داغ ترین ها :
راهنمای مرحله به مرحله نحوه اتصال دسته ps4 به گوشی و تبلت

راهنمای مرحله به مرحله نحوه اتصال دسته ps4 به گوشی و تبلت

طی سال‌های اخیر بازی‌های موبایل طرفداران زیادی را کسب کرده‌اند. میلیون‌ها کاربر روزانه با استفاده از گوشی موبایلشان بازی می‌کنند. با پیشرفت تکنولوژی و قوی‌تر شدن سخت افزار گوشی‌ها امکان اجرای بسیاری از گیم‌های مطرح و پر طرفدار روی گوشی فراهم شده است. شما می‌توانید برای سهولت و راحتی هنگام بازی از دسته ps4 نیز کمک بگیرید. با استفاده از این دسته می‌توانید حرکات راحت‌تری مخصوصا هنگام بازی‌های شوتر داشته باشید. در ادامه قصد داریم روش وصل کردن دسته ps4 به گوشی را آموزش دهیم.

راهنمای مرحله به مرحله نحوه اتصال دسته ps4 به گوشی و تبلت اندرویدی

برای وصل کردن دسته پی اس فور به گوشی اندرویدی باید ابتدا مطمئن شوید که دسته روی حالت جفت شدن تنظیم شده است. برای این کار دسته و کنسول هر دو باید خاموش باشند.

 

طریقه وصل کردن دسته ps4 به گوشی

 

  • برای بردن دسته به حالت جفت شدن دکمه PS و دکمه اشتراک گذاری را همزمان فشار داده و نگهدارید. پس از مدت کوتاهی چراغ پشت دسته شروع به چشمک زدن می‌کند.
  • برای جفت کردن کنترلر PS4 با دستگاه اندرویدی بلوتوث گوشی باید روشن باشد. انگشت خود را از بالای صفحه به سمت پایین بکشید تا منوی انتخاب سریع باز شود، سپس روی نماد بلوتوث ضربه بزنید و نگه دارید. با انجام این کار بلوتوث روشن می‌شود.
  • با روشن شدن بلوتوث گزینه Wireless Controller در این بخش باید نمایان شود. در صورتی که این گزینه وجود نداشت روی Scan که در بالای صفحه قرار گرفته بزنید سپس دستگاه شروع به جست و جوی مجدد می‌کند.
  • در پاپ آپ ظاهر شده روی OK ضربه بزنید تا جفت شدن دسته پی اس فور با گوشی اندرویدی به پایان برسد.

این نکته قابل توجه است که برخی بازی‌های موبایل با دسته سازگار نیستند. قبل از وصل کردن دسته به گوشی اطمینان حاصل کنید که بازی از دسته پشتیبانی می‌کند. هنگامی که مجدد خواستید از دسته برای بازی با ps4 استفاده کنید باید ابتدا بلوتوث گوشی را خاموش کرده و مجدد کنترلر را با ps4 جفت کنید.

 

انواع دسته ps4 را با بهترین قیمت از تکنولایف بخرید: قیمت دسته ps4

 

وصل کردن دسته ps4 به گوشی سامسونگ

وصل کردن دسته ps4 به گوشی سامسونگ نیز مانند مراحل قبل است با برخی تفاوت‌های جزئی که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 

وصل شدن دسته ps4 به گوشی

 

  • روشن کردن بلوتوث در گوشی سامسونگ اولین کاری است که باید انجام دهید.
  • برای فعال کردن حالت جفت شدن در کنترلر PS4، دکمه‌های PS و Share را فشار داده و نگه دارید.
  • در صورتی که دسته برای جفت شدن آماده باشد چراغ آن به صورت چشمک زن شروع به کار می‌کند.
  • در این مرحله باید گوشی دستگاه‌های موجود برای جفت شدن را نمایش دهد. در صورتی که این اتفاق نیفتاد باید وارد Settings گوشی شده و با زدن روی گزینه بلوتوث وارد تنظیمات آن شوید.
  • در این بخش تمامی دستگاه‌های موجود نمایش داده می‌شوند. از بین دستگاه‌ها Wireless Controller را انتخاب کنید.
  • هنگامی که کنترلر خود را انتخاب کردید یک پنجره تأیید ظاهر می‌شود. پس از ضربه زدن روی OK کنترلر روی تلفن شما باید شروع به کار کند.

آموزش وصل کردن دسته ps4 به گوشی شیائومی نیز همانند مراحل بالا است و می‌توانید با طی کردن مراحلی که گفته شد دسته را به گوشی شیائومی نیز متصل کنید.

 

 

آموزش وصل کردن دسته ps4 به گوشی برای کالاف

کالاف یکی از بازی‌های محبوب و پر طرفدار برای پلیرها است که از دسته ps4 و ps5 نیز پشتیبانی می‌کند. برای وصل کردن دسته ps4 به گوشی برای بازی کالاف باید مراحل ذکر شده را طی کنید. سپس با باز کردن بازی متوجه خواهید شد که گیم به صورت خودکار دسته را شناسایی کرده و می‌توانید از طریق آن به بازی کردن بپردازید.

آموزش وصل کردن دسته ps4 به گوشی با کابل

برای وصل کردن دسته ps4 به گوشی با کابل باید ابتدا چند کار را انجام دهید. ابتدا باید برای گوشیتان یک کابل OTG تهیه کنید که تلفن شما را تبدیل به میزبانی برای اتصال به USB کند. با استفاده از OTG به راحتی می‌توانید فلش یا کابل USB را به گوشی متصل کنید.

تقریباً هر گوشی اندرویدی جدیدی از اتصالات OTG پشتیبانی می‌کند؛ اما برخی از مدل‌های قدیمی‌تر ممکن است این‌گونه نباشند. برای مطمئن شدن از این موضوع به دفترچه راهنما یا سایت رسمی گوشی مراجعه کنید.

برای وصل کردن پی اس 4 به گوشی با کابل نیاز به یک کابل USB به Micro USB دارید. دسته پی اس 4 از درگاه میکرو یو اس بی پشتیبانی می‌کند. در ادامه تنها کاری که باید انجام دهید این است که کابل را پس از وصل کردن به OTG به پی اس 4 متصل کرده و صبر کنید تا گوشی دسته را شناسایی کند. سپس می‌توانید با دسته شروع به بازی کنید.

 

انواع کنسول بازی و پلی استیشن 5 را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت ps5

 

چرا دسته ps4 به گوشی وصل نمی‌شود؟

ممکن است مسائل زیادی موجب بروز اختلال در وصل شدن دسته PS4 به گوشی شوند. در ادامه معمول ترین مشکلاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید را شرح داده‌ایم.

 

 آموزش وصل کردن دسته ps4 به گوشی

شارژ دسته را بررسی کنید

یکی از دلایلی که ممکن است باعث وصل نشدن دسته پی اس فور به گوشی شود نداشتن شارژ کافی دسته است. قبل از اقدام به جفت شدن با گوشی شارژ دسته را چک کنید. برای این کار هنگامی که دسته به کنسول متصل است گزینه Share را بزنید. نماد باتری در پایین صفحه نمایان می‌شود. در صورتی که کنترلر شارژ کافی ندارد آن را به شارژر متصل کنید.

غیر فعال بودن یا خرابی بلوتوث

گاهی ایراد از طرف دسته نیست و وصل نشدن به دلیل مشکل داشتن بلوتوث است. برای اطمینان خاطر از این موضوع بلوتوث دستگاه را یکبار خاموش کرده و مجددا امتحان کنید.

سیستم عامل گوشیتان را به روز کنید

آپدیت نبودن سیستم عامل گوشی نیز یکی از عواملی محسوب می‌شود که بر وصل نشدن دسته به گوشی تاثیر می‌گذارد. سیستم عامل گوشیتان را به‌روزرسانی کنید.

دسته از گوشیتان فاصله زیادی دارد

هنگامی که قصد دارید دسته پی اس فور را به گوشی وصل کنید مطمئن شوید که فاصله دوری از هم نداشته باشند. در صورتی که فاصله گوشی و دسته زیاد باشد ممکن است اتصال صورت نگیرد.

 

پیشنهاد مطالعه:
وصل کردن دسته ps4

 

جمع‌بندی

در این مقاله طریقه وصل کردن دسته ps4 به گوشی را به طور کامل آموزش دادیم. برای وصل کردن دسته پی اس 4 به گوشی می‌توانید از طریق بلوتوث و کابل اقدام کنید؛ همچنین مشکلات احتمالی هنگام اتصال دسته به گوشی را بررسی کردیم و راه حل‌هایی نیز ارائه دادیم. در صورتی که همچنان موفق به وصل کردن دسته ps4 به گوشی نشده‌اید مشکلتان را از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

از چه طریقی می‌توان دسته پی اس 4 را به گوشی وصل کرد؟

شما می‌توانید از طریق بلوتوث یا کابل دسته را به گوشی متصل کنید.

همه بازی‌ها از دسته پی اس 4 پشتیبانی می‌کنند؟

خیر همه بازی‌ها از دسته پشتیبانی نمی‌کنند و قبل از شروع باید از این بابت اطمینان حاصل کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. علی رضا

    برای من دکمه ها عوض
    میشن

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%88%d8%b5%d9%84-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87-ps4-%d8%a8%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c/
ads
ads