داغ ترین ها :
نوکیا 8V 5G UW | بررسی جامع مشخصات فنی یکی از جدیدترین گوشی‌های نوکیا

نوکیا 8V 5G UW | بررسی جامع مشخصات فنی یکی از جدیدترین گوشی‌های نوکیا

نوکیا یکی از قدیمی‌ترین برندهای تولیدکننده گوشی‌های هوشمند است که شاید در بازارهای امروزی کمی از باقی غول‌های تولیدکننده گوشی مانند سامسونگ و اپل عقب مانده باشد اما همچنان با معرفی گوشی‌های جدید خود، می‌تواند شگفتی‌هایی را در بازار ایجاد کند. نوکیا 8V 5G UW یکی از جدیدترین محصولات این برند فنلاندی است که در 9 نوامبر 2020، معرفی و عرضه شد. در ادامه این مطلب، مشخصات فنی این گوشی را بررسی می‌کنیم.

طراحی گوشی نوکیا 8V 5G

نوکیا 8V 5G UW، یکی از بهترین گوشی‌های نوکیا است که برای بازگرداندن روزهای خوش این برند در بازار معرفی شده است. نوکیا در سال 2016 با اعطای امتیاز خود به HMD Global به دنیا گوشی‌های هوشمند بازگشت. در واقع نوکیا 8V 5G UW اولین محصول تولید شده توسط این مجموعه است که عبارت “V” آن مخفف کلمه Version است. همانطور که از اسم این گوشی هوشمند پیداست، این مدل می‌تواند از قابلیت 5G ساپورت کند.

نوکیا 8V 5G
اگر به باقی اسم این گوشی دقت داشته باشید با “UW” مواجه می‎شوید، این عبارت مخفف Ultra Wideband است. نوکیا 8V 5G UW گوشی نسبتا بزرگی است و دارای یک صفحه نمایش 6.81 اینچی با رزولوشن 1080 است. این شاید بیشترین رزولوشن گوشی‌های موبایل نباشد اما با توجه به قابلیت HDR، صفحه نمایش خوب و براقی دارد که می‌تواند پاسخگوی نیاز بیشتر کاربران خود باشد.
اگر به اطراف صفحه نمایش این گوشی نگاهی بیندازید، حاشیه‌های نسبتا نازکی را می‌بینید که می‌توان گفت نسبت به گوشی‌های 2020، کمی بزرگ هستند. نوکیا 8V 5G UW، به طور کلی طراحی مدرنی دارد اما دوربین بزرگ دایره‌ای شکل شاید کمی خارج از انتظارات باشد. یک اسکنر اثر انگشت در کنار بدنه گوشی قرار داده شده که پاسخگویی بسیار سریع و خوبی دارد.

مشخصات فنی گوشی نوکیا 8V 5G UW

نوکیا برای جدیدترین گوشی خود پردازنده Qualcomm Snapdragon 765G قرار داده است که به همراه رم 6 گیگابایتی، سرعت بسیار بالایی را به کاربران خود ارائه می‌کند و می‌تواند به راحتی از پس بازی‌ها و برنامه‌های سنگین بر بیاید. نوکیا 8V 5G UW حافظه داخلی 64 گیگابایتی دارد و فضای زیادی را برای ذخیره سازی داده‌های شما ارائه می‌دهد.

گوشی جدید نوکیا
نوکیا 8V 5G UW، از یک باتری 4500 میلی آمپری بهره می‌برد که می‌تواند با یک بار شارژ کامل، یک روز کامل برای شما کار کند حتی برای برخی از کاربران نیز می‌تواند تا 2 روز کافی باشد. گوشی نوکیا 8V 5G UW می‌تواند از قابلیت شارژ سریع نیز پشتیبانی کند. این گوشی با اندروید 10 به بازار معرفی شد و قابلیت پشتیبانی از اندروید 11 را هم دارد.
اما یکی از نقاط منفی این گوشی، عدم پشتیبانی از آپدیت‌های بالاتر از اندروید 11 است که می‌تواند باعث ضعف این گوشی، در برابر سایر رقبای خود نیز باشد. گوشی نوکیا 8V 5G UW می‌تواند از یک سیم کارت و حافظه جانبی Micro SDXC پشتیبانی کند. پردازنده داخلی این گوشی هوشمند Adreno 620 است که در بازی‌ها می‌تواند بسیار خوب عمل کند.

بررسی دوربین نوکیا 8V 5G UW

نوکیا 8V دارای چهار لنز برای تصویربرداری با کیفیت بسیار عالی است. اگر به پشت این گوشی هوشمند نگاهی بیندازید، 4 لنز دوربین شامل یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض (Ultra Wide)، یک لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور تشخیص عمق می‌بینید.

دوربین گوشی نوکیا 8V

تصاویر ثبت شده با استفاده از این گوشی هوشمند، بسیار براق هستند و جزئیات را حتی در زمانی که نور کمی وجود دارد، به خوبی می‌تواند نمایش دهد. با استفاده از این گوشی هوشمند، می‌توانید فیلم برداری 4K با 30 الی 60 فریم بر ثانیه انجام دهید که یکی از نکات مثبت این گوشی است. همچنین از دیگر قابلیت‌های دوربین نوکیا 8V 5G UW، می‌توان به سنسور لرزش‌گیر الکترونیکی و ژیروسکوپی اشاره کرد.

قیمت گوشی نوکیا 8V 5G UW

یکی از معایب گوشی نوکیا 8V 5G UW قیمت بالای آن است. این گوشی هوشمند با قیمت 700 دلار در بازار معرفی شد که فروش آن را در بازار مقداری سخت کرده است. البته برخی از مزایای این موبایل مانند دوربین بسیار عالی، پردازنده قوی و … می‌تواند این گوشی را مقرون به صرفه کند. با این حال شما می‌توانید با صرف هزینه کمتر، گوشی Google Pixel 4a 5G را خریداری کنید که قیمت آن 200 دلار کمتر از نوکیا 8V 5G UW است و پشتیبانی بهتری هم دارد اما دوربین ضعیف‌تری دارد.

طراحی گوشی نوکیا 8V
البته دقت داشته باشید که گوشی Google Pixel 4a 5G از قابلیت mmWave پشتیبانی نمی‌کند که مشکل بزرگی نیست اما با این حال اگر این قابلیت برای شما اهمیت دارد، می‌توانید گوشی Pixel 4a 5G را خریداری کنید که قیمتی حدود 600 دلار دارد و باز 100 دلار کمتر از نوکیا 8V 5G UW می‌باشد.

نظر ما در مورد گوشی نوکیا 8V 5G UW

نوکیا 8V 5G UW به طور کلی گوشی بدی نیست و از هر نظر می‌تواند نیازهای کاربران را برطرف کند. این گوشی هوشمند، بسیار قدرتمند است و طراحی زیبایی هم دارد. دوربین قوی آن نیز می‌تواند تجربه دلنشینی از عکس برداری و فیلم برداری به کاربران خود بدهد. اما با این حال به نظر ما این گوشی با توجه به قیمت بالایی که دارد، ارزش خرید ندارد و تنها زمانی می‌توان آن را خرید که ورایزون با برنامه‌های مختلف، تصمیم بگیرد قیمت آن را در حراجی‌ها کاهش دهد. البته این موضوع دور از انتظار نیست که این گوشی در چند ماه آینده، با قیمتی در حدود 450 دلار به فروش برسد که در این قیمت‌ها می‌تواند کاملا ارزنده باشد.

گوشی هوشمند 8V
جمع‌بندی

در این مطلب از تکنولایف، گوشی نوکیا 8V 5G UW را بررسی کردیم. این گوشی هوشمند اولین محصول نوکیا در شش سال گذشته است که از شبکه ورایزون در ایالت متحده پشتیبانی می‌کند. این مدل در سال 2020 با رنگ خاکستری معرفی شد و توانست نظرات خیلی از کاربران را به خود جذب کند. نوکیا با استفاده از قابلیت‌های بسیار زیاد و دوربین قدرتمند در این گوشی، تلاش دارد تا باز به روزهای خوش خود باز گردد و به عنوان بهترین برند تولید کننده گوشی‌های هوشمند شناخته شود. اما با این حال قیمت بالای این گوشی هوشمند، می‌تواند از بزرگ‌ترین معیاب آن باشد و مانعی برای خرید آن شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%86%d9%88%da%a9%db%8c%d8%a7-8v-5g-uw-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9-%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa-%d9%81%d9%86%db%8c-%db%8c%da%a9%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%ac%d8%af/
ads
ads