داغ ترین ها :
تمام پنج گوشی پرفروش سال 2022 آیفون بودند

تمام پنج گوشی پرفروش سال 2022 آیفون بودند

بر کسی پوشیده نیست که سال ۲۰۲۱ یکی از بهترین سال‌های برای اپل بود و البته که سامسونگ هم عملکرد خوبی از خودش نشان در این سال نشان داد. سامسونگ در سال ۲۰۲۱ توانست به فروش خود در زمان قبل از شیوع کرونا برسد و تا حدودی بر چالش کمبود تراشه در دنیا غلبه کند. با این حال اپل شرایط بسیار خوبی را سپری کرد و توانست به فروش خوبی دست پیدا کند. بر اساس گزارشی که در ماه ژانویه منتشر شد، عرضه گوشی‌های اپل در سرتاسر دنیا نسبت به سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۶ درصد افزایش پیدا کرده است. این اتفاق در حالی افتاد که سامسونگ در مقایسه با سال گذشته تنها ۶ درصد افزایش را تجربه کرد.

 

امروز با خرید گوشی های اپل از سایت تکنولایف تخفیف بگیرید: گوشی ایفون

 

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که اپل همچنان مدال نقره را در حوزه موبایل دریافت می‌کند، چرا که شیائومی در جایگاه نخست قرار دارد. شیائومی در طول سال گذشته با افزایش فروش فوق‌العاده‌ای مواجه شد و توانست از جایگاه سوم به جایگاه اول در حوزه فروش گوشی‌های هوشمند برسد. در این میان اپل اما کوتاه نیامد و محصولاتش هم با استقبال مواجه شدند. بر اساس اطلاعات سازمان Counterpoint Research اپل هفت جایگاه از بین ۱۰ جایگاه گوشی‌های پرفروش سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داده است. این اتفاق در حالی رخ داده که سامسونگ یک جایگاه و شیائومی دو جایگاه را در اختیار دارد.

پرفروش‌ترین گوشی سال ۲۰۲۱

آیفون ۱۲ پرفروش‌ترین گوشی سال ۲۰۲۱ بود. یکی از گران‌ترین گوشی‌های بازار که توانست نظر خیلی‌ها را به سمت خود جلب کند. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که این رکورد تنها مربوط به مدل معمولی می‌شود و خبری از مدل پرو و پرو مکس نیست. مردم به شکل قابل قبولی از آیفون ۱۳ استقبال کرده‌اند و این گوشی را نسبت به صفحه نمایش بزرگ‌تر و یا دوربین بیشتر ترجیح دادند.

باید به این موضوع اشاره کنیم که در سال ۲۰۲۰ هم مدل معمولی آیفون ۱۱ به پرفروش‌ترین گوشی اپل تبدیل شد و در سال ۲۰۱۹ هم گوشی آیفون XR توانست به محبوبیت زیادی دست پیدا کند. پس اصلا جای تعجب نبود در سال ۲۰۲۱ هم آیفون ۱۲ بتواند این‌قدر محبوب شود و فروش بالایی را تجربه کند. تصویر زیر جایگاه پرفروش‌ترین گوشی سال ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد:

10 گوشی پرفروش 2021

همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید آیفون ۱۲ جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. در ادامه آیفون ۱۲ پرو مکس را مشاهده می‌کنیم. جایگاه سوم در اختیار آیفون ۱۳ قرار دارد. در جایگاه چهارم گوشی آیفون ۱۲ پرو و در جایگاه پنجم هم گوشی آیفون ۱۱ دیده می‌شود. آیفون ۱۱ همچنان در سال ۲۰۱۱ محصول پرفروشی به حساب می‌آید. تنها جایگاه سامسونگ در این لیست شماره ششم است؛ اما پرفروش‌ترین گوشی سامسونگ یک مدل از سری پرچم‌دار نبود، بلکه گوشی گلکسی A12 توانست به پرفروش‌ترین گوشی سامسونگ در سال ۲۰۲۱ تبدیل شود. در جایگاه هفتم گوشی شیائومی Redmi 9A قرار گرفته است. در جایگاه هشتم گوشی آیفون SE 2020 را مشاهده می‌کنید. در جایگاه‌های نهم و دهم هم به ترتیب گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو مکس و شیائومی Redmi 9 قرار گرفته‌اند.

این آمار از جایی هیجان‌انگیزتر می‌شود که آیفون ۱۲ پرو مکس را در جایگاه دوم مشاهده می‌کنید که فاصله اندکی نسبت به آیفون ۱۳ و آیفون ۱۲ پرو و حتی آیفون ۱۱ دارد. آیفون ۱۲ پرو مکس نزدیک به ۲.۲ درصد از فروش کلی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داده است.

در حالی که سازمان Counterpoint تلاش نکرده تا اعداد اعلام شده را به درصد بازار تبدیل کند، به نظر می‌رسد که این اعداد از پیش بینی سهم بازار ۱.۳۹ میلیارد دلاری بازار گوشی‌های هوشمند به دست آمده باشد.

خلاصه اینکه اپل در سال ۲۰۲۱ توانسته نزدیک به ۳۰ میلیون گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس بفروشد. در کنار این فروش هم توانسته ۲۷ میلیون و ۲۹ میلیون دستگاه آیفون ۱۳ و آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۱ هم بفروشد. احتمال می‌رود که آیفون ۱۲ با فروش ۴۰ میلیون دستگاه مواجه شده باشد. البته این عدد کمتر از فروش آیفون ۱۱ در سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

در ادامه مشاهده می‌کنیم که اپل به راحتی توانسته مخاطبی برای تمام محصولات خود پیدا کند. مشاهده می‌کنیم که دو گوشی آیفون SE 2020 و آیفون 13 پرو مکس هم فروش مناسبی را تجربه کرده‌اند. فروشی که باعث شده سامسونگ حتی به جایگاه پنجم هم دست پیدا نکند. البته با نگاهی به این آمار مشخص می‌شود که گوشی‌های آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۳ مینی محبوب نیستند.

 

اولین تست اقتصادی امسال اپل:
گیکبنچ آیفون SE 2022 منتشر شد

 

کسی گلکسی S21 را کسی دوست نداشت

این موضوع که در میان ۱۰ گوشی پرفروش سال ۲۰۲۱ خبری از گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ نیست، نشان می‌دهد که مردم پرچم‌دارهای سامسونگ را دوست ندارند. این اتفاقی بود که در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ هم رخ داد و حالا گلکسی S21 نشان داد که از گلکسی S20 و گلکسی S10 محبوبیت کمتری دارد.

اما عملکرد سامسونگ در حوزه گوشی‌های میان‌رده عالی بود. گوشی‌های گلکسی A50 و گلکسی A51 در جایگاه چهارم پرفروش‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ قرار گرفتند. البته که گوشی گلکسی A52 در سال ۲۰۲۱ به موفقیت زیادی دست پیدا نکرد. در سال ۲۰۲۱ دو گوشی گلکسی A01 و گلکسی A21s محبوبیت زیادی داشتند. حتی گوشی گلکسی A12 هم توانست موفقیت دو گوشی A10 و A11 را ادامه دهد.

top 10 most shipped smartphones

شیائومی هم در بازار گوشی‌های ارزان قیمت عالی عمل کرده و در این حوزه نفر اول است. دو گوشی این شرکت هم توانسته‌اند در میان ۱۰ گوشی برتر سال ۲۰۲۱ دیده شوند. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که گوشی‌های شیائومی در کشور چین، هند و آسیای شرقی بسیار محبوب هستند. به همین دلیل دو گوشی ردمی 9A و ردمی 9 در بین گوشی‌های پرفروش سال ۲۰۲۱ دیده می‌شوند.

بر اساس گزارش سازمان Counterpoint در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۴۲۰۰ مدل مختلف گوشی هوشمند در دنیا فعال شده است. در حالی که فروش گوشی‌های پرچم‌دار در سال ۲۰۲۰ بخش قابل توجهی از بازار را تشکیل می‌دادند، شرکت‌ها رفته‌رفته سعی می‌کنند در تمام بازه‌های قیمتی محصولی برای فروش داشته باشند و به همین دلیل کاتالوگ محصولات خود را افزایش داده‌اند. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که اپل همین چند روز پیش مدل جدیدی از آیفون SE را معرفی کرد. آیفون SE از جمله آیفون‌های ارزان بازار به حساب می‌آید که توانسته نظر خیلی‌ها را به خود جلب کند.

سوالات متداول

پرفروش‌ترین گوشی سال ۲۰۲۱ کدام گوشی بود؟ آیفون ۱۲ معمولی توانست به پرفروش‌ترین گوشی سال ۲۰۲۱ تبدیل شود.

آیا گلکسی S21 در بین پرفروش‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۲۱ وجود داشت؟ خیر. در میان ده گوشی پرفروش سال ۲۰۲۱ خبری از گلکسی S21 نبود و تنها گوشی سامسونگ در این لیست گلکسی A12 بود.

 

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%be%d8%b1%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%84-2021/
ads
ads