داغ ترین ها :
نحوه اتصال آیفون و آیپد به تلویزیون

نحوه اتصال آیفون و آیپد به تلویزیون

اندازه نمایشگر گوشی و تبلت‌ها بسیار بزرگ‌تر از قبل شده‌اند و حالا دیگر برای مشاهده انواع محتوا مناسب به نظر می‌رسند، اما در نهایت مشاهده فیلم، سریال یا عکس‌های خانوادگی به روی تلویزیون و ابعاد بزرگ آن لذت بیشتری دارد و به همین دلیل راه‌هایی برای اتصال گوشی و تبلت به تلویزیون وجود دارد. در این مطلب اما به سراغ آیفون و آیپد می‌رویم و می‌خواهیم نحوه اتصال این محصولات به تلویزیون را به شما آموزش دهیم. پس اگر آیفون یا آیپد دارید و می‌خواهید آن را به تلویزیون خود متصل کنید حتما در ادامه این متن همراه تکنولایف باشید.

اسکرین میرورینگ اپل

اکثر گوشی‌های هوشمند از جمله آیفون‌ها قابلیتی به نام اسکرین میرورینگ دارند (در هر برند ممکن است نام آن متفاوت باشد) که می‌توانند به وسیله آن صفحه نمایش گوشی را به روی تلویزیون منتقل کنند. اما نحوه اتصال آیفون به تلویزیون سامسونگ با screen mirroring چگونه است؟

پیش نیاز انجام این کار هوشمند بودن تلویزیون و پشتیبانی آن از این قابلیت است. یعنی در واقع هم گوشی باید این قابلیت را داشته باشد و هم تلویزیون تا شما بتوانید صفحه گوشی خود را به روی تلویزیون منتقل کنید.

یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که می‌توانید صفحه نمایش آیفون یا آیپد خود را به تلویزیون منتقل کنید همین برنامه آینه برای آیفون است که به صورت پیش فرض در کنترل سنتر گوشی خود آن را پیدا خواهید کرد و می‌توانید بدون نیاز به هیچ سیمی اتصال را با تلویزیون برقرار کند.

نکته مهم این است که این قابلیت با تلویزیون‌های خود اپل یا همان اپل تی‌وی‌ها سازگاری دارد و با تلویزیون‌های هوشمندی که با Airplay 2 سازگار باشند. لیست تلویزیون‌های سازگار را می‌توانید از سایت اپل چک کنید.

اگر تلویزیون شما جزو لیست گفته شده در سایت اپل بود حال به راحتی می‌توانید ایفون یا آیپد خود را به آن متصل کنید. برای این کار باید در ابتدا مطمئن شوید که ایفون یا آیپد و تلویزیون به یک وای فای یکسان متصل هستند.

کنترل سنتر ایفون یا آیپد خود را باز کرده و به روی گزینه اسکرین میرورینگ کلیک کنید. در این بخش تلویزیون شما جستجو شده و نام آن به شما نمایش داده می‌شود. زمانی که نام تلویزیون را تأیید کنید کل صفحه آیپد یا ایفون شما به طور کامل به تلویزیون منتقل خواهد شد

آموزش تصویری اتصال گوشی ایفون به تلویزیون ال جی

شما همچنین می‌توانید به جای اشتراک گذاری کل نمایشگر ایفون یا آیپد خود تنها محتوای مد نظر را به روی تلویزیون پخش کنید. برای انجام این کار مثلا به گالری بروید و به روی عکس یا فیلمی که می‌خواهید نمایش داده شود کلیک کنید. حال از طریق گزینه Share که در پایین سمت چپ است AirPlay را انتخاب کرده و نام تلویزیون را انتخاب کنید. در این حالت تنها همین محتوا به نمایشگر تلویزیون منتقل می‌شود و نه کل صفحه گوشی یا تبلت.

اگر شما زیاد محتوا را به نمایشگر تلویزیون خود منتقل می‌کنید برای راحتی بیشتر می‌توانید به Settings و سپس General بروید و به روی گزینه AirPlay & handoff کلیک کنید. حال گزینه Automatically AirPlay to Tvs را انتخاب کرده و آن را به روی Automatic تنظیم کنید

اسکرین میرورینگ اپل

اگر گزینه Ask را انتخاب کنید قبل از اشتراک گذاری محتوا آیفون یا آیپد از شما درخواست اجازه خواهد کرد. شما همچنین اگر به امنیت و حریم خصوصی خود اهمیت زیادی می‌دهید می‌توانید برای اتصال ایفون یا آیپد به تلویزیون رمز در نظر بگیرید. با انجام این کار قبل از اتصال باید رمز تأیین شده را وارد کنید تا صفحه گوشی به تلویزیون منتقل شود.

 

اتصال هدست و هدفون بی سیم بلوتوثی به تلویزیون:
اتصال هندزفری بلوتوث به تلویزیون

 

اتصال به کمک سیم

شما می‌توانید آیفون یا آیپد خود را با سیم هم به تلویزیون متصل کنید. برای این کار باید ابتدا رابط مورد نیاز را خریداری کنید. بسته به این که تلویزیون شما چه مدلی باشد باید یکی از آداپتورهای لایتنینگ به HDMI یا لایتنینگ به VGA را خریداری کنید.

این آداپتورها در نسخه‌های رسمی اپل قیمت بالاتری از مدل‌های ساخت شرکت‌های دیگر دارند ولی در عمل کارکرد آن‌ها یکسان است. پس برای صرفه جویی در هزینه می‌توانید از برندی غیر اپل این آداپتورها را تهیه کنید.

البته باید توجه داشته باشید که آداپتوری که خریداری می‌کنید از قابلیت High-bandwidth Digital Contant یا (HDCP) پشتیبانی کند. در غیر این صورت شما برای مشاهده محتوا با مشکل مواجه خواهید شد.

برای اتصال گوشی از این روش تنها باید پورت لایتنینگ را به آن متصل کرده و سپس با HDMI یا AVG سمت دیگر آداپتور را به تلویزیون متصل کنید. حال باید جزو ورودی‌های تلویزیون گزینه گوشی هم نمایش داده شود و تنها کافیست شما به روی آن کلیک کنید

اتصال ایفون به مانیتور

برای آیپدهایی که از درگاه Type C به جای لایتنینگ استفاده می‌کنند تنها کافی است که آداپتور Type C به HDMI را خریداری کنید.

زمانی که شما فیلم یا سریالی را از iTunes یا سرویسی مانند Netflix با این آداپتورها مشاهده می‌کنید رزولوشن حداکثر FHD خواهد بود و حتی اگر شما کیفیت ویدئو را به روی حالت 4K هم قرار دهید خروجی نهایتا کیفیت FHD خواهد داشت.

برخی از سرویس‌ها و بازی‌ها نیز از طریق این دانگل به خوبی کار نمی‌کنند. البته که به دلیل تأخیر چند ثانیه‌ای در ارسال تصویر به تلویزیون شما خیلی نمی‌توانید برای بازی کردن به روی این آداپتور یا دانگل حساب باز کنید.

خود دانگل نیاز به برق برای کار کردن ندارد اما خب طبیعتا گوشی یا تبلت شما باید شارژ کافی داشته باشد که بتواند محتوا را به روی تلویزیون نمایش دهد. این دانگل‌ها یک درگاه لایتنینگ هم دارد تا شما بتوانید در حین استفاده از این دانگل در صورت نیاز ایفون یا آیپد خود را شارژ کنید.

اتصال ایفون به مانیتور

از آنجایی که به احتمال بسیار زیاد شما نمی‌توانید از طریق اسکرین میرورینگ ایفون یا ایپد خود را به مانیتور متصل کنید باید به سراغ روش سیمی بروید و دانگل مورد نیاز را خریداری کنید.

بسته به این که مانیتور شما از HDMI یا AVG پشتیبانی می‌کند باید دانگل مناسب را خریداری کرده و دقیقا مانند گفته‌های بالا گوشی یا تبلت را به یک سمت و مانیتور را به سمت دیگر متصل کنید.

 

چطور سرعت استریم را در تلویزیون افزایش دهیم؟
افزایش سرعت استریم در تلویزیون

 

اتصال مک بوک به تلویزیون

مک بوک‌ها هم دقیقا از قابلیت اسکرین میرورینگ استفاده می‌کنند و اگر تلویزیون شما جزو لیست گفته شده اپل باشد به راحتی و دقیقا مانند گفته‌های بالا می‌توانید از طریق اسکرین میرورینگ و اتصال مک بوک و تلویزیون به یک وای فای مشترک تصویر مک بوک خود را به تلویزیون منتقل کنید.

این قابلیت می‌تواند برای مک بوک‌ بسیار کارآمد باشد؛ چرا که به شما اجازه می‌دهد مثلا در یک جلسه کاری فایل‌های خود را به روی نمایشگر بزرگ تلویزیون نمایش دهید و فضای بیشتری در اختیار داشته باشید و محتوا خوانایی بیشتری داشته باشد.

اتصال ایفون به تلویزیون با استفاده Miracast

میراکست دستگاهی کوچک است که به تلویزیون متصل می‌شود و به شما کمک می‌کند تا به آسانی گوشی یا دیگر دستگاه‌های خود را به تلویزیون متصل کنید. در واقع به میراکست HDMI از طریق Wi-Fi هم می‌گویند.

اما اتصال ایفون به تلویزیون از این طریق امکان پذیر نیست و از آنجایی که ایفون‌ها و ایپدها از قابلیت اسکرین میرورینگ گفته شده در بالا استفاده می‌کنند شما نمی‌توانید آن‌ها را به میراکست متصل کنید.

نحوه اتصال آیفون به تلویزیون سامسونگ با بلوتوث

شما طبق گفته‌های بالا از دو طریق می‌توانید ایفون یا ایپد خود را به تلویزیون سامسونگ متصل کنید. یکی از این راه‌ها بی سیم و دیگری از طریق آداپتور و دانگل است. در روش اتصال بی سیم باید حتما توجه داشته باشید که تلویزیون شما جزو لیست سازگار با قابلیت اسکرین میرورینگ اپل باشد.

اگر این سازگاری وجود داشته باشد شما بدون هیچ سختی و در سریع‌ترین حالت ممکن می‌توانید ایفون یا ایپد خود را به تلویزیون سامسونگ متصل کنید و نمایشگر این محصولات را با تلویزیون به اشتراک بگذارید. شما در این روش انتخاب نمی‌کنید که اتصال از طریق بلوتوث یا هر روش دیگری انجام شود و شما تنها باید ایفون و تلویزیون را به یک شبکه وای فای یکسان متصل کنید.نحوه اتصال آیفون به تلویزیون سامسونگ با بلوتوث

در روش اتصال سیمی نیز که شما بسته به تلویزیون خود باید آداپتور لایتنینگ به HDMI یا لایتنینگ به AVG را خریداری کرده و از طریق این دانگل صفحه ایپد یا ایفون خود را به نمایشگر تلویزیون منتقل کنید.

شاید شما همچنین به دنبال آموزش تصویری اتصال گوشی ایفون به تلویزیون ال جی باشید، برای تلویزیون‌های ال جی یا سونی یا هر برند دیگری نیز تمام گفته‌های این بخش صادق است و شما از دو طریق اسکرین میرورینگ و دانگل می‌توانید این اتصال را انجام دهید.

مراحل نیز که از طریق تصویر در بالا نمایش داده شده‌اند و از تکرار آن‌ها خودداری می‌کنیم.

سوالات متداول

چگونه باید نمایشگر ایفون یا ایپد را با اسکرین میرورینگ به تلویزیون منتقل کنیم؟ نکته مهم این است که قابلیت اسکرین میرورینگ با تلویزیون‌های خود اپل یا همان اپل تی وی‌ها سازگاری دارد و با تلویزیون‌های هوشمندی که با Airplay 2 سازگار باشند. لیست تلویزیون‌های سازگار را می‌توانید از سایت اپل چک کنید. اگر تلویزیون شما جزو لیست گفته شده در سایت اپل بود حال به راحتی می‌توانید ایفون یا ایپد خود را به آن متصل کنید. برای این کار باید در ابتدا مطمئن شوید که ایفون یا ایپد و تلویزیون به یک وای فای یکسان متصل هستند.

انتقال نمایشگر ایفون و ایپد از طریق سیم امکان پذیر است؟ شما می‌توانید ایفون یا ایپد خود را با سیم هم به تلویزیون متصل کنید. برای این کار باید ابتدا رابط مورد نیاز را خریداری کنید. بسته به این که تلویزیون شما چه مدلی باشد باید یکی از آداپتورهای لایتنینگ به HDMI یا لایتنینگ به VGA را خریداری کنید.

انتقال نمایشگر ایفون به مانیتور چگونه است؟ از آنجایی که به احتمال بسیار زیاد شما نمی‌توانید از طریق اسکرین میرورینگ ایفون یا ایپد خود را به مانیتور متصل کنید باید به سراغ روش سیمی بروید و دانگل مورد نیاز را خریداری کنید. بسته به این که مانیتور شما از HDMI یا AVG پشتیبانی می‌کند باید دانگل مناسب را خریداری کرده و دقیقا مانند گفته‌های بالا گوشی یا تبلت را به یک سمت و مانیتور را به سمت دیگر متصل کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d8%a7%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%84-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-%d9%88-%d8%a2%db%8c%d9%be%d8%af-%d8%a8%d9%87-%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86/
ads
ads