داغ ترین ها :
هزینه تولید ایفون 13 پرو چقدر است؟

هزینه تولید ایفون 13 پرو چقدر است؟

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که زمانی که شرکتی مثل اپل یک گوشی را به قیمت ۱۰۰۰ دلار به ما می‌فروشد این گوشی چقدر برای خود اپل خرج داشته و چه مقدار این قیمت سود این سازنده است. حالا اطلاعاتی توسط منابع معتبر به دست آمده که نشان می‌دهد هزینه تولید ایفون 13 پرو ۲۵۶ گیگابایتی برای خود اپل ۵۷۰ دلار است و این شرکت این دستگاه را به قیمت ۱۰۹۹ دلار به کاربران می‌فروشد.

آیفون 13 پرو سود زیادی برای اپل دارد

جالب است بدانید که ایفون 12 پرو همین نسخه در سال قبل ۵۴۸ دلار برای اپل هزینه داشته و این یعنی ایفون 13 پرو مقداری هزینه تولید گران‌تری برای خود اپل داشته است اما این سازنده تلاش کرده تا قیمت را تغییر ندهد.

با یک حساب ساده متوجه می‌شویم که تنها ۵۲ درصد قیمت ایفون 13 پرو نسخه ۲۵۶ گیگابایتی هزینه‌ی اپل است و بقیه‌ی مبلغ پول مستقیما به عنوان سود به دارایی‌های اپل اضافه می‌شود. یعنی این سازنده آمریکایی با فروش هر ایفون 13 پرو هزینه‌ی دو گوشی کامل را به دست می‌آورد.

دلیل این افزایش قیمت ۴ درصدی چیست؟

به احتمال زیاد هزینه‌ی اضافه شده به دلیل لنزهای بهتر این گوشی و همچنین نرخ نوسازی بالاتر نمایشگر است. البته که حجم باتری نیز مقداری بیشتر شده و همه‌ی این موارد در کنار هم باعث شده‌اند تا اپل برای تولید این دستگاه هزینه‌ی بیشتری را متحمل شود.

بد نیست بدانید که گوشی مثل اس 21 پلاس سامسونگ که در وبسایت خود این شرکت با قیمت ۱۰۵۰ دلار به فروش می‌رسد برای خود سامسونگ حدود ۵۰۸ دلار هزینه دارد و این یعنی سامسونگ حدود دو برابر از فروش این پرچمدار سود به دست می‌آورد. به نظر می‌رسد که گوشی‌های پرچم‌دار سود بسیاری خوبی برای شرکت‌ها به همراه دارند.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d8%a7%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-13-%d9%be%d8%b1%d9%88/
ads
ads