داغ ترین ها :
چرا تاچ پد لپ تاپ لنوو کار نمی کند؟

چرا تاچ پد لپ تاپ لنوو کار نمی کند؟

خراب شدن تاچ‌پد را در لپ‌تاپ لنوو جدی بگیرید، چون یکی از قطعات حساس این سیستم است و این خرابی می‌تواند در آینده برای شما مشکلات بیشتری ایجاد کند و حتی به سخت‌افزارهای دیگر در لپ‌تاپ شما آسیب برساند. کار نکردن تاچ‌پد می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد مانند غیر فعال بودن تاچ‌پد یا کثیف بودن آن تا مشکل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، اینجا ما به دلایل کار نکردنان (عیب‌یابی) و برطرف کردن (تعمیر) آنها می‌پردازیم. در ادامه‌ با این مطلب همراه تکنولایف باشید.

 

مشاهده لیست قیمت های لپ تاپ Lenovo در سایت تکنولایف: خرید لپ تاپ لنوو

 

حل مشکل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ لنوو

1: ری‌استارت کردن restart

برای هر کاربری پیش می‌آید که سیستم‌اش هنگ کند و بعد از چند دقیقه این مشکل برطرف شود. گاهی تأثیر چند هنگ کوتاه مدت، که شما آن را حتی حس نمی‌کنید، باعث از کار افتادن touchpad لپ‌تاپ و یا دیگر قطعات شما می‌شود و اولین کاری که یک کاربر باید سراغ آن برود این است که لپ‌تاپ خود را ریست کند. البته لپ‌تاپ‌های لنوو و خیلی برندهای دیگر دکمه ریست ندارند، پس باید دکمه power را به مدت 6 تا 10 ثانیه نگه‌دارید تا Lenovo laptop شما خاموش شود، و مجدداً آن را روشن کنید. اگر این روش جواب نداد، به سراغ روش بعدی بروید.

2: فعال نبودن تنظیمات touch pad

این امکان وجود دارد که خود شما یا فرد دیگری اشتباهاً گزینه touch pad را در تنظیمات خاموش کرده باشد. برای فعال کردن این گزینه در تنظیمات settings و سپس device رفته و گزینه mouse & touch pad را انتخاب کنید و تیک تاچ‌پد لپ‌تاپ لنوو را روشن کنید. البته اگر باز این گزینه غیرفعال شد یا مطمئن بودید که شما آن را خاموش نکردید، حتماً سری به ویروس کش‌هایی بزنید که به احتمال خیلی زیاد مشکل ویروس دارید.

 

آموزش نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ Asus:
مشکل نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ ایسوس

 

3: اتصال دستگاه خارجی

گاهی استفاده از پورت usb برای وصل کردن دستگاه جانبی (ماوس، کیبورد و…) به لپ‌تاپ باعث غیر فعال شدن تاچ‌پد لنوو می‌شود و علت آن هم عدم همخوانی میان لپ‌تاپ شما و دستگاه خارجی است. اگر این اتفاق رخ داد پورت usb را جدا کرده و دستگاه را ری‌استارت restart کنید تا مشکل برطرف شود. مراقب باشید که دستگاهی که با اتصال این مشکل را ایجاد می‌کند، می‌تواند برای لپ‌تاپ لنوو شما خطرساز باشد.

4: درایور driver

گاهی ممکن است درایور شما دچار مشکل شده باشد و یا نیاز به آپ‌دیت داشته باشند تا دوباره به کارایی مناسب خود برگردند. راه‌حل این مشکل را می‌توان با رفتن در پنجره DEVICE MANAGER و آپدیت کردن درایور تاچ‌پد یا حذف و نصب مجدد درایور آن برطرف کرد.

5: ویروسی شدن لپ‌تاپ virus

ویروس‌ها بخش اعظمی از مشکلات را برای ما ایجاد می‌کنند. آنها می‌توانند همانطور که در دنیای واقعی برای ما خطر ساز هستند (کرونا ویروس از معروف‌ترین و شایع‌ترین‌ها) در دنیای دیجیتال هم همین خطر را برای سخت‌افزار و نرم‌افزار ما ایجاد کنند. ویروس‌ها می‌توانند بسته به نوع خود آسیب را به قسمت‌های مختلف سیستم شما وارد کنند، در نرم‌افزارها از پایین آمدن سرعت لپ‌تاپ گرفته تا سرقت اطلاعات مهم کاربری و بانکی شما و در سخت‌افزار به هر قسمتی که شما فکرش را بکنید از جمله touchpad لپ‌تاب. برای رفع این مشکل می‌توانید به antivirus های موجود در بازار اعتماد کنید ولی به این نکته خیلی دقت کنید که آنتی‌ویروس شما حتماً باید آپ‌دیت باشد (این نکته خیلی در نتیجه نهایی آنتی‌ویروس‌ها تأثیر گذار است)

 

چگونه لپ تاپ لنوو را بوت کنیم؟
نحوه بوت شدن لپ تاپ lenovo برای نصب ویندوز

 

6: عدم استفاده صحیح

شاید باور نکنید اما کثیف بودن تاچ‌پد می‌تواند باعث شود که شما برای استفاده از آن فشار بیشتری روی صفحه بیاورید یا در مواقعی چند ضربه یواش می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. همین موارد کوچک در زمان نه چندان طولانی باعث از کار افتادن touchpad Lenovo شما خواهد شد.

7: وجود ایراد در windows

اغلب اوقات وجود یک مشکل در وینوز باعث تأثیر منفی یا از کار افتادن سخت‌افزار در سیستم می‌شود و این قاعده شامل touchpad هم می‌شود. همچنین ممکن است این اتفاق بیفتد که حساسیت پد لمسی شما خیلی کم باشد و باعث شود فکر کنید مشکلی وجود دارد. به تنظیمات صفحه لمسی بروید و حساسیت را افزایش دهید. برای باز کردن تنظیمات صفحه لمسی در ویندوز 10، عبارت “touchpad” را در کادر جستجو تایپ کنید و سپس روی تنظیمات صفحه لمسی کلیک کنید. حساسیت پد لمسی را با استفاده از لیست کشویی تنظیم کنید و در مورد مشکل ویندوز هم می‌توانید ویندوز را دوباره نصب کنید تا مشکل شما حل شود.

 

آموزش رفع خطای صفحه آبی در ویندوز 10:
رفع ارور kernel_data_inpage_error

 

سؤالات متداول

چگونه پد لمسی خود را در لپ تاپ Lenovo ویندوز هفت فعال کنم؟

با استفاده از گزینه جستجو، touchpad را جستجو کنید. تنظیمات touhpad را انتخاب کنید. گزینه‌های touchpad در قسمت سمت راست نمایش داده می‌شوند. بررسی کنید که تاچ پد روی روشن تنظیم شده باشد. سپس به پایین بروید و Additional Settings را انتخاب کنید تا تنظیمات اضافی تاچ پد را ببینید و بعد تغییراتی را که می‌خواهید اعمال کنید.

چگونه touchpad خود را در ویندوز هفت تعمیر کنم؟

troubleshooter ویندوز هفت را امتحان کنید، عیب‌یاب سخت‌افزار و دستگاه‌ها را با کلیک کردن روی دکمه Start و سپس روی Control Panel باز کنید. در کادر جستجو، عیب‌یاب را وارد کنید، سپس troubleshooter را انتخاب کنید. در بخش Hardware and Sound، گزینه Configure a device را انتخاب کنید.

می‌توانم تاچ پد لنوو خود را از حالت غیرفعال خارج کنم؟

فعال یا غیرفعال کردن touchpad با کلیدهای کیبورد ممکن است. با فشردن دکمه‌های F6، F8 یا Fn F6 این کار در لپ‌تاپ‌های مختلف صورت می‌گیرد و تاپ پد غیرفعال می‌شود.

چرا تاچ پد من بعد از به روز رسانی ویندوز 10 کار نمی‌کند؟

اگر صفحه لمسی شما کار نمی‌کند، ممکن است به دلیل گم شدن یا قدیمی بودن درایور باشد. به‌روزرسانی update یا نصب مجدد درایورهای پد لمسی در Device Manager ممکن است به حل مشکل کمک کند. برای باز کردن Device Manager، را در کادر جستجو تایپ کنید، سپس Device Manager را انتخاب کنید.

چگونه درایورهای تاچ پد را در ویندوز 10 لنوو نصب کنم؟ چگونه درایور صفحه لمسی را دوباره نصب کنیم؟

در ابتدا باید Device Manager را باز کنید. درایور صفحه لمسی را که در زیر Mice and other pointing devices حذف نصب یا uninstall کنید. کامپیوتر را مجدداً راه‌اندازی کنید (restart) آخرین درایور صفحه لمسی را از وب سایت پشتیبانی Lenovo نصب کنید (به پیمایش و دانلود درایورها از سایت پشتیبانی مراجعه کنید). کامپیوتر را مجدداً راه اندازی کنید (restart)

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

8 نظر

  1. علی

    سلام .ببخشید من مشکل از کار افتادن تاچ پد رو دارم قبلا گزینه تاچ توی تنطیمات ویندوز بود و کار میکرد ولی الان ناپدید شده و تاچ کار نمیکنه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به علی

      سلام درایورش رو مجدد نصب کنید
  2. عزیزی

    سلام . من یه لپ تاپ لنوو لجن ۷ تازه خریدم اما بلد اینکه موس بیسیم بهش متصل کردم تاچ پد از کار افتاد ری استات کردم درست نشد بایوس هم آپدیت کردم نشد . حتو تو بایوس هم تاچ کار نمیکنه . یعنی تاچ پد خراب شده

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به عزیزی

      سلام درایور تاچ پد رو مجدد نصب کنید نه تو بایوس که طبیعی کار نده
  3. پارمیس

    ممنونم از شما مشکل تاچ پدم حل شد♥

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به پارمیس

      خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده 🌱
  4. بهنام

    خیلی ممنون از راهنمایی شما واقعا مونده بودم چیکار کنم که با پاک کردن درایو ها همه چیز درست شد

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به بهنام

      ممنون از همراهی شما 🌱
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%86%d8%b1%d8%a7-%d8%aa%d8%a7%da%86-%d9%be%d8%af-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%84%d9%86%d9%88%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d9%86%d9%85%db%8c-%da%a9%d9%86%d8%af/
ads
ads