داغ ترین ها :
پرفروش ترین پردازنده (CPU) حال حاضر آمازون کدام است؟

پرفروش ترین پردازنده (CPU) حال حاضر آمازون کدام است؟

شرکت آمازون شاید یک خرده‌فروشی باشد، اما بزرگ‌ترین خرده‌فروشی جهان محسوب می‌شود. این روزها بازار تکنولوژی بسیار داغ است و کمپانی‌های بزرگ روزبه‌روز قدرت محصولات تولیدشده خود را افزایش می‌دهند. یکی از این محصولات پرطرفدار و هیجان‌انگیز، پردازنده‌ها هستند. همراه مجله تکنولایف باشید تا به شما پرفروش ‌ترین cpu آمازون را معرفی کنیم.

 

قوی ترین cpu جهان را می توانید از تکنولایف بخرید: خرید پردازنده

بهترین سی پی یوها در بازار آمازون

شاید فکر کنید مثل همیشه کمپانی قدرتمند و محبوب اینتل در صدر فروش آمازون قرار دارد، اما امسال این‌چنین پیش نرفت و کمپانی مستعد AMD در صدر پرفروش‌ترین پردازنده‌های آمازون قرار گرفته است. 7 پردازنده از 8 پردازنده‌ی اصلی پرفروش آمازون متعلق به AMD هستند. به‌نظر می‌رسد عرضه در تعداد زیاد و حتی کاهش قیمت نتوانسته است، محبوبیت پردازنده‌های اینتل را بیشتر کند.
به‌نظر می‌رسد AMD با پردازنده‌های جدید سری Ryzen 5000 خود درگیر یک رقابت بزرگ و داغ است؛ AMD Ryzen 9 5900X در صدر جدول پرفروش‌ترین cpu در آمازون قرار دارد و این می‌تواند دردسر بزرگی برای اینتل به‌وجود آورد.

قوی ترین سی پی یو جهان

به‌گزارش Techspot، پردازنده‌های AMD چند سال است سهم اینتل از بازار پردازنده‌های مرکزی را کاهش می‌دهد و به‌لطف نوآوری‌هایی که در قالب معماری ذن 3 ارائه داده، توانسته است روند پیشی گرفتن از اینتل را در سال جاری میلادی حفظ کند. حدوداً 30 درصد از کامپیوترهای شخصی پلتفرم استیم مجهز به پردازنده‌ی مرکزی AMD هستند و گزارش‌‌های دیگری نشان داد‌ه‌اند اینتل همچنان سهم بازار خود را به AMD می‌بازد.
بی‌شک، قوی‌ترین سی پی یو موجود در بازار برای اجرای بازی و کارهای گرافیکی سنگین به ‌بهترین ‌نحو ممکن، پردازنده نسل دهم اینتل Core i9 10900k است، اما به‌دلیل قیمت بسیار بالا مخصوصاً در بازار ایران، کاربران حاضر به پرداخت این مبلغ زیاد نیستند و روی به پردازنده‌های اقتصادی‌تر با قدرت بالا آورده‌اند.

قوی ترین سی پی یو جهان

پرفروش ترین cpu جهان کدام است؟

همان‌طور که گفتیم، این پردازنده‌های AMD هستند که سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند و رتبه اول فهرست فروش، پردازنده‌ی Ryzen 7 3700X است. این پردازنده‌ی متکی بر معمای ذن 2 که در جولای 2019 با قیمت 329 دلار به بازار عرضه شد، در آمازون با قیمت 308 دلار قابل تهیه است. این پردازنده نسبت به قیمت پایینی که دارد، توانایی پردازش بسیار خوبی از خود نشان داده و توانسته صدر فهرست پرفروش‌ترین سی پی یو در آمازون را به‌دست آورد.

پردازنده پرسروصدای AMD به نام Ryzen 9 5900X

قدرتمند، همه‌کاره اما گران؛ با وجود این، جزء پرفروش‌ترین پردازنده‌های حال حاضر آمازون مخصوص بازی و کارهای گرافیکی سنگین است. رتبه‌ی دوم را پردازنده‌ی Ryzen 9 5900X به خود اختصاص داده است. این پردازنده از معماری ذن 3 استفاده می‌کند و می‌توان آن را از فروشندگان متفرقه با قیمت 800 دلار (بیشتر از قیمت کارخانه) تهیه کرد. AMD گفته است این پردازنده از طریق مراجع رسمی (نظیر وب‌سایت رسمی این شرکت) با قیمت 549 دلار در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. با وجود افزایش شدید قیمت این CPU، مردم توجه زیادی به Ryzen 9 5900X نشان داده‌اند.

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین پردازنده موبایل

 

بهترین سی پی یو برای بازی کدام است؟

با معرفی و عرضه‌ی نسل جدید پردازنده‌های AMD با معماری Zen 3، قواعد بازی در دنیای پردازنده‌ها تغییر کرد. جایی که پیش‌تر اینتل به‌عنوان پادشاه بازی‌ها شناخته می‌شد، اکنون محصولات AMD به‌لطف معماری جدید خود، از نظر توان پردازشی نسبت به قبل 30 درصد بهبود پیدا کرده‌ و عملکردی فوق‌العاده از خود نشان می‌دهند. جایی که پردازنده‌ی 8 هسته‌ای رایزن 7 5800 ایکس نیز از اینتل 10900K پیشی می‌گیرد. توانمندترین پردازنده‌ی حال حاضر برای بازی، AMD رایزن 7 X5900 به‌شمار می‌رود؛ بااین‌حال به‌دلیل اختلاف قیمت قابل‌توجه و اختلاف عملکرد پردازشی اندک، ارزش خرید Ryzen 7 5800X بیشتر خواهد بود.

قوی ترین سی پی یو جهان

اینتل کجای لیست پرفروش ترین CPU در آمازون قرار دارد؟

پرفروش‌ترین پردازنده‌ی اینتل، Intel Core i7-10700K است که در رتبه‌ی ششم لیست پرفروش ترین سی پی یو حضور دارد و اخیراً قیمتش از 387 دلار به 319 دلار کاهش‌یافته است. البته این به معنای ضعیف‌بودن پردازنده‌های مرکزی اینتل نیست و فعلاً پرقدرت‌ترین پردازنده مرکزی در اختیار اینتل قرار دارد. اما با توجه به قیمت در برابر کارایی در حال حاضر AMD است که گوی رقابت در فروش را از اینتل ربوده است.

 

در نهایت

با پیشرفت و توسعه پردازنده‌های AMD، کمپانی اینتل کم‌کم احساس خطر می‌کند و باید به فکر بازپس‌گیری بازار فروش در آمازون باشد. پیشنهاد می‌کنیم اگر به‌دنبال سی پی یو خوب برای بازی هستید، به‌سراغ پردازنده‌های ارزان‌قیمت اما پرقدرت AMD بروید، چون در حال حاضر در ایران پردازنده‌های اینتل برچسب قیمتی بالایی نسبت به قیمت جهانی خود دارند و دلیل این گرانی می‌تواند محبوبیت بیشتر پردازنده‌های اینتل نسبت به AMD باشد.
و در پایان، به‌نظر شما آیا پردازنده‌های AMD می‌توانند جای پردازنده‌های اینتل را در بازار بگیرند؟ به‌نظر شما واکنش اینتل به این خط‌ونشان AMD چه خواهد بود؟ شما به کدام پردازنده بیشتر اعتماد دارید؟ آیا ریسک خرید پردازنده‌های AMD را می‌کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%be%d8%b1%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%be%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d9%87-cpu-%d8%ad%d8%a7%d9%84-%d8%ad%d8%a7%d8%b6%d8%b1-%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%b2%d9%88%d9%86/
ads
ads