داغ ترین ها :
چگونه نسخه اندروید گوشی خود را ارتقا دهیم؟

چگونه نسخه اندروید گوشی خود را ارتقا دهیم؟

اندروید (به انگلیسی Android) یک سیستم عامل موبایل است که گسترش آن با شرکت گوگل بوده است. اندروید بر پایه نسخه اصلاح شده‌ای از هسته‌ی لینوکس و دیگر نرم‌افزارهای متن‌باز طراحی شده‌است. نخست در دستگاه‌های لمسی مانند تلفن هوشمند و تبلت استفاده شده‌است. اندروید از سال 2011 پرکاربردترین سیستم عامل موبایل و از سال 2013 پرکاربردترین سیستم عامل برای تبلت‌ها بوده‌ که از سال 2017 نیز بیش از دو میلیارد کاربر فعال ماهانه در کل دنیا داشته‌است. ارتقا دادن اندروید گوشی

 

لیست قیمت امروز و تخفیف های ویژه تکنولایف را ببنید: گوشی

 

نسخه‌ها جهت ارتقا ورژن اندروید:

اندروید در دسامبر سال 2008 نسخه آلفا و در فوریه 2009 نسخه بتا را معرفی کرد. پس از آن نسخه‌های (کیک فنجانی، دونات، نان خامه‌ای) را به ترتیب در آوریل، سپتامبر و اکتبر همان سال منتشر کرد. بعد از آن نسخه‌های (ماست یخ‌زده، نان زنجبیلی) را در 2010 منتشر کرد. نسخه‌های (کندوی عسل و ساندویچ- بستنی) در 2011 معرفی شد. شرکت گوگل پس از آن از سال 2012 تا 2020 هر سال نسخه به روز شده سیستم عامل اندروید را روانه بازار کرد که به جز نسخه Q در سپتامبر 2019 و R در سپتامبر 2020 بقیه آن‌ها همه نام خوراکی‌ها را دارند. مانند آبنبات ژله‌ای در 2012 و آبنبات چوبی در سال 2014.

بررسی نسخه در تلفن همراه پیش از ارتقا سیستم عامل اندروید:

بررسی نسخه اندروید در تلفن همراه معمولا از طریق برنامه تنظیمات قابل دسترسی است. از طریق برنامه تنظیمات شما می‌توانید نسخه اندروید دستگاه و همچنین به روز رسانی میزان امنیت و همینطور تنظیمات فروشگاه گوگل پلی خود را مشاهده کنید و یا تغییر بدهید.

دستگاه‌ها معمولا زمانی که به روزرسانی جدیدی در دسترس باشد به شما به عنوان کاربر به صورت خودکار اطلاع می‌دهد. همچنین شما می‌توانید به صورت دستی هم این کار را انجام بدهید. برای این کار به صورت دستی از این دستورالعمل استفاده کنید:

  1. برنامه setting را باز کنید.
  2. در انتهای فهرست به گزینه system بروید.
  3. بر روی به روزرسانی سیستم بزنید.
  4. با مشاهده وضعیت به روزرسانی بقیه مراحل را انجام دهید.

 

 

دریافت آخرین به روزرسانی اندروید:

زمانی که اعلان مربوط به روزرسانی سیستم را دریافت می‌کنید، آن را باز کرده و دکمه به روزرسانی را لمس کنید.

اگر گوشی شما به اینترنت وصل نبود یا اعلان به روزرسانی را به هر دلیل پاک کردید، به صورت زیر عمل کنید:

  1. برنامه تنظیمات را باز کنید.
  2. در پایین لیست گزینه سیستم را مشاهده می‌کنید.
  3. به روی گزینه سیستم بزنید.
  4. و سپس به روزرسانی را انتخاب کنید.
  5. هنگامی که وضعیت به روزرسانی را مشاهده کردید، اگر گزینه به روزرسانی برای شما موجود بود، می‌توانید مراحل خواسته شده را دنبال کنید. در غیر این صورت گوشی شما در حال حاضر به روز هست.

برای به روزرسانی امنیتی و به روزرسانی گوگل پلی به صورت زیر عمل کنید:

  1. به برنامه تنظیمات بروید.
  2. به روی گزینه امنیت بزنید.
  3. برای بررسی به روزرسانی امنیتی، روی گزینه مربوط به آن و برای به روزرسانی گوگل پلی بر روی گزینه مربوط به آن بزنید.

 

تغییر اندازه آیکون برنامه ها در گوشی های اندروید و آیفون:
تغییر سایز آیکون سامسونگ

 

سوالات متداول

چه زمانی به روزرسانی اندروید را دریافت می‌کنیم؟ جدول زمان‌بندی به روزرسانی‌ها بسته به نوع دستگاه‌ها، سازندگان مختلف آن‌ها و شرکت‌های مختلف ارائه خدمات تلفن همراه، متفاوت است. نکته مهم این‌که دستگاه‌های قدیمی‌تر همیشه نمی‌توانند نسخه‌های جدیدتر اندروید را به راحتی اجرا کنند. پس از هماهنگی نسخه اندروید با دستگاه خود اطمینان حاصل کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. مرتضی مشایخی

    باشه

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%86%d8%b3%d8%ae%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af-%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%82%d8%a7-%d8%af%d9%87%db%8c%d9%85/
ads
ads