داغ ترین ها :
بهترین نرم افزار محدود کننده مصرف اینترنت برای اندروید و ios

بهترین نرم افزار محدود کننده مصرف اینترنت برای اندروید و ios

اینترنت حالا تمام زندگی ما را دربر گرفته و هر کاری که بخواهیم انجام دهیم باید به اینترنت دسترسی داشته باشیم. این نیاز گاهی با زیاده‌روی در زمینه استفاده همراه می‌شود و هزینه‌های مالی و همچنین هزینه‌ی روانی زیادی را برای ما به وجود می‌آورد. مثلا فردی ممکن است بیش از حد از اینترنت استفاده کند و این موضوع باعث شود که به امور روزمره‌ی خود نرسد و از اهداف و کارها عقب بماند. از طرفی ممکن است هزینه اینترنت برای دسته‌ای از کاربران زیاد باشد و به همین دلیل بخواهند کنترل بیشتری به روی استفاده‌ی خود داشته باشند. پس به دلایل مختلف ممکن است که شما نیاز به برنامه‌ای داشته باشید که استفاده شما از اینترنت را تحت نظر داشته باشد و در صورت نیاز برای آن محدودیت به وجود بیاورد. در این مطلب دقیقا قرار است به همین برنامه‌ها بپردازیم و به شما برای استفاده کمتر از دیتا و همچنین مدیریت آن کمک کنیم. پس ادامه‌ی متن را همراه تکنوبلاگ باشید. نرم افزار محدود کننده مصرف اینترنت برای اندروید هم می‌تواند یکی از روش‌هایی باشد که باعث می‌شود گوشی شما کمتر اینترنت مصرف کند.

 

گوشی های جدید امکانات پیش فرض بیشتری هم برای مدیریت موارد این‌چنینی در دسترس کاربران قرار می‌دهند. برای مشاهده قیمت روز گوشی و جدیدترین گوشی های اندروید و ios به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

اتصالات به اینترنت به چه صورت است؟

روش‌های اتصال به اینترنت

روش‌های اتصال به اینترنت

از دو روش کلی شما می‌توانید به اینترنت متصل شوید و از آن بهره ببرید. روش اول این است که به کمک وای فای به یک مودم یا حتی گوشی دیگر متصل شوید و از اینترنت آن استفاده کنید و یا به عنوان روش دوم از اینترنت خط خود بهره ببرید.

اینترنت وای فای معمولا هزینه‌ی به مراتب کمتری دارد، اما بسته به منطقه زندگی شما به طور میانگین سرعت کمتری نسبت به اینترنت همراه یا همان اینترنت خط ارائه می‌کند. پس در هر صورت باید با یکی از این دو روش به اینترنت متصل شوید.

چگونه مصرف اینترنت گوشی را محدود کنیم؟

برای مشاهده‌ی میزان مصرف اینترنت و همچنین محدود کردن آن دو راه کلی وجود دارد. یکی این که از تنظیمات خود گوشی استفاده کنید و دیگری این که اپ کنترل مصرف اینترنت دانلود کنید.

روش اول به صورت پیش فرض در تنظیمات گوشی شما وجود دارد و در ادامه‌ی مطلب به آن خواهیم پرداخت. در این روش مصرف اینترنت خط و وای فای شما تحت نظر قرار می‌گیرد، ولی تنها برای مصرف دیتای خط می‌توانید محدودیت تعیین کنید.

روش دوم نیز برای مدیریت مصرف اینترنت خط و همچنین استفاده از وای فای کاربرد دارد و برای آن باید نرم افزارهای شخص ثالثی را به روی گوشی خود نصب کنید که این نرم افزار های محدود کننده مصرف اینترنت را نیز در ادامه معرفی خواهیم کرد.

چرا گوشی‌ها فقط برای دیتای خط امکان محدود سازی دارند؟

به طور کلی در تمام نقاط جهان اینترنت خط قیمت به مراتب بیشتری نسبت به استفاده از مودم و وای فای دارد و به همین دلیل شرکت‌های سازنده هم تنها برای استفاده از دیتای خط امکان ایجاد محدودیت را در نظر گرفته‌اند.

این محدود سازی تا جایی ادامه پیدا می‌کند که در ایفون‌ها به روش معمول گوشی به شما اجازه نمی‌دهد که بروزرسانی‌های iOS را با دیتای خط انجام دهید و اصرار دارد که از وای فای استفاده کنید.

 

گاهی اوقات شما می‌خواهید به طور کامل دسترسی یک برنامه خاص به اینترنت گوشی قطع شود؛ در این صورت مقاله قطع كردن دسترسی نرم افزار به اينترنت در اندروید و آیفون بیشتر مناسب شما خواهد بود.

 

محدود سازی و مدیریت اینترنت به کمک خود گوشی

در ابتدا به تنظیمات گوشی‌های سامسونگ در این زمینه می‌پردازیم و در بخش بعد به سراغ شیائومی و اپل می‌رویم.

در گوشی‌های سامسونگ به تنظیمات بروید و سپس گزینه‌ی Connections را انتخاب کنید. در این قسمت گزینه‌ای تحت عنوان Data Usage وجود دارد که باید به روی آن کلیک کنید. در بالای این صفحه به شما نمایش داده می‌شود که در این ماه چقدر دیتای خط استفاده کرده‌اید.

گزینه‌ای در این صفحه وجود دارد به نام Data saver که در صورتی که آن را روشن کنید به شما کمک می‌کند تا در مصرف اینترنت خط صرفه جویی کنید. این کار از طریق محدود سازی استفاده برنامه‌ها از اینترنت در پس‌زمینه انجام می‌شود. توجه داشته باشید که با روشن کردن این قابلیت در مصرف دیتا صرفه جویی می‌شود اما برنامه‌های پیام رسان دیگر نمی‌توانند به درستی اعلان ارسال کنند.

برای حل این مشکل زمانی که قابلیت Data saver را روشن کردید حتما در بخش Allowed to use data while saver is on برنامه‌های پیام رسان خود مانند واتس اپ و تلگرام و … را وارد کنید تا از نظر دریافت نوتیفیکیشن با مشکل مواجه نشوید.

قابلیت Data saver سامسونگ

قابلیت Data saver سامسونگ

در این قسمت گزینه‌ای تحت عنوان Mobile data only apps وجود دارد که می‌توانید در این بخش برنامه‌هایی را مشخص کنید که حتی در صورت روشن بودن وای فای باز هم از اینترنت خط استفاده کنند. مثلا برنامه‌ای با وای فای شما باز نمی‌شود می‌توانید آن را به این بخش اضافه کنید تا گوشی همواره این برنامه را با دیتای سیم‌کارت باز کند.

در بخش Mobile data usage در همین صفحه می‌توانید به صورت جزئی‌تر و کامل مشاهده کنید که در هر ماه چقدر از اینترنت دیتا استفاده کرده‌اید و کدام برنامه‌ها بیشترین سهم را در این استفاده داشته‌اند.

با دانستن این که کدام برنامه بیشترین حجم از اینترنت شما را استفاده می‌کند بهتر می‌توانید حجم اینترنت خود را مدیریت کنید و مثلا کمتر از آن برنامه بهره ببرید. به طور کلی اینستاگرام در بین برنامه‌های مشهور بیشترین استفاده از اینترنت را دارد.

بخش دیگر این تنظیمات Billing cycle and data warning نام دارد. به این قسمت که وارد شوید تنظیماتی بسیار کاربردی وجود دارد که هر کدام را برای شما توضیح می‌دهیم. گزینه‌ی اول از شما سوال می‌کند که چند روز در ماه می‌خواهید که دیتای استفاده شده توسط شما محاسبه شود و این موضوع را به شما اطلاع دهد.

با روشن کردن گزینه‌ی Set data warning و مشخص کردن حجم مورد نظر در بخش Data warning می‌توانید مشخص کنید که گوشی با رسیدن به یک حجم مشخص استفاده، به شما هشدار دهد که بیش از حد در حال استفاده از اینترنت دیتا و همچنین اینترنت هستید.

گزینه‌ی Set data limit نیز برای این است که بتوانید برای استفاده خود محدودیت ایجاد کنید. کافیست در بخش Data limit حجم مورد نظر خود را وارد کنید تا گوشی از این پس اجازه ندهد شما در ماه مثلا بیشتر از ۵ گیگابایت دیتای خط استفاده کنید. تفاوت این گزینه با Set data warning این است که Data limit استفاده شما را محدود می‌کند در صورتی که Data warning تنها به شما هشدار می‌دهد.

خرید مک بوک

برای کارکرد بهتر این قابلیت مثلا می‌توانید هشدار را به روی ۴ گیگابایت قرار دهید و محدود سازی دیتا را به روی ۵ گیگابایت، تا قبل از رسیدن به حد استفاده ماهیانه بدانید که بیش از حد دارید از اینترنت استفاده می‌کنید.

آخرین قسمت از تنظیمات این صفحه Wi-Fi data usage است که در این بخش می‌توانید میزان استفاده خود از وای فای را در ماه‌های مختلف مشاهده کنید و ببینید که کدام برنامه‌ها بیشترین سهم را از این استفاده داشته‌اند. برای وای فای نمی‌توان مانند دیتا محدودیت استفاده مشخص کرد و تنها می‌توانید میزان استفاده را مشاهده کنید.

در تنظیمات گوشی‌ سامسونگ گزینه‌ی دیگری هم وجود دارد که استفاده از اینترنت خط را بسیار کاهش می‌دهد و برای دسترسی به آن باید به تنظیمات و سپس Battery and device care بروید و به روی گزینه‌ی Ultra data saving کلیک کنید.

در این مرحله گوشی شما را به گلکسی استور منتقل می‌کند تا بتوانید این برنامه را دانلود و نصب کنید. پس از نصب این بخش به تنظیمات همین قسمت اضافه می‌شود. این برنامه به نوعی حالت قوی‌تر Data saver است که در بالا آن را توضیح دادیم و به شما کمک می‌کند تا دیتای بسیار کمتری استفاده کنید.

اما این تنظیمات در گوشی‌های شیائومی به چه صورت است؟ در گوشی‌های شیائومی برای مشاهده میزان استفاده از دیتا و وای فای باید چه کاری انجام دهیم؟ آیا امکان ایجاد محدودیت وجود دارد؟

در گوشی‌ شیائومی باید به برنامه‌ی Security بروید و به روی گزینه‌ی Data usage کلیک کنید. با این کار به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که در بالای این صفحه به طور کامل و با فونت بسیار درشت استفاده دیتا در این ماه و همچنین امروز نمایش داده شده است.

برای مشاهده جزئیات این که در هر بازه کدام برنامه‌ها بیشترین استفاده را داشته‌اند کافیست به روی گزینه‌ی Data usage stats کلیک کرده و از بالای صفحه از بین بازه‌های زمانی امروز، دیروز، این ماه و ماه قبل یکی را انتخاب کنید. حال به طور کامل و با جزئیات می‌توانید مشاهده کنید که کدام برنامه‌ها بیشترین دیتای شما را استفاده کرده‌اند.

در این قسمت اگر می‌خواهید استفاده برنامه‌ها از وای فای و همچنین حجم استفاده شده از وای فای را مشاهده کنید کافیست در بالای صفحه سمت راست به روی علامت دو فلش کلیک کرده و گزینه‌ی Wi-Fi usage را انتخاب کنید تا استفاده برنامه‌ها از وای فای نمایش داده شود.

به روی هر برنامه در این بخش که کلیک کنید می‌توانید جزئیات نموداری بیشتری از آن را مشاهده کنید و همچنین تعیین کنید که این برنامه از وای فای یا دیتا استفاده کند یا هر دو یا هیچ کدام و همچنین آیا این برنامه بتواند در پس‌زمینه به اینترنت دسترسی داشته باشد یا خیر.

به صفحه‌ی قبل برگردید و به روی گزینه‌ی Restrict data usage کلیک کنید. در این صفحه می‌توانید به طور کامل مشخص کنید که هر برنامه از چه طریق به اینترنت متصل شود. مثلا می‌توانید مشخص کنید که تلگرام اجازه استفاده از دیتای خط را نداشته باشد.

مجددا به صفحه قبل برگردید و به روی چرخ دنده موجود در بالا سمت راست کلیک کنید تا به تنظیمات کامل این قسمت منتقل شوید. در این صفحه اگر گزینه‌ی Data usage خاموش است حتما آن را روشن کنید و سپس به بخش Data plan بروید.

گزینه‌ی اول این صفحه Monthly data limit نام دارد و از طریق آن می‌توانید مشخص کنید که در هر ماه استفاده از چه میزان دیتای خط مجاز است. از طریق گزینه‌ی When data plan is used up می‌توانید تعیین کنید که پس از استفاده از این حجم مشخص شده، گوشی به شما هشدار دهد یا به طور کلی استفاده از دیتا را محدود کند.

کنترل سنتر شیائومی

کنترل سنتر شیائومی پس از محدود کردن حجم اینترنت

گزینه‌ی Data usage warning level به شما کمک می‌کند تا مشخص کنید چه زمانی گوشی به شما هشدار دهد، زمانی که به ۸۰ درصد حجم مورد نظر رسیدید یا عدد کمتر یا عدد بیشتر.

در نهایت گزینه‌ی Usage reset data برای این است که در چه تاریخی ماه جدید شده و اطلاعات این بخش از نو مجددا محاسبه شود. این عدد به صورت پیش فرض به روی ۱ قرار دارد اما می‌توانید آن را به هر روزی که می‌خواهید تغییر دهید.

برای مشاهده‌ی دیتای استفاده شده در ایفون‌ها باید چه کاری انجام دهیم؟ آیا ایفون هم چنین امکانی دارد؟ بله در گوشی‌ های اپل هم شما می‌توانید دیتای استفاده شده خود را مشاهده کرده و ببینید که کدام اپلیکیشن‌ها بیشترین درصد را از این استفاده داشته‌اند.

برای دسترسی به این قابلیت به تنظیمات و سپس بخش Cellular بروید. حال به سمت پایین صفحه اسکرول کنید تا به قسمت Cellular data برسید. گزینه‌ی اول این بخش Current Period نام دارد و به شما نشان می‌دهد که چه میزان دیتا استفاده کرده‌اید.

مشاهده حجم دیتا مصرف شده در آیفون

مشاهده حجم دیتا مصرف شده ایفون‌ها

به سمت پایین صفحه که بیاید به طور مجزا مشاهده می‌کنید که هر برنامه چه مقدار دیتا استفاده کرده و همچنین کدام برنامه‌ها بیشترین سهم را در این بین داشته‌اند. اگر تا انتهای این قسمت به سمت پایین اسکرول کنید به یک تاریخ تحت عنوان Last reset می‌رسید. این تاریخ نشان می‌دهد که این حجم استفاده از چه تاریخی تا به امروز اتفاق افتاده است.

اگر می‌خواهید این دیتا را به طور ماهانه مشاهده کنید باید هر ماه به صورت دستی اطلاعات این بخش را حذف کنید. برای این کار نیز باید گزینه‌ی Reset statistics را انتخاب کرده و دیتای موجود را ریسیت کنید.

یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای بهینه کردن شارژدهی ایفون‌ها و همچنین کاهش مصرف اینترنت آن‌ها می‌توان انجام داد Background app refresh نام دارد. برای دسترسی به این گزینه باید به تنظیمات و General بروید و گزینه‌ی Background app refresh را انتخاب کنید.

در این قسمت تیک مقابل تمام برنامه‌هایی که از آن‌ها زیاد استفاده نمی‌کنید را خاموش کنید. به بیان دیگر تنها برنامه‌هایی را روشن بگذارید که می‌خواهید از آن‌ها نوتیفیکیشن دریافت کنید.

با این کار شما برای ایفون مشخص می‌کنید که کدام برنامه‌ها اجازه دارند در پس‌زمینه فعالیت کنند. هر چقدر که تعداد تیک‌های این بخش کمتر شود باتری شما مدت زمان بیشتری دوام می‌آورد و همچنین دیتای کمتری نیاز خواهید داشت.

 

مطالب مرتبط: قیمت اینترنت ایلان ماسک چقدر است؟ آیا داشتن اینترنت ماهواره ای در ایران امکان پذیر است؟

 

نرم افزار محدود کننده مصرف اینترنت

اگر از گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید و حالت پیش فرض موجود به روی گوشی برای مدیریت استفاده از دیتا برای شما جذاب نیست می‌توانید از برنامه‌های معرفی شده در ادامه بهره ببرید. در ادامه لینک دانلود برنامه محدود کننده سرعت اینترنت اندروید را نیز برای شما قرار می‌دهیم تا ساده‌تر بتوانید این برنامه‌ها را دانلود کنید.

Check Data Usage

این برنامه بر داده‌های سیم‌کارت و همچنین اینترنت وای فای شما نظارت می‌کند و به کمک آن می‌توانید به سادگی متوجه شوید که در طول هر روز چه مقدار از اینترنت استفاده می‌کنید.برنامه Check Data Usage

در این برنامه شما می‌توانید محدودیت ایجاد کنید تا در صورت رسیدن به حجمی مشخص این اپلیکیشن دسترسی شما را به اینترنت محدود کند. همچنین در این برنامه قابلیتی وجود دارد که با روشن کردن آن می‌توانید در استفاده از دیتا صرفه جویی کنید.

شما می‌توانید این برنامه را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

Traffic Monitor

این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن‌های نظارت بر استفاده از اینترنت است و علاوه بر این که به شما نشان می‌دهد هر برنامه چه میزانی از اینترنت شما استفاده کرده به شما کمک می‌کند تا تست سرعت انجام دهید و از کیفیت سیگنال سیم‌کارت خود باخبر شوید.

دانلود برنامه Traffic Manager اندروید

نرم افزار محدود کننده مصرف اینترنت برای اندروید Traffic Manager نام دارد.

تست سرعت این برنامه عملکرد کاملی دارد و به غیر از سرعت دانلود اطلاعات مفید دیگری مانند پینگ و سرعت آپلود را هم در اختیار شما قرار می‌دهد (پینگ برای انجام کارهایی مثل بازی آنلاین و تماس تصویری بسیار مهم است).

این اپلیکیشن یک قابلیت کاربردی دیگر هم دارد و از طریق تسک منیجر موجود درون آن می‌توانید به برنامه‌های موجود در رم و فعال در پس‌زمینه دسترسی داشته باشید تا از این طریق هم در مصرف باتری و اینترنت صرفه جویی کنید و هم سرعت گوشی را افزایش دهید.

شما می‌توانید برنامه‌ی Traffic Monitor را از گوگل پلی دریافت کنید.

My Data Manager

این اپلیکیشن نه تنها بر حجم استفاده شده از دیتا و وای فای نظارت دارد بلکه می‌تواند در صورت رد کردن حد مشخص شده در برنامه به شما هشدار دهد. جالب است که می‌توانید حتی در این برنامه مشخص کنید که در ماه چه مدت بتوانید با گوشی مکالمه کرده یا چند پیامک ارسال کنید. در صورت رسیدن به حد مجاز مکالکه و پیامک هم گوشی به شما هشدار استفاده بیش از حد می‌دهد.

شما از طریق تنظیمات موجود در این برنامه می‌توانید صدای هشدار استفاده بیش از حد را تغییر دهید و همچنین تنظیمات سفت و سختی برای محدودیت در استفاده به وجود بیاورید. امکان دانلود و نصب این اپلیکیشن از گوگل پلی وجود دارد.

 

شاید نیاز داشته باشید: حل مشکل وصل نشدن گوشی به اینترنت سیم کارت همراه اول

 

Opera Max

اوپرا مکس به غیر از این که بر استفاده شما از اینترنت نظارت می‌کند همچنین می‌تواند در مصرف کمتر اینترنت بسیار مفید واقع شود. در واقع ابزارهای مختلف موجود در این اپلیکیشن به شما کمک می‌کنند تا دیتای کمتری استفاده کرده و به طبع هزینه اینترنت کمتری هم پرداخت کنید.دانلود برنامه opera max اندروید

ویژگی خوب دیگر این برنامه این است که باعث می‌شود امنیت شما در طول اتصال به اینترنت‌های مختلف (از جمله وای فای عمومی) تضمین شود. در واقع این برنامه در نقش یک آنتی ویروس در حین گشت و گذار در اینترنت ظاهر می‌شود تا امنیت شما را تضمین کند. برای دانلود اپرا مکس از گوگل پلی روی لینک کلیک کنید.

Network Connections

این برنامه به علاوه داشتن ویژگی‌های اصلی به طور مجزا به شما نشان می‌دهد که چه حجمی از اینترنت مورد استفاده شما دانلود بوده و چه سهمی را آپلود به خود اختصاص داده است. به طور کلی زمانی که دیتایی را از اینترنت دریافت می‌کنید شما حجمی را دانلود کرده‌اید و زمانی که یک دیتایی را به روی اینترنت قرار می‌دهید در واقع شما حجمی را به روی اینترنت آپلود کرده‌اید.

به طور معمول سرعت دانلود از سرعت آپلود بیشتر است و شما سریع‌تر می‌توانید دیتایی را دریافت کنید تا اینکه بخواهید دیتایی را به روی اینترنت قرار دهید. در نهایت برنامه نتورک کانکشن به شما اجازه می‌دهد تا دیتای خود را به صورت یک فایل دانلود کرده و در گوشی ذخیره کنید.

شما می‌توانید برنامه نتورک کانکشن را از گوگل پلی دانلود کنید.

3G Watchdog

برنامه تریجی واچداگ به شما کمک می‌کند که استفاده خود از اینترنت در حالت‌های مختلف مثل وای فای، GPS، 2G، 3G و 4G را متوجه شوید و این اطلاعات را به طور کامل به روی نمودار مشاهده کنید.

قابلیت بسیار جذاب دیگر این است که در استاتوس بار گوشی متناسب با میزان استفاده شده از اینترنت سه رنگ سبز، نارنجی و قرمز نمایش داده می‌شود تا با یک چشم انداختن سریع متوجه شوید که در طول روز بیش از حد از اینترنت استفاده کرده‌اید و یا توانسته‌اید این استفاده را به کنترل خود درآورید.

لپ تاپ گیمینگ بنر

برنامه اندازه گیری مصرف اینترنت iOS

اگر از گوشی‌های اپل یا در واقع ایفون‌ها استفاده می‌کنید و می‌خواهید که به کمک برنامه‌ای نظارت کامل بر استفاده از اینترنت داشته باشید باید یکی از برنامه‌های زیر را دانلود و نصب کنید.

Advanced Data Usage Tracker – Smartapp

همان طور که می‌دانید در iOS خیلی از برنامه‌ها پولی هستند و مانند اندروید هم نیست که بتوانید نسخه‌های رایگان آن‌ها را از سایت‌های دیگر دانلود و نصب کنید. پس یکی از مهم‌ترین نکات این بخش این است که برنامه رایگان باشد تا شما بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.نرم افزار Advanced Data Usage Tracker – Smartapp

این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن‌های نظارت بر استفاده از اینترنت در iOS است و کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار دارد. این برنامه به صورت روزانه دیتای خط و همچنین اینترنت وای فای استفاده شده توسط شما را یادداشت کرده و این اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در نهایت می‌توانید این اطلاعات را در قالب روزانه، هفتگی و ماهانه مشاهده کرده و همچنین استفاده خود در ماه‌ها و هفته‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید. این اپلیکیشن را می‌توانید از طریق اپ استور دانلود و نصب کنید.

Data Manager

این برنامه به شما کمک می‌کند تا بر استفاده از اینترنت نظارت داشته باشید و همچنین بتوانید در خود برنامه از اینترنت خود تست سرعت بگیرید. این تست سرعت عملکرد خوبی دارد و اطلاعات مختلفی را به شما نمایش می‌دهد. این برنامه برای دانلود در اپ استور در دسترس قرار دارد.

Bytes

ویژگی اصلی که این برنامه را از دو برنامه بالا متمایز می‌کند رابط کاربری ساده و دوست داشتنی آن است. این برنامه بسیار جذاب طراحی شده و به سادگی شما می‌توانید به بخش‌های مختلف آن دسترسی داشته باشید. این اپلیکیشن همچنین همه‌ی دیتاهای استفاده شده را آنالیز کرده و به شما نمایش می‌دهد. شما می‌توانید این برنامه را از اپ استور دانلود کنید.

راه‌های دیگری برای کاهش مصرف اینترنت

به غیر از برنامه‌های گفته شده در بالا راه‌کارهای دیگری نیز وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید مصرف اینترنت خود را کاهش دهید.

استفاده از Lite Mode گوگل کروم

اکثر ما در گوشی‌های اندرویدی از مرورگر گوگل کروم استفاده می‌کنیم و برعکس چیزی که تصور می‌کنید گشت و گذار در سایت‌های مختلف می‌توانید حجم زیادی از اینترنت شما را مصرف کند.

خود گوگل کروم برای این موضوع قابلیت Lite mode را ارائه کرده که با روشن کردن آن به گفته‌ی خود برنامه در استفاده از اینترنت تا ۶۰ درصد صرفه جویی می‌شود و از این طریق شما دیتای کمتری استفاده خواهید کرد.

حالت لایت مود گوگل کروم

استفاده از قابلیت Lite mode گوگل کروم

پس پیشنهاد می‌کنیم حتما این قابلیت را روشن کنید. برای انجام این کار به تنظیمات گوگل کروم بروید و تا انتها به پایین اسکرول کنید تا گزینه‌ی Lite mode برسید. حال کافیست گزینه‌ی مقابل این قابلیت را روشن کنید.

 

پیشنهاد نویسنده: کد بسته اینترنت نامحدود شبانه و روزانه همراه اول

 

روشن کردن قابلیت Cellular Data Use در اینستاگرام

در این بخش شما می‌توانید برای اینستاگرام مشخص کنید که هنگام باز کردن فیلم و عکس‌ها از چه میزان دیتا استفاده کند. اگر جزو دسته‌ای هستید که زیاد از این برنامه استفاده می‌کنید و از طرفی هم نمی‌خواهید در ماه حجم زیادی اینترنت خریداری کنید شاید بد نباشد گزینه Data Saver موجود در این بخش را روشن کنید.

محدود کردن مصرف اینترنت اینستاگرام

کاهش استفاده از اینترنت اینستاگرام

پس از روشن کردن این قابلیت می‌توانید برای اینستاگرام مشخص کنید که مثلا زمانی که به وای‌فای متصل هستید محتوا را با کیفیت بالا باز کند و زمانی که به دیتای گوشی متصل هستید از حجم اینترنت کمتری استفاده کند.

از آنجایی که اینستاگرام یکی از برنامه‌هایی است که همه‌ی ما زیاد از آن استفاده می‌کنیم این کار می‌توانید تأثیر شایانی در کاهش مصرف اینترنت شما داشته باشد.

خاموش کردن دانلود خودکار در واتس اپ و تلگرام

به صورت پیش فرض واتس اپ و تلگرام قابلیتی دارند که عکس‌ها و ویدئوها را بدون این که شما کلیک کنید دانلود می‌کنند. این قابلیت باعث می‌شود حجم زیادی از اطلاعاتی که نیازی به آن‌ها ندارید هم به روی گوشی شما ذخیره شود و اینترنت بسیار بیشتری مورد استفاده قرار بگیرد.

برای خاموش کردن این قابلیت در واتس اپ به تنظیمات درون خود واتس اپ بروید و سپس به روی Storage and data کلیک کنید. در این بخش هر سه گزینه‌ی When using mobile data، When Connected on Wi-Fi و When roaming را به ترتیب انتخاب کرده و تیک مقابل تمام موارد را خاموش کنید.

برای انجام چنین کاری در تلگرام کافیست به این برنامه بروید و بخش تنظیمات را انتخاب کنید. حال کافیست به قسمت Data and storage مرجعه کرده و سه گزینه‌ی When using mobile data، When Connected on Wi-Fi و When roaming را خاموش کنید.

خرید لوازم گیمینگ و کنسول

سوالات متداول

چگونه مصرف اینترنت گوشی را محدود کنیم؟

روش های متعددی برای محدود کردن مصرف اینترنت در گوشی وجود دارد که به ترتیب می‌توان به محدود سازی به واسطه تنظیمات گوشی و محدود سازی به واسطه نرم افزارهای شخص ثالث اشاره کرد.

بهترین نرم افزار محدود کننده مصرف اینترنت کدام است؟

نرم افزار Check Data Usage بهترین برنامه محدود کننده مصرف اینترنت است که می‌توانید به سادگی آن را از فروشگاه گوگل دانلود و نصب کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. هادی

    سلام بسیار کاریاز و مثل هميشه جامع و کامل بود

  2. مرادی

    سلام برنامه ایی میخواستم جهت مدیریت وای فای که نشان بدهد هر نفر چقدر از ترافیک اینترنت را مصرف کرده؟
    با تشکر

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%85%d8%ad%d8%af%d9%88%d8%af-%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%85%d8%b5%d8%b1%d9%81-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa/
ads
ads