داغ ترین ها :
نسل دوم تراشه تنسور گوگل در راه است

نسل دوم تراشه تنسور گوگل در راه است

گزارش‌های منتشر شده از در دست طراحی بودن نسل دوم تراشه تنسور گوگل خبر می‌دهند؛ تراشه‌ای که انتظار می‌رود قادر به چالش کشیدن اسنپدراگون ۸۹۸ باشد.

 

مشاهده انواع مدل های موجود گوشی موبایل و قیمت روز آنها در فروشگاه تکنولایف: قیمت گوشی

 

چندی پیش سری پیکسل 6 گوگل معرفی شد؛ سری که شاید مهم‌ترین نکته‌ی آن، برخورداری تراشه‌ای انحصاری به نام تنسور بود که گوگل آن را برای استفاده در محصولات خود طراحی کرده است. حال، به نظر می‌رسد که نسخه‌ی جدیدی از تراشه‌ی انحصاری گوگل در راه باشد؛ تراشه‌ای که می‌تواند نسل بعدی سری اسنپدراگون و دایمنسیتی را به چالش بکشد.

اطلاعات پیرامون نسل دوم تراشه‌ی تنسور در کد منبع سری پیکسل 6 به دست آمده است؛ کدهایی که اگر اطلاعات صحیح را در اختیارمان قرار دهند، تنسور نسل دومی هم‌اکنون با لقب کلادریپر (CloudRipper) در دست طراحی و توسعه قرار دارد.

در این بین برخی از کارشناسان عقیده دارند که کلادریپر لقب گوشی هوشمند دیگری از سری پیکسل یا تراشه‌ی متفاوتی نیست؛ بلکه لقب پلتفرمی است که گوگل از آن برای آزمایش تراشه استفاده کرد. این پلتفرم از شماره مدل GS201 استفاده می‌کند. چنین موضوعی در حالی اتفاق می‌افتد که تنسور با شماره مدل GS101 شناخته شد.

باید گفت با توجه به اینکه تنسور توانست نظر کارشناسان و رسانه‌های معتبر دنیا را به خود جلب کند؛ دور از انتظار نیست که گوگل به سراغ نسل جدیدی از تراشه‌ی تنسور برود و حتی هم‌اکنون طراحان و مهندسان گوگل روی نسل دوم تراشه تنسور کار کنند. تنسور در حالی توانسته به محصولات سری پیکسل 6 قدرت بدهد که بنچمارک‌ها به عملکرد مطلوب آن اشاره می‌کنند.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%86%d8%b3%d9%84-%d8%af%d9%88%d9%85-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b4%d9%87-%d8%aa%d9%86%d8%b3%d9%88%d8%b1/
ads
ads