داغ ترین ها :
پیت لاو مدیر عامل وان پلاس از وان پلاس 9 می‌گوید

پیت لاو مدیر عامل وان پلاس از وان پلاس 9 می‌گوید

پیت لاو مدیر عامل وان پلاس از وان پلاس 9 می‌گوید
طبق گفته پیت لاو، وان پلاس در دوربین‌های هوشمند آینده خود بسیار جذاب عمل می‌کند که این قابلیت را ابتدا بر روی OnePlus 9 پیاده خواهد کرد. پس از انتشار نظرا کاربران و انتقاد برخی رسانه‌ها از عملکرد دوربین برخی از دستگاه‌های قبلی، این شرکت می‌خواهد قدرت دوربین گوشی‌های خود را نشان دهد. در این مقاله از تکنولایف با ما همراه باشید تا به اطلاعات بیشتری در رابطه با سری OnePlus 9 دست یابید.

وان پلاس 9

در ابتدا لازم است گفته شود که مدیر عامل شرکت وان پلاس تایید کرده است که گوشی هوشمندی به نام OnePlus 9 در دست تولید است، اما این باعث نشده که شرکت تلفن‌های هوشمند اطلاعات مربوط به تلفن هوشمند بعدی خود، به ویژه در مورد دوربین نسل بعدی خود را به طور کامل در اختیار کاربران قرار دهند. ما سنسور موجود در OnePlus 9 Pro (سونی IMX789) را می‌شناسیم. از این رو می‌دانیم که یک همکاری جدید با Hasselblad وجود دارد و از انواع مختلفی از ویژگی‌های کوچک‌تر در اطراف دوربین OnePlus 9 اطلاع داریم.

وان پلاس 9
همچنین طی مصاحبه‌ای با مدیر عامل OnePlus، پیت لاو در مورد چگونگی تمرکز این شرکت بر روی بهبود دوربین، چالش‌های ظاهر شده در این فرآیند و چگونگی ادامه نوآوری در فضای دوربین فراتر از سری OnePlus 9 صحبت کرده است. به علاوه پیت لاو گفته است که “سال گذشته وقتی از مصرف‌کنندگان سوال کردیم که کجا می‌خواهند محصولات را بهبود ببخشند، آن‌ها به ما گفتند که می‌خواهند نسخه جدیدی را در سیستم دوربین ما ببینند.”
از این رو به خاطر این درخواست از سوی کاربران، OnePlus در پایان سال گذشته تصمیم گرفت که تا پایان سال 2021 ورژن جدیدی از دوربین را در وان پلاس 9 ارائه کنیم. لازم به ذکر است که این شرکت به طور مداوم از نظر نرم‌افزار محاسباتی با ویژگی‌هایی همانند Nightscape که همیشه بهبود می‌یابد، گام‌های بلندی برداشته‌ و اکنون نیز در زمینه سخت‌افزارهای پیشرفته مانند حسگر سفارشی IMX789 سرمایه‌گذاری‌های بیشتری انجام داده است.

چه پیشرفت‌هایی در راه است؟

پیت لاو در مورد دوربینی که انتظار دارید در OnePlus 9 جدید و OnePlus 9 Pro ببینید نیز صحبت کرده است. شایعه شده است که این تلفن‌های هوشمند با OnePlus 9 Lite برابری می‌کند، اما این شرکت هنوز آرایش دقیق سری OnePlus 9 را تایید نکرده است. این شرکت در اوایل ماه مارس تایید کرد که از یک سنسور سفارشی سونی IMX789 در OnePlus 9 Pro استفاده می‌کند و این اولین باری است که مستقیما با سونی روی سنسور همکاری می‌کند. پیت لاو همچنین به صحبت‌های خود افزود که همکاری مستقیم با سونی به این معنی است که ما می‌توانیم در مورد چندین ویژگی سفارشی برای IMX789 نیز همکاری کنیم.
پیت لاو همچنین گفته که موفق به بهبود عملکرد و امکانات فیلم به طور قابل توجهی شده‌اند، در نتیجه توانایی فیلمبرداری با کیفیت K4 با سرعت 120 فریم در ثانیه را فراهم کرده‌اند، چیزی که امروزه تعداد بسیار کمی از تلفن‌های هوشمند ارائه می‌دهند و DOL-HDR که باعث می‌شود سوژه‌ها همیشه در محیط‌های دارای نور پس‌زمینه روشن باشند. DOL-HDR مخفف Digital Overlap High Dynamic Range است و با فیلمبرداری همزمان دو فریم با دو نوردهی متفاوت کار می‌کند. سپس این دو تصویر را با هم ادغام می‌کند تا در روشنایی یک صحنه بهبود یابد.

گوشی هوشمند وان پلاس 9
یکی دیگر از نکات مهم صحبت در مورد سری OnePlus 9، همکاری جدید این شرکت با Hasselblad است. به نظر می‌رسد این کمپانی مشهور دوربین به بهبود کالیبراسیون رنگ در تلفن‌های آینده کمک می‌کند. OnePlus همچنین تایید کرده است که همکاری با Hasselblad به سایر جنبه‌های دوربین در تلفن‌های هوشمند آینده نیز گسترش خواهد یافت. به علاوه پیت لاو گفت: “استفاده از تخصص رنگ Hasselblad در گوشی‌های هوشمند ما واقعا چالش برانگیز بود ، زیرا علم رنگ آن‌ها برای دوربین‌های سنتی ایجاد شده است که بسیار متفاوت از نحوه کار دوربین‌های گوشی‌های هوشمند با رنگ است.”
تیم‌های تحقیق و توسعه OnePlus ماه‌ها برای ایجاد همکاری جدید در زمینه راه‌حل جدید بسیار کار کرده‌اند. هدف از کالیبراسیون رنگ طبیعی با Hasselblad، آوردن رنگ‌های دقیق‌تر و با ظاهری طبیعی در عکس‌های گرفته شده با دوربین‌های شاخص OnePlus است. همچنین به عنوان استاندارد جدید OnePlus برای کالیبراسیون رنگ برای دوربین‌های گوشی‌های هوشمند آینده خود عمل خواهد کرد. دوربین Ultrawide در سری OnePlus 9 نیز از یک لنز شکل آزاد استفاده می‌کند و به بهبود اعوجاج در لبه‌های عکس‌های گسترده‌تر کمک می‌کند. OnePlus می‌گوید که این اعوجاج را تا حدود 1% کاهش می‌دهد.

وان پلاس طی سال‌های آینده بیش از 150 میلیون دلار برای ادامه پیشرفت دوربین خود تخصیص داده است و اگر چه بخشی از این سرمایه‌گذاری پیشرفت‌هایی است که در سری OnePlus 9 گنجانده خواهد شد، اما در حال حاضر آزمایش‌های زیادی برای محصولات آینده انجام شده است. با مشارکت جدید OnePlus و Hasselblad که مدت سه سال ادامه دارد، یک برنامه مشخص برای پیشرفت دوربین وجود دارد.

آینده‌ای بیونیک

با نگاهی بیشتر به آینده، علاوه بر OnePlus 9، ما در حال حاضر ایده‌ای درباره پیشرفت دوربین دیگری که این شرکت برای ما در نظر گرفته است، داریم. اولین مورد یک دوربین رو به جلو “Bionic” برای فوکوس سریع‌تر است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد با سرعت بیشتری نسبت به قبل سلفی بگیرید، که به خصوص در هنگام عجله برای گرفتن یک سلفی یا فیلمبرداری با استفاده از دوربین جلو بسیار مفید است. همچنین اندازه دوربین سلفی خود را کاهش می‌دهد، بنابراین ممکن است بدان معنی باشد که در سال‌های آینده یک دوربین کوچک‌تر در تلفن‌های آینده OnePlus خواهیم دید. بهبودهای دیگر به عنوان بخشی از این دوربین سلفی “Bionic” شامل بهبود لرزشگیر تصویر، مصرف انرژی کمتر و فاصله کنونی 15 سانتی‌متر است.

وان پلاس 9 پرو
یکی دیگر از پیشرفت‌های آینده، فناوری دوربین پانوراما در زمینه دید 140 درجه است که از دو لنز زاویه دید همزمان برای ایجاد این امکان استفاده می‌کند. اگر این فناوری در تلفن‌های هوشمند در دسترس قرار بگیرد، دو تصویر جداگانه می‌گیرد و سپس آن‌ها را با هم ترکیب می‌کند تا با میدان دید وسیع‌تری از آنچه در هر تلفن هوشمند دیگری دیده‌ایم، عکس بگیرید. پیت لاو در مورد مشاهده این ویژگی‌ها در تلفن‌های هوشمند توضیحی نداده است، اما او گفته که “ما در حال حاضر به طور فعال روی این فناوری‌ها کار می‌کنیم و اگرچه هنوز جدول زمانی دقیقی نداریم، اما برنامه‌هایی برای آوردن آن‌ها در آینده‌ای نزدیک خواهیم داشت.”
این ممکن است بدان معنی باشد که ما شاهد به‌روز رسانی‌ها در OnePlus 9T یا OnePlus 10 هستیم، اما همچنین ممکن است این پیشرفت‌ها برای دستگاه‌های آینده برنامه‌ریزی شده باشد. از این رو باید منتظر بمانیم و ببینیم که در سال‌های آتی چه اتفاقی می‌افتد.

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله صحبت‌های مدیر عامل وان پلاس، پیت لاو را در مورد سری OnePlus 9 برای شما بازگو کردیم. در صورتی که تمایل دارید زودتر از سایرین به اطلاعات مربوط به سری OnePlus 9 که ممکن است تا قبل از رونمایی آن منتشر شود، دست یابید، پیشنهاد می‌کنیم در خبرنامه سایت تکنولایف به نشانی https://www.technolife.ir/ عضو شوید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%be%db%8c%d8%aa-%d9%84%d8%a7%d9%88-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1-%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d9%88%d8%a7%d9%86-%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d8%a7%d8%b2-%d9%88%d8%a7%d9%86-%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3-9-%d9%85/
ads
ads