داغ ترین ها :
با برخی از ویژگی های iOS 15 که هنوز فعال نشده‌اند، آشنا شوید

با برخی از ویژگی های iOS 15 که هنوز فعال نشده‌اند، آشنا شوید

شرکت اپل در جریان برگزاری رویداد کالیفرنیا اعلام کرده بود که سیستم عامل iOS 15 در تاریخ 20 سپتامبر (29 شهریور) برای گوشی‌های آیفون عرضه خواهد شد. هم اکنون تاریخ اعلام شده از سوی کمپانی فرا رسیده و کاربران زیادی منتظر هستند تا گوشی‌های آیفون خود را بروزرسانی کنند، اما به نظر می‌رسد غول فناوری کوپرتینو چنین رویکردی را درباره کلیه قابلیت‌ها ندارد. در صفحه مخصوص سیستم عامل iOS که کلیه ویژگی‌های جدید iOS 15 را شرح می‌دهد، اپل قصد دارد برخی از آن‌ها را در اواخر سال 2021 میلادی منتشر کند که می‌توان در میان آن‌ها به پشتیبانی از مکان‌یابی ایرپاد، شناسه ملی در کیف پول، SharePlay و سایر موارد اشاره کرد. کلیه ویژگی‌های ذکرشده را می‌توان به عنوان قابلیت‌هایی دانست که برای کاربران و علاقه‌مندان iOS 15 ارزشمند هستند، اما عدم دسترسی به آن‌ها هنگام انتشار آپدیت، ناامیدکننده است.

 

برای خرید آیفون 13 و سایر مدل های گوشی اپل، تکنولایف را دنبال کنید: ↘️

گوشی آیفون

 

ویژگی های iOS 15

پشتیبانی Find My Network از ایرپاد

پشتیبانی Find My Network از ایرپاد

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های سیستم عامل iOS 15 را می‌توان پشتیبانی Find My Network از ایرپاد دانست. در ابتدا بهتر است بگوییم که این قابلیت فقط با ایرپاد پرو و ایرپاد مکس عمل خواهد کرد، بنابراین اگر از ایرپادهای معمولی استفاده می‌کنید، بهتر است سطح انتظار خود را پایین آورید. قابلیت Find My اجازه می‌دهد دستگاه‌های اپل بتوانند با یکدیگر مکالمه کنند. به عنوان مثال فرض کنید در یک مسیر، ایرپاد خود را گم کرده‌اید و هم اکنون از موقعیت مکانی آن خبر ندارید. شما برای یافتن ایرپاد خود فقط نیازمند عبور یک شخص دیگر با یکی از محصولات شرکت اپل هستید تا لوکیشن محل قرارگیری ایرپاد را دریافت کنید. توجه داشته باشید که سیگنال به صورت ایمن و خصوصی برای شما ارسال می‌شود. هنگامی که در محدوده مکانی قرار گرفتید، می‌توانید از بلوتوث خود برای پخش صدا و مکان‌یابی دقیق دستگاه استفاده کنید.

قابلیت ID in Wallet

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید سیستم عامل iOS 15 را می‌توان ID in Wallet دانست. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد شناسه ملی و گواهینامه رانندگی خود را به برنامه ولت (Wallet) خود اضافه کنید. افزودن هر کدام از موارد ذکرشده را می‌توان به سادگی افزودن شماره کارت اعتباری دانست؛ تنها اقدامی که لازم است انجام دهید، ضربه زدن روی علامت پلاس (+) بوده و در ادامه سایر اطلاعات را گام به گام برای تایید نهایی وارد کنید.

قابلیت SharePlay

قابلیت Shareplay

ویژگی SharePlay به کاربران گوشی‌های آیفون اجازه می‌دهد هنگام تماس FaceTime، محتواهای گوناگون همانند موسیقی، ویدیو یا سایر موارد را اشتراک‌گذاری کنید. هنگام گوش دادن یا تماشای هرگونه محتوایی امکان دسترسی به کنترل‌ها وجود دارد. همچنین شما و سایر کاربران می‌توانید پخش محتوا را از تلویزیون به منظور آزادسازی فضای نمایشگر گوشی انجام دهید.

قابلیت Digital Legacy

یکی دیگر از جدیدترین قابلیت‌هایی که توسط شرکت اپل در سیستم عامل iOS 15 قرار داده شده است، Digital Legacy است. از آن جایی که امروزه بیشتر فعالیت افراد مختلف در رده‌های سنی گوناگون پیرامون فضای مجازی است، بنابراین لازم است افرادی از سوی کاربر در یک لیست خاص معرفی شوند تا بتوانند در صورت مرگ کاربر موردنظر به اطلاعات شخصی آن در iCloud یا سایر موارد، دسترسی پیدا کنند. در حقیقت این افراد از سوی کاربر در یک لیست با عنوان قابل اعتمادترین افراد، قرار خواهند گرفت و دسترسی‌های لازم در ادامه ارائه خواهد شد.

هنوز شرکت اپل درباره تاخیر انتشار برخی از ویژگی های iOS 15 توضیحاتی ارائه نکرده است. در حال حاضر امکان دانلود و نصب سیستم عامل جدید iOS 15 برای کاربران فراهم شده است. همچنین سیستم عامل‌های iPadOS 15، WatchOS 8 و tvOS 15 هم برای سایر دستگاه‌های اپل انتشار یافت. فقط macOS Monterey باقی مانده که احتمالا در مک‌بوک‌های جدید و در ماه اکتبر، معرفی خواهد شد.

 

آخرین اخبار مرتبط با محصولات اپل:

آیفون 13 پرو مکس نمایشگر 120 هرتز سامسونگ دارد

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c%e2%80%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b9%d8%a7%d9%84-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87-ios-15/
ads
ads