داغ ترین ها :
چرا مک بوک اپدیت نمیشود؟ + راه حل مشکل

چرا مک بوک اپدیت نمیشود؟ + راه حل مشکل

گوشی‌ها و لپ تاپ‌های اپل به داشتن عمر طولانی معروف هستند، اما سوای از کیفیت ساخت بسیار خوب این محصولات، دریافت آپدیت‌های نرم افزاری طولانی مدت است که باعث می‌شود شما بتواند 5 یا 6 سال بدون مشکل از مک بوک یا ایفون خود بهره ببرید. گاهی به دلایل مختلف ممکن است دستگاه شما نتواند این بروزرسانی‌های نرم افزاری را دریافت کند و به همین جهت در این مطلب قصد داریم به دلایل روش‌های حل مشکل آپدیت نشدن مک بوک بپردازیم.

 

برای خرید جدیدترین مدل های لپ تاپ اپل از فروشگاه تکنولایف دیدن کنید: قیمت مک بوک

 

از وجود فضای کافی در هارد مک بوک اطمینان حاصل کنید

یکی از اولین مواردی که باید هنگام مشکل در آپدیت مک بوک آن را چک کنید، وجود فضای کافی برای دانلود و نصب آپدیت است. برای انجام این کار به روی Apple menu کلیک کنید و سپس وارد About This Mac شوید. حال به روی تب Storage کلیک کنید و در این مرحله باید فضای خالی مک به شما نمایش داده شود. اگر فضای کمی به روی مک بوک باقی مانده است حتما برخی از فایل‌هایی که کمتر نیاز دارید را حذف کنید، اما در صورتی که فضای زیادی به روی مک شما موجود است به سراغ روش‌های بعدی بروید.

حل مشکل آپدیت نشدن مک بوک

مک بوک را ری‌استارت کنید

همین روش بسیار ساده ری‌استارت کردن گاهی مشکلات بزرگ را حل می‌کند و شما را از طی کردن یک فرآیند سخت و طولانی راحت می‌کند؛ چرا که برخی از مشکلات می‌تواند ناشی از باگ‌های نرم افزاری موقتی باشد و در این صورت ری‌استارت کردن مشکل را حل می‌کند. برای انجام این کار کافیست مسیر Apple menu > Restart را طی کنید.

اینترنت را بررسی کنید

در بسیاری از مواقع در پاسخ به این سوال که چرا مک بوک اپدیت نمیشود باید بگوییم که چون به اینترنت مناسب دسترسی ندارید یا اتصال به اینترنت به هر دلیل قطع شده است. پیشنهاد می‌کنیم برای حل این مشکل روش‌های زیر را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید.

  • وای فای مک بوک را یک بار خاموش و بار دیگر روشن کنید؛
  • مودم را یک بار خاموش و روشن کنید؛
  • در صورت امکان به مودم دیگری متصل شوید و یا اینترنت گوشی خود را هات اسپات کنید؛
  • در صورت امکان وی پی ان خود را روشن کنید؛ چرا که ممکن است دسترسی به سرور‌های مورد نظر مسدود شده باشد؛
  • از وای فای به طور کلی قطع شوید و مجدد اتصال را برقرار کنید. برای این کار از بالا سمت چپ تصویر به روی لوگوی اپل بزنید و سپس گزینه System Preferences کلیک کنید. در صفحه جدید Network را گزینش کنید و سپس نام اینترنت خود را بزنید و از پایین صفحه به روی علامت منفی کلیک کنید. در نهایت Apply را بزنید و پس از آن مجدد به مودم خود متصل شوید.

 

بهترین لپ تاپ های ارزان که همین حالا می‌توانید بخرید:
بهترین لپ تاپ اقتصادی بازار

 

چک کنید که مشکل از طرف اپل نباشد

برخی از مواقع برای مدت زمان کوتاهی یکی از سرویس‌های اپل از دسترس خارج می‌شود و کمی زمان می‌برد تا این شرکت آمریکایی بتواند مجدد سرویس را در دسترس قرار دهد. به همین دلیل ممکن است مشکل آپدیت نشدن مک بوک از طریق سرورهای اپل باشد و به همین جهت وارد سایت مربوطه شوید و چک کنید که گزینه macOS Software Update روشن باشد (رنگ سبز).

اپدیت مک بوک های قدیمی

NVRAM را ریست کنید

یکی از راه‌های دیگری که می‌تواند بسیاری از مشکلات و باگ‌های مک را برطرف کند ریست کردن NVRAM است. برای این کار مک بوک خود را روشن کنید و بلافاصله دکمه‌های command-Option-P-R را به صورت همزمان به مدت 20 ثانیه نگه دارید.

حالت Safe mode را امتحان کنید

یکی از راه‌های مطمئنی که به احتمال زیاد این مشکل را برطرف می‌کند، بوت کردن مک در حالت safe mode یا همان حالت امن است. این قابلیت سیستم عامل را بدون برنامه‌ها بالا می‌آورد تا در صورتی که این برنامه‌ها مشکل ایجاد کرده این موضوع برطرف شود. برای بوت کردن مک در حالت امن مراحل زیر را طی کنید.

اگر مک بوک با تراشه اپل دارید؛

  • مک را خاموش کنید و منتظر بمانید تا لپ تاپ کامل خاموش شود؛
  • دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا زمانی که Loading startup options نمایش داده شود؛
  • یکی از volume ها را انتخاب کنید؛
  • دکمه Shift را فشار داده و نگه دارید و سپس Continue in Safe Mode را انتخاب کنید؛
  • مک بوک به صورت خودکار ری‌استارت می‌شود و زمانی که وارد منوی ورود شدید می‌توانید عبارت safe mode را در بالای صفحه مشاهده کنید.

اگر از مک بوک با پردازنده اینتل استفاده می‌کنید؛

  • مک بوک خود را روشن کنید و دکمه Shift را فشار دهید و نگه دارید تا صفحه لاگین ظاهر شود؛
  • وارد مک شوید؛
  • تمام!

پس از این که مک بوک شما وارد این حالت شد آن را آپدیت کنید و پس از این کار لپ تاپ را ری‌استارت کنید تا در حالت نرمال بوت شود.

 

دلایل داغ شدن مک بوک و راه های رفع این مشکل:
روشن شدن فن مک بوک

 

تنظیم تاریخ و ساعت را به روی حالت خودکار بگذارید

شاید عجیب و غیر منطقی به نظر برسد اما گاهی تنظیم دستی زمان و تاریخ مک بوک باعث می‌شود فرآیند دریافت آپدیت‌ها با مشکل مواجه شوید. برای این که مطمئن شوید مشکل شما این نیست باید به بخش System Preferences بروید و تیک Set date and time automatically را فعال کنید.

تنظیم خودکار تاریخ و ساعت

از قابلیت Combo update کمک بگیرید

این قابلیت به نوعی به شما امکان می‌دهد تا نسخه مورد نظر خود را دانلود و نصب کنید و از برخی نسخه‌های کوچک‌تر سیستم عامل گذر کنید. برای مثال شما می‌توانید از macOS 11 به macOS 11.4 آپدیت کنید بدون این که مجبور باشید نسخه‌های میانی را نیز دانلود کنید. با انجام این کار هم مک بوک را آپدیت می‌کنید و هم به احتمال قوی مشکل دانلود نشدن آپدیت حل می‌شود. برای دانلود این نوع آپدیت به سایت اپل مراجعه کرده و آپدیت مناسب خود را پیدا کنید و پس از دانلود آن را نصب کنید.

اپدیت مک بوک های قدیمی چگونه است؟

نحوه آپدیت کردن مک بوک‌های قدیمی و جدید تفاوتی ندارد و در ادامه به مراحل آن خواهیم پرداخت، اما به طور کلی باید در نظر داشته باشید که نسخه‌های جدیدتر macOS برای مک بوک‌های قدیمی دیگر عرضه نمی‌شود، دقیقا مانند IOS 16 و گوشی‌های ایفون 7 و ایفون 6 اس.

به طور کلی برای آپدیت مک بوک باید؛

  • به روی لوگوی اپل در بالا سمت چپ تصویر کلیک کنید؛
  • گزینه System Preferences را بزنید؛
  • گزینه Software Update را انتخاب کنید؛
  • در این مرحله یک پنجره باز می‌شود که وجود نسخه جدیدتر را به شما اطلاع می‌دهد. برای دانلود این آپدیت کافیست Update Now را بزنید؛
  • اگر می‌خواهید آپدیت‌ها به صورت خودکار دریافت و نصب شوند فقط کافیست تیک گزینه Automatically keep my Mac up to date را در همین صفحه روشن کنید؛
  • تمام! به همین سادگی مک بوک شما آپدیت می‌شود.

 

بهترین برند لپ تاپ در ایران کدام است؟
بهترین مارک لپ تاپ

 

سوالات متداول

چرا مک بوک آپدیت نمی‌شود؟ این مشکل می‌تواند دلیل مختلفی داشته باشد، از باگ نرم افزاری گرفته تا مشکل در اتصال به اینترنت یا حتی کمبود فضا برای دانلود نسخه جدیدتر. برای حل این مشکل از توضیحات گفته شده در متن کمک بگیرید.

چگونه باید مک بوک را آپدیت کنیم؟ به روی لوگوی اپل در بالا سمت چپ تصویر کلیک کنید و سپس گزینه System Preferences را بزنید. در مرحله بعد گزینه Software Update را انتخاب کنید تا یک پنجره باز می‌شود و وجود نسخه جدیدتر را به شما اطلاع دهد. برای دانلود این آپدیت کافیست Update Now را بزنید و اگر می‌خواهید آپدیت‌ها به صورت خودکار دریافت و نصب شوند فقط کافیست تیک گزینه Automatically keep my Mac up to date را در همین صفحه روشن کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%86%d8%b1%d8%a7-%d9%85%da%a9-%d8%a8%d9%88%da%a9-%d8%a7%d9%be%d8%af%db%8c%d8%aa-%d9%86%d9%85%db%8c%d8%b4%d9%88%d8%af/
ads
ads