داغ ترین ها :
آموزش چسباندن زیرنویس به فیلم در اندروید و IOS

آموزش چسباندن زیرنویس به فیلم در اندروید و IOS

استفاده از ویدئو در شبکه‌های اجتماعی نقش تاثیرگذار و مهمی دارد. شرکت‌های تجاری ویدئو را ابزار قدرتمندی برای معرفی محصولات و خدماتشان می‌دانند. بسیاری از افراد در شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مند به اشتراک‌گذاری فیلم‌های شخصی، برش‌هایی از موزیک‌ویدئو یا فیلم‌های مورد علاقه‌شان هستند. حتی فیلم‌سازان آماتور برای ورود به دنیا حرفه‌ای، تولیداتشان را در شبکه‌های اجتماعی عرضه می‌کنند. برای تمام این افراد چسباندن زیرنویس به فیلم در گوشی به عنوان راهی برای گسترش مخاطبشان اهمیت زیادی دارد. در این مقاله از مجله تکنولایف سعی داریم به معرفی روش‌های اضافه کردن زیرنویس به فیلم در اندورید و آیفون بپردازیم. پس اگر کاربر گوشی شیائومی و سامسونگ یا آیفون هستید، این مطلب را جدی دنبال کنید.

 

چرا اضافه کردن زیرنویس به فیلم مهم است؟

استفاده از زیرنویس مخاطبان شما را گسترش خواهد داد. شما می‌توانید فیلم‌های‌تان را برای افراد کم‌شنوا یا ناشنوا نمایش دهید. همچنین استفاده از زیرنویس امکان تماشای فیلم بدون صدا را فراهم می‌کند.

برای بسیاری از افراد مهم است که ويدئوی‌شان به زبان دیگری زیرنویس شود. به ویژه زمانی که فیلم برای طیف وسیعی از مردم جهان نمایش داده می‌شود. از طرف دیگر زیرنویس کردن فیلم‌ها یا موزیک ویدئوهای خارجی برای فارسی‌زبانان، جهان ارتباطی‌شان را گسترش خواهد داد.

متن زیرنویس در طول نمایش فیلم در قسمت پایین صفحه ظاهر می‌شود و می‌تواند در برگیرنده‌ی گفتارهای و یا سایر صداها باشد. بر اساس آمار ارائه شده‌ی شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک 85٪ ویدئوها در این پلتفورم به صورت بی‌صدا مشاهده می‌شوند، در نتیجه در صورت نبود زیرنویس مناسب عملا فیلم شما دیده نخواهد شد. همچنین پژوهش‌ها نشان داده ویدئوهای زیرنویس شده 14٪ بیشتر مخاطب به خود جذب می‌کنند. چه کسی از این امکان فوق‌العاده صرف نظر می‌کند؟

 

پیشنهاد نویسنده: بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021

 

چسابدن زیرنویس به فیلم در آیفون

دوربین گوشی‌های آیفون بسیار قدرتمند هستند. کیفیت بالای تصویر و پشتیبانی از فرمت‌ 4K باعث شده برخی برای ساخت فیلم‌های حرفه‌ای خود از این دستگاه هوشمند استفاده کنند. از طرف دیگر iMovie به عنوان ابزار قدرتمند ویرایش فیلم؛ برای محصولات اپل به صورت رایگان در دسترس کاربران است. اما آیا می‌توان با استفاده از iMovie اقدام به چسباندن زیرنویس فیلم در ‌IOS کرد؟

 

طریقه‌ی اضافه کردن زیرنویس به فیلم در آیفون

برنامه‌ی ویرایش فیلم iMovie برای آیفون به کاربران امکان اضافه کردن آسان زیرنویس به فیلم را می‌دهد. iMovie به صورت پیش‌فرض بر روی گوشی‌های آیفون نصب است،‌ در غیر این صورت در اپ‌استور به صورت رایگان برای دانلود موجود می‌باشد. فضای ذخیره‌‌سازی این برنامه 700 مگابایت است، به همین دلیل قبل از نصب از وجود فضای خالی مناسب در گوشی خود مطمئن شوید.

پس از نصب iMovie،‌ وقت آن است که شروع به استفاده از آن کنید. وارد برنامه شوید. از گالری فیلم مورد نظرتان را انتخاب کنید. iMovie امکانات ویرایشی گسترده‌ای برای ادیت فیلم در اختیار کاربر می‌گذارد، که در این‌جا تنها به قابلیت اضافه‌کردن متن بر روی فیلم اشاره خواهیم کرد.

زمانی که وارد برنامه می‌شوید،‌ دو گزینه نمایش داده می‌شود: ایجاد پروژه‌ي فیلم (Movie) یا تریلر (Trailer)، فرقی نمی‌کند کدام گزینه را نیاز دارد. امکان افزودن زیرنویس به فیلم در هر دو مورد وجود دارد.

پس از گذر از مرحله‌ی بالا و انتخاب فیلم از گالری نوبت به ویرایش و چسباندن زیرنویس به فیلم می‌رسد. مطابق مراحل زیر عمل کنید:

1- روی کلیپی که قصد ویرایش آن‌را دارید، ضربه بزنید. در این حالت کادر زرد رنگی اطراف کلیپ انتخابی شما ظاهر می‌شود.
2- در مرحله‌ی بعد نماد T که در نوار پایینی نمایش داده می‌شود را انتخاب کنید. حالا منویی ظاهر می‌شود که انواع فونت‌ها، انیمیشن‌ و تم‌های نمایش متن را ارائه‌ می‌کند.
3- برای پیش‌نمایش متن، روی هر کدام که می‌خواهید ضربه بزنید، تا سبک متنی مناسب خود را پیدا کنید.
4- پس از انتخاب سبک، به سادگی متن مورد نظرتان را تایپ کنید.
5- در مرحله‌ی بعد، مکان نمایش متن‌ روی فیلم را مشخص کنید: وسط، پایین یا بالا.
6- می‌توانید برای اطمینان از صحت زیرنویس، فیلم را پخش کنید.
7- اگر در بازبینی فیلم متوجه اشکالی در تایپ شدید، نگران نباشید؛ به راحتی می‌توانید متن را ویرایش کنید. برای این کار به حالت ویرایش فیلم برگردید، کلیپ را مجدد انتخاب کنید و روی ‌‌نماد ‌T ضربه بزنید.
8- حالا اگر از نتیجه‌ی نهایی چسباندن زیرنویس به فیلم در ‌ iMovie راضی هستید؛ روی «تمام» (Done) ضربه بزنید.
9- برای ذخیره‌ی ویدئو در صفحه‌ی جدید، امکاناتی به شما نمایش داده خواهد شد. می‌توانید مجدد فیلم را مرور کنید. یا با ضربه زدن بر روی نماد اشتراک‌گذاری (مربعی با فلشی رو به بالا) ویدئوی‌تان را Save to File کنید یا در شبکه‌های اجتماعی مستقیما به منتشر کنید.

iMovie ابزار ادیت زیرنویس

اضافه کردن فیلم در IOS از طریق iMovie

 

 

موارد مرتبط: آموزش تصویری اتصال گوشی به تلویزیون های هوشمند و معمولی

 

استفاده از سرویس‌های ویژه برای چسابندن زیرنویس به فیلم در آیفون

علاوه بر استفاد از برنامه‌ی iMovie روش‌های دیگری برای اضافه‌ کردن زیرنویس به فیلم در آیفون وجود دارد. شما می‌توانید از وبسایت‌هایی که خدمات ویژه‌ی اضافه کردن متن بر روی فیلم را ارائه می‌دهند استفاده کنید.

برای مثال وبسایت Rev.com به کاربران خود امکان اضافه کردن زیرنویس به فیلم را در دو حالت ارائه می‌کند: زیرنویس چسبان و زیرنوبس خارجی. استفاده از هر دو نوع زیرنویس می‌تواند تاثیر زیادی بر افزایش مخاطبان شما داشته باشد و همچنین می‌تواند رتبه‌بندی صفحه یا سایت‌تان را بالا ببرد.

اضافه کردن زیرنویس به فیلم در IOS به وسیله‌ی سرویس Rev.com

برای چسباندن متن به فیلم در گوشی آیفون مراحل زیر را دنبال کنید:
1- به آدرس www.rev.com/caption بروید و بر روی دکمه‌ی «شروع» کلیک کنید.
2- ویدئوی خود را بارگذاری کنید یا URL فیلم را وارد کنید. همچنین شما می‌توانید به حساب YouTube خود متصل شوید و ویدئوی مورد نظرتان را انتخاب کنید.
3- روی “Delivered File Formats” کلیک کنید. سپس فایل آماده‌ی زیرنویس‌تان را انتخاب کنید. به پلتوفورمی که قرار است فیلم‌تان را در آن به اشتراک بگذارید توجه کنید. شبکه‌های اجتماعی مختلف از فرمت‌های زیرنویسی متفاوتی پشتیبانی می‌کنند.
4- در آخر روی گزینه‌ی «پرداخت» (Checkout) کلیک کنید. ظرف 12 تا 24 ساعت ویدئوی زیرنویس شده به ایمیل‌ آدرس‌تان ارسال خواهد شد.

 

ترندهای روز: ۱۰ سلبریتی که از آیفون استفاده نمی کنند

 

نرم‌افزارهای پخش فیلم با زیرنویس در آیفون

برای تماشای فیلم با زیرنویس در آیفون راه‌های مختلفی وجود دارد. بهترین روش استفاده از پخش‌کننده‌ی فیلم VLC می‌باشد. برای این منظور ابتدا در اپ‌استور برنامه VLC برای آیفون خودتان را به صورت رایگان دانلود کنید.

در تنظیمات گوشی اپل مطابق دستور زیر عمل کنید:

1. Settings >> General >> Accessibility >> Subtitle & Captioning
2. در بخش استایل یکی از گزینه‌های Default ، Large Text، Classic ، Creat New Style را انتخاب نمائید.
3. زیرنویس مورد نظر خود را یا مستقیما از وب‌سایت دانلود زیرنویس و یا به کمک نرم‌افزارهای کمکی دانلود کنید.
4. نام زیرنویس و فیلم را یکی کنید. در غیر این صورت زیرنویس نمایش داده نخواهد شد.
5. برنامه‌ی VLC را باز کنید.
6. وارد بخش تنظیمات VLC شوید.
7. باقی مراحل را مطابق روش زیر دنبال کنید.
• SUBTITLES
• Text Encoding
• Default encoding را به (Arabic (Windows-1256 تغییر دهید.
• در پایان تغییرات را ذخیره کنید.
8. برنامه‌ی VLC را ببندید و دوباره بازکنید.
9. فیلم مورد نظر خود را انتخاب کنید.
10. زیرنویس به صورت خودکار به فیلم افزوده خواهد شد.

اگر برای‌تان سوال است که چگونه در آیپد فیلم با زیرنویس ببینیم؟ باید بگوییم روش کار با iMovie و سایر نرم‌افزارهای در آیفون و آیپد یکسان است و می‌توانید با خواندن همین مقاله فیلم‌های‌تان را با زیرنویس در آیپد ببینید.

نرم افزار پخش فیلم با زیرنویس در اندروید و IOS

نرم افزار پخش فیلم با زیرنویس در اندروید و IOS

چسابدن زیرنویس به فیلم در اندروید

در این‌بخش به روش‌های اضافه کردن زیرنویس به فیلم در گوشی‌های اندورید خواهیم پرداخت. اندورید به کاربران خود امکانات وسیعی جهت ویرایش فیلم و افزودن متن به تصویر می‌دهد که در اینجا به 4 روش آن اشاره خواهیم کرد.

VLC: نرم‌افزار زیرنویس گذاشتن روی فیلم در اندروید

پس از نصب رایگان برنامه VLC برای اندروید از گوگل پلی مطابق مراحل زیر اقدام کنید.

1- برنامه‌یVLC را بازکنید. به برنامه اجازه‌ی تجزیه و تحلیل فایل‌های تصویری موجود در حافظه‌ی گوشی را بدهید. سپس فیلم مورد نظرتان را انتخاب کنید. روی نماد «پخش‌کننده» درگوشه‌ی پایین سمت چپ ضربه بزنید.
2- از منو گزینه‌ی «زیرنویس» را انتخاب کنید و روی بارگیری ضربه بزنید.
3- حالا با استفاده از فراداده (metadata) موجود در شبکه‌ی اینترنت بر اساس فرمت فایل،‌ طول فیلم و زبان زیرنویس مورد نظرتان را جستجو کنید. VLC بهترین زیرنویس موجود را به شما ارائه خواهد کرد. و با ضربه زدن روی زیرنویس تنها چند ثانیه طول می‌کشد فایل به فیلم‌تان اضافه شود. در این آخر بر روی دکمه‌ی «پایان» ضربه بزنید.
4- زیرنویس فورا بر روی دستگاه اندورید شما به فیلم اضافه می‌شود. در صورت عدم هماهنگی زیرنویس با فیلم می‌توانید از گزینه‌ی سفارشی‌سازی (customize) برنامه استفاده کنید، تا تنظیمات دلخواه خود را اعمال نمائید.

 

MX Player: چسباندن زیرنویس به فیلم در اندروید

همچنین می‌توانید برای اضافه کردن زیرنویس به فیلم در گوشی اندورید خود از برنامه‌ی MX Player استفاده کنید.
1- در اولین قدم برنامه MX Player برای اندروید را در گوشی خود نصب کنید. دانلود MX Player رایگان است، اما حین استفاده از برنامه تبلیغاتی برای شما نمایش داده می‌شود.
2- MX Player را باز کنید و فیلم مورد نظرتان را انتخاب کنید. اکنون روی نماد پخش‌کننده (player) در گوشه‌ی بالا سمت راست، ضربه بزنید.
3- لیست بلندی از زیرنویس‌های فیلم برای شما نمایش داده می‌شود. می‌توانید از بین آنها زیرنویس دلخواه خود را انتخاب کنید و سپس بر روی «بارگیری» ضربه بزنید.
4- در صورت موجود بودن زیرنویس، به صورت خودکار به فیلم اضافه خواهد شد.

 

اضافه کردن دستی زیرنویس به فیلم در اندروید

در این روش به صورت دستی باید زیرنویس را به گوشی خود اضافه کنیم. وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که به شما امکان دانلود زیرنویس‌های فیلم، موزیک‌ویدئو و نمایش‌های تلویزیونی به زبان‌های مختلف را می‌دهند. اغلب این وب‌سایت‌های رایگان هستند. برای مثال می‌توانید به یکی از 3 سایت زیر مراجعه کنید.

Subscene.com
Opensubtitles.org
Podnapisi.net

1- پس از دانلود زیرنویس، فایل آن باید در گوشی بازگشایی شود. اغلب وب‌سایت‌های ارائه‌ی زیرنویس از فرمت فشرده Zip استفاده می‌کنند. پس از بازگشایی دقت کنید فایل زیرنویس فرمت SRT داشته باشد.
2- VLC را باز کنید. بر روی نماد پخش‌کننده ضربه بزنید. انتخاب فایل زیرنویس را باز کنید.
3- به پوشه‌ای که فایل SRT را در آن ذخیره کرده‌اید بروید و زیرنویس را انتخاب کنید.
4- در پایان زیرنویس به فیلم اضافه خواهد شد.

دانلود زیرنویس از سایت Subscene

دانلود زیرنویس از سایت Subscene

معرفی نرم‌افزارهای دانلود زیرنویس برای اندروید

در این بخش نرم‌افزارهایی که به صورت اختصاصی برای دانلود زیرنویس در اندروید طراحی شده‌اند را معرفی خواهیم کرد. تمام این برنامه‌ها به راحتی در گوگل‌پلی برای دانلود در دسترس‌اند.

Get Subtitles

یک برنامه‌ی رایگان که ممکن است با نمایش تبلیغات آزارتان دهد. با این وجود از بهترین نرم‌افزارهای دانلود زیرنویس محسوب می‌شود و از 170 زبان مختلف پشتیبانی می‌کند. در برنامه Get Subtitles برای اندروید می‌توانید هم به صورت دستی و هم به صورت خودکار زیرنویس مورد نظرتان را پیدا کنید. بعد از نمایش لیست زیرنویس‌های یافت شده، تنها کافی‌ست بر روی یکی ضربه بزنید و آن‌را دانلود کنید.

GMT Subtitles

برنامه‌ی GMT برای اندروید یک نرم‌افزار رایگان و بدون تبلیغ برای دانلود زیرنویس می‌باشد، که به صورت خودکار می‌تواند بهترین گزینه‌ی ممکن را به شما نمایش دهد. همچنین در قسمت جستجو می‌توانید با وارد کردن نام فیلم به صورت دستی برای دانلود زیرنویس اقدام کنید.

Subtitle Downloader

نرم‌افزار دانلود زیرنویس Subtitle Downloader برای اندروید در دو نسخه‌ی رایگان با تبلیغات و پولی در گوکل‌پلی در دسترس است. ویژگی این برنامه دقت در جستجوی زیرنویس و امکان دانلود همزمان چند زیرنویس می‌باشد.

 

سخن پایانی

برای مشاهده‌ی فیلم و چسباندن زیرنویس به فیلم‌ها و ویدئوها علاوه بر بهترین روش‌هایی که ذکر کردیم، نرم‌افزارهای دیگری نیز وجود دارد. چنانچه تمایل به استفاده از برنامه‌های دیگرِ اضافه کردن زیرنویس به فیلم در گوشی آیفون و اندرویدتان دارید، توصیه می‌کنیم آن‌ها را از اپ‌استور یا گوگل‌پلی دریافت کنید. نرم‌افزارهای رایگان عمدتا یا با تبلیغات زیادی همراه‌اند و یا امکانات محدودی دارند؛ که باید به این نکته توجه داشته باشید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%86%d8%b3%d8%a8%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%b1%d9%86%d9%88%db%8c%d8%b3-%d8%a8%d9%87-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d8%af%d8%b1-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c/
ads
ads