داغ ترین ها :
هر آن چه که در رابطه با هواوی P30 و P30 Pro باید بدانید

هر آن چه که در رابطه با هواوی P30 و P30 Pro باید بدانید

بعد از پشت سر گذاشتن حواشی مختلف و نشر اخبار و عکس های فراوان کمپانی هواوی پرچمداران سال 2019 را معرفی کرده است و به رسم هر سال، این کمپانی در نیمه اول سال پرچمداران خانواده P و در نیمه دوم سال پرچمداران خانواده Mate را معرفی می کند. اما امسال نوبت خانواده P30 این کمپانی بوده و هواوی دو گوشی هوشمند هواوی P30 و P30 Pro را معرفی کرده است. این دو گوشی هوشمند باید با پرچمداران دیگر برند ها نظیر اکسپریا 1و گلکسی S10 و آیفون Xs Max رقابت کنند و با توجه به قابلیت هایی که دارند، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب خواهند کرد.

هواوی

گوشی هوشمند هواوی P30 از نظر ظاهر و طراحی تفاوت های عمده ای با نسل قبلی خود دارد اما هواوی ابعاد این گوشی را در حد چند دهم میلی متر تغییر داده اصلا به چشم نمی آید. حذف دکمه فیزیکی مرتبط با اسکنر اثر انگشت و دوربین تک گانه در قسمت جلوئی قاب و همچنین نفوذ ناچیز قاب ها از اطراف، سبب شده تا صفحه نمایش درصد بالایی از قاب را اشغال کند که روز ها طرفدار زیادی دارد و اقبال زیادی به صفحه نمایش های سایز بزرگ دیده می شود. در بخش پشتی قاب افزایش سنسور دیده می شود و تعداد سنسور های دوربین به سه عدد رسیده است. طراحی زیبای گوشی و ترکیب رنگ بکار گرفته شده در قسمت پشتی قاب زیبایی خاصی به این گوشی هوشمند بخشیده و زیبایی آن یکی از عوامل مهمی است که کاربران را به سمت این گوشی هوشمند جذب می کند. بدنه این گوشی در بخش پشتی و جلوئی از جنس شیشه بوده و فریم دور آن آلمینیومی می باشد. از نظر وزن نیز P30 در حدود 165 گرم می باشد و  ابعاد آن 7.6×71.4×149.1 میلی متر می باشد. نحوه قرار گیری سیمکارت ها در مدل های مختلف این گوشی متفاوت می باشد مدل اول تک سیمکارت بوده و مدل دیگر هیبریدی می باشد. این گوشی از گواهینامه IP53 بهره می برد و یکی از نقاط ضعف آن مقاوم نبودن در آب است.

صفحه نمایش این گوشی از جنس OLED می باشد که کیفیت بالایی را ارائه می دهد و در پرچمداران دیگر نیز شاهد آن بودیم. همان طور که در بالا اشاره کردیم، حذف برخی از قطعات سخت افزاری سبب شده تا این گوشی صفحه نمایش بزرگتری نسبت نسل قبلی خود داشته باشد و با 3.0 اینچ افزایش، سایز صفحه نمایش به 6.1 اینچ رسیده است. تراکم پیکسلی در این گوشی 422 پیکسل بر اینچ می باشد و رزولوشن آن با 2340×1080 پیکسل کیفیت +Full HD را ارائه می دهد. صفحه نمایش این گوشی 85.8 درصد از قاب جلوئی را اشغال کرده است و دلیل آن بکار گیری صفحه نمایش ناچ است. در رابطه با دیگر قابلیت های صفحه نمایش این گوشی می توان به بهره گیری از فناوری های HDR10 و DCI-P3 و استاندارد صفحه نمایش 19.5:9 اشاره کرد که این گوشی را در جمع اسمارت فون های بلند قامت قرار می دهد.

هواوی

یکی از مهم ترین بخش هایی که کاربران توجه ویژه ای به آن دارند پردازنده می باشد درست در جایی که تمام فرمان های گوشی از آن جا ارسال می شود و مانند مغز انسان عمل می کند. کمپانی هواوی به صورت اختصاصی از چیپست های تولیدی خود استفاده می کند و چیپست های آن با نام Hisilicon Kirin شناخته می شوند. گوشی هوشمند هواوی P30 از آخرین چیپست پرچمدار این کمپانی یعنی Kirin 980 قدرت می گیرد. این چیپست طراحی 7 نانومتری دارد که در کنار اسنپدراگون 855، کوچکترین چیپست های بکار گرفته شده در گوشی های هوشمند هستند. هشت هسته با قدرت های متنوع وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارند به گونه ای که چهار هسته Cortex-A55 با قدرت 1.8 گیگاهرتز به همراه دو هسته Cortex-A76 با قدرت 1.92 گیگاهرتز و دو هسته Cortex-A76 دیگر با قدرت 2.6 گیگاهرتز انجام وظیفه می کنند. پردازنده گرافیکی بکار گرفته شده در این محصول نیز محصول هواوی می باشد و با نام Mali-G76 MP10 شناخته می شود. هواوی دو مدل رم 6 و 8 گیگابایتی را برای این گوشی در نظر گرفته است که با حافظه داخلی های متنوع در بازار های هدف ارسال می شود. سه مدل حافظه داخلی 64 و 128 و 256 گیگابایتی در نظر گرفته شده به نحوی که مدل اول رم 6 با حافظه داخلی 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایتی نیز با هر سه مدل حافظه داخلی در بازار های هدف عرضه خواهد شد.

یکی از نقاط قوت این گوشی هوشمند بخش دوربین آن است درست در جایی که دوربین تک گانه در قسمت جلوئی و دوربین سه گانه در قسمت پشتی بکار گرفته شده است. در بخش جلوئی دوربین سلفی این گوشی 32 مگاپیکسلی است و مخصوص عکسبرداری عریض است. دریچه دیافراگم این سنسور 2.0 بوده و کیفیت فیلمبرداری آن 1080 با سرعت 30 فریم بر ثانیه می باشد. در قسمت پشتی قاب سنسور اصلی این گوشی 40 مگاپیکسلی و مخصوص عکسبرداری عریض است. دریچه دیافراگم این سنسور 1.8 بوده و فاصله کانونی آن 27 میلی متر می باشد. دومین سنسور این گوشی 16 مگاپیکسلی است که مخصوص عکسبرداری فوق عرض است. سنسور دوم اما دریچ دیافراگم 2.2 و فاصله کانونی 17 میلی متری دارد. سومین سنسور مخصوص عکسبرداری تله فوتو است و 8 مگاپیکسل قدرت داشته و دریچه دیافراگم آن 2.4 و فاصله کانونی آن 80 میلی متر می باشد. دوربین این گوشی کیفیت عکسبرداری بالایی را ارائه می دهد و اکسپریا 1 شاید اصلی ترین رقیب آن باشد.

هواوی

باتری این گوشی هوشمند 3650 میلی آمپری می باشد و و با کمک شارژر سریع 22.5 واتی در زمان کوتاهی فول شارژ خواهد شد. همان طور که در اول مقاله اشاره کردیم در مقایسه با نسل قبلی این گوشی دکمه فیزیکی اسکنر اثر انگشت حذف شده است و این سنسور به زیر صفحه نمایش انتقال یافته است. در رابطه با دیگر سنسور های این گوشی می توان به شتاب سنج، ژیروسکوپ، نزدیکی، قطب نما و طیف رنگی اشاره کرد. به صورت کلی این گوشی در جمع بهترین ها بوده و مهم ترین ضعف آن مقاوم نبودن در برابر آب است که این روز ها در گوشی های زیادی دیده می شود.

هواوی

گوشی هوشمند هواوی P30 Pro دیگر گوشی معرفی شده در تاریخ 26 مارس می باشد. با در اینکه بیشتر موارد این دو گوشی شباهت دارند اما در بعضی از بخش های کلیدی تفاوت هایی دیده می شود که سبب برتری گوشی P30 Pro در مقابل P30 است. در بخش طراحی و ظاهر گوشی مدل صفحه نمایش مدل edge در این گوشی هوشمند دیده می شود که زیبایی را چند برابر کرده است. از نظر ابعاد نیز این گوشی بزرگتر است و وزن آن 192 گرم می باشد. آن چه که به عنوان ضعف در گوشی هواوی P30 اعلام شد یعنی مقاوم نبودن در برابر آب، در این گوشی دیده نمی شود P30 Pro گواهینامه IP68 را دریافت کرده است. صفحه نمایش این گوشی در سایز 6.47 اینچ بوده و درصد صفحه نمایش به قاب آن 88.6 می باشد.

هواوی

در بخش پردازنده تفاوتی بین گوشی ها دیده نمی شود اما نسخه Pro به جای یکی از مدل های خود با حافظه 64 گیگابایتی، حافظه 512 گیگابایتی را بکار گرفته است. تفاوت عمده این دو گوشی در بخش دوربین آن ها است درست در جایی که نسخه Pro سه سنسور 40 و 20 و 8 مگاپیکسلی دارد که سومین سنسور آن مدل پریسکوپ است. سنسور اصلی این گوشی دریچه دیافراگم 1.6 دارد در حالی که دریچه دیافراگم مدل اول، 1.8 است. دومین سنسور این گوشی 20 مگاپیکسلی است و دریچه دیافراگم 2.2 و فاصله کانونی 16 میلی متری دارد. اما همان طور که اشاره کردیم سومین سنسور این گوشی پریسکوپ و TOF است و مخصوص عکسبرداری سه بعدی است و در بخش زوم نیز کیفیت بالایی را ارائه می دهد. فناوری جک 3.5 میلی متری از این گوشی حذف شده است. دیگر بخش مهم در گوشی های هوشمند باتری است و یک باتری با قدرت 4200 میلی آمپر در این گوشی دیده می شود. شارژر سریع در این گوشی هوشمند 40 واتی است و در مدت زمان 30 دقیقه باتری گوشی را به 70 درصد می رساند. لازم به ذکر است که این گوشی توسط شارژر وایرلس سریع 15 واتی نیز شارژ خواهد شد. گوشی هوشمند هواوی P30 با قیمت 680 یورو و نسخه Pro با قیمت 880 یورو در بازار های هدف عرضه خواهند شد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%87%d8%b1-%d8%a2%d9%86-%da%86%d9%87-%da%a9%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b7%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%88%db%8c-p30-%d9%88-p30-pro-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%af/
ads
ads