داغ ترین ها :
میزان شارژ اولیه پاوربانک چند ساعت است؟ آیا پاوربانک نیاز به شارژ اولیه دارد؟

میزان شارژ اولیه پاوربانک چند ساعت است؟ آیا پاوربانک نیاز به شارژ اولیه دارد؟

شارژ پاوربانک برای اولین بار چگونه باید انجام شود؟ پاور بانک یک تکنولوژي تقریبا جدید اما بسیار کاربردی است. پاوربانک‌ها به قدری محبوب شده‌اند که به‌تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. می‌توانید پاروبانک‌های متفاوت با قدرت‌های مختلفی تهیه کنید که برای هرکاری از شارژ کردن لپ تاپ تا گوشی مناسب خواهند بود. اما ممکن است قبل خرید پاوربانک سوالاتی برای هر کسی پیش بیاید. مثلا شارژ اولیه پاوربانک باید چند ساعت باشد و از کجا بفهمیم پاوربانک شارژ شده است. اکثرا می‌توانید پاروبانک را به سادگی از جعبه خارج کنید و استفاده نماید. اما به طور کلی، قبل از استفاده از پاوربانک، ابتدا باید آن را شارژ کنید.

 

برای مشاهده قیمت و خرید انواع پاوربانک به سایت تکنولایف مراجعه کنید: پاور بانک

 

پاور بانک‌ها دستگاه‌های بسیار ساده‌ای هستند، بنابراین برای شروع استفاده از آن‌ها برای اولین بار نیازی به تنظیمات پیشرفته ندارید. سایر انواع محصولات الکترونیکی ممکن است از شما بخواهند که اقدامات خاصی مانند تخلیه کامل و چندین بار شارژ دستگاه قبل از استفاده را انجام دهید. در مورد پاور بانک‌ها داستان به این صورت نیست. بنابراین ما این مقاله را برای شما آماده کردیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید و به سوالات شما نیز پاسخ دهیم.

اول از همه: راهنمای کاربری را بخوانید

قبل از استفاده از پاوربانک جدید، همیشه باید دفترچه راهنمای کاربری را مطالعه کنید. اگرچه استفاده از پاوربانک ساده و آسان است، اما این بدان معنا نیست که باید توصیه‌های سازنده را نادیده بگیرید. دفترچه راهنمای کاربری به طور خاص، دستگاه‌های مورد استفاده را هدف قرار می‌دهد.ممکن است در مورد شارژ اولیه پاوربانک باید چند ساعت باشد و از کجا بفهمیم پاوربانک شارژ شده نیز در این دفترچه اطلاعاتی آمده باشد. بنابراین هر زمان بین اطلاعات داخل دفترچه و اطلاعات دیگر دچار تناقض شدید، باید از اطلاعات داخل دفترچه راهنمای کاربری پیروی کنید.

 

پیش از خرید پاوربانک بخوانید:
راهنمای خرید پاوربانک متناسب با نیاز شما

 

آیا پاوربانک نیاز به شارژ اولیه دارد؟

اکثر پاور بانک‌ها از قبل شارژ شده‌اند. با این حال، در بیشتر موارد، شارژ  دستگاه کامل نخواهد بود، اما چیزی حدود ۷۵٪ یا کمتر است. بنابراین معمولا پاوربانک‌هایی که تازه می‌خرید، هیچ وقت دارای شارژ کامل نیستند. البته ممکن است پاوربانکی که تازه خریده‌اید کاملا از شارژ خالی باشد. این امر به ویژه در مورد دستگاه‌هایی که قبل از فروش برای مدت طولانی در قفسه فروشگاه بوده، صادق است. پس از مدتی پاوربانک ها، درست مانند هر باتری دیگر، شروع به از دست دادن شارژ خواهند کرد تا زمانی که شارژ خود را به طور کامل تخلیه کنند.

برای ارزیابی میزان شارژ، بررسی کنید که با فشار دادن دکمه پاور چند چراغ LED چشمک می‌زند. اکثر پاوربانک‌ها دارای ۴ چراغ LED هستند که میزان شارژ را نشان می‌دهد. هر یک از آنها به طور متوسط ​​۲۵ درصد قدرت شارژ را نشان می‌دهد. بنابراین اگر دیدید ۳ چراغ از ۴ چراغ چشمک می‌زند، در این صورت پاور بانک حدود ۷۵ درصد شارژ دارد. با این حال، برخی از شارژرهای قابل حمل دارای نمایشگرهای LCD هستند که دقیقا میزان شارژ باقی مانده را نشان می‌دهند. پاوربانک‌های دارای صفحه نمایش از این نظر دقت بیشتری دارند.

 

برای اطمینان از اصالت پاوربانک به هنگام خرید، حتما مطلب زیر را بخوانید:
تشخیص پاور بانک اصلی از تقلبی

 

میزان شارژ اولیه پاوربانک چند ساعت است؟

بهترین روش این است که، قبل از استفاده از پاوربانک، برای اولین بار آن را کامل شارژ کنید، حتی اگر مقداری شارژ داشته باشد. تقریبا همه پاوربانک‌ها دارای کابل شارژ سازگار هستند که می‌توانید آن را به پریز دیواری یا سایر منابع برق مانند پورت USB لپ‌تاپ وصل کنید. لطفا توجه داشته باشید که اکثر پاوربانک‌ها با شارژر دیواری عرضه نمی‌شوند. بسیاری از مردم وقتی پاوربانکی را سفارش می‌دهند از این موضوع آگاه نیستند. بنابراین وقتی می‌بینند که بسته حاوی شارژر نیست ناامید می‌شوند. علاوه بر این، باید بدانید که همه شارژرها از نظر قدرتی که می‌توانند تامین کنند، یکسان نیستند.

برخی از آنها قدرت بیشتری را تامین می‌کنند. بنابراین می‌توانند پاوربانک را سریعتر شارژ کنند، در حالی که برخی دیگر کندتر هستند و می‌توانند چندین ساعت به زمان شارژ دستگاه شما اضافه کنند. برای مثال شیائومی که یکی از محبوب‌ترین برندهای ساخت پاوربانک است، دستگاه‌های خود را معمولا با سیم شارژر عرضه می‌کند. شارژ اولیه پاور بانک شیائومی معمولا بیشتر از ۵۰ درصد است. اگر اولین باری که پاوربانک را در دست گرفتید، شارژ نداشت، می‌توانید به سادگی آن را با استفاده از پورت USB لپ‌تاپ خود شارژ کنید. فقط توجه داشته باشید که در این حالت شارژ شدن پاور بانک زمان زیادی طول می‌کشد زیرا پورت‌های USB لپ تاپ‌ها دارای خروجی جریان بسیار کم هستند. مهم است بدانید باید از شارژ بیش از حد پاور بانک خود جلوگیری کنید. این امر می‌تواند در دراز مدت به باتری آسیب برساند. به همین دلیل است که پس از وصل کردن دستگاه به منبع شارژ، هر از چند گاهی باید نشانگرهای شارژ را بررسی کنید. با این حال، برخی از پاوربانک‌ها دارای محافظ شارژ بیش از حد هستند، بنابراین نیازی نیست نگران آن باشید. دفترچه راهنمای کاربری خود را بررسی کنید تا ببینید آیا شارژر قابل حمل شما این ویژگی را دارد یا خیر.

 

چرا پاور بانک گوشی را شارژ نمی کند؟
علت شارژ نشدن گوشی توسط پاور بانک

 

استفاده از پاوربانک برای اولین بار

پس از چشمک زدن هر چهار چراغ پاور بانک، متوجه می‌شوید که شارژ پاوربانک برای اولین بار انجام شده است. پس از انجام این کار، می توانید از پاوربانک برای شارژ گوشی خود استفاده کنید. معمولا حداقل یک پورت USB در دستگاه وجود دارد، اما دستگاه‌هایی نیز وجود دارند که با بیش از یک خروجی عرضه می‌شود. شما می‌توانید مقادیر مختلف خروجی مانند 1A، 2A، 2.5A و غیره را روی دستگاه بررسی کنید. این خروجی‌ها قدرت‌های متفاوتی را برای شارژ ارائه می‌دهد. هر چه آمپر بیشتر باشد، دستگاه‌‌ها شما سریعتر شارژ می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید شارژ سریع داشته باشید از پورت با بالاترین خروجی استفاده کنید.

برخی از پاوربانک‌ها با فناوری‌های شارژ سریع مختلفی مانند Power Delivery، Quick Charge یا PowerIQ عرضه می‌شوند. این ویژگی‌ها برای شارژ بسیار سریع عالی هستند، اما باید توجه داشته باشید، دستگاهی که می‌خواهید شارژ کنید باید با نوع شارژ سریع پاوربانک شما نیز سازگار باشد. در غیر این صورت، شارژ سریع کار نخواهد کرد و دستگاه شارژ معمولی خواهد داشت. همچنین می‌توانید از پاوربانک‌ها برای شارژ لپ تاپ استفاده کنید. اما در این مورد، خروجی برق باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند نیاز لپ تاپ را برآورده کند.

بیشتر سازندگان توصیه می‌کنند از کابل USB (و شارژر دیواری) که در ابتدا همراه با پاور بانک شما ارائه شده، استفاده کنید. با این حال، کابل‌ها و شارژرهای دیواری سازگاری بسیار گسترده‌ای دارند، بنابراین باید بتوانید اساسا از هر نوع کابل یا شارژری استفاده کنید، مشروط بر اینکه ساخت با کیفیتی داشته باشند. استفاده از کابل‌ها و شارژرهای ارزان قیمت و یا ضعیف باعث کاهش سرعت شارژ می‌شود و حتی ممکن است به پاور بانک شما آسیب برساند. باید بدانید، پاوربانکی با باتری خالی مدتی طول می‌کشد تا کاملا شارژ شود. سریع‌ترین پاوربانک‌ها مانند پاوربانک 20000 میلی‌آمپر ساعتی ۶۰  واتی ۲ تا ۳ ساعت طول می‌کشند تا شارژ شوند. در حالی که برخی دیگر ممکن است ۸ تا ۱۰ ساعت طول بکشد. اگر این یک عامل مهم برای شما است، قبل از خرید پاوربانک مطمئن شوید که این اطلاعات را بررسی کنید.

 

بهترین پاوربانک های موجود در بازار ایران را بشناسید:

بهترین پاوربانک های بازار

 

چند نکته تعمیر و نگهداری

پس از استفاده از پاوربانک  برای اولین بار، هنوز نکاتی وجود دارد که اگر می‌خواهید طول عمر آن را افزایش دهید، باید به آنها توجه کنید. نگهداری از پاور بانک ارتباط زیادی با رعایت این نکات دارد:

از رسیدن باتری به کمتر از ۲۰ درصد خودداری کنید. به محض اینکه متوجه شدید به ۲۰ درصد رسیده است، باید آن را شارژ کنید. آن را در معرض دمای بسیار بالا قرار ندهید (مانند گذاشتن آن در ماشین در یک روز گرم). هنگام شارژ،  پاوربانک را نپوشانید. اگر برای مدت طولانی از آن استفاده نمی‌کنید، مطمئن شوید که آن را هر ۲ تا ۳ ماه یکبار شارژ کنید.

سوالات متداول

میزان شارژ اولیه پاوربانک چند ساعت است؟ میزان شارژ اولیه پاوربانک بستگی به مدل دستگاه شما دارد. اما معمولا از ۳۰ تا ۷۵ درصد متفاوت است. البته معمولا پاوربانکی که می‌خرید شارژ کامل ندارد و حتی ممکن است خالی از شارژ باشد. اگر مدت زمان زیادی در فروشگاه مانده باشد و یا از آن استفاده نشده باشد نیز ممکن است شارژ آن خالی باشد. اما معمولا با مقدار کمی شارژ‌ همراه است.

آیا پاوربانک نیاز به شارژ اولیه دارد؟ بله پاوربانک مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری نیاز به شارژ اولیه دارد. قبل از اینکه دستگاه را شارژ کنید مطمئن شوید شارژ اولیه آن خالی شده است. سپس دستگاه را به برق وصل کنید و اجازه دهید کامل شارژ شود. هرگز نگذارید که دستگاه بیش از حد لازم شارژ شود.

از کجا بفهمیم پاوربانک شارژ شده است؟ پاوربانک‌ها معمولا دارای چراغ‌های ال ای دی و نمایشگر ال سی دی هستند. به این ترتیب می‌توان فهمید که پاوربانک شارژ شده است یا خیر. هرگاه همه چراغ‌های ال ای دی دستگاه همزمان روشن شد، این موضوع نشان دهنده این است که پاوربانک به طور کامل شارژ شده است.

خرید مک بوک
ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

44 نظر

  1. پارسا

    سلام
    من یه پاور20000 شیائومی گرفتم فقط گوشیمو 33 درصد شارژ کرد کلا بعد از شارژ اولیه اولین باری بود که ازش استفاده کردم
    کلا یکی دوبار ازش برای شارژ گوشی و هایی با باتری کم استفاده کردم و حدودا 1 چراغ خاموش شد و 3چراغ روشن شد بعد از زدن شارژ گوشیم که ظرفیت باتریش 5000تا بودگوشی منو از 21 درصد به 54 درصد شارژ شد و شارژ کل پاوربانک خالی شد و با اینکه سه تا چراغ روشن بود

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به پارسا

      سلام برای مدت طولانی بذارید شارژ یا درست شارژ نشده بوده یا خرابه پاور بانک
      1. هدیه

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام من برای بار اوله که استفاده میکنم از پاوربانک دکمه کنارش برای چیه؟؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به هدیه

          سلام روشن کردن پاور بانک
  2. lili

    سلام من پاوربانک لیتو۲۰۰۰۰خریدم، گوشیمو شارژکرد،گوشی دوم رو زدم سه چهار دقه بعدش شارژش صفرشداز۵۵درصد،مشکل ازچیه؟میشه بازشارژش کنم، گفتن باید ریست بشه و گوشیتون ویروس داشته

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به lili

      سلام پاور بانک رو مجدد کامل شارژ کنید کاری به ویروس نداره
  3. عسکری

    سلام پاوربانک من شیائومی 20000 است.
    وقتی پاور کامل شارژ شده بدون اینکه دستگاهی را باهاش شارژ کنم چند روز باید شارژ را نگه دارد؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به عسکری

      سلام وقت خوش خیلی طول می‌کشه تا خالی بشه تا چند ماه
  4. قلیزاده

    سلام
    پاورمن20000miهست ، چهارچراغ راهنماداره ، برخلاف گذشته کم استفاده میکنم ، تاچه مقدار تخلیه شد ، نیاز به شارژ مجدد داره؟
    ممنون میشم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به قلیزاده

      سلام وقت بخیر اگه میخواید کنار بذارید پاوربانک رو بهتره شارژ حدود ۵۰ باشه
      1. مریم

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام من پاورbw ۲۰۰۰۰خریدم گوشیمو دوتا۳دفعه شارژ می‌کنه به نظرتون درسته یا خراب ؟؟ واینکه با شارژر ۲۵وات سامسونگ یا ۳۳وات شیائومی میشه شارژش کرد؟؟؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به مریم

          سلام اگه باتری گوشیتون ۵۰۰۰ و ۳ بار شارژ می‌کنه اوکی تقریبا
      1. مهدی ملک محمدی

        پاسخ به احسان نیک پی

        درود،یه پاوربانک ۲۰۰۰۰میلی آمپرخریدم وگذاشتم شارژولی تا۹۵درصد رسیده وبیشتراز یکساعته که رو ۹۵درصدمونده وبالا نمیره،طبیعیه یا مشکل داره؟ باسپاس
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به مهدی ملک محمدی

          سلام وقت بخیر طبیعیه درصدهای بالا طول میشکن ولی اگه رد نکرد این عدد رو دیگه طبیعی نیست
  5. Mehdi

    سلام وقت بخیر پاوربانک ۲۰۰۰۰ وریتی خریدم و نزدیک ۱۰ ساعت شارژ شد با آداپتور ۵۰۰۰وات و ۴ چراغ سفید روشنه ولی اولین چراغش سبز رنگه یعنی همشون باید سبز باشن یا نه چون بار اول فول شد به همین صورت و نزدیک ۶۰ درصد گوشیم رو شارژ کرد و خاموش شد پاور بانک به نظرتون مشکلی داره پاوربانک؟

    1. حسین

      پاسخ به Mehdi

      سلام پاور نو خریدم فروشنده بهم گفت شارژ اولیه ۲۴ ساعت تو شارژ باشه آیا درست گفته یا همون چهار چراغ روشن شد کافیه لطفا راهنمایی کنید ممنون
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به حسین

        سلام وقت بخیر ۲۴ ساعت خیلی زیاده شارژ که کامل شد حدود ۲ یا ۳ ساعت اضافه تر بذارید تو شارژ
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Mehdi

      سلام وقت بخیر متوجه نشدم؟ شما چراغ‌ها که روشن بشه یعنی شارژ کامل شده
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%db%8c%d8%b2%d8%a7%d9%86-%d8%b4%d8%a7%d8%b1%da%98-%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%87-%d9%be%d8%a7%d9%88%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d9%86%da%a9-%da%86%d9%86%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa/
ads
ads