داغ ترین ها :
هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR2 سونی معرفی شد

هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR2 سونی معرفی شد

سونی جدیدترین دستاوردهای خود در زمینه‌ی واقعیت مجازی یعنی هدست پلی استیشن VR2 و کنترل VR2 سنس را برای پلی استیشن 5 معرفی کرد. در ادامه به جزئیات بیشتری از هدست پلی استیشن VR2 و کنترل VR2 سنس اشاره می‌کنیم.

 

انواع گوشی های گیمینگ را می توانید با قیمت مناسب از سایت تکنولایف تهیه کنید.

 

یکی از ویژگی‌های جالبی که در زمان کنسول نسل هشتمی پلی استیشن ۴ رخ داد معرفی هدست واقعیت مجازی به نام پلی استیشن VR بود که البته با استقبال نسبتا خوبی نیز همراه بود. این هدست به گیمرها اجازه می‌داد محتوای واقعیت مجازی را تجربه کرده و وارد دنیای جدیدی از بازی‌ های کنسولی شوند.

با معرفی نسل بعدی کنسول‌های خانگی سونی، سوالی پیش آمد که آیا شرکت ژاپنی برای نسل بعدی هدست واقعیت مجازی برنامه‌ای دارد یا خیر. حال که رویداد CES 2022 برگزار شده، سونی پاسخ سوالات کاربران و طرفداران محصولات خود را با معرفی هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR2 داد.

هدست جدید سونی سازگار با پلی استیشن ۵ است و همچنین از دسته‌های کنترلر مخصوص به خود یعنی VR2 سنس استفاده می‌کند. متاسفانه سونی از ارائه‌ی اطلاعات بیشتر به خصوص در مورد دسته‌های جدید خودداری کرده و حتی تصویری نیز در مورد آن‌ها منتشر نشده است.

هدست VR 2

با این حال از نظر سخت‌افزاری می‌دانیم که هدست پلی استیشن VR2 از صفحه‌نمایش‌هایی با پنل OLED استفاده می‌کند و قادر به پشتیبانی از وضوح تصویر 4K و محتوای HDR خواهد بود. این صفحه‌نمایش‌ها از میدان دید ۱۱۰ درجه‌ای برخوردار هستند و احتمالا از نرخ نوسازی ۹۰ یا ۱۲۰ هرتزی استفاده خواهند کرد. به‌صورت تفکیک شده نیز هر یک از صفحه‌نمایش‌ها وضوح تصویر ۲۰۰۰ در ۲۰۴۰ پیکسل را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

از ویژگی‌های جالبی که هدست جدید سونی ارائه می‌دهد به امکان ردیابی چشمان، صدای سه‌بعدی و دوربین‌هایی اشاره کرد باعث می‌شوند برخلاف هدست نسل قبلی، پلی استیشن VR2 به دوربین‌های جداگانه یا حسگرهای دیگر نیاز نداشته باشد. سونی در مورد ردیابی چشمان گفته که بسیار دقیق خواهد بود و بدون تاخیر عمل خواهد کرد تا کاربر تجربه‌ای نزدیک به واقعیت در زمان تجربه‌ی بازی‌ها یا محتوای واقعیت مجازی داشته باشد.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%87%d8%af%d8%b3%d8%aa-%d9%be%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c%d8%b4%d9%86-vr2-%d9%88-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-vr2-%d8%b3%d9%86%d8%b3/
ads
ads