داغ ترین ها :
چرا ایمیل ها را به جای آرشیو کردن پاک کنیم؟

چرا ایمیل ها را به جای آرشیو کردن پاک کنیم؟

حذف کردن ایمیل‌ها به‌جای آرشیو کردن آن‌ها، شاید در نگاه اول موضوع بحث‌برانگیزی به نظر نرسد، اما با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است. می‌دانید که با آرشیو کردن ایمیل‌ها آن‌ها حذف نمی‌شوند و در قسمت All Mail قابل بازگردانی هستند. تنها با کلیک کردن روی گزینه Delete است که می‌توانید برای همیشه ایمیل‌های خود را حذف کنید. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که همیشه دستشان روی گزینه Archive می‌رود، تا انتهای این مقاله با تکنولایف همراه باشید تا از این به بعد کمتر سمت این گزینه بروید.

گوگل، یکه‌تاز فضای ذخیره‌سازی رایگان

ایده این‌که ایمیل‌های خود را حذف نکنید و به جای آن از آرشیو استفاده کنید، نخستین بار توسط گوگل مطرح شد. قبل از آن، افراد معمولا ایمیل‌های خود را به صورت مرتب پاک می‌کردند تا فضا برای دریافت پیام‌های جدید باز شود.
سرویس Gmail از همان شروع راه‌اندازی خود (در سال 2004) بسیار متفاوت از رقبای خود ظاهر شد و اولین سرویس ایمیلی در دنیا بود که 1 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی پیام رایگان ارائه می‌داد. در آن زمان، سرویس رایگان Microsoft Hotmail تنها 2 مگابایت فضای رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌داد، دقیقا یک پانصدم فضای Gmail. با این اوصاف تعجبی ندارد که Gmail توانست آنقدر بین مردم محبوب شود.
رقبای این سرویس ایمیلی محبوب در تلاش بودند تا با افزایش فضای ذخیره‌سازی خود، محبوبیت از دست رفته خود را پس بگیرند، اما Gmail همپای آن‌ها ادامه داده و فضای ذخیره‌سازی خود را افزایش می‌داد. در سال 2005، در 1 سالگی Gmail، فضای ذخیره‌سازی آن دو برابر شد و به 2 گیگ رسید. در آن هنگام، Georges Harik، یکی از مدیران جیمیل، گفت که کار درست این است که همیشه فضای بیشتری به مردم بدهیم. حال سوالی که پیش می‌آید این است: چرا زمانی که گوگل همواره فضای ذخیره‌سازی بیشتری به شما می‌دهد باید ایمیل‌ها را حذف کنید؟ همانطور که Georges Harik اشاره کرد، با پیشرفت فناوری هزینه فضاهای ذخیره‌سازی برای گوگل و سایرین ارزان‌تر می‌شود. پس همه چی خوب به نظر می‌رسید، اما گوگل نظر خود را راجع به ارائه فضای نامحدود رایگان تغییر داد. در ادامه این تغییر رویه گوگل را بررسی می‌کنیم.

فضای ابری گوگل
فضای ذخیره‌سازی رایگان Google در سال 2013 متوقف شد

در سال 2013، گوگل محدودیت 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان را برای یک حساب گوگل تعیین کرد. این فضای ذخیره‌سازی در تمام سرویس‌های آن که شامل Gmail ،google drive و google photos می‌شود، ادغام شده است. یعنی اگر تا کنون 10 گیگابایت فایل ذخیره کرده‌اید، تنها 5 گیگابایت برای ایمیل‌های‌تان باقی مانده است. گوگل از آن زمان به بعد دیگر فضای ذخیره‌سازی رایگان به سرویس‌های خود اضافه نکرده است. از ابتدای ماه ژوئن 2021 هم فضای رایگان ذخیره‌سازی نامحدود برای تصاویر و ویدئوهای با کیفیت ارائه نمی‌شود و تمام فایل‌های شما، فضایی از همان 15 گیگابایت را اشغال می‌کنند. بنابراین، اگر شما قصد داشتید که هرگز ایمیل‌های خود را حذف نکنید و امیدوار بودید که گوگل به صورت مرتب فضای ذخیره‌سازی حساب شما را افزایش می‌دهد، با دانستن این موارد بهتر است تجدید نظر کنید. شاید تصور کنید که با پرداخت هزینه‌ای جزئی می‌توانید این فضا را افزایش دهید. اگر اینطور فکر می‌کنید، در ادامه مقاله نیز با تکنولایف همراه باشید تا این دیدگاه را بیشتر به چالش بکشیم.

چرا سرویس‌های مختلف شما را تشویق به حذف نکردن فایل‌ها می‌کنند؟

باید بدانید که گوگل، فضای ذخیره‌سازی را در قالب یک اشتراک به عنوان بخشی از Google One به فروش می‌رساند. در واقع اگر هزینه ماهیانه هزینه اشتراک را بپردازید، فضای بسیار بیشتری برای ذخیره‌سازی ایمیل‌های خود خواهید داشت. البته گوگل تنها شرکتی نیست که برای ذخیره‌سازی هزینه اضافی دریافت می‌کند؛ سرویس Outlook.com مایکروسافت هم 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد که اگر هزینه اشتراک در Microsoft 365 پرداخت شود، این فضا به 50 گیگابایت افزایش پیدا می‌کند. سرویس iCloud email اپل هم از فضای ذخیره‌سازی iCloud شما استفاده می‌کند و فقط 5 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان برای تمام پشتیبان‌گیری دستگاه‌ها و داده‌های شما ارائه می‌دهد.
پس مشخص شد که چرا این کمپانی‌ها شما را تشویق می‌کنند تا ایمیل‌های خود را حذف نکنید. با پر شدن حساب ایمیل شما آن‌ها سود می‌کنند، چرا که مجبور هستید برای ذخیره‌سازی بیشترهزینه اشتراک بپردازید. این حالت مشابه این است که یک شرکت تولیدکننده کمد و قفسه، شما را تشویق کند تا هرگز وسایل بلااستفاده خود را دور نریزید. آن‌ها از شما می‌خواهند این کار را انجام دهید تا برای نگهداری وسایل جدید مجبور شوید پول پرداخت کرده و از آن‌ها خرید کنید. حالا سوالی که پیش می‌‌آید این است که آیا ایمیل‌ها می‌توانند فضای زیادی را اشغال کنند و آیا لازم است در مورد حذف یا آرشیو کردن آن‌ها بحث کرد یا نه؟

حذف ایمیل
آیا ایمیل‌ها فضای زیادی را اشغال می‌کنند؟

ایمیل‌ها واقعا چقدر فضا اشغال می‌کنند؟ شاید تصور کنید آن‌ها فقط متن هستند و فضای زیادی را پر نمی‌کنند، اما می‌دانید که اگر حجم همین ایمیل‌ها به گیگابایت رسیده باشد اصلا خوب نیست. مطمئنا ایمیل‌های شما به تنهایی حجم کمی اشغال می‌کنند، اما اگر روی همدیگر جمع شوند قطعا می‌توانند فضای ذخیره‌سازی شما را پر کنند. در طول این سال‌ها احتمالا خبرنامه‌ها، اعلان‌ها و موارد بسیار دیگری را به طور ناخواسته دریافت کرده‌اید که تمام آن‌ها در مجموع می‌توانند فضای زیادی را اشغال ‌کنند. اگر از حساب Gmail استفاده می‌کنید، Google One Storage نشان می‌دهد که ایمیل‌های شما چقدر از فضای ذخیره‌سازی استفاده می‌کنند.
مورد دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که ایمیل‌های قدیمی خود را هر چند وقت یک‌بار جستجو می‌کنید یا دوباره می‌خوانید؟ احتمالا شما ایمیل‌های مهمی دارید که می‌خواهید آن‌ها را نگه دارید، اما مطمئن باشید که اکثر آن‌ها واقعا مهم نیستند. شما به آن‌ها نیازی ندارید و اگر در یک خبرنامه ایمیلی بی‌فایده به جای “بایگانی” روی “حذف” کلیک کنید، هرگز متوجه آن نمی‌شوید. دلیل دیگر برای حذف کردن ایمیل‌های بی‌اهمیت این است که وجود آن‌ها، جستجوی ایمیل‌هایی که برای شما مهم است را هم دشوار می‌کند. وقتی 200000 ایمیل بی‌فایده دارید و می‌خواهید همه آن‌ها را بایگانی کنید، پیدا کردن ایمیل مهمی که 10 سال پیش دریافت کرده‌اید قطعا کار دشواری خواهد بود.

کلام پایانی

در پایان این مقاله به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به‌جای آرشیو کردن، تک تک ایمیل‌هایی که برای شما مهم نیستند را حذف کنید تا با آزادسازی فضا، نیازی نباشد تا هزینه اضافی برای افزایش فضای ذخیره‌سازی بپردازید. اگر ایمیلی واقعا برای‌تان مهم است، اشکالی ندارد، آن را آرشیو کنید یا در پوشه‌ای با نامی مشخص قرار دهید تا پیدا کردن آن در آینده برای‌تان آسان شود. در حال حاضر، فقط باید شروع کنید به پاک کردن ایمیل‌هایی که در طی سال‌ها آن‌ها را آرشیو کرده‌اید. برای شروع، پاک کردن خبرنامه‌ها یا تبلیغاتی که از یک شرکت خاص دریافت کرده‌اید می‌تواند اقدام خوبی باشد. برای مثال اگر به طور منظم از newsletter@example.com خبرنامه دریافت می‌کنید و آن‌ها را بایگانی کرده‌اید، newsletter@example.com را جستجو کنید تا تمام ایمیل‌های مرتبط با آن را پیدا کرده و حذفشان کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%86%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%db%8c%d9%85%db%8c%d9%84-%d9%87%d8%a7-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d8%ac%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d8%b1%d8%b4%db%8c%d9%88-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d9%be%d8%a7%da%a9-%da%a9%d9%86/
ads
ads