داغ ترین ها :
احتمال وجود ناچ در بالای صفحه‌نمایش مک بوک پرو جدید به خاطر دوربین سلفی

احتمال وجود ناچ در بالای صفحه‌نمایش مک بوک پرو جدید به خاطر دوربین سلفی

اپل در نظر دارد تغییرات گسترده‌ای را در طراحی صفحه‌نمایش مک بوک پروهای جدید اعمال کند که یکی از آن‌ها استفاده از ناچ در صفحه نمایش مک بوک پرو برای قرار گرفتن دوربین سلفی است. گزارش‌هایی وجود دارد که اپل تغییرات جالبی را در مک بوک پرو خواهد داد. درواقع آنچه از بخش زنجیره‌ی تامین اپل به گوش می‌رسد، کوپرتینویی‌ها می‌خواهند در بالای صفحه‌نمایش مک بوک پرو از بریدگی یا ناچ استفاده کند. در چنین طراحی، دوربین سلفی در داخل بریدگی قرار می‌گیرد تا بخش بیشتری از بدنه‌ی دستگاه به صفحه‌نمایش اختصاص یافته و درواقع نرخ صفحه‌نمایش نسبت به بدنه افزایش یابد.

 

برای خرید نوت بوک و مشاهده قیمت انواع لپ تاپ به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

ناچ در صفحه نمایش مک بوک پرو

صفحه نمایش مک بوک پرو جدید ۱۰۰۰ نیت روشنایی تولید می‌کند.

چنین طراحی را در حال حاضر می‌توان در گوشی‌های هوشمند مختلفی مشاهده کرد؛ اما اپل می‌خواهد از این طراحی در مک بوک پرو نیز استفاده کند. در حال حاضر اپل می‌خواهد ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) کنفرانس خبری را برگزار کرده و از مدل‌های جدید مک بوک پرو رونمایی کند. شاید ناچ در صفحه نمایش مک بوک پرو را به‌زودی مشاهده کنیم.

در حال حاضر می‌دانیم که مک بوک پروهای جدید در دو مدل ۱۴ و ۱۶ اینچ معرفی و به بازار عرضه خواهند شد. برای پنل نیز از مدل‌های mini-LED استفاده خواهد شد که قادر به ارائه‌ی روشنایی تا حد ۱۰۰۰ نیت خواهند بود. در برخی از گزارش‌ها آمده که حداقل یکی از دو مدل مک بوک پرو از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کند.

با توجه به گزارش‌ها می‌توان نتیجه گرفت که کوپرتینویی‌ها علاوه بر مشخصات سخت‌افزاری، تغییرات گسترده‌ای را در طراحی ظاهری مک بوک پرو اعمال کرده‌اند؛ تغییراتی که شامل صفحه‌نمایشی بدون حاشیه با بریدگی در بالای آن برای قرار گرفتن دوربین سلفی می‌شود.

مک بوک پرو

طراحی احتمالی مک بوک پرو جدید

گویا گوشه‌های صفحه‌نمایش نیز طراحی گرد شکلی خواهد داشت. اپل در نظر دارد مک بوک پروهای نسل جدید را همراه با دوربین سلفی با کیفیت FHD روانه‌ی بازار کند.

میزان رزولوشن مدل‌های مختلف مک بوک پرو جدید نیز برابر با ۳،۴۵۶ در ۲،۲۳۴ پیکسل و ۳،۰۲۴ در ۱،۹۶۴ پیکسل خواهند بود. با در نظر گرفتن ابعاد صفحه‌نمایش و رزولوشنی که در اختیارمان قرار گرفته است به نظر می‌رسد نسبت ابعاد صفحه‌نمایش مک بوک پروهای جدید اپل برابر با ۱۶:۱۰ باشد.

از نظر مشخصات سخت‌افزاری انتظار می‌رود که مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ از تراشه‌ی M1X استفاده کنند که درواقع مدلی بهینه شده از تراشه‌ی M1 است. M1X پردازنده‌ای ۱۰ هسته‌ای دارد که متشکل شده از ۸ هسته‌ی توانمند و ۲ هسته‌ی کم مصرف. برای پردازنده‌ی گرافیکی نیز اپل از پردازنده‌ای ۲ یا ۴ هسته‌ای استفاده خواهد کرد.

آنچه مشخص است M1X مبتنی بر لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته خواهد شد و قادر به ارائه‌ی توان پردازشی به مراتب بالاتری نسبت به M1 خواهد بود. برای خنک‌سازی دستگاه نیز دو فن بزرگ قرار می‌گیرد تا دستگاه در استفاده‌ی طولانی مدت یا انجام امور سنگین با مشکلات حرارتی مواجه نشود.

در گزارشی دیگر که طی آن به گفته‌های افشاگری به نام مینگ‌چی کو پرداخته می‌شود، شایعاتی مطرح شده که اپل در مک بوک پروهای جدید از تاچ بار استفاده نخواهد کرد. برای کیبوردها نیز از رنگ‌بندی تیره‌تری استفاده خواهد شد. از نظر درگاه‌ها نیز مک بوک پروهای جدید اپل از درگاه‌های متعددی برخوردار خواهند بود تا کاربر امکان اتصال لوازم جانبی و دستگاه‌های مختلف به لپ‌تاپ‌های جدید کوپرتینویی‌ها را داشته باشد.

در هر صورت باید تا برگزاری کنفرانس خبری اپل صبر کرده و مشاهده کرد که آیا شایعات مطرح شده صحت دارند یا خیر.

 

برای خرید مک بوک پرو m2 2023 روی لینک بزنید: قیمت مک بوک پرو m2

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%86%d8%a7%da%86-%d8%af%d8%b1-%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d9%85%da%a9-%d8%a8%d9%88%da%a9-%d9%be%d8%b1%d9%88/
ads
ads