داغ ترین ها :

چطور گوشی خیس را خشک کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید ضدآب بودن هم‌اکنون برای تلفن‌های مدرن کاملا رایج می‌باشد، اما همه نمی‌توانند از خیس شدن در امان بماند. خیس شدن تلفن‌ همراه از جمله اتفاق‌های ناخوشایندی است که ممکن است بسیاری از کاربران در طی مدت استفاده، با آن دست و پنجه نرم کرده باشند و یا در آینده نه چندان دور با آن مواجه شوند. از این رو در این مقاله از تکنولایف با ما همراه باشید تا شما را در مورد خشک کردن تلفن خیس به طور کامل راهنمایی کنیم.

تفاوت ضد آب بودن و مقاومت در برابر آب گوشی موبایل

درک اینکه بین ضد آب و مقاومت در آب تفاوت وجود دارد، ممکن است برای بسیاری از افراد خیلی دیر اتفاق بیفتد. بسیاری از تلفن‌های هوشمند مدرن حداقل برای مدتی در برابر نفوذ آب دارای گواهینامه محافظت هستند. در حالی که بسیاری دیگر نمی‌توانند در برابر پاشش آب مقاومت کنند و استفاده از آن در حمام یا استخر می‌تواند حکم اعدام را برای این دستگاه‌ها داشته باشد و به راحتی از کار بیفتند. از این رو حتما قبل از اینکه تلفن همراه یا سایر فناوری‌های شما در محلی نزدیک به آب قرار گیرد، میزان مقاومت آن در برابر آب را مورد بررسی قرار دهید تا به آگاهی کامل دست یابید. IPXX از جمله مشخصات بسیار مهم تلفن همراه می‌باشد که با بررسی آن شما می‌توانید از میزان مقاومت دستگاه خود در برابر آب و ذرات جامد مطلع شوید. به این صورت که X اول در این عبارت (IPXX) مربوط به ذرات جامد همانند گرد و غبار است و تا 6 می‌رسد. X دوم نیز برای مقاومت در برابر آب می‌باشد و از مقیاس 0 تا 9 می‌رود. هنگامی که X دوم 0 باشد یعنی محافظت صفر و 9 کاملترین حفاظت ممکن در برابر آب است.

گوشی ضد آب

رایج‌ترین آن (IPXX) برای گوشی‌های هوشمند شاید IP67 باشد که 7 در اینجا به این معنی است که دستگاه توانایی غوطه‌ور شدن در آب تا عمق 1 متر به مدت 30 دقیقه را دارد. IP68 نیز به این معنی است که گوشی همراه می‌تواند عمق حداکثر 1 و نیم متری آب را به مدت 30 دقیقه تحمل کند. اما رتبه برتر به IP69K می‌رسد و به این معنی است که دستگاه می‌تواند در جت‌های آب با درجه حرارت بالا یا قدرتمند نیز جان سالم به در ببرد. توجه داشته باشید که در هر یک از این موارد، مقاومت در برابر آب فقط تا عمق مشخص و برای مدت زمان مشخص تضمین می‌شود. اما این بدان معنا نیست که اگر گوشی همراه شما بیشتر از 30 دقیقه در زیر آب قرار گرفت و یا تا دو متر زیر آب رفت دچار تزلزل می‌شود و کاملا از کار می‌افتد. در این مرحله است که بدون شک شما به توصیه‌های مفید و کاربردی تکنولایف برای خشک کردن تلفن مرطوب یا خیس نیاز پیدا خواهید کرد.

5 راهکار برای خشک کردن تلفن همراه مرطوب

قبل از این که اقدامات لازم را برای خشک کردن تلفن همراه به کار گیرید، فراموش نکنید که تحت هیچ شرایطی نباید از تلفن مرطوب خود استفاده کنید. ابتدا تلفن همراه را از آب بیرون بیاورید و بلافاصله آن را خاموش کنید. سپس قسمت‌های قابل دسترس همانند سیم کارت را بردارید و تا آن‌جا که امکان دارد دستگاه را روی حوله یا آستین خشک کنید و آب را از درگاه‌های آن به آرامی به منظور خارج شدن تکان دهید. در این بخش از مقاله ما 5 راهکار بسیار مفید و کاربردی را برای خشک کردن تلفن همراه مرطوب برایتان شرح خواهیم داد.

1- استفاده از برنج: فراموش نکنید که برنج در مکش آب شگفت‌انگیز است.

استفاده از برنج یکی از بهترین راهکارهای خشک کردن تلفن همراه مرطوب می‌باشد. به این منظور فقط کافیست یک کاسه بزرگ بردارید، تلفن خیس خود را داخل کاسه قرار دهید و سپس روی آن را به طور کامل با برنج بپوشانید. لازم به ذکر است که گوشی همراه باید به مدت 24 ساعت داخل برنج بماند تا آب آن به طور کامل گرفته شود. فراموش نکنید که فقط پس از اتمام زمان مشخص شده شما می‌توانید دستگاه را روشن کنید. اگر پس از 24 ساعت تلفن همراه روشن نشد، مجددا آن را درون برنج قرار دهید و روز بعد دوباره امتحان کنید. پس از سومین یا چهارمین تلاش ناموفق لازم است شروع به بررسی زمان از کار افتادن گوشی همراه کنید.

2- استفاده از سیلیکا ژل

ناگفته نماند که برخی از کاربران برای خشک کردن تلفن همراه موافق استفاده از برنج نیستند زیرا معتقدند که این روش باعث می‌شود خاک و خرده برنج در داخل گوشی رسوب پیدا کند. از این رو سیلیکا ژل را جایگزین برنج می‌کنند که در جذب رطوبت بسیار قوی عمل می‌کند و برای خشک کردن تلفن‌های مرطوب ایده‌آل می‌باشد. شما می‌توانید این مواد رطوبت‌گیر را در کیف‌های نو، لباس‌های نو و یا در بسته‌های لوازم الکترونیکی بیابید. اما از آن‌جایی که تلفن همراه باید کاملا در این مواد قرار بگیرد لازم است مقداری از آن را خریداری کنید و مورد استفاده قرار دهید.

3- قرار دادن تلفن همراه در فضایی با گرمای مناسب

گذاشتن تلفن همراه در یک فضایی با گرمای مناسب نظیر کابینت آبگرمکن، پکیج و… به مدت یک یا دو روز نیز می‌تواند در بیرون کشیدن رطوبت دستگاه بسیار تاثیرگذار باشد.

4- استفاده از الکل خالص

اگر هیچ کدام از سه روش بالا برای خشک کردن تلفن مرطوبتان کارساز نبود، به احتمال زیاد استفاده از الکل خالص مفید واقع خواهد شد. توجه داشته باشید خسارتی که آب به تلفن همراه شما وارد کرده است نتیجه فیزیک پایه می‌باشد. بنابراین خشک شدن دستگاه در حالت خاموش پس از فرو رفتن آن به درون الکل مالشی نیز نتیجه شیمی پایه به حساب می‌آید. از این رو از الکل به جای آب استفاده می‌شود و پس از خارج شدن تلفن همراه از مایع، بخار می‌شود.

5- مراجعه به تعمیرگاه

در صورتی که هیچ کدام از روش‌های بالا منجر به خشک شدن تلفن مرطوب شما نشد، لازم است که به تعمیرگاه‌های گوشی موبایل مراجعه کنید تا با استفاده از دستگاه‌های مخصوص نسبت به خشک کردن تلفن همراهتان اقدامات لازم را انجام دهند. ناگفته نماند که چنین روشی نیز ممکن است نتیجه صد در صد ندهد و استفاده از این روش برای مواقعی توصیه می‌شود که روند خشک کردن دستگاه در کمترین زمان ممکن آغاز شود و مراکز تعمیر گوشی‌های همراه در نزدیکی موقعیت شما باشد.

نکاتی که گوشی خیس شما را خشک نخواهد کرد

• تلفن آسیب دیده از آب را به هیچ عنوان در خشک کن قرار ندهید.
• تلفن خیس خود را تحت هیچ شرایطی با سشوار خشک نکنید. زیرا تراشه‌های درون موبایل به حرارت حساس هستند و به همین دلیل قطعا استفاده از وسیله گرمایشی به دستگاه آسیب خواهد زد.
• تلفن خیس خود را در فریزر قرار ندهید.
• تلفن خیس خود را بر روی رادیاتور نگذارید.
• به هیچ عنوان موبایل خود را در مایکروویو قرار ندهید زیرا این عمل برایتان بسیار گران تمام خواهد شد.

گوشی خیس
اقدامات لازم برای قبل از خیس شدن تلفن همراه

• سعی کنید تا جای ممکن از تلفن همراه خود در توالت و نزدیک سینک استفاده نکنید، زیرا هر گونه خیس شدن بیش از حد ممکن است تلفن شما را به طور کامل از کار بیندازد.
• تلفن همراه خود را به هیچ عنوان در حمام قرار ندهید، زیرا میعان بخار آب داغ نیز همانند خیس شدن کامل گوشی موبایل می‌تواند به دستگاه آسیب جدی وارد کند.
• از سخت افزار تلفن همراه خود با مراقبت کامل استفاده نمایید، زیرا هرگونه جایگزینی زمان و هزینه اضافی در برخواهد داشت.

نحوه خشک کردن آیفون آب خورده

ویدیویی که در ابتدای مطلب مشاهده می‌کنید، یکی از روش‌هایی است که به شما نحوه خشک کردن آیفون آب خورده را آموزش می‌دهد. در این روش با برنامه پاکسازی بلندگو ایفون پس از خیس شدن آشنا می‌شوید.

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از تکنولایف ما راهکارهای بسیار کاربردی و مفیدی را برای خشک کردن تلفن خیس در اختیارتان قرار دادیم. در صورتی که تمامی راه‌ها برای خشک کردن تلفن همراهتان با شکست مواجه شد و اکنون به تلفن جدیدی نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما بهترین تلفن‌های ضد آب را در سایت تکنولایف به نشانی https://www.technolife.ir/ مورد بررسی قرار دهید و یک گوشی ضد آب خریداری کنید. به علاوه شما می‌توانید با شماره 02147708000 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان تیم تکنولایف بهره‌مند شوید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%86%d8%b7%d9%88%d8%b1-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%ae%db%8c%d8%b3-%d8%b1%d8%a7-%d8%ae%d8%b4%da%a9-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85%d8%9f/
ads
ads