داغ ترین ها :
چالش جدید برای اپل

چالش جدید برای اپل

این روز ها بحث پشتیبانی از شبکه 5G یکی از موارد مهمی است که کمپانی ها توجه ویژه ای به آن دارند. تا به امروز کمپانی سامسونگ و چند برند چینی دیگر گوشی هایی را با قابلیت پشتیبانی از این شبکه معرفی کرده اند که سرامد آن ها گلکسی S10 5G می باشد. اما بکار گیری این فناوری به چیپست و مودم گوشی بستگی دارد و در حال حاضر تعداد محدودی از چیپست ها این فناوری را پشتیبانی می کنند.

کوالکام

در حال حاضر چپیست اسنپدراگون 855 و اگزینوس 9820 که محصول دو کمپانی بزرگ کوالکام و سامسونگ می باشند فناوری 5G را پشتیبانی خواهند کرد. در این بین اپل نیز بنا دارد تا گوشی های آیفون سال 2019 خود را به این فناوری تجهیز کند اما کمپانی های سامسونگ و کوالکام اعلام کرده اند که مودم های مربوطه را در اختیار اپل نخواهند گذاشت. بعد از دعوای حقوقی به وجود آمده بین اپل و کوالکام، این موضوع قابل پیش بینی بود اما سامسونگ دلایل دیگری برای این موضوع دارد.

اپل

در حال حاضر کمپانی اپل مودم های مورد نیاز گوشی های خود را از کمپانی اینتل دریافت می کند و مشکل اصلی درست آن جایی است که اینتل فرایند تولید مودم جدید خود را تکمیل نکرده و این موضوع تا سال 2020 ادامه دار است و این موضوع اپل را با چالشی جدی مواجه کرده است زیرا بکار نگرفتن فناوری 5G در آیفون های جدید این برند، تاثیر منفی بر میزان فروش گوشی ها خواهد داشت. لازم به ذکر است که هواوی نیز چیپست و مودم با قابلیت فناوری 5G را در اختیار دارد اما این کمپانی نیز مایل به فروش محصولات سخت افزاری خود به دیگر کمپانی ها نبوده و از طرفی دیگر به سبب مشکلات اخیر این برند و مشاجره های آن با دولت ایالات متحده، قطعا مودم خود را در اختیار اپل نخواهد گذاشت.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%86%d8%a7%d9%84%d8%b4-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%be%d9%84/
ads
ads