داغ ترین ها :
چرا گوشی آیفون خاموش نمیشه

چرا گوشی آیفون خاموش نمیشه

گاهی اوقات دوست داریم چند ساعتی از دنیای مجازی خارج شویم و در جهان واقعی زندگی کنیم. بعضی وقت‌ها هم ممکن است دسترسی به شارژر نداشته باشیم و برای حفظ شارژ تلفن هوشمندمان مجبور هستیم گوشی را خاموش کنیم. اما برخی اوقات اوضاع به این راحتی‌ها هم پیش نخواهد رفت و ممکن است با مشکل رو به رو شوید. ما در این مقاله قصد داریم به سوال «چرا گوشی آیفون خاموش نمیشه» پاسخ دهیم. پس در ادامه با تکنولایف همراه باشید.

مشکلات مختلفی ممکن است موجب عدم خاموش شدن گوشی آیفون شود. مثلا هنگ کردن یا فریز شدن گوشی یکی از دلایل اصلی است. گاهی نیز دکمه پاور و Home آسیب می‌بینند که به همین دلیل نمی‌توانید تلفن هوشمندتان را مطابق معمول خاموش کنید.

اگر گوشی آیفون شما خاموش نمی‌شود نگران نباشید، چون شما تنها فردی نیستید که دچار این مشکل شده‌اید. این اتفاق برای افراد بسیاری از افراد رخ داده و طبق بازخوردهای دریافت شده، کاربران زیادی معمولا با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند و از خاموش نشدن تلفن هوشمندخود شکایت دارند.

این مشکل به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. با این حال باید بدانید که روش‌های ساده‌ای برای رفع این مشکل وجود دارد. در این مقاله ما راه‌های خاموش کردن گوشی آیفون را به شما می‌گوییم. پس اگر می‌خواهید نحوه خاموش كردن گوشی اپل را بیاموزید، ادامه این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید.

 

تکنولایف فروشگاه اینترنتی گوشی های اپل با امکان ارسال به سراسر کشور است.

 

هارد ریست (Hard Reset) یا فورس ریستارت (Force Restart) آیفون

اگه تلفن همراه شما به هیچ عملی پاسخ نمی‌دهد، یکی از بهترین راه حل‌ها ریست کردن آن است. با این عمل چرخه برق قطع می‌شود و تلفن هوشمندتان خاموش خواهد شد. روش‌های مختلفی برای ریستارت کردن آیفون 7 و نسل‌های بعدی گوشی‌های اپل وجود دارد.

فورس ریستارت آیفون 6 و نسل‌های قبل از آن

اگر آیفون 6 یا نسل‌های قدیمی‌تر از محصولات اپل را دارید، می‌توانید با نگهداشتن همزمان دکمه Power و دکمه Home (حداقل به میزان 10 ثانیه)، تلفن خود را فورس ریستارت کنید. اما شاید برای برخی این سوال به وجود بیاید که اصلا دکمه پاور آیفون کجاست؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که این دکمه درست در قسمت سمت راست گوشی موبایل‌تان قرار دارد. نگه داشتن دکمه‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم باعث سیاه شدن صفحه نمایش می‌شود. هنگامی که لوگوی اپل روی صفحه نمایش ظاهر شد دکمه‌ها را رها کنید.

چرا گوشی آیفون خاموش نمیشه

فورس ریستارت آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

اگر آیفون 7 یا آیفون 7 پلاس دارید و با مشکل خاموش نشدن آیفون با دکمه پاور رو به رو هستید، این بخش به شما کمک خواهد کرد. برای خاموش کردن این گوشی‌ها، به جای دکمه Home، دکمه پاور و تغییر میزان صدا را به مدت 10 ثانیه نگه دارید. همان فرآینده مرحله قبل را پیش بگیرید و با ظاهر شدن لوگوی اپل دکمه‌ها را رها کنید. این روش راه حل ساده‌ای برای رفع مشکل فریز شدن آیفون و رفع ایراد در عدم توانایی در خاموش كردن آيفون با دكمه پاور است.

تنظیمات دکمه پاور ایفون

 

 

روش هایی کاربردی که باید امتحان کنید:
انتقال موزیک به آیفون بدون itunes

 

 

خاموش کردن آیفون با AssistiveTouch

اگر AssistiveTouch را روی گوشی خود فعال کرده باشید و لمس صفحه گوشی‌تان مشکلی نداشته باشد، می‌توانید به راحتی دستگاه را خاموش کنید. این نحوه خاموش كردن گوشي اپل یکی از راحت‌ترین مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد و هیچ مشکلی برای داده‌ها و تلفن هوشمندتان به وجود نمی‌آورد.

برای شروع کافی است روی AssistiveTouch ضربه بزنید. پس از این کار چندین گزینه برای‌تان به نمایش درمی‌آید. گزینه Device را بزنید تا به قابلیت‌های‌اش دسترسی پیدا کنید. روی Lock Screen ضربه بزنید و انگشت‌تان را روی صفحه نگهدارید. تنها پس از چند ثانیه صفحه خاموش شدن گوشی ظاهر می‌شود. حال فقط باید انگشت‌تان را روی صفحه را بکشید تا گوشی خاموش شود.

چرا گوشی آیفون خاموش نمیشه

ریست همه تنظیمات آیفون

خیلی از کاربران نمی‌دانند که با ریست همه تنظیمات می توانند گوشی خود را فورس ریستارت کنند. پس اگر با خاموش كردن آيفون با دكمه پاور به مشکل خورده‌اید، مطابق دستورالعمل زیر عمل کنید. اگر گوشی‌تان فریز شده باشد، احتمالا این راه حل به دردتان نخواهد خورد. اما اکر دکمه پاور یا Home تلفن هوشمندتان آسیب دیده و به این دلیل نمی‌توانید موفق به خاموش کردن آن نمی‌شوید، بهتر است ادامه مقاله را مطالعه کنید.

با ریست همه تنظیمات گوشی مواردی نظیر گذرواژه‌ها، تنظیمات و … از بین می‌روند. اما نگران نباشید. سایر فایل‌ها مثل تصاویر، صداها، مخاطبین و غیره حذف نخواهد شد. این روش بسیار ساده بوده و برای خاموش کردن گوشی بدون استفاده از هیچ کلیدی بهترین راه است. شما می‌توانید مشکل خاموش نشدن آیفون با دکمه پاور را با دنبال کردن اقدامات زیر حل کنید.

  • قفل گوشی را باز کنید و از منوی Settings گزینه Generals را انتخاب کنید
  • حال به قسمت پایین صفحه بیایید تا گزینه Reset را پیدا کنید. برای ادامه کار روی آن ضربه بزنید
  • در این جا گزینه‌های مختلفی برای‌تان به نمایش درمی‌آید که به شما اجازه حذف داده‌ها، ریست کردن گوشی یا کارهای دیگر را می‌دهند. شما باید در آن جا گزینه Reset All Settings را انتخاب کنید
  • سپس یک صفحه پاپ آپ ظاهر می شود که باید آن را تایید کنید. در واقع باید مجددا روی گزینه Reset All Settings ضربه بزنید تا اقدامات مورد نظرتان انجام شوند

چرا گوشی آیفون خاموش نمیشه

کمی منتظر بمانید تا تمامی تنظیمات گوشی آیفون‌تان ریست شود. پس از طی شدن مراحل مربوطه گوشی ریستارت خواهد شد.

 

گوشی اپل اکتیو بخریم یا نات اکتیو؟
تفاوت گوشی اکتیو و نات اکتیو

 

بازیابی آیفون با استفاده از iTunes

این راه حل را می‌توان یک شکست ایمن در نظر گرفت. این روش برای زمان‌هایی که گوشی‌تان فریز می‌شود و کاری از دست‌تان برنمی‌آید، مناسب است. گرچه وقتی می‌خواهید با استفاده از iTunes گوشی‌تان را بازیابی کنید، باید مطمئن شوید که پیش از آن از طریق iTunes از اطلاعات‌تان بک‌آپ (Backup) گرفته باشید. اگر از کاربران همیشگی iTunes باشید، احتمالا خودتان نحوه پشتیبان‌گیری و بازیابی را از طریق آن می‌دانید.

به هر حال اگر به مشکل خاموش نشدن گوشی آیفون برخوردید، می‌توانید راه حل زیر را به کار ببرید و با استفاده از iTunes گوشی‌تان را خاموش کنید.

  • iTunes را روی سیستم خود اجرا کرده و با یک کابل گوشی خود را به سیستم متصل کنید. بهتر است نسخه iTunes که استفاده می‌کنید به روز باشد
  • اگر دستگاه خود را در حالت ریکاوری قرار داده باشید، iTunes به طور خودکار مشکل گوشی را پیدا خواهد کرد و سپس پیام زیر را برای‌تان به نمایش درمی‌آورد. برای حل کردن این مشکل باید روی گزینه Restore کلیک کنید.

بازیابی آیفون با استفاده از iTunes

  • حتی اگر دستگاه‌تان را روی حالت ریکاوری قرار نداده باشید هم می‌توانید این مشکل را رفع کنید. بعد از این که iTunes توانست دستگاه‌تان را تشخیص دهد، وارد صفحه Summary شوید. در زیر بخش Backup روی Restore Backup کلیک کنید.

چرا گوشی آیفون خاموش نمیشه

  • به محض انتخاب گزینه مورد نظر iTunes یک پیام را به صورت پاپ آپ نمایش می‌دهد تا انتخاب‌تان را تایید کنید. فقط روی دکمه Restore بزنید تا مشکل عدم خاموش شدن تلفن هوشمندتان رفع شود.

چرا گوشی آیفون خاموش نمیشه

 

چگونه فایل زیپ را باز کنیم؟
باز كردن فايل زيپ در اندرويد

 

به سراغ تعمیرات گوشی همراه رفته یا به فروشگاه‌های اپل مراجعه کنید

اگر هیچ کدام از راه حل‌های بالا به شما کمک نکرد، این احتمال وجود دارد که گوشی آیفون‌تان مشکل جدی‌تری داشته باشد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم به یکی از مراکز تایید شده تعمیرات آیفون رفته یا به فروشگاه‌ها اپل مراجعه کنید. با این کار بدون دردسر می‌توانید مشکلات را رفع کنید. اما قبل از آن حتما یک نسخه پشتیبان از داده‌های‌تان تهیه کنید باشید؛ به این ترتیب می توانید بدون از دست دادن اطلاعات خود مشکل خاموش کردن گوشی آیفون را حل کنید.

این بود نحوه حل مشکل خاموش نشدن گوشی آیفون. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. نظر شما درباره راه حل‌های پیشنهاد شده چیست؟ آیا شما راهکار مناسبی را سراغ دارید که بخواهید آن را به سایر کاربران توصیه کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

چطور در آیفون هات اسپات کنیم؟
نحوه فعال كردن هات اسپات در آيفون 7

 

سوالات متداول:

دکمه پاور آیفون کجاست؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که این دکمه درست در قسمت سمت راست گوشی موبایل‌تان قرار دارد.

چرا گوشی آیفون خاموش نمیشه؟

مشکلات مختلفی ممکن است موجب عدم خاموش شدن گوشی آیفون شود. مثلا هنگ کردن یا فریز شدن گوشی یکی از دلایل اصلی است. گاهی نیز دکمه پاور و Home آسیب می‌بینند که به همین دلیل نمی‌توانید تلفن هوشمندتان را مطابق معمول خاموش کنید.

چطور گوشی را بدون استفاده از دکمه خاموش کنیم؟

شما برای این کار می‌توانید از AssistiveTouch یا iTunes استفاده کنید یا به سراغ ریست تمام اطلاعات گوشی موبایل‌تان بروید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%86%d8%b1%d8%a7-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-%d8%ae%d8%a7%d9%85%d9%88%d8%b4-%d9%86%d9%85%db%8c%d8%b4%d9%87/
ads
ads