داغ ترین ها :
چند گوشی هوشمند دوربین 108 مگاپیکسلی دارند؟

چند گوشی هوشمند دوربین 108 مگاپیکسلی دارند؟

در گذشته گوشی هایی تولید می شدند که با داشتن یک دوربین 3 مگاپیکسلی سر و صدای زیادی برپا می کردند و کاربران زیادی برای داشتن آن ها تلاش می کردند، اما با پیشرفت تکنولوژی دوربین گوشی های هوشمند به غول های عکاسی و فیلم برداری تبدیل شده اند. کمپانی های بزرگ گوشی سازی همراه با پیشرفت تکنولوژی، رشد زیادی کرده اند و از جدیدترین قطعات و سخت افزار ها روی گوشی هایشان استفاده می کنند. یکی از این قطعات که نقش بزرگی در تکنولوژی و همچنین محبوبیت گوشی ها دارد، دوربین است.
دوربین های بزرگ با لنزهای قدرتمند جای تک دوربین های ضعیف و قدیمی را گرفته اند، دوربین هایی با مگاپیکسل بالا و لنزهای مختلف نظیر ماکرو، فوق عریض، تله، پرتره و عریض. لنز های عریض امروزه در گوشی های هوشمند به سطح بسیار بالایی رسیده اند که به 108 مگاپیکسل هم سایز سنسور آن ها می رسد. کمپانی های بزرگی مانند سامسونگ و شیائومی از این لنزهای قدرتمند استفاده کرده اند که بازده بسیار خوبی داشته و دوربین گوشی ها را به مرحله بالاتری ارتقا داده است. در این مطلب می خواهیم چند گوشی محبوب که از حسگرهای قدرتمند 108 مگاپیکسلی استفاده می کنند را به شما معرفی کنیم که خرید گوشی را برای شما بر اساس دوربین راحت تر کنیم، همراه مجله تکنولایف باشید.

 

بررسی دوربین گوشی‌های هوشمند از نظر مگاپیکسل

گوشی های هوشمند امروزی بیشتر روی دوربین تمرکز کرده اند، به همین خاطر دوربین ها پیشرفت زیادی کرده اند و از یک لنز به سه تا چهار لنز روی یک گوشی حتی ارزان رسیده اند. اما الان می خواهیم روی حسگرهای بسیار بزرگ 108 مگاپیکسلی تمرکز کنیم، حسگرهایی که دنیای عکس برداری با گوشی را زیر و رو کردند و حالا دوربین گوشی های هوشمند به دستگاه های بسیار کارآمدی در صنعت عکاسی و فیلم سازی تبدیل شده اند.

 

قیمت روز گوشی موبایل

 

کدام گوشی اولین دوربین 108 مگاپیکسل داشت؟

شاید کمتر کسی تصور می کرد یک کمپانی چینی که معروف به فروش گوشی های بسیار ارزان بود از این حسگرهای پیشرفته بزرگ استفاده کند، اما شیائومی به این مهم دست یافت و اولین گوشی را به نام Mi CC9 Pro با دوربین 108 مگاپیکسلی وارد بازار کرد. البته این گوشی با این نام فقط وارد بازار چین و هند شد و نسخه جهانی آن با نام Mi 10 و Mi 10 Pro وارد بازار شدند. شیائومی برای اولین بار از سنسور 108 مگاپیکسلی ISOCELL Bright HMX که توسط شرکت سامسونگ ساخته شده مورد استفاده قرار گرفت. عکس هایی که توسط سنسور 108 مگاپیکسل ثبت می شوند، با اندازه فریم 1 تا 1.33 اینچ یک تصویر واحد را تشکیل می دهند که باعث می شود در صورت بزرگنمایی و زوم از کیفیت عکس کاسته نشود.

mi 10 sensors

همچنین استفاده از  حسگر ISO هوشمند باعث می شود ISO به درستی انتخاب شود و دامنه داینامیک گسترش پیدا کند و همچنین باعث می شود تصاویر نویز کمتری داشته باشند. برای این که عکس ها در نور کم نویز نداشته باشند و جزئیات بیشتری ثبت کنند، سنسور ISOCELL Bright HMX سامسونگ به کمک فناوری Tetracell، پیکسل های 0.8um را به پیکسل 1.6um تبدیل می کند که باعث می شود چهار پیکسل که نزدیک یکدیگر هستند با هم ادغام شوند و یک پیکسل را تشکیل دهند، به این ترتیب عکس ها دقت بیشتری دارند و در نور کم جزئیات به خوبی ثبت می شوند.

خرید گوشی 5G

آیا مگاپیکسل بیشتر به معنی کیفیت بیشتر است؟

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چرا گوشی هایی با دوربین 108 مگاپیکسل از گوشی هایی با دوربین 12 مگاپیکسل ضعیف تر عمل می کنند، پاسخ این سوال می تواند یک مطلب جداگانه طولانی را تشکیل دهد اما سعی می کنیم به طور خلاصه جواب این سوال را بدهیم. مگاپیکسل بیشتر دلیل بر کیفیت بیشتر عکس نیست، مگاپیکسل بیشتر تنها جزئیات بیشتر ثبت می کند و شاید در مقایسه با یک حسگر 12 مگاپیکسلی در کیفیت ضعیف تر عمل کند، اما وقتی جزئیات بیشتر ثبت شود بزرگ نمایی عکس ها کیفیت را کم نمی کند و جزئیات حفظ می شود. حفظ جزئیات و ثبت آن برای طراحان و ادیتور ها بسیار مهم است و ترجیح می دهند جزئیات بیشتر باشد تا کیفیت.

کیفیت دوربین به مگاپیکسل

مگاپیکسل ها در دوربین های 108 مگاپیکسلی به پیکسل های بسیار بیشتری تبدیل می شوند و همین باعث می شود جزئیات بیشتری به ثبت برسد، برای مثال دوربین 108 مگاپیکسلی در واقع یک لنز 12 مگاپیکسلی است که در آن هر پیکسل به 9 پیکسل کوچکتر تبدیل می شود، هر مگاپیکسل هم به یک میلیون پیکسل تبدیل می شود، در نتیجه هم حسگر سایز بزرگتری دارد و هم پیکسل ها جزئیات بیشتری ثبت می کنند. پس در واقع دوربین ها توانایی ثبت تصاویر 108 مگاپیکسلی ندارند و این نرم افزار گوشی است که باعث می شود یک تصویر 108 مگاپیکسلی برای شما بازسازی شود؛ پس به همین دلیل است که پردازنده گوشی باید قدرتمند باشد و هرچقدر این پردازنده توانا تر باشد عکس ها کیفیت بیشتری دارند و دوربین بهتر کار می کند.

 

حتما این مطلب را بخوانید

بهترین گوشی از لحاظ دوربین

 

گوشی های دارای دوربین 108 مگاپیکسل

 

حالا که توضیح مختصری دادیم که حسگر 108 مگاپیکسل یعنی چی و چرا این حسگر با حسگر 12 مگاپیکسل در بعضی گوشی ها برابر است، وقت آن رسیده که گوشی هایی که از حسگر 108 مگاپیکسل استفاده می کنند را به شما معرفی کنیم تا خرید موبایل از نظر دوربین آن برایتان راحت تر شود.

 

شیائومی Mi 10

Mi 10

همانطور که گفتیم، اولین شرکتی که از حسگرهای 108 مگاپیکسلی استفاده کرد شیائومی بود؛ این حسگر برای اولین روی گوشی Mi 10 یا همان Mi CC9 Pro سوار شد که سر و صدای زیادی به پا کرد و باعث شد دید مردم نسبت به شیائومی عوض شود، حالا شیائومی یک شرکت با گوشی پرچمدار در دوربین است که رقابت را برای شرکت های سازنده موبایل سخت تر کرده است. این گوشی برای پردازش بهتر عکس هایی که ثبت می کند از پردازنده اسنپدراگون 865 کوالکام استفاده می کند.

گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 10 Lite 5G

 

شیائومی Mi 10 Pro

Mi 10 Pro

نسخه پیشرفته گوشی می 10 است که آن هم از دوربین 108 مگاپیکسلی و اسنپدراگون 865 استفاده می کند، تنها تفاوت آن ها در میزان رم، باتری، حافظه داخلی و دوربین است. البته حسگر 108 مگاپیکسل آن ها مانند یکدیگر عمل می کنند اما نسخه پرو دارای سه دوربین پیشرفته تر دیگر نسبت به سه دوربین نسخه استاندارد است.

 

شیائومی Mi Note 10

Mi Note 10

یکی دیگر از گوشی های بسیار خوب شیائومی که از حسگر 108 مگاپیکسلی استفاده می کند، می نوت 10 است که با اسنپدراگون 730G به خوبی به پردازش تصاویر می پردازد. البته این گوشی به دلیل داشتن پردازنده ضعیفتر نسبت به سری Mi، عملکرد ضعیفتری دارد اما باز هم کیفیت عکس ها بسیار خوب و قابل قبول است.

 

شیائومی Mi Note 10 Pro

Mi Note 10 Pro

شیائومی می نوت 10 پرو نسخه پیشرفته گوشی می نوت 10 است که از حسگر 108 مگاپیکسلی استفاده می کند به همراه پردازنده 730G اسنپدراگون؛ اما این بار یک تفاوت مهم در حسگر 108 مگاپیکسلی این دو گوشی وجود دارد، می نوت 10 پرو دارای حسگر 108 مگاپیکسلی 8 لایه است، در صورتی که نسخه استاندارد آن دارای لنز 108 مگاپیکسل 7 لایه است؛ این تفاوت را شاید کاربران عادی متوجه نشوند، اما کاربران حرفه ای در عکاسی و ادیت می توانند این تفاوت را متوجه شوند.

 

شیائومی Mi 10T Pro

Mi 10T Pro

شیائومی عادت به استفاده از حسگرهای 108 مگاپیکسلی دارد، می 10 تی پرو یکی از گوشی هایی است که با قیمت بسیار مناسبی که دارد، از حسگر 108 مگاپیکسلی اصلی استفاده می کند که با پردزانده بسیار قدرتمند اسنپدراگون 865 به خوبی عکس ها را پردازش می کند؛ این گوشی یکی از پرفروش ترین گوشی های سال 2020 شیائومی است که از هر نظر برتری بسیاری نسبت به رقبایش دارد، تنها ایرادی که می توان از آن گرفت نمایشگر LCD و نبود گواهی IP68 ضدآبی است. اگر نمی خواهید هزینه زیادی کنید اما یک گوشی می خواهید که دوربین حرفه ای داشته باشد، خرید گوشی شیائومی Mi 10T Pro را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

سامسونگ Galaxy S21 Ultra

Galaxy S21 Ultra

سامسونگ در سال 2021 از پرچمداران خودش رونمایی کرد و همانطور که انتظار می رفت، از سنسور 108 مگاپیکسلی خود برای بهترین پرچمدارش استفاده کرد؛ گلکسی اس 21 اولترا با حسگر 108 مگاپیکسلی خود سامسونگ عملکرد خیره کننده ای از خود برجا گذاشته و هماهنگی آن با پردازنده اگزینوس 2100 سامسونگ هارمونی بسیار خوبی ایجاد کرده است.البته نسخه اسنپدراگون S21 Ultra هم عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده و تفاوت دو پردازنده آن چنان زیاد نیست که قابل مقایسه باشد. اگر به دنبال یک گوشی هستید که دوربین خیره کننده و عملکرد روان و سریع داشته باشد، خرید گوشی گلکسی S21 Ultra را به شما پیشنهاد می کنیم.

خرید گوشی گلکسی S21 Ultra

 

سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra 5G

Galaxy Note 20 Ultra 5G

آخرین سری نوت سامسونگ که از بهترین گوشی های سال 2020 بود هم از حسگر 108 مگاپیکسلی سامسونگ استفاده می کند؛ این گوشی فوق العاده دوربین بسیار خوبی دارد که در کنار آن پردازنده اگزینوس 990 یا اسنپدراگون +865 به خوبی کار پردازش عکس ها را پس از ثبت انجام می دهند. عکاسی با گوشی نوت 20 اولترا بسیار لذت بخش است و ارزش حسگر 108 مگاپیکسلی سامسونگ در این گوشی مشخص می شود. خرید گوشی  Note 20 Ultra 5G را به افرادی توصیه می کنیم که طراحی می کنند و به دنبال گوشی خاص و حرفه ای می گردند.

خرید پاوربانک

سامسونگ Galaxy S20 Ultra 5G

Galaxy S20 Ultra 5G

سال 2020 یکی از بهترین سال های کمپانی سامسونگ بود، تولید و عرضه دو گوشی پرچمدار با حسگر 108 مگاپیکسلی. یکی از آن ها در سری نوت و دیگری در سری S قرار دارد، S20 Ultra 5G یکی از برترین گوشی های سامسونگ است که از نظر دوربین فوق العاده خوب عمل می کند و به خوبی عکس ها توسط اگزینوس 990 یا اسنپدراگون 865 پردازش می شوند.

 

شیائومی Mi 11

Mi 11

پرچمدار جدید شیائومی در سری Mi حالا با سنسور جدیدتر به بازار برگشته است؛ خانواده Mi همیشه برترین دوربین ها را میان گوشی های شیائومی داشته اند و اکنون می 11 با حسگر 108 مگاپیکسلی آمده تا گلکسی ها را آزار دهد. این گوشی فوق العاده زیبا دوربین بسیار قدرتمندی دارد و از پردازنده جدید کوالکام یعنی اسنپدراگون 888 استفاده می کند که هیچ جای حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد. اگر قصد خرید یک گوشی پرچمدار با دوربین فوق العاده را دارید، خرید گوشی شیائومی Mi 11 را پیشنهاد می کنیم.

 

شیائومی Mi 11i

Mi 11i

یک شاهکار به تمام معنا از کمپانی شیائومی، می 11iبا دوربین فوق العاده 108 مگاپیکسل که قابلیت رقابت با گوشی های پرچمدار گران قیمت را دارد، در صورتی که قیمتی که برایش در نظر گرفته شده در حد یک قاتل پرچمدار است. این گوشی از پردازنده پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 888 استفاده می کند که باعث می شود خروجی دوربین شگفت انگیز باشد. خرید گوشی شیائومی Mi 11i را به کسانی که می خواهند با قیمت مناسب یک گوشی همه کاره داشته باشند توصیه می کنیم.

 

شیائومی Mi 11X Pro

Mi 11X Pro

طرفداران شیائومی منتظر آمدن این گوشی هستند، یک گوشی فوق العاده با دوربین قدرتمند، می 11 ایکس پرو از بهترین گوشی های شیائومی است که احتمال عرضه آن در بازار جهانی کم است. این گوشی دارای یک حسگر 108 مگاپیکسلی است که پردازش عکس را پردازنده اسنپدراگون 888 برعهده دارد. امیدواریم این گوشی به بازار ایران راه پیدا کند تا بتوانیم یکی از برترین گوشی های شیائومی را که هم دوربین فوق العاده ای دارد و هم پردازنده آن پرچمدار است را تهیه کنیم.

خرید تبلت

شیائومی Mix 4

Mix 4

تازه ترین شاهکار شیائومی معرفی شد، میکس 4 که با طراحی جدید و حیرت آور توانست علاقه مندان زیادی را به خودش جذب کند. Mix 4 از یک حسگر بزرگ 108 مگاپیکسلی استفاده می کند که بسیار فوق العاده است و کیفیت شگفت انگیزی دارد. البته این کیفیت تنها به دلیل حسگر 108 مگاپیکسلی نیست و وجود پردازنده اسنپدراگون +888 که جدیدترین ساخته شرکت کوالکام است و قدرت بسیار زیادی دارد، نقش بسیار مهمی در رندر گرفتن و پردازش عکس های ثبت شده دارد؛ این گوشی می تواند انقلابی در گوشی های شیائومی ایجاد کند و رقبای خود را به راحتی کنار بزند.

 

ویوو S10 Pro

S10 Pro

ویوو از کمپانی هایی است که به تازگی وارد میدان شده و در آینده اسم این برند نوپا را بیشتر می شنویم؛ گوشی Vivo S10 Pro از یک حسگر 108 مگاپیکسلی بسیار قدرتمند استفاده می کند و جالب تر از این استفاده از پردازنده دایمنسیتی 1100 است که به خوبی با حسگر 108 مگاپیکسلی هماهنگ شده و نشان داده که غول جدید پردزانده ها در گوشی های هوشمند، مدیاتک خواهد بود.

 

آنر P50

P50

آنر پس از جدایی از برند هواوی، گوشی جدید خود را معرفی کرد و نشان داد که به تنهایی می تواند گوشی هایی با دوربین فوق العاده تولید کند؛ Honor P50 با یک حسگر 108 مگاپیکسلی عکس های بسیار فوق العاده با کیفیتی ثبت می کند که وجود پردازنده 778 اسنپدراگون هم مهر تاییدی بر عملکرد خوب این گوشی می باشد.

 

آنر P50 Pro

P50 Pro

نسخه پیشرفته آنر پی 50 این گوشی است که Honor P50 Pro نام دارد؛ این گوشی هم از یک حسگر بزرگ 108 مگاپیکسلی استفاده می کند که به کمک پردازنده اسنپدراگون 778 کوالکام به خوبی عکس ها را پردازش می کند و در اختیار کاربر قرار می دهد. تنها تفاوت این دو مدل با یک دیگر در میزان حافظه، باتری و دوربین سلفی است و در حسگر اصلی 108 مگاپیکسلی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

 

ریلمی 8Pro

realme 8pro

از گوشی های اقتصادی و جذاب شیائومی که تحت عنوان Realme 8 Pro تولید می شود و به تازگی در سال 2021 وارد بازار شده است؛ این گوشی ارزان قیمت دارای حسگر 108 مگاپیکسل اصلی است که به همراه پردازنده 720G عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی نسبت به قیمتی که دارد، ارائه می دهد. خرید گوشی Realme 8 Pro را به کسانی توصیه می کنیم که دوست دارند یک گوشی با دوربین با کیفیت بالا داشته باشند.

 

شیائومی Mi 10s

Mi 10s

باز هم شیائومی در این لیست جای گرفته و با استفاده از حسگر 108 مگاپیکسلی یک گوشی با دوربین فوق العاده تولید کرده است؛ سری Mi شیائومی همیشه از برترین قطعات بازار استفاده می کند و سری لوکس و پرچمدار این برند شناخته می شود. به همین دلیل این گوشی از پردازنده بسیار خوب اسنپدراگون 870 استفاده می کند و عکس های گرفته شده با این گوشی بسیار با کیفیت و شفاف هستند.

 

شیائومی Redmi Note 10 Pro

Redmi Note 10 Pro

نوبت به پرطرفدارترین گوشی نیمه دوم سال 2021 رسید، شیائومی ردمی نوت 10 پرو بهترین گوشی اقتصادی بازار؛ این گوشی دارای یک حسگر 108 مگاپیکسل اصلی است و کیفیت بسیار خوبی نسبت به قیمتی که می پردازید به شما ارائه می دهد. از طرفی پردازنده بسیار خوب اسنپدراگون 732G پردازش عکس ها را به خوبی انجام می دهد و وقتی عملکرد فوق العاده این گوشی را نسبت به قیمتی که دارد می سنجیم، بهترین انتخاب در رنج قیمتی خودش است و رقیبی ندارد، توصیه می کنیم اگر به دنبال یک گوشی تقریبا گدوربین محور هستید که دیگر قابلیت های آن هم مناسب باشد و قیمت خوبی داشته باشد، خرید گوشی ردمی Note 10 pro را در نظر داشته باشید.

 

شیائومی +Redmi K40 Pro

+Redmi K40 Pro

یکی از گوشی هایی که در بازار چین و هند یافت می شود ردمی +k40 Pro است، از گوشی هایی که ارزش خرید بسیار بالایی دارد و با قیمت مناسب سخت افزار بسیار قدرتمندی ارائه می دهد. این گوشی هم جزو گوشی هایی قرار می گیرد که از حسگر 108 مگاپیکسلی استفاده می کند. همچنین پردازش عکس ها برعهده چیپست قدرتمند اسنپدراگون 888 است که به تازگی وارد بازار شده و عملکرد بسیار خوبی دارد.

 

شیائومی Mi 10i 5G

Mi 10i 5G

شیائومی می 10 آی 5جی از گوشی هایی است که فقط در بازار چین یافت می شود و در واقع برای مردم چین طراحی شده است. این گوشی فوق العاده از یک حسگر بزرگ 108 مگاپیکسلی استفاده می کند که عکس های بسیار خوب و واضحی ثبت می کند، این عملکرد را علاوه بر حسگر 108 مگاپیکسلی مدیون پردازنده اسنپدراگون 750G است که به خوبی پردازش عکس های ثبت شده را انجام می دهد و خروجی قابل قبولی به کاربر تحویل می دهد.

 

شیائومی Redmi Note 10 Pro Max

Redmi Note 10 Pro Max

ردمی نوت 10 پرو را به یاد دارید؟ پرطرفدارترین گوشی نیمه دوم سال 2021 که در بالاتر آن را معرفی کردیم، حالا نسخه بزرگتر آن یعنی Redmi Note 10 Pro Max برای کشور چین تولید شده و فقط در بازار چین یافت می شود. این گوشی هم همانند نسخه جهانی اش دارای حسگر اصلی 108 مگاپیکسلی است که به همراه پردازنده اسنپدراگون 732G، عکس های بسیار خوبی ثبت می کند و ارزش خرید بسیار بالایی دارد؛ البته این گوشی مناسب استفاده در بازار چین است و پیشنهاد می کنیم اگر زمانی این گوشی را در بازار ایران پیدا کردید، تهیه نکنید.

 

شیائومی Redmi Note 9 Pro 5G

Redmi Note 9 Pro 5G

باز هم یک گوشی دیگر که فقط مخصوص بازار چین است و وارد بازار ایران نخواهد شد، ردمی نوت 9 پرو 5G که دارای یک حسگر بزرگ 108 مگاپیکسلی است؛ کیفیت عکس های این گوشی نسبتا خوب است اما در مقایسه با ردمی نوت 10 پرو حرفی برای گفتن ندارد و به وضوح خرید Redmi Note 10 Pro ارزش بیشتری دارد. همچنین این گوشی از پردازنده اسنپدراگون 750G استفاده می کند که عملکرد بسیار خوبی دارد و کمک زیادی به دوربین در ثبت عکس های با کیفیت می کند.

 

سخن پایانی

در این لیست تقریبا تمام گوشی هایی که از حسگر 108 مگاپیکسل استفاده می کنند را معرفی کردیم، همینطور که می بینید بیشتر گوشی ها شیائومی هستند، با اینکه لنزها توسط شرکت سامسونگ ساخته می شود، به نظر شما دلیل این که شیائومی از این حسگر بیشتر از خود سامسونگ و دیگر شرکت ها استفاده می کند چیست؟ به نظر شما گوشی های با حسگر 108 مگاپیکسل کیفیت بیشتری دارند یا گوشی های با حسگر 12 مگاپیکسل مانند آیفون و هواوی و سونی؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

کدام گوشی‌های شیائومی به دوربین 108 مگاپیکسلی مجهز شده‌اند؟

گوشی شیائومی Mi 10، شیائومی Mi 10 Pro، شیائومی Mi Note 10، شیائومی Mi Note 10 Pro، شیائومی Mi 10T Pro، شیائومی Mi 11، شیائومی Mi 11i، شیائومی Mi 11X Pro و شیائومی Mix 4 از جمله گوشی‌های شیائومی هستند که به سنسور 108 مگاپیکسلی مجهز شده‌اند.

کدام گوشی‌های سامسونگ به دوربین 108 مگاپیکسلی مجهز شده‌اند؟

گوشی سامسونگ Galaxy S21 Ultra، سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra 5G و سامسونگ Galaxy S20 Ultra 5G از جمله گوشی‌های سامسونگ هستند که از دوربین 108 مگاپیکسلی بهره می‌برند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

5 نظر

  1. محسن

    poco x4 pro

  2. محمد

    باسلام یه گوشی که دوربین ۱۰۸ ولنز تله فوتو که وضوح رو بتونم داشته باشم وفقط کیفیت وشارپ بودن بالای تصاویر رو تغییربده که فکر کنم حداقل باید اسپندراگون ۸۸۸باشه که این قابلیت رو بتونه بالا ببره دوستام mi۱۱iروبهم پیشنهاد میدن اما نظرشمابرام مهمترین چون کارشناسی شدست در ضمن نمیدونم قبلا یه گوشی ردمی نوت ۸پرو داشتم کاش ابدیت ۱۱نمیکردم دوربین ترابایت فابریک ویکی بعدش عالی بود اما به بعد وحشتناک بدشده جالب اینکه بعضی دوستانم همین مشکلو داشتن بهرحال فقط مورد دوربین وادیت بالا تصاویر مهمه حتی غیر واقعی اما باکیفیت و رنگ خوب وجزئیات تارنج قیمت ۲۰تومن

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد

      سلام وقت شما بخیر باشه اگه لنز تله فوتو اولویت نیست شیائومی ۱۲ خریداری کنید اگه لنز تله فوتو مهم هست و حتما بهش نیاز دارید به سراغ گلکسی S21 fe برید پاینده باشید
  3. امیر

    گوشی Redmi note 11S رو فراموش کردی

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امیر

      سلام وقت بخیر در زمان تألیف مطلب این گوشی معرفی نشده بوده بعد از آپدیت اضافه خواهد شد پیروز باشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%86%d9%86%d8%af-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-108-%d9%85%da%af%d8%a7%d9%be%db%8c%da%a9%d8%b3%d9%84%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%b1/
ads
ads