داغ ترین ها :
عملکرد پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 1 شبیه به A15 بیونیکی اپل است

عملکرد پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 1 شبیه به A15 بیونیکی اپل است

بنچمارک‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهند عملکرد عملکرد پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 1 در حد پردازنده‌ی گرافیکی A15 بیونیکی اپل است.

در ماه سپتامبر بود که اپل پرچم‌داران سری آیفون 13 را همراه با تراشه‌ی A15 بیونیکی معرفی کرد؛ تراشه‌ای توانمند که توانسته در بنچمارک‌های مختلف، عملکردی مطلوب داشته باشد. با این حال، شرکت‌های رقیب مانند کوالکام و سامسونگ که برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی تراشه می‌سازند از رقابت با کوپرتینویی‌ها دست برنداشته و می‌خواهند فاصله‌ی به وجود آمده را تا حد ممکن کاهش دهند.

 

برای خرید گوشی های آیفون به سایت تکنولایف مراجعه کنید: گوشی اپل

 

در گزارش‌هایی که منتشر شده مشخص می‌شود که پردازنده‌ی گرافیکی جدید از سری آدرنو که در تراشه‌ی نسل بعدی کوالکام قرار گرفته است، قادر به ارائه‌ی عملکردی در سطح پردازنده‌ی گرافیکی موجود در تراشه‌ی A15 بیونیکی کوپرتینویی‌ها است.

افشاگر معروف با حساب کاربری IceUniverse در توییتر تصاویری را منتشر کرده که در آن‌ها می‌توان نتایج بنچمارک‌های صورت گرفته روی تراشه‌های A15 بیونیکی اپل و اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام را مشاهده کرد. این بنچمارک درواقع GFXBench است که با رندرگیری محتوای مختلف، توان پردازشی پردازنده‌ی گرافیکی را به چالش می‌کشد.

در بنچمارک T-Rex تفاوت چندانی میان دو تراشه نمی‌توان مشاهده کرد، اما در بنچمارک Manhattan می‌توان دید که آدرنوی موجود در تراشه‌ی نسل جدید کوالکام توانسته ۲۴ درصد بهتر از تراشه‌ی اپل عمل کند. البته در بنچمارک 3DMark عملکرد تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ در حدود ۱۲ درصد ضعیف‌تر از A15 بوده است.

البته باید در نظر داشت که هنوز محصولی همراه با تراشه‌ی جدید کوالکام روانه‌ی بازار نشده است؛ اما در صورتی که گزارش‌های منتشر شده صحت داشته باشند، کوالکام برای اولین بار توانسته تراشه‌ای در رده‌ی تراشه‌های اپل به بازار عرضه کند که البته در برخی مولفه‌ها حتی از آخرین دستاورد اپل یعنی تراشه‌ی A15 بیونیکی بهتر است.

عملکرد پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 1 در GFX Bench

عملکرد پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 1

GFXBench Frame Rate Higher score

 

3D Mark Wild Life

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%be%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d9%87-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c%da%a9%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d9%86%d9%be%d8%af%d8%b1%d8%a7%da%af%d9%88%d9%86-8-%d9%86%d8%b3%d9%84-1/
ads
ads