داغ ترین ها :
نگاهی بر مشخصات احتمالی گوشی های جدید سری A سامسونگ

نگاهی بر مشخصات احتمالی گوشی های جدید سری A سامسونگ

سری A از گوشی‌های سامسونگ چند سالی است که در بخش میانی بازار فروش بسیار زیادی را تجربه می‌کنند و سامسونگ نیز از همین جهت توجه ویژه‌ای به محصولات این سری دارد. این سری معمولا از محصولات اقتصادی آغاز شده و به گوشی‌های مرغوب ختم می‌شود. حال به تازگی اطلاعاتی از گوشی‌های جدید سری A سامسونگ به بیرون درز کرده و مشخصات این گوشی‌ها تا حد زیادی مشخص شده است. البته که اطلاعات حتمی نیستند اما به گفته منابع مختلف خبری می‌توان تا حد زیادی این داده‌ها را قابل اتکا ارزیابی کرد.

 

آخرین مدل های گوشی سامسونگ را می‌توانید از سایت تکنولایف با قیمت عالی خریداری کنید: قیمت موبایل سامسونگ

 

از این گوشی‌ها چه می‌دانیم؟

از گلکسی A73 شروع می‌کنیم، کهکشانی که باید جایگزین گلکسی A72 شود. گلکسی A72 سال قبل گران‌ترین نسخه از این سری گوشی‌های سامسونگ بود. گلکسی A73 احتمالا از نمایشگری 6.7 اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن FHD+ و نرخ نوسازی 120 هرتزی استفاده خواهد کرد.

تراشه این محصول به احتمال زیاد اسنپدراگون 750G خواهد بود و انرژی مورد نیاز این کهکشانی نیز از طریق یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت تأمین می‌شود. فناوری شارژ سریع این میانرده نیز همچنان همان 25 وات است و خبری از شارژ سریع‌تر نیست.

در بخش دوربین با چهار لنز مختلف مواجه خواهیم شد که حالا احتمال دارد دوربین اصلی سنسوری 108 مگاپیکسلی داشته باشد. دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی، دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی با امکان زوم اپتیکال 3 برابری و همچنین دوربین تشخیص عمق میدان 2 مگاپیکسلی این دوربین اصلی را همراهی می‌کنند و دوربین سلفی نیز سنسوری 32 مگاپیکسلی خواهد داشت.

اگر اطلاعات منتشر شده درست باشد یعنی این گوشی در بخش نمایشگر از نظر نرخ نوسازی پیشرفت داشته و در بخش سخت افزاری نیز از تراشه قوی‌تری بهره مند خواهد شد (که البته همچنان از بیشتر رقبا ضعیف‌تر است) و دوربین اصلی نیز تصاویر با کیفیت‌تری ثبت خواهد کرد.

مشخصات گلکسی A53

گلکسی A51 توانست 2 سال قبل فروش بسیار خوبی را تجربه کند و سال قبل نیز گلکسی A52 توانست تا حد خوبی این موفقیت را تکرار کرده و پرفروش‌ترین میانرده سری A سامسونگ شود.

به همین جهت گلکسی A53 برای سامسونگ از اهمیت زیادی برخوردار است و این شرکت کره‌ای می‌داند که باید مشخصات خوبی را به روی این میانرده قرار دهد. دلیل عمده فروش این گوشی‌های قیمت مناسب به نسبت امکانات خوب است که اکثر کاربران را مجاب به خرید می‌کند.

گلکسی A53 به احتمال قوی نمایشگری 6.52 اینچی با رزولوشن FHD+ و پنل سوپر امولد خواهد داشت که مانند برادر بزرگ‌تر خود از نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. تراشه این گوشی از طرفی اگزینوس 1200 خواهد بود و احتمالا دیگر خبری از کوالکام برای این گوشی نیست.

این موضوع می‌تواند کمی بحث برانگیز باشد و کاربران را به انتخاب و خرید گلکسی A73 با تراشه کوالکام تشویق کند. در بخش دوربین نیز چهار لنز با سنسورهای 64 مگاپیکسلی عریض، 12 مگاپیکسلی فوق عریض، 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان و 5 مگاپیکسلی ماکرو را شاهد خواهیم بود.گوشی A53 سامسونگ

باتری نیز ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی خواهد داشت که به نسبت A52 یک پیشرفت است و احتمال زیاد باعث شارژ دهی بهتری این گوشی می‌شود. فناوری شارژ سریع نیز همچنان 25 واتی است.

ممکن است سامسونگ گلکسی A53s را با تراشه‌ای قوی‌تر و مشخصات مشابه روانه بازار کند تا کاربران در صورت نیاز به سخت افزار قوی بتوانند به سراغ این نسخه بروند. هر دو کهکشانی یعنی A73 و A53 از ابتدا از اندروید 12 استفاده می‌کنند.

مشخصات گلکسی A33

گلکسی A33 ظاهراً با نمایشگری 6.4 اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن FHD+ و نرخ نوسازی 60 هرتزی به بازار عرضه خواهد شد. این تصمیم عجیب بوده و به نوعی پسرفت در بخش نمایشگر به حساب می‌آید؛ چرا که A32 نمایشگری سوپر امولد FHD+ با نرخ نوسازی 90 هرتزی دارد.

این کهکشانی از تراشه دیمنسیتی 720 قدرت می‌گیرد و چهار دوربین اصلی، فوق عریض، ماکرو و عمق میدان با سنسورهای 48، 8، 5 و 2 مگاپیکسلی برای آن محتمل است. این گوشی نیز باتری 5000 میلی آمپر ساعتی خواهد داشت اما فناوری شارژ سریع به 15 وات کاهش می‌یابد و همچنین دیگر خبری از اندروید 12 نیست و A33 با اندروید 11 روانه بازار می‌شود که کمی نا امید کننده است.

باید دید که سامسونگ مانند سال قبل دو نسخه مختلف از A32 با عنوان 4G و 5G روانه بازار خواهد کرد و یا داستان جور دیگری رقم می‌خورد. سال قبل گلکسی A32 5G در بخش نمایشگر و سخت افزار تفاوت‌های بسیاری با A32 داشت و باید دید سامسونگ امسال چه سیاستی را در پیش می‌گیرد.

مشخصات گلکسی A23

در نهایت نوبت به گلکسی A23 می‌رسد، کهکشانی که احتمالا نمایشگری 6.6 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD+ خواهد داشت و از نرخ نوسازی 90 هرتزی پشتیبانی خواهد کرد. تراشه این محصول مدیاتک دیمنسیتی 700 است و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی برای آن در نظر گرفته شده است.

دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و دو دوربین ماکرو و عمق میدان 2 مگاپیکسلی این دوربین اصلی را همراهی خواهند کرد. باتری این محصول نیز 5000 میلی آمپر ساعتی و فناوری شارژ سریع آن 15 واتی است و از ابتدا نیز با اندروید 11 روانه بازار می‌شود.

این گوشی نیز احتمال دارد مانند A33 نسخه 5G داشته باشد و یا در کل در تک نسخه به بازار عرضه شود.

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که این اطلاعات صحیح هستند یا خیر اما در صورتی که فرض کنیم مشخصات گفته شده در بالا صحیح باشند این یعنی گوشی‌های جدید سری A سامسونگ با پیشرفت‌های جزئی به بازار عرضه خواهد شد و خبری از پیشرفت‌های بزرگ نیست.

نظر شما در مورد سری A گوشی‌های سامسونگ چیست؟ تا به حال از این سری استفاده کرده‌اید؟ حتما نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%86%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c-%d8%a8%d8%b1-%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%ad%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%84%db%8c-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%b3/
ads
ads