داغ ترین ها :
مگ سیف چیست و چه کاربردی دارد؟

مگ سیف چیست و چه کاربردی دارد؟

شرکت اپل هم‌زمان با معرفی آیفون ۱۲ از مگ سیف هم رونمایی کرد. باید بگوییم که مگ سیف تکنولوژی آهنربایی اپل است که در داخل گوشی‌های آیفون ۱۲ به بعد قرار گرفت تا به واسطه آن کاربران بتوانند به تکنولوژی شارژ بی‌سیم دسترسی داشته باشند. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که مگ سیف در واقع به عنوان یک تکنولوژی محافظتی برای شارژ کردن مک‌بوک توسعه پیدا کرده بود، اما در نهایت برای اولین‌بار با معرفی آیفون ۱۲ با آن آشنا شدیم. اپل با مگ سیف توانست وسایل جانبی جدیدی را وارد اکوسیستم محصولات خود کند و روش جدیدی هم برای شارژ بی‌سیم سریع‌تر در اختیار کاربران بگذارد.

 

انواع پاوربانک از برندهای مختلف در سایت تکنولایف با قیمت عالی موجود است: پاور بانک

 

مگ سیف چیست؟

مگ سیف مجموعه‌ای از آهن‌ربا‌ها است که در کنار زغال شارژر داخلی آیفون ۱۲ و مدل‌های جدیدتر قرار گرفته است. این آهن‌رباها تجهیزاتی که با آن‌ها سازگاری دارند را حس کرده و سریعا با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، البته به‌شرط اینکه وسیله‌ها در مکان درست قرار گرفته‌ باشند. مگ سیف به شکل خاص تنها به وسیله‌های دیگری متصل می‌شود که مگ سیف دارند، پس نباید نگران هر جریان آهنربایی باشید که به گوشی شما می‌رسد.

مگ سیف چیست؟

نحوه استفاده از مگ سیف هم بسیار راحت است و تنها کافیست شارژر مگ سیف که خریداری کرده‌اید را با شارژر مخصوص اپل به برق متصل کنید و سپس سر گرد و دایره مانند مگ سیف را پشت آیفون های سازگار با این فناوری قرار دهید. زمانی که آهن‌رباهای هر دو مگ سیف با هم ارتباط برقرار کردند، گوشی به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود.

 

کاربران از ما پرسیده‌اند “بهترين شارژر فندكي براي گوشی آیفون کدام است” ما در مطلب زیر به این سوال پاسخ داده‌ایم.

بهترين شارژر فندكي براي ايفون

 

پک مگ سیف اپل چیست؟

اپل چند وقت پیش از پک مگ سیف هم رونمایی کرد که خبر آن را در تکنولایف منتشر کردیم. این محصول که در واقع یک پاوربانک است و از طریق فناوری مگ سیف به ایفون متصل می‌شود با قیمت ۹۹ دلار با تک رنگ سفید به بازار عرضه شده است. پک مگ سیف یا پاوربانک مگ سیف ظرفیتی برابر با ۱۴۶۰ میلی‌آمپر ساعت دارد و این یعنی می‌تواند گوشی‌های اپل را تنها تا درصد مشخصی شارژ کند و نمی‌توانید به عنوان شارژ کامل به روی آن حساب باز کنید. این پاوربانک وزنی 114 گرمی دارد و به لطف همین وزن شما می‌توانید آن را همواره همراه خود داشته باشید و در صورت نیاز از میزان باتری آن استفاده کنید.

پاوربانک مگ سیف اپل

 

لوازم جانبی مگ سیف

در حالی که خود مگ سیف به عنوان یک وسیله جانبی شناخته می‌شود، تعداد زیادی قاب مخصوص آیفون در مدل‌های مختلف هم برای سازگاری با این محصول ساخته شده‌اند. این قاب مخصوص ایفون‌هایی خواهد بود که از ویژگی شارژ بی‌سیم مگ سیف پشتیبانی می‌کنند. توجه داشته باشید که برخی از قاب‌ها از مگ سیف پشتیبانی نمی‌کنند و اگر می‌خواهید از قاب استفاده کنید محصولی را خریداری کنید که با مگ سیف هم سازگاری داشته باشد و به شما امکان شارژ بی‌سیم را بدهد.

لوازم جانبی مگ سیف کدام است؟

به غیر از کاور، اپل محصولی را برای قرار دادن کارت‌های بانکی نیز از طریق فناوری مگ سیف ایجاد کرده است. این محصولی به صورت آهنربایی به پشت گوشی شما متصل می‌شود و شما می‌توانید کارت‌های بانکی و پول‌های خود را درون آن قرار دهید.

 

 

چرا باید از مگ سیف و لوازم جانبی آن استفاده کنیم؟

داشتن مگ سیف ایفون و لوازم جانبی مخصوص آن به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید از تمام ویژگی‌های آیفون ۱۲ و مدل‌های بعدی استفاه کنید. البته که آیفون ۱۲ و مدل‌های بعدی با سایر شارژر‌های بی‌سیم QI بازار سازگاری دارند، اما با استفاده از مگ سیف ایفون سرعت شارژ بی‌سیم سریع‌تری خواهد داشت. به‌طور مثال سرعت شارژ بی‌سیم مگ سیف روی آیفون ۱۲ به ۱۵ وات می‌رسد و این در حالی است که سرعت شارژ بی‌سیم با دیگر شارژهای بی‌سیم موجود در بازار تنها ۷.۵ وات خواهد بود.

لوازم جانبی مختلف مگ سیف

تکنولوژی مگ سیف باعث شده که شرکت‌های دیگر به غیر از اپل هم بتوانند وسیله‌های جانبی جذاب و کاربردی را به وجود بیاورند و در اختیار کاربران قرار دهند. مثلا دلیل حضور وسیله‌هایی مانند شارژ بی‌سیم مخصوص ماشین، گیره‌های ورزشی، حسگر تشخیص حرکت صورت و حتی پاوربانک‌های مختلفی که شرکت‌های مختلف بر اساس این استاندارد تولید می‌کنند را می‌توان مک سیف دانست. حتی می‌توانیم به پایه‌های نگهدارنده و شارژ بی‌سیم مخصوص هم اشاره کنیم که با پشتیبانی از استاندارد مگ سیف ساخته شده‌اند.

چه تفاوتی میان «Made fo Magsafe» و «Magsafe Compatible» وجود دارد؟

اکثر لوازم جانبی ساخته شده برای مگ سیف از تکنولوژی انحصاری اپل استفاده می‌کنند. به همین دلیل روی این محصولات جمله «Made for MagSafe» را مشاهده می‌کنید. این عبارت به این معناست که وسیله مورد نظر شما تست‌های خاصی را پشت‌سر گذاشته برای آیفون ۱۲ به بعد سازگار شده و اکنون مگ سیف می‌تواند با سرعت ۱۵ وات گوشی شما را شارژ کند.

روی برخی از محصولات هم عبارت Magsafe Compatibe دیده می‌شود. این عبارت به این موضوع اشاره می‌کند که محصول مورد نظر تمام استاندارهای مورد نظر را رعایت کرده، اما از تکنولوژی خاص مگ سیف در ساخت آن استفاده نشده است. به همین دلیل تنها با سرعت ۷.۵ وات دستگاه شما را شارژ می‌کند.

معایب مگ سیف چیست؟

در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که مگ سیف تنها با آیفون ۱۲ و مدل‌های جدیدتر سازگاری دارد و به همین دلیل نمی‌توانید از این محصول روی آیفون‌های قدیمی‌تر استفاده کنید. در حالت کلی مگ سیف نقطه ضعف خاصی ندارد اما با این حال اپل در سایت پشتیبانی خود به دو موضوع خاص اشاره کرده است.

موضوع اول این که مگ سیف می‌تواند به چیپ‌های RFID آسیب بزند و آن‌ها را خراب کند. این چیپ‌ها به شکل خاص در کارت‌های بانکی و کارت‌های امنیتی استفاده می‌شوند. پس باید به این موضوع اشاره کنیم که نباید مگ سیف گوشی ایفون‌های خود را نزدیک به کارت بانکی نگه‌داری کنید. اپل حتی به شکل خاص به این موضوع اشاره کرده که کارت بانکی را بین مگ سیف و گوشی قرار ندهید و در این حالت گوشی را شارژ نکنید. توجه داشته باشید که منظور از این گفته خود مگ سیف اپل است و شما می‌توانید کارت بانکی خود را درون محصولی که در بالا معرفی کردیم قرار دهید.

معایت مگ سیف کدام است؟

موضوع دوم این است که برای استفاده از شارژ مگ سیف نباید از قاب‌های سیلیکونی استفاده کنید. به نظر می‌رسد که گرمای تولید شده در زمان شارژ شدن باتری گوشی به وسیله مگ سیف، قاب‌های سیلیکونی را از بین می‌برند. این موضوع حتی برای قاب‌های چرمی هم رخ می‌دهد. در این حالت گوشی بیش از اندازه گرم می‌شود.

شارژر مگ سیف چیست؟

زمانی که شما مگ سیف را خریداری می‌کنید درون جعبه یک پد دایره‌ای شکل دیده می‌شود و یک سیم Type-C که به آن متصل است. این یعنی برای این که بتوانید از مگ سیف استفاده کنید باید یک آداپتور داشته باشید و پیشنهاد می‌کنیم برای سازگاری بیشتر از شارژر 20 واتی خود اپل کمک بگیرید. برای خرید شارژر آیفون می‌توانید از فروشگاه تکنولایف دیدن کنید.

مگ سیف سامسونگ چیست؟

باید به این موضوع اشاره کنیم که سامسونگ خیلی قبل‌تر از اپل وارد دنیای شارژ بی‌سیم روی گوشی‌های خود شده بود، با این حال چنین تصوری وجود دارد که گوشی‌های سامسونگ شارژ بی‌سیم ندارند. می‌توان گفت که بسیاری از گوشی‌های سامسونگ از جمله گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت از سه یا چهار سال پیش از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کردند ولی با این حال چیزی به عنوان مگ سیف سامسونگ وجود ندارد. سامسونگ برای گوشی‌های خودش از شارژرهای بی‌سیم مختلفی رونمایی کرده است، شارژهایی که دقیقا همان تکنولوژی اپل را دنبال می‌کنند و زودتر هم در اختیار کاربران قرار گرفته بودند.

 

گوشی اقتصادی امسال اپل تست شد:
اولین بنچمارک از گوشی آیفون SE 2022 منتشر شد

 

سوالات متداول:

مگ سیف چیست؟ مگ سیف مجموعه‌ای از آهن‌ربا‌ها است که در کنار زغال شارژر داخلی آیفون ۱۲ و مدل‌های جدیدتر قرار گرفته است. این آهن‌رباها تجهیزاتی که با آن‌ها سازگاری دارند را حس کرده و سریعا با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند.

کدام ایفون‌ها با مگ سیف سازگاری دارند؟ ایفون‌های سری 12، سری 13 و آیفون‌های سری 14 که جدیدترین گوشی‌های این شرکت هستند همگی از فناوری مگ سیف پشتیبانی می‌کنند.

پک مگ سیف چیست؟ این محصول که در واقع یک پاوربانک است و از طریق فناوری مگ سیف به ایفون متصل می‌شود با قیمت ۹۹ دلار با تک رنگ سفید به بازار عرضه شده است. پک مگ سیف یا پاوربانک مگ سیف ظرفیتی برابر با ۱۴۶۰ میلی‌آمپر ساعت دارد و این یعنی می‌تواند گوشی‌های اپل را تنها تا درصد مشخصی شارژ کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

4 نظر

  1. alireza

    سلام
    وقت بخیر
    برای استفاده از جاکارتی مگ سیفی باید حتما قاب گوشیمون هم برچسب حلقه مگ سیف رو داشته باشه یا نه؟
    چون بدون لیبل هم به قاب گوشی میچسبه
    احتمال داره در طولانی مدت جای اهنربای جاکارتی روی گوشی بمونه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به alireza

      سلام اگه میخواید قوی و درست بچسبه بله باید قاب مگ سیف باشه اگه اصل باشه نه جا نمی‌مونه
  2. پیمان

    باسلام مگ سیف همان شارژر وایرلس هست وباان گوشیهای که شارژر بیسیم دارند را شارژ میکند فرقی نمیکند چه سامسونگ باشد ویا ایفون ایفون xs’xr’xsmax’11وبه بالا راهم میشه با مگ سیف شارژ کرد ولی در گوشهای ذکر شده قابلیت اهنربایی ندارد وتنها شارژ میشه کرد جناب تکنو لایف بهتره یه خرده واضحتر توضیح بدین ممنون

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به پیمان

      سلام وقت بخیر توضیحات شما صحیح هست ولی معمولا کسی برای مگ سیف هزینه نمیکنه که باهاش گوشی اندرویدی رو شارژ کنه چون برای این هدف شارژرهای بهتر و ارزون‌تری هست تو بازار
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%da%af-%d8%b3%db%8c%d9%81-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/
ads
ads