داغ ترین ها :
اپل مک بوک پرو 14 و 16 اینچی را با تراشه‌های M1 Pro و M1 Max معرفی کرد

اپل مک بوک پرو 14 و 16 اینچی را با تراشه‌های M1 Pro و M1 Max معرفی کرد

شب گذشته، اپل دو لپ تاپ جدید از سری مک بوک پرو رونمایی کرد که مشخصات سخت‌افزاری درخور توجه دارند و با طراحی متفاوت نسبت به نسل پیشین عرضه خواهند شد. مک بوک پرو 2021 با تراشه جدیدی هم راهی بازار می‌شوند که توان پردازشی بسیار بالایی دارند.

اپل درنهایت مک بوک پرو 2021  را در دو سایز مختلف معرفی کرد تا طرفداران محصولات خود را به وجد آورد. مدل اول از صفحه‌نمایشی ۱۴ اینچی و مدل دوم نیز از صفحه‌نمایشی ۱۶ اینچی برخوردار است. البته تفاوت بسیاری میان مدل‌های جدید مک بوک پرو با نسل پیشین وجود دارد که شامل طراحی ظاهری، صفحه‌نمایش، باتری و تراشه می‌شود. برای خرید انواع لپ تاپ و مک بوک می توانید به سایت فروشگاه آنلاین تکنولایف مراجعه کنید.

 

دوربین مک بوک پرو

کوپرتینویی‌ها برای طراحی محصولات جدید از مدل‌های قدیمی‌تر الهام گرفته‌اند؛ به این صورت که مدل‌های جدید مک بوک پرو شبیه به مدل‌هایی هستند که بدنه‌ای از جنس پلی‌کربنات داشتند. درواقع لبه‌ها دیگر صاف نیستند و از طراحی گرد استفاده می‌کنند.

مک پرو جدید با تراشه M1

در طرف دیگر، کیبورد از طراحی با رنگ‌بندی تمام مشکی برخوردار شده که البته دیگر تاچ بار ندارد و به جای آن از کلیدهای استاندارد موجود در مدل‌های پیشین استفاده شده است. مدل مک بوک پرو 16 از صفحه‌نمایشی ۱۶/۲ اینچی استفاده می‌کند که مجهز شده به پنل IPS LCD با رزولوشن ۳،۴۵۶ در ۲،۲۳۴ پیکسل و مدل مک بوک پرو 14 نیز دارای صفحه‌نمایش ۱۴/۲ اینچی با پنل IPS LCD و رزولوشن ۳،۰۲۴ در ۱،۹۶۴ پیکسل است.

macbook پرو 2021 با تراشه M1 مکس

هر دو مدل از پس‌زمینه‌ی mini LED استفاده می‌کنند که شامل ده هزار mini LED برای افزایش نرخ کنراست و دایمینگ می‌شود. اپل برای مک بوک پروهای جدید از صفحه‌نمایشی استفاده کرده که نرخ نوسازی آن‌ها به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. در حالت استاندارد نرخ روشنایی روی ۱،۰۰۰ نیت تنظیم شده و در بالاترین حالت نیز نرخ روشنایی به ۱،۶۰۰ نیت می‌رسد. از دیگر ویژگی‌های صفحه‌نمایش‌ها پشتیبانی از محتوای HDR و پوشش کامل رنگ‌های Display-P3 است.

اپل M1 pro با پردازنده 10 هسته ای

طراحان اپل این بار میزان حاشیه‌های دورتادور صفحه‌نمایش‌ها را تا حد ممکن کاهش داده‌اند و برای دوربین FHD نیز بریدگی در نظر گرفته شده تا بخش بیشتری از پنل جلو به صفحه‌نمایش اختصاص یابد. در قسمت‌های مختلف بدنه‌ی مک بوک پرو از شش بلندگو استفاده شده تا کاربر بتواند از خروجی صدای باکیفیتی برخوردار شود.

بلندگوهای موجود در مک بوک پرو که شامل ۲ توییتر و ۴ ووفر می‌شوند از امکاناتی مانند Spatial Audio و دالبی اتموس برخوردار هستند و میکروفون‌های استفاده شده نیز می‌توانند ویژگی حذف نویز موجود در محیط را برای کاربر فعال کنند.

 

 

اسپیکر های Spatial Audio و دالبی اتموس

هر یک از مدل‌های جدید مک بوک پرو از تراشه‌ای منحصر به فرد برخوردار خواهند بود؛ به این صورت که مدل مک بوک پرو 14 اینچی دارای تراشه‌ی M1 Pro است و مدل بزرگ‌تر نیز از تراشه‌ی M1 Max استفاده می‌کند. البته علاقه‌مندان می‌توانند در هنگام خرید، برای مک بوک پرو 16 اینچی تراشه‌ی M1 Pro را انتخاب کنند تا فرصت خرید آن با هزینه‌ی کمتری را داشته باشند.

قیمت مک بوک پرو 2021

کاربر می‌تواند ظرفیت حافظه‌ای تا سقف ۳۲ گیگابایت برای مک بوک پرو 14 و ۶۴ گیگابایت را برای مک بوک پرو 16 انتخاب کند که درواقع این حافظه با پردازنده‌ی گرافیکی نیز به اشتراک قرار می‌گیرد. برای حافظه‌ی ذخیره‌سازی نیز امکان انتخاب حافظه‌ی SSD وجود دارد که سرعت آن در زمان خواندن اطلاعات به ۷/۴ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد. ظرفیت قابل انتخاب نیز از ۵۱‍۲ گیگابایت تا ۸ ترابایت قابل تغییر است.

مک بوک پرو m1

از نظر درگاه‌ها و تعدادشان نیز تغییراتی نسبت به نسل پیشین مشاهده می‌شود. در حالی که خبری از درگاه USB-A نیست، مک بوک پرو مجهز شده به درگاه HDMI، درگاه کارت حافظه‌ی SDXC و سه درگاه USB-C تاندربولت ۴. یک جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری نیز در نظر گرفته شده تا کاربر بتواند با اتصال هدست خود از گوش فرا دادن به محتوای صوتی لذت ببرد. درگاه مگ‌سیف نیز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد تا امکان شارژ سریع مک بوک پرو را داشته باشد.

درگاه ورودی مک پرو M1 pro

کاربران می‌توانند در مدل مک بوک پرو 14 اینچی با تراشه‌ی M1 Pro دو صفحه‌نمایش 6K پرو دیسپلی XDR و در مدل دارای تراشه‌ی M1 Max نیز سه صفحه‌نمایش را به دستگاه متصل کنند. از نظر مصرف انرژی نیز شاهد بهبودهای قابل توجهی در مک بوک پروهای جدید هستیم.

مک بوک پرو M1 max

مک بوک پرو 14 می‌تواند با هر بار شارژ کامل ۲۱ ساعت ویدئو پخش کرده یا کاربر به مدت ۱۴ ساعت به وب‌گردی بپردازد. در مک بوک پرو 16 نیز دستگاه با هر بار شارژ کامل باتری به مدت ۱۷ ساعت ویدئو پخش خواهد کرد و کاربر می‌تواند ۱۱ ساعت وب‌گردی کند.

کاربرانی که مدل دارای تراشه‌ی M1 Pro را خریداری کنند از شارژر ۶۷ وات با درگاه USB-C می‌توانند استفاده کنند و مدل دارای تراشه‌ی M1 Max نیز از شارژر۹۶ وات با درگاه USB-C برای تامین مجدد انرژی استفاده خواهند کرد. در درون جعبه نیز کابل مگ‌سیف به طول ۲ متر قرار دارد.

شارژر مک بوک پرو

مدل ۱۴ اینچی مک بوک پرو 2021 از قیمت پایه‌ی ۱،۹۹۹ دلار و مدل ۱۶ اینچی نیز از قیمت پایه‌ی ۲،۴۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد. امکان سفارش محصولات جدید اپل پس از اتمام کنفرانس اپل شروع شده و کاربران می‌توانند نسبت به خرید مک بوک پرو 14 یا 16 اینچی اقدام کنند.

 

آخرین اخبار از رویداد جدید اپل:

دستمال اپل با قیمت ۱۹ دلار معرفی شد

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%da%a9-%d8%a8%d9%88%da%a9-%d9%be%d8%b1%d9%88-2021/
ads
ads