داغ ترین ها :
همه چیز درباره آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو

همه چیز درباره آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو

هنوز زمان زیادی تا معرفی آیفون ۱۶ باقی مانده؛ چرا که این گوشی هوشمند قرار است در سال ۲۰۲۴ راهی بازار می‌شود. با این حال امروز خبرهای جدیدی درباره آیفون ۱۶، مخصوصا آیفون ۱۶ پرو.

 

انواع گوشی اپل را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت آیفون

آپدیت 16 دی ماه

هنوز تا معرفی آیفون 16 مدت زمان زیادی مانده است؛ اما MacRumors رندرهای جدیدی بر اساس نمونه‌های اولیه آیفون 16 پرو با اسم رمز Diablo و آیفون 16 پرو مکس با اسم رمز Lightning منتشر کرده است. هر دو دستگاه مشابه نسخه‌های قبلی خود به نظر می‌رسند و تغییرات عمده آن صفحه نمایش بزرگتر و دکمه Capture اضافه شده در سمت راست زیر دکمه پاور است.

مشخصات ایفون 16 پرو

انتظار می رود آیفون 16 پرو دارای صفحه‌نمایش 6.27 اینچی باشد و ابعاد اولیه دستگاه 149.6 در 71.45 در 8.25 میلی‌متر و وزن آن نیز 194 گرم باشد. احتمالا آیفون 16 پرو مکس نیز دارای صفحه نمایش 6.85 اینچی است و انتظار می‌رود ابعاد آن 163 در 77.58 در 8.25 میلی‌متر به همراه وزن 225 گرم باشد؛ همچنین انتظار می‌رود سری 16 پرو دارای دوربین‌های فوق عریض 48 مگاپیکسلی باشد و دارای لنز زوم تتراپریسم 5 برابری نیز داشته باشد.

دکمه کپچر جدید احتمالا جالب‌ترین جنبه سخت‌افزاری در هر دو دستگاه است و شایعه شده که با قاب گوشی هم سطح خواهد بود. انتظار می‌رود دکمه جدید منحصر به فرد آیفون‌های مدل پرو باشد و به عنوان میانبر برای اپلیکیشن دوربین عمل کند. با توجه به قرارگیری آن، دکمه Capture اپل را مجبور می کند آنتن mmWave انحصاری ایالات متحده خود را به سمت چپ منتقل کند.

آپدیت 23 آذر ماه

تصاویری از آیفون 16 به عنوان نمونه اولیه به بیرون درز پیدا کرد!

درست است که زمان زیادی تا به بازار آمدن گوشی‌های سری آیفون 16 باقی مانده؛ اما اینطور که وبسایت رسمی آمریکایی MacRumors خبر می‌دهد، یک سری جزئیات از این سری جدید اپل به بیرون درز پیدا کرده که ما هم قصد بازگو کردن آن را داریم.

در حالی که در روزهای پایانی 2023 به سر می‌بریم، اپل در حال تست طراحی پنل پشتی و انتخاب جایگاه دکمه در آیفون مدل پایه است. در حال حاضر مهندسان اپل این دکمه را در جمع خودشان (DeLorean) می‌نامند تا بعدها مشخص شود که نام جهانی آن چه خواهد بود. تا کنون هم 3 رندر طراحی آماده شده که نشان دهنده تغییرات احتمالی جدید است.

اولین رندر طراحی آیفون 16 وانیلی رنگ از چه مدلی الهام گرفته است؟

به محض بیرون آمدن اولین رندر طراحی آیفون 16 مدل پایه، به راحتی این مفهوم دریافت شد که اپل از نحوه قرارگیری دوربین آیفون ایکس الهام گرفته است. ماژول دوربین آیفون X به صورت قرص عمودی بود که لنزهای دوگانه را درون خود جای داده بود.

اولین رندر از آیفون 16 زرد رنگ به ما چه می گوید؟

در قاب کناری اولین رندر منتشر شده از آیفون 16 زرد رنگ ( احتمالا لیمویی) یک دکمه واحد صدا برای افزایش و کاهش ولوم وجود دارد و دیگر شبیه نسل‌های قبلی دو دکمه مجزا طراحی نشده است.

مشخصات آیفون 16 مشکی و صورتی

طراحی ماژول دوربین آیفون 16 مشکی و صورتی کاملا شبیه به لنز دوربین نسل‌های قبلی است و طراحی این دو رنگ برای مخاطب بسیار آشناست.

مدل مشکی همچنین دارای دکمه Capture خازنی است که در زیر دکمه پاور قرار دارد. بر اساس اخبار جسته و گریخته‌ای هم که قبلا در ارتباط با طراحی دکمه‌های سری آیفون 16 منتشر شده، دکمه جدید به عنوان (Project Nova) در HQ اپل شناخته شده و به عنوان دکمه شاتر برای دوربین عمل می‌کند.

همچنان مانند آپدیت‌های قبلی انتظار داریم تا دکمه Action در کل سری آیفون 16 دیده شود.

آپدیت 11 آذر ماه

قطعی نیست؛ اما احتمالا تمام مدل‌های آیفون 16 با دکمه اکشن باتن (Action Button) راهی بازار می‌شوند

گزارش جدیدی از  MacRumors نشان می‌دهد که اپل دکمه Action را در هر 4 گوشی آیفون 16 قرار خواهد داد. همانطور که خبرگزاری‌ها نمایش می‌دهند، انگار تا به الان اپل دکمه بی‌صدا آیفون 15 پرو و 15 پرومکس را به آیفون 16 و آیفون 16 پلاس اضافه کرده است. در ارتباط با دکمه اکشن باتن خبرهای دیگری هم درز کرده که یکی از آن‌ها این است که دکمه Action در سری آیفون 16 تقریبا به جای سوئیچ مکانیکی مشابه حسگرهای TouchID در آیفون های قدیمی و Force Touch در مک بوک‌ها قرار گرفته است.

مشخصات لو رفته و احتمالی از دکمه اکشن باتن سری آیفون 16

دکمه اکشن جدید در سری آیفون 16 با یک دکمه خازنی Capture که جایگاه آن در سمت راست و در قسمت پایین دکمه پاور  است، قرار دارد. این طور که به نظر می‌آید؛ کمپانی اپل همچنان در حال آزمایش اندازه‌های مختلف دکمه اکشن آیفون 16 است و در برخی از طراحی‌ها هم انگار  دکمه‌های بزرگتری از دکمه‌های آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس برای سری آیفون 16 قرار داده‌اند. مجموعه MacRumors می‌گوید که طبق اخبار جسته گریخته‌ای که تا به امروز منتشر شده؛ نسل بعدی آیفون SE در سال 2025 عرضه می‌شود و این گوشی هم دارای دکمه Action نیز خواهد بود.

آپدیت ۲۵ مهر ماه

تمام مدل‌های آیفون 16 با تراشه A18 Pro راهی بازار می‌شوند

گزارش‌ها می‌گویند که تمام مدل‌های آیفون ۱۶ که شامل مدل‌‌های معمولی و پرو می‌شود، به تراشه A18 Pro مجهز می‌شوند. تراشه‌ای که توسط شرکت TSMC ساخته می‌شود. این تراشه نسل دوم تراشه‌های N3E خواهند بود که با فناوری ۳ نانومتری ساخته می‌شوند.

تراشه A18 Pro برای گوشی های آیفون ۱۶

 

آپدیت ۲۲ مهر ماه

دوربین آیفون ۱۶ پرو، پشتیبانی از وای-فای ۷ و اینترنت 5G بسیار سریع

شایعات جدید می‌گویند که آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس به وای-فای ۷ مجهز شده‌اند. همچنین به نظر می‌رسد که این گوشی‌ها به مودم کوالکام اسنپ دارگون X75 مجهز می‌شوند که سرعت 5G سریع‌تری را در مقایسه با مودم X70 به همراه می‌آورد. این مودم باعث می‌شود که مصرف باتری در مقایسه با آیفون ۱۵ بهینه‌تر شود.

هر دو مدل پرو آیفون ۱۶ به دوربین اولتراواید ۴۸ مگاپیکسلی مجهز می‌شوند. این احتمال وجود دارد که آیفون ۱۶ پرو دوربین Tetra-Prism با زوم جدید و پیشرفته هم داشته باشد. دوربین زوم جدید ابعاد بزرگ‌تری دارد و به همین دلیل انتظار می‌رود که صفحه نمایش آیفون ۱۶ پرو هم بزرگ‌تر از مدل‌های فعلی باشد. شایعات می‌گویند که آیفون ۱۶ پرو صفحه نماشی ۶٫۳ اینچی دارد و ایفون ۱۶ پرو مکس هم با صفحه نمایش ۶٫۹ اینچی راهی بازار می‌شود.

مدل‌های معمولی آیفون ۱۶ به احتمال زیاد به تراشه A17 با توان پردازشی پایین‌تری مجهز می‌شوند و احتمالا ۸ گیگابایت رم خواهند داشت. مدل‌های معمولی آیفون ۱۶ از wi-fi 6e بهره می‌برند.

آپدیت ۵ مهر ماه ۱۴۰۲

شایعات جدید به این موضوع اشاره می‌کنند که روی گوشی آیفون ۱۶ دکمه‌ای جدید قرار گرفته است. این دکمه جدید Capture Button نام دارد و روی لبه سمت راست کمی پایین‌تر از دکمه پاور قرار می‌گیرد. گفته شده این دکمه به میزان فشار هم حساس است. هنوز کاربرد این دکمه مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد که نقش دکمه خانه روی گوشی iPhone SE را داشته باشد.

آپدیت ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۲

در حالی که آیفون ۱۵ پرو مکس با دوربین پریسکوپ که می‌تواند تا ۵ برابر زوم کند، راهی بازار شد، شایعات می‌گویند که آیفون ۱۶ پرو که سال آینده راهی بازار می‌شود، با تغییراتی در قسمت دوربین همراه است. شایعات می‌گویند که دوربین پریسکوپ روی گوشی آیفون ۱۶ پرو هم قرار می‌گیرد و این دوربین در انحصار مدل پرومکس نخواهد بود.

آپدیت ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۲

شایعات جدید می‌گویند که آیفون ۱۶ پرو مکس به دوربین Super Telephoto مجهز شده است. این دوربین نقش دوربین زوم را ایفا می‌کند.

شایعات می‌گویند که دوربین Super Telephoto آیفون ۱۶ پرو مکس از فاصله کانونی ۳۰۰ میلی‌متری استفاده می‌کند. برای مقایسه بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که فاصله کانونی دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس ۷۷ میلی‌متر است که تازه دوربین زوم هم نیست.

شایعات می‌گویند که گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس به دوربین پریسکوپ مجهز می‌شود. حالا آیفون ۱۶ پرو هم دوربین پریسکوپ دارد. و آیفون ۱۶ پرو مکس هم به دوربین پیشرفته‌تری مجهز شده است.

دوربین Super Telephoto معمولا برای عکاسی ورزشی و عکاسی از حیات وحش به کار می‌رود و حتی می‌توان عکس‌های پرتره با کیفیتی ثبت کرد. با این دوربین می‌توانید از سوژه اصلی فاصله بسیار زیادی داشته باشید و عکس با کیفیتی بگیرید.

در این شایعات گفته شده که آیفون ۱۶ پرو مکس از حسگری استفاده می‌کند که ۱۲ درصد بزرگ‌تر از حسگر آیفون ۱۴ پرو مکس است.

 

پیشنهاد مطالعه:
مشخصات آیفون 17

 

رندر آیفون ۱۶ اولترا را ببینید

آپدیت خرداد ماه ۱۴۰۲

در حالی که همه منتظر آیفون ۱۵ هستند، امروز تصویری از رندر آیفون ۱۶ پرو مکس منتشر شده است. گوشی هوشمندی که در پاییز ۲۰۲۴ راهی بازار می‌شود. شایعات می‌گویند که آيفون ۱۶ در سال آینده مدلی به نام آیفون ۱۶ اولترا خواهد داشت.

آیفون ۱۶ اولترا در برابر آیفون ۱۵ پرو مکس

رندری که آیفون ۱۶ اولترا منتشر شده به تفاوت‌های این گوشی با آیفون ۱۵ پرو مکس اشاره می‌کند. از جمله این تفاوت‌ها می‌توانیم به اندازه بزرگ‌تر آیفون ۱۶ اولترا اشاره کنیم.

آیفون ۱۶ اولترا از صفحه نمایش ۶٫۹ اینچی استفاده می‌کند و آیفون ۱۵ پرو مکس صفحه نمایش ۶٫۷ استفاده می‌کند.

اندازه آیفون ۱۶ اولترا در برابر آیفون ۱۵ پرو مکس

طول گوشی آیفون ۱۶ اولترا نزدیک به ۱۶۵ میلی‌متر خواهد بود و عرض آن هم ۷۷٫۲ میلی‌متر خواهد بود. گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس هم ۱۵۹٫۸ میلی‌متر ارتفا و ۷۶٫۷ میلی‌متر عرضه دارد.

 

آموزش نوشتن نستعلیق روی عکس در ایفون:
نستعلیق در آیفون

 

صفحه نمایش بزرگ آیفون ۱۶

اپدیت اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

خبرهای جدیدی که درباره آیفون ۱۶ منتشر شده به این موضوع اشاره می‌کنند که این گوشی احتمالا تغییرات ظاهری جذابی خواهد داشت. این تغییرات شامل دکمه خانه می‌شود و صفحه نمایش هم حاشیه‌های بسیا کمتری در مقایسه با گوشی های فعلی اپل دارد.  حاشیه‌های باریک‌تر صفحه نمایش باعث شده که صفحه نمایش به صورت عمودی کشیده‌تر باشد. در حالی که آیفون‌های فعلی از صفحه نمایشی با نسبت تصویر ۱۶:۹ راهی بازار شده‌اند، آیفون ۱۶ از صفحه نمایشی با نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ راهی بازار می‌شود.

نسبت تصویر گوشی های آیفون در طول سال‌های گذشته و آینده

آیفون ۱۶ با نسبت تصویر جدید

براساس گزارش‌های منتشر شده iPhone 16 Pro و آیفون 16 پرو مکس گوشی هایی خواهند بود که صفحه نمایش کشیده‌تری دارند. این گوشی‌ها از صفحه نمایش با نسبت تصویر ۲۰:۹ یا ۲۰.۵:۹ راهی بازار می‌شوند. این قابلیت باعث می‌شود که به جای استفاده از صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی و صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی از صفحه نمایش 6.2X اینچی یا 6.8X اینچی استفاده کنند.

همچنین شایعه شده در آیفون 16 و حتی آیفون 17 ویژگی Dynamic Island قرار گرفته روی این گوشی‌ها با طراحی جدیدی مواجه شوند. شاید حسگر تشخیص چهره به زیر صفحه نمایش منتقل شود و تنها یک ناچ کوچک برای دوربین سلفی را روی صفحه نمایش ببینیم. این کار هم باعث می‌شود که فضای بیشتری روی صفحه نمایش در اختیار داشته باشید.

در حالی که هنوز آیفون ۱۶ راهی بازار نشده، می‌توانید خبرهای منتشر شده درباره آیفون ۱۷ را هم دنبال کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. آریا

    طراحیش خیلی فرقی با بقیه مدلاش نداره اما فکر کنم بهتر از14باشه

  2. نصیر احمد

    جان سلام میگفت

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%87%d9%85%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b2-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-%db%b1%db%b6/
ads
ads