داغ ترین ها :
همه آنچه از آیفون 14 می‌دانیم

همه آنچه از آیفون 14 می‌دانیم

چند ماهی بیشتر به معرفی گوشی های سال ۲۰۲۲ اپل باقی نمانده است، اما شایعات مختلفی درباره سری آیفون ۱۴ منتشر شده و ما قصد داریم همه آنچه از آیفون ۱۴ می‌دانیم را به شما بگوییم. حتما این سوال برای شما پیش آمده که ما تا امروز چه چیزهایی درباره آیفون ۱۴ شنیده‌ایم؟

تا امروز خیلی شایعات درباره گوشی‌های سال ۲۰۲۲ اپل منتشر شده است. از عرضه محدود آیفون ۱۴ مینی تا ساخت گوشی‌های جدیدی مانند آیفون مکس. حتی شایعات می‌گویند که ظاهری آیفون ۱۴ تغییر کرده و ناچ کوچک‌تری هم خواهد داشت. همچنین مشخص شده که آیفون ۱۴ سخت افزار قوی‌تری دارد و به نظر می‌رسد که با قیمت بالاتری راهی بازار می‌شود. همه این شایعات باعث شده که ما درباره گوشی جدی اپل که احتمالا اواخر شهریور ماه یا اوایل مهر ماه معرفی می‌شود، هیجان زده باشیم.

 

جدیدترین گوشی‌های اپل را با گارانتی معتبر از فروشگاه تکنولایف تهیه کنید: آیفون

 

آیفون 14

تاریخ عرضه آیفون ۱۴

تاریخ عرضه آیفون های اپل همیشه قابل پیش بینی است. این شرکت همیشه آیفون های جدید خود را در یک بازه زمانی راهی بازار می‌کند و اکثر کاربران در یک تاریخ مشخص منتظر عرضه آیفون های اپل هستند. مهم نیست چه اتفاقی رخ می‌دهد، آیفون های اپل اواخر شهریور ماه یا اوایل مهر ماه معرفی و کمی بعد هم راهی بازار خواهند شد.

انتظار داریم که آیفون ۱۴ اواخر شهریور ماه معرفی شود. البته بعضی مواقع مانند شیوع ویروس کرونا باعث شد که اپل کمی دیرتر هم آیفون‌های خودش را معرفی کند. اتفاقی که برای معرفی آیفون ۱۲ رخ داد. این گوشی رسما در ماه اکتبر یا اواخر مهر ماه معرفی شد. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که اپل علاقه خاصی هم به روز سه شنبه دارد و اکثر برنامه‌های بزرگ خود را در این روز برگزار می‌کند. همچنین ده روز پس از معرفی ایفون جدید، فروش آن هم در روز جمعه شروع می‌شود.

با توجه به شایعات منتشر شده، آیفون ۱۴ احتمالا در تارخ ۲۲ شهریور ماه سال ۱۴۰۱ معرفی خواهد شد و در تاریخ ۱ مهر ماه هم راهی بازار خواهد شد.

جدول زیر به تارخ معرفی و عرضه آیفون های قبلی اپل اشاره می‌کنند:

نام گوشی تاریخ معرفی تاریخ عرضه
سری آیفون XS ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ ۳۰ شهریور ۱۳۹۷
سری آیفون ۱۱ ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
سری آیفون ۱۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ۲ آبان ۱۳۹۹
سری آیفون ۱۳ ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ ۲ مهر ۱۴۰۰
سری آیفون ۱۴ احتمالا ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ احتمالا ۱ مهر ۱۴۰۱

 

قیمت آیفون ۱۴

شایعات جدید به قیمت آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس اشاره می‌کند. به نظر می‌رسد که قیمت این دو گوشی در مقایسه با مدل‌های قبلی بیشتر خواهد بود. دلیل این افزایش قیمت هم تغییر ظاهری و استفاده از متریال‌های گران‌تر در ساخت گوشی‌های جدید اپل بوده است. استفاده از ناچ کوچک‌تر و بالا رفتن نرخ نوسازی صفحه نمایش می‌تواند از دلایل گران شدن قیمت گوشی‌های اپل باشد.

احتمال دارد که آیفون های اپل با قیمت‌های زیر راهی بازار شوند.

گوشی ۱۲۸ گیگابایت ۲۵۶ گیگابایت ۵۱۲ گیگابایت ۱ ترابایت
آیفون ۱۳ مینی ۶۹۹ دلار ۷۹۹ دلار ۹۹۹ دلار
آيفون ۱۳ ۷۹۹ دلار ۸۹۹ دلار ۱۰۹۹ دلار
آیفون ۱۳ پرو ۹۹۹ دلار ۱۰۹۹ دلار ۱۲۹۹ دلار ۱۴۹۹ دلار
آیفون ۱۳ پرو مکس ۱۰۹۹ دلار ۱۱۹۹ دلار ۱۳۹۹ دلار ۱۵۹۹ دلار
آيفون ۱۴ ۷۹۹ دلار ۸۹۹ دلار ۹۹۹ دلار
آیفون ۱۴ مکس ۸۹۹ دلار ۹۹۹ دلار ۱۰۹۹ دلار
آیفون ۱۴ پرو ۱۰۹۹ دلار ۱۱۹۹ دلار ۱۳۹۹ دلار
آیفون ۱۴ پرو مکس ۱۱۹۹ لار ۱۲۹۹ دلار ۱۴۹۹ دلار ۱۶۹۹ دلار

 

باید به این موضوع اشاره کنیم که آیفون ۱۴ پرو مکس به دلیل تغییرات زیادی که در قسمت دوربین داشته است، با قیمت بالاتری راهی بازار می‌شود. حالا باید منتظر عرضه این گوشی‌ها باشیم و ببینیم که دقیقا با چه قیمتی راهی بازار می‌شوند. البته که نباید انتظار آیفون ارزان قیمت را داشته باشید.

نام آیفون ۱۴

 

کاربران آیفون نیاز خواهند داشت:
انتقال شماره تلفن به آیفون

 

نام سری های مختلف آیفون ۱۴

گزارش‌های مختلف به این موضوع اشاره می‌کنند که اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۲ چهار مدل آیفون جدید راهی بازار کند. همچنین گفته شده که در سال ۲۰۱۴ دیگر خبری از آیفون ۱۴ مینی نخواهد بود. مدل‌های پرو همچنان دو مدل خواهند بود و مدل جدید جایگزین مدل مینی خواهد شد. شایعات می‌گویند آیفون های سال ۲۰۲۲ با نام‌های زیر راهی بازار می‌شوند:

آیفون ۱۴ با صفحه نمایش ۶.۱ اینچی که دقیقا همانند آیفون ۱۱، آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ خواهد بود.

آیفون ۱۴ مکس با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی که مدل بزرگ‌تر آیفون ۱۴ با دو دوربین پشت خواهد بود.

آیفون ۱۴ پرو با صفحه نمایش ۶.۱ اینچی که سه دوربین پشت دارد.

آیفون ۱۴ پرو مکس با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی که بزرگ‌ترین و بهترین مدل آیفون ۱۴ خواهد بود.

دوربین آیفون ۱۴

شایعات به این موضوع اشاره کرده‌اند که اپل قصد دارد تغییرات بزرگی در دوربین آیفون ۱۴ به وجود بیاورد. دوربین اصلی این گوشی ها از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی 1/1.3 اینچی استفاده می‌کند. این حسگر بزرگ‌ترین حسگری است که تا این لحظه روی آیفون قرار گرفته و انتظار می‌رود که روی آیفون ۱۴ پرو مکس آن را مشاهده کنیم.

دوربین آیفون ۱۴

دوربین اصلی واید آیفون نهایت استفاده را از این حسگر بزرگ می‌کند. البته که مدل‌های پرو همیشه بهترین استفاده از دوربین را دارند. آیفون در حالی از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که عکس‌هایی با وضوح ۱۲ مگاپیکسلی ارائه می‌کند.

حسگر جدیدی که روی آیفون ۱۴ قرار گرفته می‌تواند ویدئوهایی با وضوح تصویر 8K ضبط کند. آیفون در حال حاضر می‌تواند با وضوح تصویر 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کند؛ اما به نظر می‌رسد که امسال شاهد افزایش وضوح تصویر ویدئوها نخواهیم بود. گزارش‌های جدید می‌گویند که اپل در آیفون ۱۴ همچنان از وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه استفاده می‌کند.

تغییرات روی دوربین‌های سری آیفون ۱۴ اعمال می‌شود، اما بزرگ‌ترین تغییرات دوربین را در آیفون ۱۴ پرو مکس مشاهده می‌کنیم.

 

اگر گوشی اپل جدید تهیه کرده اید مطلب زیر را بخوانید:
انتقال اطلاعات از ایفون قدیمی به ایفون جدید

 

طراحی آیفون ۱۴

در حالی طراحی کلی آیفون ۱۴ دست نخورده باقی می‌ماند، یکسری تغییرات در ظاهر گوشی دیده خواهد شد. شکل و شمایل ایفون ۱۴ همانند مدل‌های قبلی خواهد ماند و همچنان فریم و برآمدگی دوربین‌های پشت را دارد. شایعات می‌گویند که اپل از فریم تیتانیومی برای آیفون ۱۴ استفاده کرده است. مدل‌های فعلی آیفون با آلیاژ فولاد و آلومینیوم ساخته شده‌اند. آلیاژ تیتانیوم در ساخت اپل واچ ۶ هم استفاده شده بود.

طراحی آیفون ۱۴

آیفون ۱۴ پرو

شایعات می‌گویند که آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از جزیره دوربین باریک‌تری استفاده می‌کنند. دلیل ان هم می‌تواند استفاده از حسگر بزرگ‌تر برای دوربین باشد. پس به نظر می‌رسد که دوربین ۴۸ مگاپیکسلی جایگزین دوربین ۱۲ مگاپیکسلی شده است.

طراحی آیفون ۱۴

آیفون ۱۴ پرو مکس

این تغییرات بزرگ‌ترین تغییرات آیفون از زمان آیفون X به بعد به حساب می‌آید. آیفون ۱۴ ناچ کوچک‌تری خواهد داشت و به همین دلیل تغییراتی در ساختار دوربین جلو و حسگرهای تشخیص صورت به وجود آمده است. حسگر‌های تشخیص اثر انگشت توسط صفحه نمایش پنهان شده‌اند و تنها دوربین جلو را روی صفحه نمایش مشاهده می‌کنید.

در شهریور ماه سال ۲۰۲۱ رندری از گوشی آیفون ۱۴ منتشر شد که شکل و شمایل ناچ جدید را نشان می‌داد. البته به نظر می‌رسد که این تصویر برای یکی از مدل‌های پرو آیفون ۱۴ باشد. مشخص شده که روی آیفون ۱۴ نباید منتظر دوربین جلو زیر صفحه نمایش باشیم. به نظر می‌رسد که این اتفاق در سال ۲۰۲۴ رخ می‌دهد. در حال حاضر بسیار از گوشی‌های اندرویدی به دوربین جلو زیر صفحه نمایش مجهز شده‌اند.

طراحی آیفون ۱۴

آیفون ۱۴ پرو

همانند گوشی آیفون ۴ که در سال ۲۰۱۰ راهی بازار شد، گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس از دکمه‌های تنظیم صدای دایره مانند استفاده می‌کند. قاب پشتی این گوشی هم شیشه‌ای خواهد بود. به نظر می‌رسد که بیشترین تغییرات ظاهری در مدل‌های پرو و مخصوص مدل پرو مکس رخ می‌دهد.

یکسری از شایعات هم می‌گویند که در آیفون ۱۴ خبری از سیم‌کارت فیزیکی نیست و از eSIM استفاده می‌شود. البته خیلی بعید به نظر می رسد که این اتفاق رخ دهد، چرا که هنوز سیم‌کارت‌های الکترونیکی محبوب نشده‌اند.

صفحه نمایش آیفون ۱۴

انتظار می‌رود که مدل‌های رده بالای آیفون ۱۴ مانند آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از صفحه نمایشی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده کنند. این اتفاق باعث می‌شود که آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس با قیمت مناسب‌تری راهی بازار شوند. این دو مدل صفحه نمایشی با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز خواهند داشت. این اتفاق برای سری آیفون ۱۳ هم رخ داد و فقط گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس از صفحه نمایشی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کردند.

صفحه نمایش آیفون ۱۴

البته به گزارش سازمان Haitong International Securities تمام مدل‌های آیفون ۱۴ با صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی LTPO راهی بزار می‌شوند. این اتفاق می‌تواند خبر خوبی برای خریداران احتمالی گوشی‌های ایفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس باشد.

اگر این شایعه درست باشد، آیفون‌های جدید با صفحه نمایشی با مشخصات زیر راهی بازار می‌شوند:

آیفون ۱۴ با صفحه نمایش ۶.۱ اینچی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و برخورداری از ناچ

آیفون ۱۴ مکس با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و برخورداری از ناچ

آیفون ۱۴ پرو با صفحه نمایش ۶.۱ اینچی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و برخورداری از ناچ حفره‌ای

آیفون ۱۴ با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و برخورداری از ناچ حفره‌ای

 

انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر بدون کابل:
انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر

 

سخت افزار آیفون ۱۴

می‌دانیم که آیفون ۱۴ با تراشه A16 Bionic راهی بازار می‌شود؛ اما سایر مشخصات سخت افزاری این گوشی‌ها چیست؟ هنوز زود است که بخواهیم درباره این موضوع صحبت کنیم. برخی شایعات می‌گویند که این تراشه با فناوری ۴ یا ۳ نانومتری ساخته می‌شود. اتفاقی که مصرف انرژی آیفون را کاهش می‌دهد؛ اما به احتمال زیاد تراشه جدید اپل با همان فناوری ۵ نانومتری ساخته می‌شود و ساختار پیچیده‌تری پیدا کرده است.

گوشی‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس اولین گوشی‌های اپل خواهند بود که هشت گیگابایت رم دارند. رم بالا باعث می‌شود که این گوشی‌ها بتوانند فعالیت‌های مولتی تسکینگ را سریع‌تر انجام دهند. رم بالاتر یک اتفاق بسیار خوب برای آیفون‌های اپل است. چرا که آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس با ۶ گیگابایت رم راهی بازار شدند.

همچنان مشکل ساخت تراشه در دنیا وجود دارد و همین موضوع باعث عدم تولید بسیاری از محصولات شده است. شرکت TSMC به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده‌های تراشه در دنیا هنوز در ساخت تراشه با مشکل مواجه است و نمی‌تواند تراشه‌های کوچک‌تر تولید کند. همین اتفاق باعث شده که آیفون‌های جدید با تراشه ۴ یا ۳ نانومتری راهی بازار نشوند.

از طرف دیگر سازمان Haitong International Securities به این موضوع اشاره کرده که تمام مدل‌های آیفون ۱۴ با شش گیگابایت رم عرضه می‌شوند و نباید انتظار هشت گیگابایت رم را داشته باشیم.

سخت افزار آیفون ۱۴

باتری آیفون ۱۴

هنوز درباره باتری آیفون ۱۴ اطلاعات زیادی منتشر نشده است. از آنجایی که عملکرد باتری گوشی آیفون ۱۳ خوب بود، انتظارات از عملکرد باتری ایفون ۱۴ بالا است. آیفون ۱۳ مینی با باتری ۲۴۰۶ میلی‌آمپر ساعتی راهی بازار شده بود و دیگر چنین چیزی را در سری آیفون ۱۴ مشاهده نمی‌کنیم.

از طرف دیگر کمیسیون اروپا قانونی ایجاد کرده که به واسطه آن اپل نمی‌تواند از پورت لایتنینگ استفاده کند. چرا که کمیسیون اروپا اعلام کرده که تمام دستگاه‌های الکترونیکی که نیاز به شارژ دارند باید از یک پورت واحد استفاده کنند. تا این لحظه هم پورت USB C روی آیفون قرار نگرفته و نمی‌دانیم که این اتفاق برای آیفون ۱۴ رخ می‌دهد یا خیر.

آیفون ۱۴ از شارژر بی‌سیم استفاده می‌کند، اما نمی‌دانیم کدام مدل‌های شارژ بی‌سیم خواهند داشت. شاید تنها مدل‌های پرو شارژ بی‌سیم داشته باشند.

 

آموزش راه اندازی اولیه گوشی های اپل:
راه اندازی ایفون

 

سوالات متداول:

آیفون ۱۴ کی راهی بازار می‌شود؟ انتظار می‌رود که آیفون ۱۴ اواخر شهریور ماه راهی بازار ‌شود.

قیمت آیفون ۱۴ چقدر خواهد بود؟ شایعات می‌گویند که آیفون ۱۴ با قیمت پایه ۷۹۹ دلار راهی بازار می‌شود.

آیفون ۱۴ چند مدل خواهد داشت؟ به نظر می‌رسد که امسال خبری از آیفون ۱۴ منیتی نیست. احتمالا امسال آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ مکس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس راهی بازار می‌شوند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%87%d9%85%d9%87-%d8%a2%d9%86%da%86%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-14-%d9%85%db%8c%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%85/
ads
ads