داغ ترین ها :
نقد و بررسی تخصصی شیائومی ردمی نوت 10 پرو

نقد و بررسی تخصصی شیائومی ردمی نوت 10 پرو

کمپانی محبوب و معروف شیائومی بازهم با تولید گوشی‌های میان‌رده ارزنده، کاربران و دوستداران تکنولوژی را هیجان‌زده کرده است. تلفن شیائومی ردمی نوت 10 پرو در حقیقت نسخه جهانی شیائومی ردمی نوت 10 پرو مکس می‌باشد که هفته پیش منتشر شده است. Xiaomi Redmi Note 10 Pro از NFC پشتیبانی می‌کند و گواهینامه IP53 دارد. تقریباً یک سال از تولید ردمی نوت 9 گذشته است و تا به امروز تمام به‌روزرسانی‌های آن در سروقت خود منتشر شده‌اند. اکنون نسل بعدی میان‌رده‌های هوشمند و مقرون‌به‌صرفه یعنی شیائومی ردمی نوت 10 پرو به بازار وارد شده است و می‌خواهیم در مجله تکنولایف این گوشی شیائومی را مورد بررسی قرار دهیم؛ با ما همراه باشید.

 

طراحی و ساخت شیائومی ردمی نوت 10 پرو

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 پرو را باید به‌عنوان یک گوشی هوشمند معمولی بعد از گوشی شیائومی ردمی نوت 10 بپذیریم نه بیشتر. این مدل از شیائومی دارای صفحه‌نمایش کاملاً تخت است که با گوریلاگلس 5 محافظت می‌شود. پشت دستگاه کاملاً شیشه‌ای است که در اطراف به سمت فریم خم شده. فریم به‌کاررفته در این مدل اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه، از جنس پلاستیک سخت است. پشت شیشه‌ای دستگاه به دلیل براق بودن، نور را منعکس می‌کند. شیشه براق استفاده‌شده در پشت تلفن، به‌راحتی اثر انگشت و لک دست را جذب می‌کند و اگر از قاب استفاده نکنید، باید مدام در حال تمیزکردن قاب پشتی باشید. برای کمتر لک شدن پیشنهاد می‌کنیم حتماً به سراغ رنگ‌های نارنجی و آبی روشن بروید.

ردمی نوت 10 پرو
در قسمت جلو گوشی ردمی نوت 10 پرو، از صفحه‌نمایش OLED با اندازه 6.67 اینچ استفاده شده است. نمایشگر بسیار زیبا طراحی شده و چشمگیر است. حاشیه‌های اطراف نمایشگر بسیار نازک و در حد نمایشگرهای پرچمداران می‌باشد اما در پایین نمایشگر حاشیه بزرگی دارد. برای محافظت از صفحه‌نمایش از فناوری گوریلاگلس 5 ساخت کورنینگ استفاده شده است که در اکثر پرچمداران شاهد آن بودیم. صفحه‌نمایش تخت است ولی لبه‌های 2.5 بعدی دارد و در بالای نمایشگر بلندگوی صدای تماس دیده می‌شود. در بالای گوشی نیز از یک بلندگوی استریو استفاده شده است و در بالای صفحه‌نمایش یک سوراخ کوچک برای دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی تعبیه شده است که بسیار ریز بوده و در زمان خاموشی صفحه، به‌سختی دیده می‌شود. اما زمانی که به حفره دوربین سلفی دقت کنیم، متوجه می‌شویم که دوربین در مرکز آن متمرکز نیست و به سمت بالا سوق پیدا کرده است. در شیائومی ردمی نوت 10 پرو از اثر انگشت در زیر نمایشگر استفاده نشده و از سنسور جانبی استفاده شده که بسیار سریع و فوق‌العاده است؛ حسگر اثر انگشت در سمت راست و به‌صورت ترکیبی با دکمه پاور تعبیه شده است.

 

مقایسه های پیشنهادی: سامسونگ یا شیائومی

 

ردمی نوت 10 پرو
قسمت پشت گوشی در اطراف به سمت فریم خمیده شده است که بسیار لاغرتر به نظر می‌رسد و نکته جالبی که وجود دارد، طراحی منحصر‌به‌فرد دوربین چهارگانه در پشت‌گوشی می‌باشد که بسیار چشمگیر هستند.
جنس بدنه گوشی از پلاستیک است که بسیار شیک و البته براق است اما خیلی زیاد لغزنده نیست و در دست کنترل می‌شود. در سمت چپ دستگاه می‌توانید، خشاب سیم‌کارت (دو سیم‌کارت نانو و یک حافظه MicroSD) را مشاهده کنید و در سمت راست تلفن نیز، دکمه‌های افزایش/کاهش صدا و دکمه ترکیبی پاور/اثر انگشت قرار گرفته است. قسمت پایین دستگاه از سایر قسمت‌ها شلوغ‌تر می‌باشد؛ در این قسمت می‌توانید بلسترIR ، میکروفون دوم، بلندگو استریو، جک 3.5 میلیمتری، درگاه USB-C و میکروفون را مشاهده کنید که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. ردمی نوت 10 پرو در مقایسه با ردمی نوت 9 پرو، 2 میلی‌متر کوتاه‌تر و نازک‌تر است و وزن آن برابر با 193 گرم است.

ردمی نوت 10 پرو

در کل، در طی بررسی طراحی شیائومی ردمی نوت 10 پرو به این نتیجه رسیدیم که از طراحی بسیار خوبی برخوردار است و تجربه کاربری لذت‌بخشی را رقم می‌زند. پشت دستگاه کمی لغزنده است اما اذیت‌کننده نیست و از مقاومت کافی دارد و مهم‌تر از همه، در مواقع استفاده طولانی‌مدت، دست عرق نمی‌کند.

ضدآب بودن ردمی نوت 10 پرو

 

شیائومی ردمی نوت 10 پرو از معدود گوشی‌های شیائومی می‌باشد که گواهینامه IP53 (مقاومت در برابر گردوغبار و پاشش آب) را دریافت کرده است.

 

مقالات مرتبط:

با مطالعه مقالات بالا آگاهی خود را در مورد میزان ضد آب بودن گوشی ها بالا ببرید.

 

صفحه‌نمایش پر سرعت شیائومی ردمی نوت 10 پرو

نمایشگر Xiaomi Redmi Note 10 Pro از سری ردمی نوت 9 پیشرفته‌تر شده و در ردمی نوت 10 پرو، شیائومی از نمایشگر OLED با اندازه 6.67 اینچ استفاده کرده است که نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را نمایش می‌دهد. این نمایشگر ارتقاء‌یافته دارای وضوح 1080 پیکسل در 2400 پیکسل می‌باشد.
صفحه‌نمایش ردمی نوت 10 پرو از نرخ تازه‌سازی تطبیقی 60 هرتز و 120 هرتز و نرخ نمونه‌برداری 240 هرتز پشتیبانی می‌کند؛ صفحه نمایشی کاملاً صاف و فوق‌العاده که از ویژگی‌های جذاب HDR10 و WideVine L1 DRM پشتیبانی می‌کند. در شیائومی ردمی نوت 10 پرو می‌توانید بین نرخ‌های تازه‌سازی 60 و 120 هرتز انتخاب کنید. نرخ تازه‌سازی 120 هرتز در Redmi Note 10 Pro به‌صورت پویا کار می‌کند، اما به‌اندازه نمایشگرهای AMOLED سامسونگ بهینه نیست. نرخ 120 هرتز در سراسر UI و همه برنامه‌های سیستم فعال می‌باشد اما گوشی به‌دلیل صرفه‌جویی در مصرف به نرخ 60 هرتز برمی‌گردد.

ردمی نوت 10 پرو
صفحه‌نمایش ردمی نوت 10 پرو شیائومی برای محتواهای HDR حداکثر روشنایی 700 نیت (معمولی) را نمایش می‌دهد؛ درحالی‌که شیائومی در تبلیغات خود وعده 1200 نیت را داده بود که عملاً فقط یک وعده بود. ما می‌توانیم حداکثر روشنایی 700 تا 725 نیت را برای حالت خودکار و نور مستقیم خورشید تأیید کنیم، نه بیشتر. درغیراین‌صورت، اگر بخواهید از حالت دستی استفاده کنید، تنها به 457 نیت روشنایی خواهید رسید. به‌نظر می‌رسد وعده 1200 نیت روشنایی تنها در یک قسمت از نمایشگر آن هم برای محتواهای HDR میسر می‌شود.
ترکیب اندروید و MiUi با یکدیگر، باعث به‌وجودآمدن یک نمایشگر فوق‌العاده روان با تجربه کاربری بسیار عالی شده است. در حال حاضر، تعداد بسیار کمی از بازی‌ها برای نمایشگرهای HRR بهینه شده‌اند و حتی تعداد بسیار کمی از آن‌ها می‌توانند با سرعت 60 فریم بر ثانیه در ردمی نوت 10 پرو کار کنند.

بررسی دوربین شیائومی ردمی نوت 10 پرو

در پشت ردمی نوت 10 پرو شیائومی از چهار دوربین اصلی با وضوح بالا شامل لنز فوق عریض، دوربین ماکرو، لنز تله فوتو و سنسور عمق استفاده شده است. دوربین اصلی 108 مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، 1/1.52 اینچ سایز سنسور، 0.7 میکرومتر سایز پیکسل، f/1.9، فوکوس خودکار با تشخیص فاز Dual Pixed) که تثبیت‌کننده نوری ندارد، اما در مقابل از حالت شبانه پشتیبانی می‌کند. دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی (حسگر اولتراواید با پوشش 118 درجه، 1/4.0 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2) و دوربین ماکرو با لنز تله فوتو 5 مگاپیکسلی (سنسور تشخیص عمق، f/2.4) که از فوکوس خودکار بهره می‌برد و برای عکس‌برداری بهتر باید سوژه را در فاصله 3 تا 10 سانتی‌متری قرار دهید. در نهایت دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی (لنز ماکرو، f/2.4) با فوکوس ثابت قرار دارد.

ردمی نوت 10 پرو
برای تغییر حالت‌های دوربین کافی است که انگشت خود را به سمت چپ و راست بکشید تا حالت‌ها عوض شوند، برای انتخاب یک حالت هم کافی است آن را لمس کنید. برای جابه‌جایی بین دوربین عقب و جلو در شیائومی ردمی نوت 10 پرو کشیدن صفحه به بالا و پایین دیگر کارساز نیست و فقط از طریق دکمه کنار شاتر امکان پذیراست. در پایین صفحه گزینه‌های بزرگ‌نمایی قرار گرفته است و در مقابل و در بالای صفحه گزینه‌های منظره یاب، حالت فلش، HDR، ضامنAI، عکس زنده، عصای جادویی، جلوه‌ها و فیلترها قرار گرفته‌اند که می‌توانید برای استفاده از هرکدام از آن‌ها، گزینه آن را لمس کنید. یکی از گزینه‌هایی که نمی‌توانید پیدا کنید، گزینه تنظیم وضوح دوربین است که برای هیچ‌کدام از دوربین‌ها در دسترس نیست. در شیائومی ردمی نوت 10 پرو همه دوربین‌ها به جزء دوربین ماکرو از حداکثر سرعت شاتر 30 ثانیه پشتیبانی می‌کنند. از حالت Long Exposure با تنظیمات مختلف می‌توانید استفاده کنید، می‌توانید با استفاده از این حالت ویژگی‌های زیر را به دوربین خود اضافه کنید و از آن‌ها در عکس‌برداری و فیلم‌برداری استفاده کنید:

• جمعیت متحرک
• مسیرهای نئون
• نقاشی رنگ روغنی
• نقاشی نور
• آسمان پرستاره
• ردپای ستاره‌ای

 

ردمی نوت 10 پرو
برای دوربین شیائومی ردمی نوت 10 پرو، حالت شب موجود می‌باشد اما فقط برای دوربین اصلی؛ در ضمن هیچ حالت خودکار شبانه‌ای برای دوربین وجود ندارد و بایستی به‌صورت دستی از آن استفاده کرد .
دوربین اصلی شیائومی ردمی نوت 10 پرو به‌صورت خودکار تصاویری با کیفیت 12 مگاپیکسل را ذخیره می‌کند. در تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی جزئیات فراوانی به تصویر کشیده می‌شوند و تصاویر از دامنه داینامیکی بسیار خوبی برخوردار هستند؛ اما درعین‌حال نمی‌توان آن‌ها را جزء تصاویر سطح بالا محسوب کرد.

 

بررسی بازده و عملکرد پردازنده شیائومی ردمی نوت 10 پرو

تلفن هوشمند شیائومی Redmi Note 10 Pro از تراشه اسنپدراگون 732 در قلب پردازش خود استفاده می‌کند، تراشه‌ای که در شیائومی پوکو X3 NFC شاهد حضور آن بودیم. تراشه اسنپدراگون 732 از نظر عملکرد بسیار به اسنپدراگون 730 نزدیک می‌باشد. تراشه استفاده شده در این مدل از شیائومی یک چیپست هشت هسته‌ای می‌باشد که از 2 هسته Kryo 470 Glod (Cortext-A76) با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و 6 هسته Kryo 470 Silver (Cortext-A55) با فرکانس 1.8 گیگاهرتز با مهندسی ساخت 8 نانومتری تشکیل شده است. تمام تراشه‌های اسنپدراگون سری SD73X از تراشه Adreno 618 یکسان بهره می‌برند. کلاک موجود در شیائومی ردمی نوت 10 پرو برابر با 800 گیگاهرتز می‌باشد.

پردازنده ردمی نوت 10 پرو

تلفن شیائومی ردمی نوت 10 پرو در دو حافظه 64 گیگابایت و 128 گیگابایت از نوع UFS 2.2 با رم 6 گیگابایت به فروش می‌رسد. البته انتظار داریم در آینده نزدیک، شاهد حافظه 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و 8 گیگابایت رم باشیم. Redmi Note 10 Pro را می‌توان به‌عنوان بهترین گوشی در رنج قیمت خود برشمرد. شیائومی ردمی نوت 10 پرو برای اجرای انواع بازی و برنامه‌ها مناسب می‌باشد. صفحه قیمت روز گوشی را در سایت تکنولایف مشاهده کرده و به راحتی رقبای هم قیمت را با این گوشی مقایسه کنید.

اسپیکرهای با کیفیت استریو شیائومی ردمی نوت 10 پرو

شیائومی ردمی نوت 10 پرو از تنظیمات کاملی برای بلندگوهای استریو دارد. در دو طرف دستگاه دو بلندگو استریو قرار گرفته است که می‌توان صدای متعادلی را از آن‌ها شنید. نکته‌ای که در مورد بلندگوهای ردمی نوت 10 پرو وجود دارد این است که هر دو بلندگو باهم برابر هستند و صدای بسیار خوبی دارند. تنها مورد منفی‌ای که در تست بلندگوها وجود دارد، بیس پایین آن‌ها است.

 

طول عمر باتری شیائومی ردمی نوت 10 پرو چقدر است؟

باتری ردمی نوت 10 پرو

تأمین نیرو اجزای سخت‌افزاری Xiaomi Redmi Note 10 Pro را یک باتری بزرگ 5020 میلی‌آمپری به عهده گرفته است که برای گوشی با این سخت‌افزار بسیار مناسب می‌باشد. با توجه به نمایشگر همیشه روشن و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، باتری ردمی نوت 10 پرو توانست 114 ساعت استقامت را برای خود ثبت کند که این فوق‌العاده است. همچنین این مدل از شارژر 33 وات برای شارژ سریع (فست شارژ) پشتیبانی می‌کند که به همراه یک کابل USB-C با درجه مصرف 3A عرضه می‌شود. این شارژر و ویژگی‌ها را در مدل شیائومی پوکو X3 NFC نیز دیده بودیم. شارژر 33 وات توانست باتری 5020 میلی‌آمپری را در مدت 30 دقیقه از 0% به 50% برساند؛ همچنین در مدت 60 دقیقه از 0% به 89% رساند که خبر از عملکرد مثبت باتری دارد.

سؤالات متداول

آیا گوشی شیائومی ردمی نوت 10 پرو انجام بازی مناسب است؟

محصول جدید شرکت شیائومی، ردمی نوت 10 پرو به تراشه کوالکام اسنپدراگون 732G تجهیز شده است که با همراهی 6 و 8 گیگابایت رم به شما امکان می‌دهد تا بتوانید بسیاری از برنامه و بازی های سنگین را اجرا کنید.

آیا گوشی شیائومی ردمی نوت 10 پرو برای عکس‌برداری و فیلم‌‌برداری مناسب است؟

شیائومی ردمی نوت 10 پرو از دوربین چهارگانه با سنسورهای 108 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی التراوید، 5 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی عمق‌سنج بهره می‌برد که قادر است تصاویر با کیفیتی را به ثبت برساند.

آیا ردمی نوت 10 پرو ارزش خرید دارد؟

در این مطلب تمام نکات مثبت و منفی گوشی ردمی نوت 10 پرو را برای شما بررسی کردیم و گفتیم که این گوشی در چه بخش‌هایی قدرت و ضعف دارد. حالا با توجه به نمایشگر 120 هرتز OLED و باتری قدرتمند در کنار پردازنده اسنپدراگون، می‌توان گفت که این گوشی رقیب بسیار سختی در رده گوشی‌های ارزان‌قیمت است که می‌توانید خریداری کنید.
به‌نظر شما ردمی نوت 10 پرو شیائومی ارزش خرید دارد؟ نظرات و تجربیات خود را از کارکردن با این گوشی و دیگر گوشی‌های شیائومی با ما به اشتراک بگذارید.

خرید ردمی نوت 10 پرو

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

58 نظر

  1. احسان

    من ۳روزه گرفتم این گوشی رو از تکنو لایف ولی شارژدهیش افتضاحه کلا با کاربری معمولی روزانه و بدون حتی گیم زدن یک روز رو دووم نمیاره😑😑😑😑

    1. علی

      پاسخ به احسان

      سلام من دارم واقعا از لحاظ شارژ و بقیه چیز ها گوشی فوق العاده ای هستش
    1. علی

      پاسخ به احسان

      دقیقا در مقابل ردمی نت ۹پرو باطریش از نظر نگهداری شارژ افتضاحه.
      1. یاسر

        پاسخ به علی

        درود.واقا نسبت به قیمتش عالی هستش.من متاسفانه فروختم و نوت ۱۱پرو خریدم.پشیمون شدم میخوام دوباره نوت۱۰پرو بخرم.گوشی فوق العاده ای هست.پیشنهاد میکنم بجای خریدن گوشی های هم رده سامسونگ که واقا فقط پول برند میگیره.نوت ۱۰پرو رو انتخاب کنین مطمئنا خوشحال میشین بعدها از انتخابتون.سپاس
  2. امین

    میشه جی تی ای بزارم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امین

      سلام وقت بخیر متوجه سوال نشدم
  3. Ftm

    سلام، قابلیت nfc برای شیائمی نوت۱۰پرو توی مشخصاتش زده هست اما نیست کلا، چجوریه؟ با نسخه های اپدیت بعدی امکان داره بیاد؟ الن گوشیم نسخه MIUI13 اپدیت شده و نیست

    1. مَمَد

      پاسخ به Ftm

      احتمالا رام هند خریدید ، ان اف سی تنها برای رام گلوباله
    1. حمیدرضا

      پاسخ به Ftm

      سلام بنظرتون با وجود گذشت یک‌سال از معرفی این گوشی هنوز ارزش خرید داره ؟ اونم با وجود اومدن سری گوشی‌های redmi note 11؟
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به حمیدرضا

        سلام وقت بخیر به نظرم میتونید به سراغ مدل های جدیدتر برید
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Ftm

      سلام وقت بخیر تو کنترل سنتر گوشی هست موفق باشید
      1. Ftm

        پاسخ به احسان نیک پی

        خیر نبود انگار nfc نداره
        1. .

          پاسخ به Ftm

          هستش گوشی خیلی خوبیه
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به Ftm

          سلام وقت بخیر از طریق سه نقطه بالای کنترل سنتر میتونید این بخش ادیت کنید و گزینه های جدیدی بهش اضافه کنید در این بخش هم پیدا نکردید؟
  4. سجاد

    چرا گوشی گرفتم دوربین ۶۴ زده نسخه گلوبالم نوت ده پرو هم هست

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سجاد

      سلام وقت بخیر ردمی نوت 10 پرو دوربین اصلی 108 داره پاینده باشید
  5. مهدی

    سلام پشت گوشی زیر فلاش یه نقطه قرمز و یه قسمت سیاه داره می خواستم ببینم چه خاصیتی داره یا اصلا چیه؟؟؟
    ممنون

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهدی

      سلام وقت بخیر برای فوکوس و ... هست موفق باشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%86%d9%82%d8%af-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5%db%8c-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%aa-10-%d9%be%d8%b1%d9%88/
ads
ads