داغ ترین ها :
هر آنچه در مورد سری گلکسی S22 سامسونگ می‌دانیم

هر آنچه در مورد سری گلکسی S22 سامسونگ می‌دانیم

در نظر داریم تمامی اطلاعات منتشر شده از پرچم‌داران نسل بعدی سامسونگ یعنی سری گلکسی S22 را مروری کرده و متوجه شویم که محصولات جدید سامسونگ چه حرف‌هایی برای گفتن خواهند داشت.

تاکنون شایعات بسیاری در مورد پرچم‌داران نسل بعدی سامسونگ منتشر شده است که تنها شامل مشخصات طراحی ظاهری یا ویژگی‌های دوربین نمی‌شود. درواقع با اینکه زمان قابل توجهی به رونمایی سری گلکسی S22 مانده، اما اطلاعات بسیاری در مورد مشخصات سخت‌افزاری، طراحی ظاهری و تفاوت‌های مدل‌های سری با یکدیگر و همچنین نسل گذشته یعنی سری گلکسی S21 در اختیار داریم.

انتظار می‌رود سامسونگ در ژانویه یا فوریه‌ی سال ۲۰۲۲ کنفرانس خبری برگزار کرده و سری گلکسی S22 را معرفی کند؛ محصولاتی که در سه‌ مدل عرضه خواهند شد و درواقع جانشین مدل‌های موجود در سری گلکسی اس ۲۱ می‌شوند. سامسونگ سری گلکسی S21 را در مدل‌های گلکسی S21، گلکسی S21 پلاس و گلکسی S21 اولترا به بازار عرضه کرد.

آنچه سری گلکسی S22 را خاص می‌سازد، ترکیب آن با سری گلکسی نوت خواهد بود. به این صورت که سامسونگ در نظر دارد به جای عرضه‌ی مدل جدیدی از سری نوت، امکانات و ویژگی‌های این سری را به حداقل یکی از مدل‌های سری گلکسی S22 بیاورد. حتی شایعاتی نیز وجود دارد که مدل اولترای سری گلکسی اس ۲۲ با نام گلکسی S22 نوت معرفی و به بازار عرضه شود.

 

 

برای آشنایی بیشتر با سری پرچم‌دار جدید سامسونگ به بررسی شایعات و گزارش‌های اخیر خواهیم پرداخت. این اطلاعات شامل قیمت، زمان معرفی و عرضه، مشخصات سخت‌افزاری، طراحی ظاهری و ویژگی‌های نرم‌آفزاری می‌شود. با تکنولایف همراه باشید.

این مقاله در ۱۴۰۰/۱۰/۳۰ به‌روزرسانی شد.

آخرین گزارش‌ها و شایعات منتشر شده از سری گلکسی S22 سامسونگ

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۱۰/۳۰: رندرهای رسمی از گلکسی S22 پلاس منتشر شدند

مدت زمان بسیار کمی به زمان رونمایی پرچم‌داران جدید سامسونگ باقی مانده است؛ گوشی‌های هوشمندی که تحت سری گلکسی S22 روانه بازار می‌شوند و از امکانات درخور توجهی نیز برخوردار هستند. با وجود اینکه اطلاعات بسیاری از مشخصات ظاهری گرفته تا امکانات سخت‌افزاری محصولات جدید سامسونگ منتشر شده، اما به نظر می‌رسد که طوفان اخبار و شایعات تمامی ندارد.

در گزارش جدید، تصاویری رندر شده از گلکسی اس ۲۲ پلاس منتشر شده که طراحی ظاهری پرچم‌دار جدید سامسونگ را از زوایای مختلف به نمایش می‌گذارد. در این تصاویر می‌توان گوشی S22 پلاس سامسونگ را در سه رنگ‌بندی مشکی، سبز و سفید مشاهده کرد.

در تصاویر می‌توان مشاهده کرد که گلکسی S22 پلاس از نظر طراحی ظاهری تغییری با مدل پیشین نداشته است و همچنین تایید می‌کند که خبری از دوربین سلفی مخفی شده در پشت صفحه‌نمایش نخواهد بود. به این صورت که در بالای صفحه‌نمایش حفره‌ای تعبیه شده تا میزبان دوربین سلفی باشد. در پنل پشتی نیز ماژول دوربین سه‌گانه‌ای به چشم می‌خورد که حفره هر سه محصول از طراحی و ابعاد شبیه به یکدیگر برخوردار هستند. رنگ ماژول نیز طوری انتخاب شده که کمی با بدنه متفاوت باشد.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۱۰/۲۷: احتمال افزایش قیمت سری گلکسی S22 به خاطر مشکل کمبود تراشه

مدت بسیار کمی به زمان برگزاری کنفرانس خبری سامسونگ برای رونمایی از پرچم‌داران نسل بعدی یعنی سری گلکسی اس ۲۲ باقی مانده است؛ گوشی‌های هوشمندی که انتظار می‌رود تغییرات گسترده‌ای داشته باشند که تنها شامل سخت‌افزار نمی‌شود. درواقع گفته شده علاوه بر برخی تغییرات در ظاهر محصولات جدید شرکت کره‌ای و طبیعتا بازنگری گسترده در سخت‌افزار، احتمالا مشخصات سخت‌افزاری نیز دستخوش تغییراتی خواهد شد.

گفته شده که کنفرانس جدید سامسونگ در ۸ فوریه (۱۹ بهمن) برگزار می‌شود. تاکنون گزارش‌های مختلفی منتشر شده که ویژگی‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و حتی طراحی ظاهری سری گلکسی اس ۲۲ را مشخص می‌کردند. حال در گزارشی جدید به قیمت پرچم‌داران نسل بعدی سامسونگ پرداخته شده که گفته می‌شود قیمت این محصولات بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.

دلیل این امر نیز گویا کمیاب شدن تراشه‌ها بوده که شامل تراشه‌های مدیریت انرژی و حسگر تصویر می‌شود. درواقع پس از شیوع بیماری کرونا قیمت تراشه‌ها بین ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش یافته و طبیعتا چنین موضوعی به گران‌تر شدن قیمت محصولات منجر خواهد شد.

در گزارش‌ها آمده که قیمت مدل پایه گلکسی اس ۲۲ از ۸۹۹ دلار شروع می‌شود که نسبت به مدل استاندارد سری گلکسی اس ۲۱ در حدود ۱۰۰ دلار گران‌تر است. البته برخی از منابع چنین موضوعی را رد می‌کنند و معتقد هستند سامسونگ برای ماندن در چرخه رقابت با شرکت‌های چینی قیمت محصولات خود را بالاتر نخواهد برد.

انتظار می‌رود مانند سری گلکسی اس ۲۱ سری گلکسی اس ۲۲ نیز شامل سه مدل شود. البته تغییراتی نیز رخ می‌دهد. مدل استاندارد سری درواقع گوشی کامپکتی محسوب می‌شود که از صفحه‌نمایشی ۶.۰۶ اینچی با نرخ روشنایی ۱۰۰۰ نیت استفاده خواهد کرد. مدل گلکسی اس ۲۲ پلاس و اس ۲۲ اولترا نیز از نرخ نوسازی ۱۷۵۰ نیت و نرخ کنتراست ۳،۰۰۰،۰۰۰:۱ استفاده می‌کنند. گوشی S22 پلاس دارای صفحه‌نمایشی ۶.۵۵ اینچی و مدل اولترا نیز صفحه‌نمایشی ۶.۸۱ اینچی خواهد داشت. البته مدل اولترا امکانات بیشتری دارد که شامل قلم استایلوس یا S-Pen می‌شود.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۱۰/۲۶: تصاویر رندر شده و مشخصات سخت افزاری گلکسی اس ۲۲ فاش شدند

طی هفته گذشته شایعات و گزارش‌های متعددی از پرچم‌داران جدید سامسونگ یعنی سری گلکسی اس ۲۲ منتشر شد. چندی پیش مشخص شد که سامسونگ می‌خواهد برای حداقل برای یکی از پنل‌های سری گلکسی اس ۲۲ از محافظ شیشه گوریلا گلس ویکتوس پلاس استفاده کند. حال، تصاویر رندر شده و همچنین مشخصات سخت‌افزاری از مدل گلکسی اس ۲۲ پلاس منتشر شده که اجازه می‌دهد تفاوت آن با مدل جایگزین یعنی گلکسی اس ۲۱ پلاس را متوجه شویم.

در حالی که انتظار می‌رود هر سه مدل سری یعنی گلکسی اس ۲۲، اس ۲۲ پلاس و اس ۲۲ اولترا نسبت به مدل‌های نسل گذشته با تغییرات گسترده‌ای همراه شوند؛ گزارش جدید نه‌تنها طراحی ظاهری، بلکه برخی از مشخصات مدل گلکسی اس ۲۲ پلاس را در اختیارمان قرار می‌دهد.

در تصاویر رندر شده می‌توان مشاهده کرد که اس ۲۲ پلاس دارای حفره‌ای در بالای صفحه‌نمایش برخوردار است تا میزبان دوربین سلفی باشد. با این حساب خبری از دوربین سلفی مخفی شده در پشت صفحه‌نمایش نخواهد بود. نوار بسیار نازکی از حاشیه نیز دورتادور صفحه‌نمایش را احاطه خواهد کرد تا پرچم‌دار نسل بعدی سامسونگ بتواند از نسبت بالایی از نرخ صفحه‌نمایش نسبت به بدنه برخوردار شود.

در سمت راست بدنه، دکمه‌های پاور و همچنین کاهش و افزایش میزان حجم خروجی صدا قرار گرفته است. پنل پشتی نیز متشکل می‌شود از ماژول دوربین سه‌گانه که گفته شده مجهز به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با ویژگی پیکسل‌های تطبیقی یا Adaptive Pixel خواهد بود. این ویژگی اجازه می‌دهد تصاویر ثبت شده یا ویدئوها از کیفیت تصویر به مراتب بهتری برخوردار شوند.

صفحه‌نمایش گلکسی اس ۲۲ پلاس از پنلی استفاده خواهد کرد که از نرخ روشنایی ۱۷۵۰ نیت و ویژگی نرخ نوسازی تطبیقی برخوردار شود. البته این محصول نسبت به گلکسی اس ۲۲ کمی سنگین‌تر خواهد بود، اما به وزن مدل گلکسی اس ۲۲ اولترا نمی‌رسد. در متن گزارش آمده که گلکسی اس ۲۲ پلاس دارای ۱۹۵ گرم وزن و باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت خواهد بود.

شما می‌توانید گلکسی اس ۲۲ پلاس را با سرعت ۴۵ وات و از طریق درگاه USB-C شارژ کنید. چنین سرعت شارژی در مقایسه با محصولات موجود در بازار کمی کند به نظر می‌ٰرسد، اما باید گفت که تغییر مثبتی نسبت به گلکسی اس ۲۱ پلاس محسوب می‌شود.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۱۰/۲۵: مدل‌های سری گلکسی S22 از محافظ شیشه گوریلا گلس ویکتوس پلاس استفاده می‌کنند

بیش از یک سال می‌شود که محافظ گوریلا گلس ویکتوس معرفی شده است؛ محافظی که نسبت به مدل‌های پیشین دوام بالاتری دارد و می‌تواند به میزان به مراتب بیشتری از صفحه‌نمایش یا پنل در برابر خط و خراش و ضربه محافظت کند. اولین گوشی هوشمندی نیز که مجهز به چنین محافظی شد، گلکسی نوت ۲۰ اولترا نام داشت. به نظر می‌رسد نسخه بهتر و درواقع تقویت‌شده‌ای از این محافظ شیشه در راه است و انتظار می‌رود پرچم‌داران نسل بعدی سامسونگ یعنی سری گلکسی اس ۲۲ از محصولاتی باشند که همراه با گوریلا گلس ویکتوس پلاس روانه بازار خواهند شد.

طبق گزارش اخیری که کاربران فضای مجازی را به وجد آورده، گلکسی اس ۲۲، گلکسی اس ۲۲ پلاس و گلکسی اس ۲۲ اولترا محصولاتی هستند که مجهز به محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس می‌شوند. البته در گزارش ذکر نشده که چنین محافظی برای هر دو پنل استفاده می‌شود یا تنها برای پنل جلو به خصوص محافظت از صفحه‌نمایش در نظر گرفته شده است.

با این حال دور از انتظار نیست که حداقل مدل اولترا از چنین محافظی برای هر دو پنل استفاده کند و در مدل‌های استاندارد و گلکسی اس ۲۲ پلاس تنها برای محافظت از صفحه‌نمایش و پنل جلو از گوریلا گلس ویکتوس پلاس استفاده شود. در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد انتظار می‌رود برای پنل پشتی دو گوشی هوشمند ذکر شده از متریال شیشه‌ای یا پلاستیکی استفاده شود. طبیعتا استفاده از پنل پلاستیکی می‌تواند به کاهش قیمت محصول ختم شود؛ اما آمارها نشان می‌دهد بسیاری از کاربران بیشتر از پنل شیشه‌ای استقبال می‌کنند تا پنل پلاستیکی.

در برخی از گزارش‌ها آمده که برای پنل پشتی گلکسی اس ۲۲ اولترا از نوعی ویژه از پنل محافظ استفاده خواهد شد که سوپر کلیر گلس نام دارد. چنین پنلی در کنار برخورداری از مقاومت بالا در برابر خط و خراش و ضربه می‌تواند میزان انعکاس نور را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

در تصاویر منتشر شده از نسخه ماکت پرچم‌داران جدید سامسونگ می‌توان مشاهده کرد که پنل پشتی از رنگ مات استفاده خواهند کرد. گفته شده که گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس در رنگ‌بندی‌های صورتی، سبز، مشکی و سفید روانه بازار خواهد شد و مدل اولترا نیز شامل تنوع رنگ سبز، مشکی، سفید و قرمز می‌شود.

به‌روزرسانی در ۱۴۰۰/۱۰/۱۸: گلکسی S22 اولترا از لنز سوپرکلیر استفاده می‌کند

حال که گلکسی S21 FE معرفی شده، تمامی نگاه‌ها به سمت پرچم‌داران نسل بعدی سامسونگ یعنی سری گلکسی S22 رفته و انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده جدیدترین گوشی‌های هوشمند شرکت کره‌ای با مشخصات سخت‌افزاری بالارده معرفی شوند.

طبق گفته‌ها گلکسی S22 اولترا که مدل پریمیوم سری محسوب می‌شود دارای دوربینی با وضوح تصویر ۱۰۸ مگاپیکسل است و از لنز سوپرکلیر استفاده می‌کند. شرکت کره‌ای هنوز توضیح نداده که لنز سوپرکلیر چه ویژگی‌هایی به همراه دارد و چه امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با این حال با توجه به نامی که برای این لنز انتخاب شده تا حدودی می‌توان در مورد ویژگی‌های آن حدس زد. به نظر می‌رسد لنز جدید باعث می‌شود که میزان بازتاب و انعکاس نور اجسام به شدت کاهش یابد. چنین ویژگی را می‌توان در لنزهای شرکت زایس یعنی سری T یافت.

علاوه بر اطلاعات فوق، تصویری منتشر شده که تنوع رنگ‌بندی و برخی از ویژگی‌های پرچم‌دار تمام عیار سامسونگ برای سال ۲۰۲۲ را در اختیارمان قرار می‌دهد.

به‌روزرسانی در ۱۴۰۰/۱۰/۱۱: انتشار تصاویری از گلکسی S22 اولترا در رنگ‌بندی صورتی

تاکنون تصاویر مختلفی از پرچم‌دار نسل بعدی سامسونگ منتشر شده که ما را با طراحی ظاهری مدل‌های مختلف سری گلکسی S22 آشنا می‌کند. مدل پریمیوم سری نیز گلکسی S22 اولترا نام دارد که برای طراحی آن از گلکسی نوت ۲۰ الهام گرفته شده است.

چنین موضوعی در تصاویر منتشر شده از گوشی اس ۲۲ اولترا نیز به چشم می‌خورد. مدل اولترا از نظر طراحی تفاوت بسیاری با مدل استاندارد و گوشی اس ۲۲ پلاس دارد. چنین تفاوتی را می‌توان در تصاویر رندرشده‌ی جدید نیز مشاهده کرد که گوشی S22 اولترا را در رنگ‌بندی صورتی به نمایش می‌گذارد.

از تفاوت‌های پنل پشتی می‌توان به طراحی ماژول دوربین و لبه‌ها اشاره کرد. البته وجود قلم استایلوس و جایگاه مختص به آن را نمی‌توان نادیده گرفت. ماژول وجود در پنل پشتی به صورتی است که هر حسگر به‌صورت تفکیک شده روی پنل قابل مشاهده خواهد بود. نوع طراحی حسگرها ممکن است به خاطر زاویه‌ی دوربین باشد، اما شباهت بسیاری به قطرات آب دارند.

نکته‌ی دیگری نیز که توجهمان را به خود جلب کرده، رنگ‌بندی گلکسی اس ۲۲ اولترا است. درواقع انتظار داشتیم که محصول جدید سامسونگ در رنگ‌های مشکی، سفید، قرمز و سبز معرفی شوند؛ اما آنچه در تصویر مشاهده می‌شود رنگ‌بندی صورتی بوده که با نام Turkish Rose شناخته می‌شود.

در این تصاویر می‌توان قلم استایلوس را نیز مشاهده کرد که بدنه‌ای مشکی رنگ با انتهایی همرنگ با بدنه‌ی گوشی دارد. از نظر طراحی بار دیگر تایید شده که لبه‌های صفحه‌نمایش از انحنای خفیفی برخوردار هستند، اما گوشه‌های تلفن هوشمند از طراحی مستطیل شکل استفاده می‌کنند و خبری از گوشه‌های گرد در مدل‌های استاندارد گلکسی اس ۲۲ پلاس در مدل اولترا نخواهد بود.

به‌روزرسانی در ۱۴۰۰/۱۰/۲: پوستر رسمی گلکسی اس ۲۲ اولترا منتشر شده که طراحی ظاهری پنل پشتی آن را به نمایش می‌گذارد. در این پوستر می‌توان گوشی هوشمند دیگری را نیز مشاهده کرد که در کنار مدل اولترا قرار دارد. البته مشخص نیست که این مدل، گلکسی اس ۲۲ باشد یا اس ۲۲ پلاس. با این حال گفته شده که هر دو گوشی هوشمند از طراحی ظاهری کاملا یکسانی برخوردار هستند و تنها مدل اولترا است که طراحی ظاهری آن شبیه به مدل‌های سری گلکسی نوت شده است.

انتظار می‌رود هر دو مدل گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس از طراحی شبیه به مدل‌های سال گذشته برخوردار باشند. به این صورت که ماژول دوربین از همان برآمدگی و طراحی مستطیل شکل با دو لبه‌ی گرد برخوردار است. البته مدل اولترا از طراحی متفاوتی استفاده می‌کند. به این صورت که هر دوربین به‌صورت جداگانه و تفکیک شده از یکدیگر در پنل پشتی قرار می‌گیرند.

در این تصویر حتی می‌توان قلم استایلوس را نیز مشاهده کرد. بدنه‌ی قلم از رنگ‌بندی مشکی برخوردار خواهد بود و تنها قسمت انتهایی آن همرنگ با بدنه است. انتظار می‌رود گلکسی اس ۲۲ اولترا دارای قلم استایلوس باشد.

به‌روزرسانی در ۱۴۰۰/۹/۳۰: افشاگری سرشناس که با حساب کاربری Ice Universe در توییتر فعالیت دارد، اخیرا اعلام کرده که هر سه مدل سری گلکسی S22 دارای پنل پشتی شیشه‌ای خواهند بود. در برخی از گزارش‌ها ذکر شد که امکان دارد برخی از مدل‌های سری جدید پرچم‌داران سامسونگ با پنل پشتی پلاستیکی به بازار عرضه می‌شوند و همین امر نیز با انتقاد برخی از کاربران مواجه شد.

در آن زمان ذکر شد که مدل استاندارد سری به احتمال فراوان دارای پنل پشتی پلاستیکی می‌شود؛ به این صورت که گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس دارای پنل پشتی پلاستیکی هستند و مدل اولترا نیز از پنل پشتی گوریلا گلس ویکتوس استفاده می‌کند.

طبیعتا عرضه‌ی پرچم‌دارانی با پنل شیشه‌ای با بازخورد مثبت کاربران همراه خواهد بود. به طور کلی می‌توان گفت که پنل شیشه‌ای نسبت به مدل پلاستیکی نه‌تنها حس بهتری را به کاربر در زمان کار با گوشی هوشمند منتقل می‌کند، بلکه از دوام بالاتری نیز برخوردار است.

متن قدیمی: در گزارش جدیدی که منتشر شده، فهرستی از بنچمارک گیک‌بنچ مشاهده می‌شود که گویا گلکسی S22 نوت در هر دو بنچمارک گیک‌بنچ ۴ و ۵ به چالش کشیده شده است. پرچم‌دار تمام عیار سامسونگ که از شماره مدل SM-S908B استفاده می‌کند چندی پیش با برخورداری از تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد.

حال در گزارش گفته شده این بار مدل مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ در بنچمارک گیک‌بنچ فهرست شده است. گویا مدل در نظر گرفته شده برای بازار کره‌ی جنوبی از شماره مدل SM-S908N و مدل در نظر گرفته شده برای بازار ایالات متحده نیز از شماره مدل SM-S908U استفاده می‌کند.

نکته‌ی جالب، تفاوت مشخصات دو مدل است. درواقع مدل مجهز به شماره مدل SM-S908N از ۱۰ گیگابایت حافظه‌ی رم و مدل دیگر نیز از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده می‌کنند. هر دو مدل البته از اندروید ۱‍۲ استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که افشاگری گفته گلکسی اس ۲۲ اولترا/نوت همراه با حافظه‌ی رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد.

در آزمون تک‌هسته‌ای باید گفت که مدل مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۱ نسبت به مدل برخوردار از اگزینوس ۲۲۰۰ عملکرد بهتری داشته است، اما در آزمون چند هسته‌ای تفاوتی نمی‌توان مشاهده کرد. مدل مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۱ در آزمون تک‌هسته‌ای امتیاز ۱۲۱۹ و در آزمون چندهسته‌ای امتیاز ۳۱۵۴ را به دست آورد. در طرف دیگر، مدل مجهز به اگزینوس ۲۲۰۰ توانست در آزمون تک‌هسته‌ای امتیاز ۶۹۱ و در آزمون چندهسته‌ای امتیاز ۳۱۶۷ را به دست آورد.

در این بین، تصویری نیز از گلکسی اس ۲۲ منتشر شده که پنل پشتی این محصول را نشان می‌دهد. همچنین گفته شده که مدل گلکسی اس ۲۲ اولترا/نوت توانسته از سازمان FCC تاییدیه دریافت کند.

 

لیست قیمت جدیدترین گوشی های سامسونگ موجود در بازار را در سایت تکنولایف ببنید: گوشی سامسونگ

 

اشاره‌ی کوتاه به ویژگی‌های سری گلکسی S22 سامسونگ

  • زمان معرفی سری گلکسی S22: شایعاتی وجود دارد که سری پرچم‌دار جدید سامسونگ در ماه فوریه ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد. زمان دقیق این اتفاق مهم نیز ۸ فوریه (۱۹ بهمن) شکل خواهد گرفت.
  • قیمت گلکسی S22: متاسفانه هنوز قیمت سری گلکسی S22 مشخص نشده است؛ اما انتظار می‌رود شباهت به قیمت سری گلکسی S21 داشته باشد. مدل استاندارد سری اس ۲۱ از قیمت ۷۹۹ دلار شروع می‌شد.
  • طراحی: انتظار می‌رود مدل‌های گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس از نظر طراحی شباهت بسیاری به گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس داشته باشند. آنچه در این سری متفاوت خواهد بود طراحی مدل اولترا است که گفته شده از طراحی سری گلکسی نوت الهام خواهد گرفت.
  • رنگ‌بندی سری گلکسی ‌S22: گزارشی چندی پیش منتشر شد که مدل استاندارد و اس ۲۲ پلاس در رنگ‌بندی‌های سفید، مشکی، سبز و صورتی به بازار عرضه می‌شوند. مدل اولترا نیز از رنگ‌بندی سفید، مشکی، سبز و قرمز برخوردار خواهد بود.
  • صفحه‌نمایش: گفته شده مدل استاندارد از صفحه‌نمایشی ۶.۰۶ اینچی استفاده می‌کند و برای مدل‌های پلاس و اولترا صفحه‌نمایشی با ابعاد ۶.۵۵ و ۶.۸۱ اینچی در نظر گرفته شده است. گویا هر سه مدل از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کنند. البته دو مدل ارزان‌تر سری از وضوح تصویر +FHD و مدل گلکسی اس 22 اولترا نیز از صفحه‌نمایش +QHD برخوردار خواهد بود.
  • دوربین: گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو برخوردار هستند. برای مدل اولترا نیز دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده که دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و دو دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با ویژگی تله‌فوتو آن را همراهی می‌کنند.
  • مشخصات سخت‌افزاری: هر سه گوشی هوشمند جدید سامسونگ که تحت سری گلکسی اس ۲۲ روانه‌ی بازار می‌شوند بسته به بازاری که عرضه خواهند شد از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ یا اگزینوس ۲۲۰۰ برخوردار خواهند بود. سامسونگ در نظر دارد مدل استاندارد و پلاس سری را با نهایت ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی روانه‌ی بازار کند. البته برای مدل اولترا می‌توان تا نهایت حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی را انتخاب کرد.
  • باتری: مدل استاندارد از باتری با ظرفیت ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعت برخوردار است و برای مدل پلاس و مدل اولترا نیز به ترتیب باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ و ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت در نظر گرفته شده است. در این بین گفته شده که مدل اولترا ممکن است از شارژی با سرعت ۴۵ واتی برخوردار شود.

 

 

زمان معرفی سری گلکسی S22 سامسونگ

در حال حاضر شایعات مختلفی وجود دارد که سری گلکسی S22 در چه زمانی معرفی خواهد شد. در حالی که برخی از شایعات به ماه ژانویه‌ی ۲۰۲۲ اشاره دارند، اما منطقی‌تر به نظر می‌رسد که سری مدنظر در ماه فوریه معرفی شود.

زمان معرفی سری گلکسی S22 سامسونگ

برخی از گزارش‌ها اشاره دارند که محصولات جدید شرکت کره‌ای در ۸ فوریه (۱۹ بهمن) و سپس در ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن) به بازار عرضه خواهند شد. البته در این میان معرفی و سپس عرضه‌ی گوشی هوشمند دیگری به نام گلکسی S21 FE می‌تواند تاثیر مستقیم روی زمان رونمایی و سپس ورود سری گلکسی S22 به بازار داشته باشد.

درواقع سامسونگ تلاش می‌کند تا این محصولات روی فروش یکدیگر تاثیر منفی نگذارند. با این حال با توجه به محدوده‌ی قیمت و تفاوت میان طرفداران آن‌ها به نظر می‌رسد که هر یک از گوشی‌های هوشمند جدید شرکت کره‌ای مشتریان خاص خود را داشته باشند.

قیمت سری گلکسی S22 سامسونگ

در حال حاضر گزارشی منتشر نشده که به قیمت مدل‌های مختلف سری گلکسی اس ۲۲ سامسونگ اشاره‌ای داشته باشند. با این حال انتظار داریم که قیمت مدل‌های مختلف سری اس ۲۲ شبیه به سری اس ۲۱ باشد.

گلکسی اس ۲۱ از قیمت ۷۹۹ دلار شروع می‌شد و با توجه به ظرفیت مدنظر کاربر، قیمت آن افزایش می‌یافت. مدل پایه‌ی گلکسی اس ۲۱ پلاس و گلکسی اس ۲۱ اولترا نیز با قیمت ۹۹۹ و ۱۱۹۹ دلار به بازار عرضه شدند. البته امکان دارد چنین موضوعی در مورد گلکسی اس ۲۲ اولترا یا گلکسی اس ۲۲ نوت صدق نکند.

درواقع به خاطر اضافه شدن امکانات بیشتر ازجمله قلم استایلوس ممکن است که سامسونگ، محصول مدنظر را با برچسب قیمتی بیشتر نسبت به گلکسی اس ۲۱ اولترا راهی بازار کند.

 

قیمت S22 Ultra سامسونگ با حافظه 512 گیگابایت و رم 12

 

طراحی سری گلکسی S22 سامسونگ

گفته شده که طراحی ظاهری گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس شباهت بسیاری به مدل‌های نسل پیشین خواهد داشت. درواقع تفاوت‌های ظاهری میان دو گوشی هوشمند ذکر شده با گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس بسیار کم و ناچیز خواهد بود. با این حال، گلکسی اس ۲۲ اولترا از طراحی متفاوتی نسبت به اس ۲۱ اولترا استفاده می‌کند و بیشتر می‌توان آن را جانشینی برای سری گلکسی نوت دانست که البته این بار با قامت سری گلکسی اس روانه‌ی بازار می‌شود.

طراحی سری گلکسی S22 سامسونگ

این تفاوت‌ها را می‌توان در انحنای صفحه‌نمایش، طراحی گوشه‌ها و ماژول دوربین اصلی مشاهده کرد. گلکسی اس ۲۲ اولترا جایگاهی برای قلم استایلوس دارد و همچنین از صفحه‌نمایشی با لبه‌های خمیده استفاده می‌کند. حسگرهای دوربین نیز در پنل پشتی به‌صورت تفکیک‌شده از یکدیگر قرار گرفته‌اند و شامل ماژول یک‌تکه نمی‌شوند.

در گزارش‌های منتشر شده، اشاره می‌شود که مدل استاندارد سری از ابعاد ۱۴۶ در ۷۰ در ۷.۶ میلی‌متر برخوردار است که البته وزن آن به ۱۶۷ گرم می‌رسد. مدل پلاس نیز از ابعاد ۱۵۷.۴ در ۷۵.۸ در ۷.۶ میلی‌‌متر با وزن ۱۹۵ گرم برخوردار است. برای مدل اولترا نیز ابعاد ۱۶۳.۳ در ۷۷.۹ در ۸.۹ میلی‌متر در نظر گرفته شده که البته وزن آن نیز به ۲۲۸ گرم می‌رسد.

 

مقایسه دوربین سه تا از بهترین گوشی ها در رنج 10 میلیون:
مقایسه دوربین گوشی A52s 5G، شیائومی 11 لایت 5G و ریلمی GT Master Edition

 

صفحه‌نمایش سری گلکسی S22 سامسونگ

در مورد مدل استاندارد سری گفته شده که ابعاد صفحه‌نمایش آن به ۶.۰۶ اینچ می‌رسد که نسبت به ابعاد صفحه‌نمایش ۶.۲ اینچی گلکسی اس ۲۱ یعنی از ابعاد کوچک‌تری برخوردار خواهد بود. مدل پلاس نیز به جای صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی استفاده شده در گلکسی اس ۲۱ پلاس از صفحه‌نمایشی ۶.۵۵ اینچی استفاده خواهد کرد.

صفحه‌نمایش سری گلکسی S22 سامسونگ

در این بین صفحه‌نمایش مدل گلکسی اس ۲۲ اولترا نه‌تنها کوچک‌تر نشده، بلکه افزایش نیز یافته و از ۶.۸ اینچ به ۶.۸۱ اینچ رسیده است. چنین موضوعی در گزارش‌های اخیر نیز تایید شد. درواقع تصاویری از گلس محافظ مدل‌های سری گلکسی اس ۲۲ منتشر شده که ابعاد اشاره شده را تایید می‌کند.

در این بین، تنها مدل اولترا خواهد بود که از صفحه‌نمایشی با پنل LTPO استفاده می‌کند. چنین پنلی اجازه می‌دهد که صفحه‌نمایش گلکسی اس ۲۲ اولترا از نرخ نوسازی متغیر برخوردار باشد. گویا تفاوت دیگر مدل اولترا با گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس در وضوح تصویر نیز خواهد بود. به این صورت که مدل اولترا از وضوح تصویر +QHD و مدل استاندارد و پلاس نیز از وضوح تصویر +FHD استفاده خواهند کرد.

صفحه نمایش گوشی S22

جالب است بدانید که گفته می‌شود گلکسی اس ۲۲ اولترا از بالاترین نرخ روشنایی در میان محصولات سامسونگ برخوردار خواهد بود. انتظار می‌رود صفحه‌نمایش گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس از طراحی فلت برخوردار باشد، اما انحنای خفیفی را بتوان در لبه‌های گلکسی اس ۲۲ اولترا مشاهده کرد.

 

خرید گوشی S22 اولترا سامسونگ با ظرفیت 256 و رم 12 گیگابایت

 

دوربین سری گلکسی S22 سامسونگ

در مورد دوربین شنیده‌ایم که دو مدل گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس از ماژول سه‌گانه‌ای برخوردار شده‌اند که متشکل می‌شود از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دیگر با لنز تله‌فوتو که قادر است بزرگ‌نمایی ۳ برابر را در اختیار کاربر قرار دهد.

در مقایسه با سری گذشته می‌توان تفاوت‌هایی را مشاهده کرد؛ به این صورت که گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس از ماژول دوربینی استفاده می‌کنند که متشکل می‌شود از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و دوربین ۶۴ مگاپیکسلی دیگر با لنز تله‌فوتو.

دوربین سری گلکسی S22 سامسونگ

با این حساب می‌توان گفت که سری گلکسی S22 فاقد دوربین ToF خواهد بود که البته جای تعجبی ندارد؛ زیرا وجود چنین دوربینی تنها در حد شایعه بود. حتی شایعاتی وجود دارد که گلکسی اس ۲۲ اولترا دارای دوربینی با وضوح تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی خواهد بود و دوربین سلفی مخفی شده در پشت صفحه‌نمایش دارد.

تفاوت دوربین گوشی های سری S22

با این حال، گزارش‌های منتشر شده در مورد دوربین مدل‌های مختلف سری گلکسی اس ۲۲ ضد و نقیض هستند. درواقع امکان دارد هیچیک از موارد اشاره شده در دوربین پرچم‌داران نسل جدید سامسونگ مشاهده نشود.

رنگبندی گلکسی S22

آنچه شایعات اشاره دارند، گلکسی اس ۲۲ اولترا از ماژول چهارگانه‌ای استفاده می‌کند که دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربی ۱۲ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو دارد. البته برخی از گزارش‌ها اشاره دارند که دوربین‌های تله‌فوتو از وضوح تصویر ۱۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید:
بهترین برنامه مدیتیشن

 

مشخصات سخت‌افزاری سری گلکسی S22 سامسونگ

اگر از علاقه‌مندان به محصولات سامسونگ باشید یا اخبار پیرامون پرچم‌داران شرکت کره‌ای را دنبال می‌کنید، جالب است بدانید که سیاست عرضه‌ی محصول با تراشه‌های متفاوت همچنان ادامه خواهد داشت. به این صورت که سری گلکسی اس ۲۲ با توجه به بازار عرضه ممکن است تراشه‌ای از کوالکام یا سامسونگ داشته باشند.

سامسونگ برای محصولات جدید خود تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ را آماده کرده که طی همکاری مشترک با AMD ساخته شده است. البته برای بازار ایالات متحده و چین، مدل‌های مختلف سری گلکسی اس ۲۲ همراه با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ عرضه خواهند شد.

البته شایعاتی وجود دارد که ممکن است سامسونگ محصول جدید خود را بیشتر با تراشه‌ی جدید کوالکام به بازار عرضه کند؛ زیرا نتوانسته به اندازه‌ی مورد نیاز تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ تولید کند. در این بین، گفته می‌شود که تفاوت‌هایی از نظر توان پردازشی میان دو تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ وجود خواهد داشت. البته این تفاوت‌ها به پردازنده‌ی گرافیکی بازمی‌گردد و توان پردازشی پردازنده‌های مرکزی تاحدودی شبیه به یکدیگر خواهد بود.

مشخصات سخت‌افزاری سری گلکسی S22 سامسونگ

سامسونگ برای اینکه بتواند در بازار گوشی‌های هوشمند، دست برتری داشته باشد با شرکت AMD وارد همکاری نزدیکی شده تا غول فناوری برای تراشه‌ی جدید سامسونگ، پردازنده‌ی گرافیکی تولید کند؛ پردازنده‌ی گرافیکی که از معماری RDNA 2 استفاده می‌کند و قادر به ارائه‌ی ویژگی‌هایی مانند رهگیری پرتو به سازندگان بازی‌های اندرویدی خواهد بود.

در مورد تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ گفته شده که نسبت به نسل قبل از پردازنده‌ی مرکزی برخوردار خواهد بود که ۲۰ درصد می‌تواند عملکرد بهتر ارائه دهد. در زمینه‌ی پردازنده‌ی گرافیکی نیز بهبود عملکرد پردازنده‌ی جدید کوالکام نسبت به اسنپدراگون ۸۸۸ به ۳۰ درصد می‌رسد. البته بهبودهایی نیز در مصرف انرژی باتری وجود خواهد داشت.

گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس همراه با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به بازار عرضه می‌شوند، البته ممکن است ظرفیت‌های دیگر نیز وجود داشته باشد. برای مدل اولترا نیز گفته شده که دو گزینه‌ی حافظه‌ی رم ۱۲ و ۱‍۶ گیگابایتی در نظر گرفته شده و برای حافظه‌ی ذخیره‌سازی نیز کاربر می‌تواند حق انتخاب بین یکی از دو گزینه‌ی ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی داشته باشد.

مشخصات باتری سری گلکسی S22 سامسونگ

گلکسی S22 دارای باتری با ظرفیت ۳۸۰۰ میلی‌آمپرساعت است. این میزان در نسخه‌ی پلاس به ۴۶۰۰ و در نسخه‌ی اولترا نیز به ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت می‌رسد. این ارقام، ارتباط مستقیم با مشخصات سخت‌افزاری دستگاه دارند. درواقع مدل استاندارد به دلیل داشتن صفحه‌نمایش کوچک‌تر از باتری با ظرفیت کمتر استفاده می‌کند.

مشخصات باتری سری گلکسی S22 سامسونگ

آنچه در درجه‌ی بعدی اهمیت دارد سرعت شارژ پرچم‌داران سامسونگ خواهد بود. در حالی که گفته شده سامسونگ در حال آزمایش سرعت ۴۵ و ۶۵ واتی است، مشخص نیست که مدل‌های مختلف سری گلکسی اس ۲۲ از چه سرعت شارژی برخوردار خواهند شد.

برخی از شایعات اشاره دارند که مدل اولترا از فناوری شارژ ۴۵ وات استفاده خواهد کرد و دو مدل دیگر نیز دارای سرعت شارژ ۲۵ وات خواهند بود. در هر صورت تا انتشار اطلاعات بیشتر باید صبر کرد. امکان خرید گوشی S22 سامسونگ و زمان موجودی را از طریق لینک زیر و سایت تکنولایف دنبال کنید.

 

خرید گوشی S22 سامسونگ با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

پرسش‌های متداول

سری گلکسی S22 سامسونگ در چه زمانی معرفی می‌شوند؟ آخرین شایعات اشاره دارند که پرچم‌داران جدید سامسونگ در ۱۹ بهمن معرفی خواهند شد.

گلکسی S22 اولترا سامسونگ در چه ظرفیت‌های رم به بازار عرضه می‌شود؟ گفته شده که دو ظرفیت ۱۲ و ۱۶ گیگابایت برای گلکسی اس ۲۲ اولترا در نظر گرفته شده است.

سری گلکسی S22 از چه تراشه‌هایی استفاده خواهند کرد؟ گفته شده بسته به بازار، پرچم‌داران جدید سامسونگ همراه با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و اگزینوس ۲۲۰۰ عرضه خواهند شد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

4 نظر

  1. منصور

    سلام. ایاگالکسی اس۲۲اولترابرای صفحه قفل تاریخ ایرانی نداردیادارد کجاست

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به منصور

      سلام وقت بخیر منظورتون متوجه نشدم
  2. اسکیپ روم هیجانی

    قیمتش چقدره؟

    1. Gamer

      پاسخ به اسکیپ روم هیجانی

      من s22 پلاس رو ۳۵ میلیون خریدم اولترا اش هم نزدیک ۵۰ ایناست
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%87%d8%b1-%d8%a2%d9%86%da%86%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d8%b3%d8%b1%db%8c-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-s22-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af-%d9%85%db%8c%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%85/
ads
ads