگزین

با کمک این اپلیکیشن‌ها می‌توانید به جای داشتن چندین نرم‌افزار بانکی، همه امور بانکی خود که مربوط به حساب‌های مختلف‌تان است، از طریق یک اپلیکیشن انجام دهید. اکثر این اپلیکیشن‌ها به شما امکان دریافت موجودی، خرید شارژ، پرداخت قبوض و… را می‌دهند. در ادامه، یکی از این اپلیکیشن‌های مطمئن و کارآمد را به شما معرفی خواهیم کرد:

معرفی اپلیکیشن همراه‌کارت

 

اپلیکیشن همراه‌کارت

این اپلیکیشن به شما امکان مدیریت کارت‌های متعدد از حساب‌ بانک‌های مختلف را به صورت یک‌جا می‌دهد. همراه‌کارت برای اندروید و iOS وجود دارد و می‌توان آن را از اپ‌استورهای ایرانی دریافت نمود. در همراه‌کارت شما می‌توانید کارت خود را به لیست صفحه اصلی آن اضافه کرده و از خدمات زیر بهره‌مند شوید:

– استفاده از کیف پول و ویجت مخصوص آن

– کارت‌به‌کارت

– خرید شارژ و بسته اینترنت

– استعلام و پرداخت قبض و جریمه رانندگی

– گزارش اعتبار بانکی

– دریافت موجودی و ۱۰ تراکنش آخر

– دریافت پول از مخاطبین خود تا سقف ۳۰ میلیون ریال

– امور خیریه‌ای

– تشخیص سریع قبض پیامکی

– اشتراک‌گذاری رسید تراکنش

– مدیریت کارت‌های مبدأ و مقصد، همراه با اضافه کردن کارت با فناوری OCR

– دریافت گزارش تراکنش‌ها

توجه: دریافت موجودی، کارمزد ۱۲۰۶ ریالی دارد که مصوب بانک مرکزی است. اما می‌توان درخواست استعلام موجودی بانک آینده را به‌صورت رایگان ارسال کرد. کارت بانکی و سیم‌کارتی که قرار است پیامک به آن ارسال شود نیز باید به نام خود شما باشند. امکان اعلام موجودی کارت‌های هدیه نیز وجود ندارد.

خرید لوازم گیمینگ و کنسول

۷. بهترین راه‌حل: اپلیکیشن‌های حسابداری و مدیریت مالی

آیا تا به حال این را تجربه کرده‌اید که نمی‌دانید پول‌های‌تان چطور و کجا خرج شده‌اند؟ یا مثلا قصد کرده‌اید برای کاری پول پس‌انداز کنید، اما نمی‌دانید که باید چه‌طور و چه‌قدر در طول ماه پس‌انداز کنید تا به هدف خود برسید؟ حتی ساده‌تر از همه این‌ها، تا به حال از دریافت چندباره موجودی خود از طریق راه‌های گوناگون خسته نشده‌اید؟ همه این موارد و فراتر از آن‌ها، می‌توانند با یک اپلیکیشن مناسب حل شوند: اپلیکیشن‌های حسابداری و مدیریت مالی.

کار این اپلیکیشن‌ها، ثبت تراکنش‌های شما و محل هزینه آن است. در این اپلیکیشن‌ها امکان ثبت درآمدها و آخرین موجودی شما نیز وجود دارد. این نرم‌افزارها به صورت خودکار پیامک‌های بانکی شما را (که در بخش اول نحوه فعال‌سازی‌شان شرح داده شد) دریافت می‌کنند و از شما می‌خواهند که علت آن‌ها را یادداشت کنید. این کار که فقط چند لحظه پس از هر تراکنش وقت شما را خواهد گرفت، اطلاعات دقیقی از وضعیت دخل و خرج شما به دست می‌دهد. همچنین می‌توانید در پایان هر ماه یا سال، وضع مخارج خود را در گزارش‌های دوره‌ای و موضوعی ببینید و برای ماه بعد عادات مالی خود را بهبود دهید و از خرج‌های اضافه خلاص شوید.

سه مورد از بهترین اپلیکیشن‌های مدیریت مالی به شرح زیر هستند:

۱. حسابداری پارمیس همراه (نوپا و پر از ایده‌های مناسب)

۲. مدیریت مالی محک (کمی پیچیده اما قابل‌اعتماد)

۳. مدیریت مالی فانوس (ساده و بی‌ریا)

۴. نیوُ (جذاب و حرفه‌ای)

۵. حسابداری شخصی هلو (قدیمی و باتجربه)

هر کدام از این اپلیکیشن‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که می‌توانند مورد توجه مخاطبان‌شان قرار بگیرند. اما کار با هر سه این موارد ساده و راحت است. با یک نگاه سریع، می‌توانید گزینه مورد نظر خود را انتخاب کرده و از آن، برای مدیریت دارایی‌های مالی خود استفاده کنید.

راه‌حلی سریع برای بررسی موجودی حساب‌ها و کارت‌های متعدد

البته اپلیکیشن‌های خارجی هم وجود دارند که در صورت آشنایی با نحوه کار آن‌ها، می‌توانند سودمند باشند. اما کار با اپلیکیشن‌های ایرانی لیست فوق، خیلی ساده‌تر و سریع‌تر خواهند بود.

سخن پایانی

آنچه در بالا گفته شد، مجموعه‌ای از راه‌های گرفتن موجودی کارت و موجودی حساب با موبایل بود که سعی شد تمام و کمال و کوتاه و موجز بیان شوند. امیدواریم که این راه‌ها کار شما را راه انداخته و تعداد دفعات مراجعه شما به بانک یا عابربانک را کاهش داده باشند. اما اگر احساس می‌کنید که جای نکته‌ای درباره یک بانک خالی است یا توضیحات مربوط به آن کامل نیست، یا مشکلی در آن‌ها وجود دارد، حتما آن را با ما در میان بگذارید تا این راهنما جامع‌تر و تکمیل‌تر شود. منتظر نظرات، سؤالات و انتقادات شما هستیم.

 

سؤالات متداول

چگونه می‌توانیم به کمک گوشی موبایل، از موجودی حساب بانکی خود مطلع شویم؟

شما می‌توانید با استفاده از تلفن بانک، کد های دستوری USSD، نصب نرم‌افزارهای مخصوص بانک‌ها و استفاده از اپلیکیشن‌های حسابداری و مالی شخصی می‌توانید از موجودی حساب خود مطلع شوید.

کد دستوری USSD برای اطلاع از موجودی حساب بانکی چند است؟

شما می‌توانید با استفاده از کد دستوری #733* و طی کردن مسیر مربوط به دریافت موجودی، از موجودی حساب بانکی خود مطلع شوید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

9 نظر

  1. محمدرضا

    ا عرض سلام خدمت شما خسته نباشید میگم خداقوت ببخشید من میخواسم از طریق تلفن همراه کارتمو موجودی بگیریم کد دستوری رو وارد نکرد و کار نکرد مدل گوشی منم که سامسونگ J3 Pro هستش مال کارت من کارت رفاه کارگران هستش چجوری کارتمو موجودی بگیرم و چه کدی بگیرم که موجودی کارتمو بگیرم که کدی وارد بشه یا چه برنامه برای موجودی کارتم رو نصب کنم اگر راه حل دارین یه لطفی بکنین زودتر بررسی کنید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمدرضا

      سلام آپ رو نصب کنید
  2. خدیجه

    سلام. با باقیمانده و بدهی اعتبار مالی ام مشکل دارم

  3. Mojtaba

    میخوام از بدونم چقدر حساب دربانک دارم

  4. danayazdani

    A11 Samsung galaxy A11

    1. علی کرامتی

      پاسخ به danayazdani

      پیامک نمیاد
    1. الیاس بادیاب

      پاسخ به danayazdani

      عالی ممنون ازتون
  5. پویا

    کد های دستوری کار نکرد

    1. امیرحسین کنزق

      پاسخ به پویا

      کدوم بانک رو امتحان کردید؟
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%88%d8%ac%d9%88%d8%af%db%8c-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84/
ads
ads