داغ ترین ها :
پلی استیشن اسپارتاکوس، پاسخ سونی به گیم پس مایکروسافت

پلی استیشن اسپارتاکوس، پاسخ سونی به گیم پس مایکروسافت

به نظر می‌رسد که سونی درنهایت سیاست‌های خود در قبال رقابت با گیم پس ایکس باکس را تغییر می‌دهد و به‌صورت جدی‌تری با مایکروسافت رقابت خواهد کرد. درواقع گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد سونی به دنبال ارائه‌ی سرویسی شبیه به گیم پس است که هم‌اکنون با نام پلی استیشن اسپارتاکوس شناخته می‌شود.

سونی در حال حاضر دو سرویس به کاربران ارائه می‌دهد که پلی استیشن پلاس و پلی استیشن ناو نام دارند. سرویس پلی استیشن پلاس به کاربران اجازه می‌دهد که از بخش آنلاین بازی‌ها پلی استیشن ۴ و ۵ برخوردار شوند. همچنین به صورت ماهانه تعدادی بازی برای مشترکان این سرویس، رایگان می‌شود.

 

برای خرید گوشی گیمینگ به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

سرویس پلی استیشن ناو البته کمی متفاوت عمل می‌کند. شما می‌توانید از آرشیو این بازی که به‌صورت ماهانه عناوین جدیدی به آن اضافه می‌شود، بازی‌ها را دانلود کرده یا به‌صورت استریم تجربه کنید. آنچه سونی در نظر دارد ادغام این دو سرویس در قالب سرویسی جدید است. درواقع سونی می‌خواهد برند پلی استیشن پلاس را نگه دارد، اما پلی استیشن پلاس ناو را از مرحله‌ی اجرایی خارج سازد.

پلی استیشن اسپارتاکوس دارای سه مدل، حق اشتراک خواهد بود. حالت اول درواقع همان سرویس پلی استیشن پلاس است و تغییری در ماهیت آن مشاهده نخواهد شد. در حالت دوم به گیمرها اجازه داده می‌شود که به آرشیوی از بازی‌های پلی استیشن ۴ دسترسی داشته باشند که البته بازی‌های پلی استیشن ۵ نیز در آینده به آن اضافه خواهد شد.

پلی استیشن اسپارتاکوس

در حالت سوم علاوه بر موارد ذکر شده، کاربر می‌تواند به آرشیوی از بازی‌های پلی استیشن ۱، ۲، ۳ و کنسول دستی PSP دسترسی داشته باشد. متاسفانه در مورد تاریخ دقیق انتشار سرویس جدید پلی استیشن اسپارتاکوس اشاره‌ای نشده و فقط ذکر شده که سونی برای انتشار آن در فصل بهار سال آینده آماده می‌شود.

در متن گزارش آمده که سرویس جدید سونی هنوز به مرحله‌ی نهایی نرسیده و امکان دارد تغییراتی در آن شکل گیرد. باید گفت که اقدام سونی کاملا منطقی به نظر می‌رسد و درواقع شرکت ژاپنی کمی دیر نیز اقدام به معرفی چنین سرویسی کرده است. در حال حاضر مایکروسافت نه‌تنها سرویسی به نام گیم پس را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بلکه در حال کار روی سرویس دیگری به نام ایکس کلاد است.

از طرفی شرکت‌های مطرح دیگر نیز در حال کار روی ارائه‌ی خدمات مشابه هستند که می‌توان به انویدیا با سرویس GeForce Now اشاره کرد. با این حال، سوالی وجود دارد که آیا سرویس جدید سونی روی پلتفرم Azure مایکروسافت کار خواهد کرد یا خیر؛ سرویسی که هم‌اکنون رقبای سونی ازجمله مایکروسافت از آن برای ارائه‌ی خدماتشان به کاربران استفاده می‌کنند.

سرویس جدید سونی اجازه خواهد داد که شرکت ژاپنی سرویسی شبیه به حق اشتراک گیم پس آلتیمیت ارائه دهند؛ سرویسی که اجازه می‌دهد گیمرها امکان تجربه‌ی بازی‌های آنلاین را داشته باشند و همچنین به آرشیو بزرگی از بازی‌ها دسترسی یابند. با اینکه سرویس اسپارتاکوس جذاب به نظر می‌رسد، اما دو مشکل بر سر راه سونی وجود دارد.

در درجه‌ی اول سونی باید سرویس خود را هم‌قیمت با سرویس گیم پس ارائه دهد و از طرف دیگر، مایکروسافت بازی‌های انحصاری خود را در روز اول انتشار به سرویس گیم پس اضافه می‌کند. باید دید که سونی حاضر خواهد شد چنین اقدامی را در مورد عناوین انحصاری پلی استیشن انجام دهد؟

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%be%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c%d8%b4%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d9%be%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%da%a9%d9%88%d8%b3/
ads
ads