داغ ترین ها :
پیکسل فولد معرفی شد؛ اولین گوشی تاشدنی گوگل

پیکسل فولد معرفی شد؛ اولین گوشی تاشدنی گوگل

گوگل در کنفرانس Google I/O علاوه‌بر تبلت پیکسل و گوشی Pixel 7a از اولین گوشی تاشو خود یعنی گوشی گوگل پیکسل فولد هم به صورت شگفت‌انگیزی رونمایی کرد. ابعاد این گوشی در کنفرانس خبری در دو حالت بسته و باز اندازه گرفته شده است.

ابعاد گوشی در حالت بسته: 139.7 * 79.5 * 12.1 میلی‌متر
ابعاد گوشی در حالت باز: 139.7 * 158.7 * 5.8 میلی‌متر

وزن این گوشی 235 گرم است که در مقایسه با سایر گوشی‌های تاشو معرفی شده تا به امروز وزنی مناسب به‌نظر می‌آید. در ادامه این معرفی چندجانبه گوگل از دریافت گواهینامه IPX8 برای این گوشی خبرداد. البته لازم به ذکر است که این گواهینامه فقط برای توان مقاومت گوشی در برابر آب داده شده است و برای محافظت از گردوغبار اعتباری ندارد.

 

انواع گوشی موبایل را می توانید از تکنولایف بخرید: خرید موبایل

صفحه نمایش گوشی گوگل پیکسل فولد

صفحه نمایش پیکسل فولد

با توجه به اینکه گوشی گوگل پیکسل فولد تاشو است، برای همین از دو صفحه نمایش بهره می‌برد که اندازه صفحه نمایش خارجی آن 5.8 اینچ اعلام شده است. از دیگر اطلاعات راجع به صفحه نمایش OLED اولین گوشی تاشو گوگل می‌توان به نرخ نوسازی 120 هرتز ، رزولوشن 1080 در 2092 پیکسل، نسبت تصویر 17.4:9 و حداکثر روشنایی 1200 نیت تا 1550 نیت اشاره کرد که توسط لایه محافظ گوریلا گلس ویکتوس (Gorilla Glass Victus) محافظت می‌شود.

در ارتباط با صفحه نمایش داخلی آن می‌توان به یکسان بودن پنل OLED و نرخ نوسازی 120 هرتز اشاره کرد. رزولوشن صفحه نمایش داخلی با 1840 در 2208 پیکسل، از صفحه نمایش خارجی آن بیشتر است و یک لایه نازک پلاستیکی از این صفحه نمایش محافظت می‌کند. میزان روشنایی صفحه نمایش داخلی در کمترین حالت 1000 نیت و در بیشترین حالت 1450 نیت دیده شده است.

طراحی گوشی گوگل پیکسل فولد

گوگل ادعا کرده است که لولای به کار رفته در گوشی پیکسل فولد به دلیل استفاده از لایه محافظتی اصطکاکی در طی استفاده کاربران با مشکل‌هایی نظیر عدم چرخش به طور کامل (180 درجه) به هیچ عنوان مواجه نخواهد شد.

سخت افزار گوشی گوگل پیکسل فولد

گوگل از تراشه گوگل تنسور G2 با پردازنده امنیتی Titan M2 برای طراحی قلب اولین گوشی تاشو خود استفاده کرده است.

مطابق ادعای گوگل این گوشی در دو مدل متفاوت راهی بازار خواهد شد. مدل اول با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی و مدل دوم با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار می‌شود. گوگل از رم LPDDR5 در ساخت گوگل پیکسل فولد استفاده کرده است. همچنین هر دو مدل از حافظه ذخیره‌سازی UFS 3.1 بهره برده‌اند.

 

لیست قیمت امروز گوشی های مارک گوگل را ببنید: گوشی موبایل پیکسل

 

دوربین گوشی گوگل Pixel Fold

دوربین گوشی گوگل Pixel Fold

اگر به تصاویر منتشر شده از گوشی گوگل پیکسل فولد دقت کنید، درون ماژول دوربین پنل پشتی آن 3 دوربین به‌صورت افقی درکنار هم قرارگرفته‌اند.

دوربین اصلی: دوربین اصلی با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی
دوربین اولتراواید: 10.8 مگاپیکسل با OIS
دوربین تله فوتو: 10.8 مگاپیکسل با زوم اپیتیکال 5 برابری

دوربین سلفی خارجی: ۹٫۵ مگاپیکسل
دوربین سلفی داخلی: ۸ مگاپیکسل

سایر مشخصات گوشی گوگل پیکسل فولد

گوگل از ترکیب حسگر اثر انگشت و دکمه Power در طراحی گوشی پیکسل فولد استفاده کرده است. این گوشی از ۲ سیم کارت پشتیبانی می‌کند. موضوی که باید به آن اشاره کنیم این است که در طراحی گوشی فقط یک اسلات سیم کارت دیده شده و سیم کارت دوم حتما باید از نوع eSIM باشد.
بلندگوهای استریو از دیگر موارد جذابی هستند که در طراحی این گوشی جدید تاشو دیده شده‌اند.
اتفاق مهمی که در ارتباط با جعبه گشایی گوشی پیکسل فولد رخ داده است؛ عدم وجود شارژر در جعبه گوشی است. اینطور که به‌نظر می‌رسد انگار گوگل تصمیم گرفته است تا جا پای سامسونگ و اپل بگذارد و کاربران مجبور به خرید شارژر باشند. به همین دلیل طرفداران گوشی جدید تاشو گوگل مجبور به خرید شارژر 30 واتی با درگاه USB-PD 3.0 برای شارژ باتری 4821 میلی‌آمپر ساعتی هستند.
همانطور که انتظار می‌رود، گوشی جدید تاشو سال 2023 گوگل یعنی Google Pixel Fold با آخرین نسخه اندروید موجود یعنی اندروید 13 در ویترین مغازه‌ها قرار می‌گیرد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%be%db%8c%da%a9%d8%b3%d9%84-%d9%81%d9%88%d9%84%d8%af-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%af/
ads
ads