داغ ترین ها :
مودم همراه و مودم قابل حمل چه فرقی دارند؟

مودم همراه و مودم قابل حمل چه فرقی دارند؟

چندین سال است که کاربران از خدمات مودم های ثابت اینترنت استفاده می کنند و امروزه در اکثر خانه ها این مودم ها وجود دارند، اما شاید در چند سال اخیر اوپراتورهای ارائه دهنده اینترنت خانگی کاربران را راضی نکرده اند و به جای استفاده از مودم ثابت و اینرتنت خانگی، از اینترنت خط یا دیتا استفاده می کنند. به همین دلیل اوپراتورها به فکر ارائه اینترنت ثابت خود افتادند و با تولید و عرضه مودم همراه با سرعت بالا، کاربران زیادی را تا به امروز به سمت خود جذب کرده اند. افراد بسیاری به دلیل مناسب بودن قیمت بسته اینترنت این مودم ها از آن ها استفاده می کنند و یا به دلیل خوب بودن پینگ اینترنت مودم همراه ایرانسل، گیمرها برای استریم بازی و بازی آنلاین از آن استفاده می کنند. در ادامه این مطلب می خواهیم به صورت کامل درباره مودم همراه و مودم قابل حمل صحبت کنیم و توضیح دهیم که مودم همراه چیست و مودم همراه بهتر است یا ثابت؛ همچنین بهترین مودم همراه قابل حمل را معرفی می کنیم که بتوانید خرید آسان تری داشته باشید.

 

لیست گوشی های فایو جی را در سایت تکنولایف ببنید: گوشی 5G

 

مودم همراه چیست؟

مودم  همراه به مودم هایی گفته می شو که سیم کارت خور هستند و نیاز به خط خانه برای اتصال به اینترنت نیستند، این مودم ها توسط اوپراتورهای مختلف ارائه می شود که بسته به کیفیت و سلیقه تان می توانید مودم دلخواه خود را انتخاب کنید. مودم همراه را می توانید جا به جا کنید و هرجا که دلتان خواست از آن بدون دردسر استفاده کنید.

مودم همراه چگونه کار می کند؟

مودم همراه به کمک سیم کارت اینترنت دریافت می کند و توسط آنتن های داخلی و بعضا خارجی ای که دارند، امواج اینترنت را به دستگاه های اطراف منتقل می کنند. این مودم ها دو نوع دارند، یک نوع مودم همراه جیبی که نیاز به برق ندارد و با باتری کار می کند، یک نوع مودم همراه ثابت که نیاز به برق دارد اما با سیم کارت کار می کند.

ایا مودم همراه خوب است؟

این که مودم همراه بهتره یا ثابت، بستگی به نیاز و انتظار شما از یک مودم دارد؛ اگر شرایط گرفتن اینترنت مودم ثابت را ندارید، پس مودم همراه می تواند مشکل شما را حل کند، همچنین مودم های جیبی با اینکه به اندازه مودم ثابت بازدهی ندارند، اما در برخی مواقع بهترین انتخاب برای کسانی است که مدام در سفر هستند و نمی توانند از اینترنت ثابت استفاده کنند. پس سوال مودم همراه بهتر است یا ثابت را باید با توجه به نیازتان جواب بدهید و ببنید بهترین انتخاب برای شما کدام است.
اما اگر نیاز به اینترنت قدرتمند دارید، قطعا مودم ثابت عملکرد بهتری نسبت به مودم جیبی دارد، اما مودم همراه ایرانسل و مودم همراه همراه اول به قدرتمندی مودم های ثابت خانگی هستند و به کمک آن ها می توانید تمام نیازهایتان را برطرف کنید.

مودم همراه اول بهتر است یا ایرانسل؟

مودم های مختلفی در بازار وجود دارند که اوپراتور های مختلف را پوشش می دهند، برای مثال مودم ایرانسل، مودم همراه اول و مودم شاتل از اوپراتورهای ارائه دهنده مودم همراه هستند که می توانید طبق سلیقه و نیازتان از بین آن ها انتخاب کنید. اما طبق عملکرد دو اوپراتور ایرانسل و همراه اول، این دو شرکت خدمات بهتر و مفید تری ارائه می دهند و کاربران بیشتر از بین این دو اوپراتور خدمات دهنده اینترنت خود را انتخاب می کنند.

مودم ایرانسل و همراه اول

هر دو اوپراتور ایرانسل و همراه اول سرعت دانلود بسیار خوبی دارند، اما در پینگ بازی های آنلاین ایرانسل بهتر عمل کرده و در مجموع سرعت آپلود بهتری نسبت به همراه اول دارد. همچنین سرعت دانلود و آپلود مودم شما بستگی به محیطی که در آن جا از مودم استفاده می کنید دارد.
در برخی از مناطق ایرانسل آنتن دهی بهتری دارد و در برخی دیگر همراه اول، اما پیشنهاد ما به شما انتخاب مودم ایرانسل است، زیرا ایرانسل آنتن دهی و پوشش بیشتری در ایران دارد و در بحث آپلود بسیار بهتر عمل می کند. همچنین اگر در نقطه کور دکل ها قرار بگیرید یا در محیطی باشید که شیشه و فلز زیاد باشد، آنتن دهی ضعیف تر می شود و فرقی ندارد که اوپراتور شما ایرانسل یا همراه اول باشد.

 

 

بهترین مودم همراه کدام است؟

بهترین مودم های همراه که باید به برق متصل باشند، معمولا مودم های هواوی هستند که عملکرد بسیار خوبی در آنتن دهی دارند؛ دیگر مودم ها مانند مودم همراه دی لینک هم خوب عمل می کنند و کیفیت ساخت بالایی دارند، اما اگر از اوپراتور ایرانسل استفاده می کنید، بهتر است ازمودم های هواوی استفاده کنید که اختصاصی خود ایرانسل است و کیفیت بسیار خوبی دارد. مودم هواوی ایرانسل مودم همراه با سرعت بالا است که برای گیمرها و کسانی که اهل بازی های آنلاین و دانلود های سنگین هستند مناسب است.

مودم همراه چی بخرم؟

یکی از سوال های مهمی که کاربران دارند این است که کدام مودم همراه خوب است و مودم همراه چی بخریم؟ مودم هایی که دارای CAT6 هستند از پهنای باند گسترده تری استفاده می کنند و آپلود و دانلود بهتری ارائه می دهند. در قسمت زیر بهترین مودم های همراه بازار را معرفی می کنیم تا بتوانید در هنگام خرید مودم همراه انتخاب معقول تری داشته باشید.

مودم هوآوی H122-373 5G CPE Pro2

مودم هوآوی H122-373 5G CPE Pro2

یکی از مودم های بسیار پر سرعت موجود در بازار مودم هواوی H122-373 5G CPE Pro2 است که از فناوری 5G پشتیبانی می کند و تا 20 دستگاه همزمان به آن متصل می شود. سرعت دانلود این دستگاه می تواند تا 3.6Gbps افزایش پیدا کند و به دلیل خدمات دهی توسط سیم کارت، می توانید آن را در هر مکانی که دوست دارید نصب کنید.

مودم ایسوس 4G-AC68U

مودم ایسوس 4G-AC68U

یکی از بهترین مودم های قابل حمل بازار که قیمت نسبتا زیادی دارد، مودم 4G-AC68U ایسوس است که نسبت به عملکردی که دارد، قیمت آن معقول می شود. اما بهتر بود این مودم به اینترنت 5G هم مجهز باشد، ولی در همین نوع دارای سرعت دانلود و آپلود بسیار بالایی است. این مودم به سیم کارت مجهز می شود و قابلیت دریافت SMS را دارد.

مودم ایرانسل مدل TF-i60 H1

مودم TF-i60 H1

از بهترین و مقرون به صرفه ترین مودم های موجود در بازار، مودم هواوی ایرانسل TF i60 H1 است که هم قیمت بسیار خوبی دارد و هم دارای فناوری CAT6 است؛ این مودم سرعت بسیار بالایی دارد و فقط باید سیم کارت ایرانسل داخل این مودم نصب کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید.

 

 

مودم هوآوی مدل B612-233

مودم هوآوی مدل B612-233

این مودم همان دستگاه TF i60 H1 است که توسط شرکت ایرانسل شخصی سازی نشده؛ به همین دلیل می توانید با تهیه این مودم از تمام اوپراتورها و سیم کارت ها برای دریافت اینترنت استفاده کنید. البته که این مودم باید توسط فروشنده گارانتی شود اما مودم ایرانسل TF i60 H1 گارانتی شده خود کمپانی ایرانسل است.

مودم ایرانسل مدل i40 b1

مودم ایرانسل مدل i40 b1

این مودم یک مدل ضعیف تر و ساده تر از مودم TF i60 H1 است که به درد افرادی می خورد که بازی آنلاین انجام نمی دهند و از اینترنت فقط برای گردش در فضای مجازی استفاده می کنند. این مودم هم فقط از سیم کارت ایرانسل پشتیبانی می کند و نمی توانید از اوپراتور های دیگر در آن استفاده کنید.

کدام مودم همراه بهتر است؟

در قسمت بالا بهترین مودم های همراه سیم کارت خور را معرفی کردیم، اگر قصد خرید مودم همراه دارید، پیشنهاد می کنیم مودم های بالا را زیر نظر داشته باشید و با توجه به بودجه خودتان یکی از آن ها را انتخاب کنید. فکر نکنید که مودم همراه ارزان قیمت به درد نمی خورد و باید حتما هزینه زیادی برای خرید مودم همراه صرف کنید، اما پیشنهاد می کنیم اگر گیمر هستید مودم TF i60 H1 و یا B612 هواوی را انتخاب کنید و اگر فقط برای گشت و گذار در اینترنت نیاز به مودم همراه سیم کارتی دارید، مودم i40 B1 می تواند گزینه خوبی برای خرید باشد.
توجه کنید که از مودم ایرانسل TF i60 H1 هواوی مدل های فیک و تقلبی هم در بازار موجود است، پس حتما ظاهر و مشخصات مودم را هنگام خرید چک کنید و دقت داشته باشید که محصول تقلبی و یا محصول بدون گارانتی خرید نکنید. خرید از فروشگاه هایی که معتبر نیستند باعث می شود احتمال خرید محصول تقلبی بالا برود.

فرق مودم B612 هواوی و TF i60 H1 ایرانسل چیست؟

هر دو مودم عملکرد بسیار خوبی دارند و برای مصرف روزمره و حتی بازی های آنلاین، عملکرد بسیار خوبی دارند. اما برای کاربران سوال است که تفاوت بین مودم ایرانسل TF i60 و B612 هواوی چیست؟ مودم ایرانسل فقط با سیم کارت ایرانسل کار می کند و نمی توانید از اوپراتورهای غیر از ایرانسل استفاده کنید. اما در مودم هواوی B612 می توانید از تمام اوپراتور ها استفاده کنید و محدودیتی ندارد.
این دو مودم دیگر هیچ تفاوتی ندارند و اگر می بینید که می گویند مودم ایرانسل تقلبی است و آپدیت دریافت نمی کند، کاملا کذب است، هر دو مودم آپدیت می شوند و هر دو سرعت دانلود و آپلود بسیار خوبی دارند.

آیا مودم S1 ایرانسل خوب است؟ مودم S1 ایرانسل چه فرقی با مودم H1 ایرانسل دارد؟

مودم جدید ایرانسل به نام TF i60 S1 وارد بازار شده که از نظر ظاهری شباهت زیادی به مودم هواوی B612 و مودم ایرانسل TF i60 H1 دارد، اما با این تفاوت که ساخت آن به طور کلی توسط ایران انجام شده و طراحی آن توسط یک شرکت چینی گمنام انجام می شود. ایرانسل به دلیل محبوبیت بالای مودم H1 تصمیم گرفت تا یک مودم مانند آن تولید کند با قیمت پایین تر که افراد بیشتری بتوانند آن را تهیه کنند. اما آیا واقعا مودم S1 توانسته بهتر عمل کند؟ مودم H1 ایرانسل بهتر است یا مودم S1 ایرانسل؟

  • مودم S1 ایرانسل از نظر طراحی خیلی شبیه به H1 است، اما کیفیت ساخت، مادربورد، پردازنده ها، درگاه‌های ارتباطی، آنتن‌ها و سایر ویژگی های مودم H1 هواوی به وضوح بالاتر است و حس اعتماد بیشتری به کاربر می دهد، در درجه دیگر مودم H1 ایرانسل دارای پنل کاربری تحت وب گسترده و کارآمد تری است. در مودم H1 می توانستید خودتان باند فرکانسی مورد نظرتان را انتخاب و مودم را روی آن تنظیم کنید؛ اما مودم S1 تنظیم خوبی در بخش CA و MIMO ندارد و تعدادی ویژگی شخصی سازی دیگر که در مودم TF i60 S1 ایرانسل دیگر وجود ندارد.

مودم H1 ایرانسل

  • یکی دیگر از برتری های مودم H1 نسبت به S1 این است که مودم H1 ایرانسل از آنتن خارجی هم پشتیبانی می کند و قابلیت اتصال دو آنتن خارجی را دارد که به آنتن دهی و تقویت سیگنال ها کمک می کند، اما در مودم S1 ایرانسل خبری از درگاه آنتن خارجی نیست و باید با همان آنتن های داخلی کنار بیایید.
مودم ایرانسل H1

مودم ایرانسل H1

مودم S1 ایرانسل

مودم S1 ایرانسل

  • مودم H1 ایرانسل مجهز به درگاه RJ11 تلفن ثابت است که باعث می شود مودم تماس تلفنی اینترنتی را پوشش دهد، اما متاسفانه این درگاه هم در مودم S1 ایرانسل حذف شده و از سیستم VoIP برای تماس تلفنی اینترنتی پشتیبانی نمی کند.

مودم S1 ایرانسل

  • اما یکی از برتری های مودم S1 ایرانسل نسبت به H1 این است که از باند 5 گیگاهرتزی واقعی پشتیبانی می کند و مانند H1 غیرفعال نیست، پس می توانید اینترنت خود را روی پهنای باند 5 گیگاهرتزی تنظیم کنید تا هم سرعت دانلود و آپلود بهتری داشته باشید و هم از آنتن دهی بهتری بهره مند شوید.

مودم S1 ایرانسل

  • یکی دیگر از برتری های مودم S1 ایرانسل نسبت به مودم هواوی H1 ایرانسل قیمت ارزان تر آن است، مودم S1 ایرانسل به دلیل داشتن متریال ضعیف و بدتر قیمت کمتری نسبت به مودم H1 هواوی ایرانسل دارد، اما پیشنهاد می کنیم به خاطر این تفاوت قیمت ناچیز مودم S1 ایرانسل را انتخاب نکنید و سعی کنید مقداری بیشتر هزینه کنید و مودم هواوی B612 و یا مودم ایرانسل TF i60 H1 هواوی را خریداری کنید.

 

 

مودم همراه قابل حمل چیست؟

یک سری از مودم ها هستند که برای روشن شدن نیاز به برق مستقیم ندارند، این مودم ها شارژی هستند و توسط کابل برق شارژ می شوند و مانند گوشی ها به نسبت ظرفیت باتری شان در روز دوام می آورند؛ به این مودم ها مودم همراه قابل حمل می گویند. این مودم ها هم با سیم کارت کار می کنند و طبق پوشش دهی اوپراتور شما در منطقه بازدهی دارد.

بهترین مودم همراه قابل حمل

برخی از کاربران نیاز دارند به مودم قابل حمل، زیرا یا به برق دسترسی ندارند و یا می خواهند در حال حرکت و یا جنگل هم از مودم استفاده کنند، در این لیست بهترین مودم های همراه قابل حمل را معرفی می کنیم تا هنگام خرید راحت تر انتخاب کنید.

مودم ایرانسل FD-M60

مودم ایرانسل FD-M60

مودم همراه ایرانسل قابل حمل FD-M60 که از بهترین مودم های قابل حمل بازار است و مانند TF i60 شخصی سازی شده خود کمپانی ایرانسل است و فقط از سیم کارت ایرانسل پشتیبانی می کند. باتری این مودم ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی دارد و از پهنای باند 5 گیگاهرتزی استفاده می کند. نهایت سرعت این مودم 300 مگابیت بر ثانیه است که سرعت بسیار خوبی برای این مودم محسوب می شود.

مودم دی لینک DWR-933

مودم دی لینک DWR-933

این مودم یکی از بهترین و با کیفیت ترین مودم های قابل حمل بازار است که سرعت بسیار بالایی دارد و از فناوری CAT6 و LTE-A پشتیبانی می کند. سرعت بیشینه این مودم تا 300 مگابیت بر ثانیه محاسبه شده که بسیار خوب است و نسبت به قیمتی که دارد، خریدش را معقولانه می کند. این مودم ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی دارد که تمام طول روز دوام می آورد و با ابعاد 10 سانتی متری که دارد، می توانید آن را درون جیب هم قرار دهید.

مودم هوآوی Unlock 5785

مودم هوآوی Unlock 5785

یکی دیگر از مودم های خوب بازار که بسیار شبیه به مودم FD-M60 است و می توانید از سیم کارت تمام اوپراتور ها برای دریافت اینترنت استفاده کنید. این مودم از فناوری CAT6 استفاده می کند که سرعت بسیار خوبی دارد و همچنین از فناوری اینترنت 5G هم استفاده می کند.

مودم ایرانسل FD-M40

مودم ایرانسل FD-M40

مودم قابل حمل ارزان قیمت ایرانسل FD-M40 یکی از ارزنده ترین مودم های بازار است که می توانید به کمک آن نیاز های روزمره را برطرف کنید. این مودم قیمت بسیار خوبی دارد وو در برابر خدماتی که ارائه می دهد خرید آن را معقولانه می کند. متاسفانه این مودم قابلیت 5G ندارد و از 4G پشتیبانی می کند، اما دارای باتری 3000 میلی آمپر ساعتی است که تمام روز دوام می آورد.

مودم دی لینک DWR-910M

مودم دی لینک DWR-910M

آیا یک مودم بسیار جمع و جور و کوچک می خواهید؟ مودم دی لینک DWR-910M بهترین گزینه برای خرید است، پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید برای اولین بار مودم قابل حمل تهیه کنید، این مودم را خریداری کنید تا به آن عادت کنید و سپس بیشتر هزینه کنید و بهتر آن را تهیه نمایید. این مودم تنها 7 سانتی متر است و می توانید آن را در جیب لباس قرار دهید و هرجا که می خواهید جا به جا شوید. متاسفانه این مودم فقط از فناوری 4G پشتیبانی می کند و 5G ندارد.

 

بهترین سایت تست سرعت اینترنت کدامند؟
تست سرعت اینترنت

 

مودم قابل حمل بهتر است یا مودم همراه ثابت؟

هر دو مودم بسیار کار راه انداز و خوب هستند، اما پیشنهاد ما خرید مودم همراه ثابت است، زیرا در این صورت پایداری و آنتن دهی بهتری دارد و نگران تمام شدن شارژ آن نخواهید بود. از طرفی مودم های قابل حمل نویز زیادی دریافت می کنند که باعث می شود پینگ بالایی روی اینترنت شما قرار بگیرد و باعث می شود هم آپلود بدی داشته باشید و هم نتوانید بازی کنید.
به نظر شما مودم همراه ثابت بهتر است یا مودم همراه قابل حمل؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%88%d8%af%d9%85-%d9%87%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d9%88-%d9%85%d9%88%d8%af%d9%85-%d9%82%d8%a7%d8%a8%d9%84-%d8%ad%d9%85%d9%84-%da%86%d9%87-%d9%81%d8%b1%d9%82%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%86%d8%af/
ads
ads